van heel blij naar heel nerveus

Discussie in 'Miskraam' gestart door anniepannie, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniepannie

    13 aug 2008
    95
    0
    0
    vorige week nog 2 testen gedaan: yes zwanger!

    nu sinds vandaag ineens wat bruin slijmerige uitvloei en wat menstruatie-achtige pijn in de buik.....vanmiddag zelfs wat koorts, maar misschien kwam dat wel omdat ik me druk zit te maken.

    ik voel me heel verdrietig en heel onzeker.
    ik had nog geen afspraak gemaakt bij de VK, want dat moest pas vanaf week 8.....tsjonge tsjonge.....
    ben bang dat het helemaal mis zit!
     
  2. Priscilla R

    Priscilla R Fanatiek lid

    9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    hoi

    ik ken het heb nu ook sinds twee weken geleden lichtroze veeg gehad en deze week een bruinachtige sliert, het is echt zenuwslopend maar ik zou gewoon bellen naar de vk en een afspraak maken ik heb donderdag een echo. Gewoon doen hoor bellen en zeggen dat je er last van heb. Doen ze echt niet moeilijk over als het goed is.

    In iedergeval sterkte en hoop dat het bij jou ook niets ergs is.
     
  3. anniepannie

    13 aug 2008
    95
    0
    0
    heb jij al zo vroeg een echo dan? ik ben ook 6 weken zwanger, maar ik dacht dat de 1e echoaltijd op 12 weken is.
     
  4. Aylin16

    Aylin16 Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik had ook rozige afscheiding en 1 avond enorme krampen in mijn buik daarna niets meer van gemerkt. Dus het hoeft niet perse zo te wezen dat het fout gaat. Ik heb vanavond mijn eerste echo ben ook bang hoor dat het niet goed zit. Maar ja we houden moet!
     
  5. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Anniepannie, als je koorts hebt dan zou ik toch maar even een vk bellen en vragen voor een echo. Je krijgt namelijk niet zomaaar koorts.

    xxx Joyce succes
     
  6. miriam25

    miriam25 Fanatiek lid

    9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Anniepannie,
    meid wat een onzekere tijd ga ook jij tegemoet het is heel moeilijk in te schatten wat het is voor ons maar ik zou een afspraak maken en de vk laten kijken gewoonbellen meid koorts is niet goed in ieder geval

    heel veel succes en toi toi liefs miriam
     
  7. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Koorts is over het algemeen genomen niet goed.
    Bel gewoon even een vk dan heb je zeker weten snel een antwoord.
     
  8. anniepannie

    13 aug 2008
    95
    0
    0
    ach, ik denk dat het gewoon voorbij is. ik voel me ook niet meer zwanger, ik hoef er ineens ook niet meer 's nachts uit om te plassen.
    dinsdag verloor ik een heel klein beetje bruin slijm woensdag nog minder, maar vandaag ineens redelijk veel.
    wat kan een verloskundige nog doen dan?

    maar ik zit nu wel weer met nieuwe vragen: moet ik nu het begin van het slijmverlies als het begin van mijn nieuwe ongesteldheid rekenen of niet? hoe reken ik nu uit, wanneer mijn volgende cyslus begint?
     
  9. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Annie bel die vk !

    Als er iets achter blijft on je baarmoeder en gaat ontsteken dan ben je verder van huis.
    Altijd bellen en even overleggen omdat je het beter uit kan sluiten.
    Ik wist woensdag ook dat het mis was maar heb wel gebeld.
    Ze hebben toch een echo gemaakt voor de zekerheid en bloed afgenomen.
    Het had ook een BBZ kunnen zijn en dat willen ze uitsluiten.
     
  10. Trees

    Trees Niet meer actief

    Heb je nog koorts? Ik heb één keer koorts gehad na een miskraam. Een uur na mijn telefoontje met de vk, had ik al een afspraak bij de gyn. Ze nemen dit dus erg serieus i.v.m. de kans op ontstekingen.

    Oh en de vk bellen om een controle-echo te vragen is sowieso aan te raden. Gewoon doen en heel veel sterkte met alles!
     
  11. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Trees kan het niet duidelijker brengen.
    Ondanks de verdriet en pijn is dit wel iets waar je achteraan moet gaan.
     
  12. anniepannie

    13 aug 2008
    95
    0
    0
    bedankt voor al jullie berichtjes. sorry voor mijn negativisme, maar het is voor mij de allereerste keer dat ik zwanger ben.....

    ik ga gauw de VK bellen om een afspraak te maken en een controle echo te laten maken. ik wil wel zeker weten dat het helemaal voorbij is. (liever niet natuurlijk) gistermiddag en vanochtend was ik misselijk, terwijl ik dat nog niet eerder in mijn zwangerschap geweest was. ik heb na dinsdag geen koorts meer gehad.

    kan iemand mij iets vertellen over de hoeveelheid bloed/bruin slijmverlies wat er vrij komt bij een miskraam? en hoe ziet zo'n vruchtblaasje eruit? is dat bloederig? en hoe groot is dat?
     
  13. Trees

    Trees Niet meer actief

    Je hoeft je voor ons niet te verontschuldigen hoor! Ik was er echt helemaal kapot van toen mijn eerste zwangerschap verkeerd afliep. Goed van je dat je de vk gaat bellen, want je wil natuurlijk weten waar je aan toe bent en helemaal omdat je nu misselijk bent. Ik hoop dat dit goed nieuws betekent.
    De hoeveelheid bloed en of je een vruchtzakje ziet is ook wat afhankelijk van hoever je was/ bent? Hoveel bloed ben je verloren en heb je krampen?
     
  14. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Lieverd ik begrijp je gevoel helemaal.
    Heb zelf vorige week een miskraam gehad na 8 weken zwangerschap.
    Ik verloor helder rood bloed zoals in een ongi en hierbij ook vliesjes en stolsels.
    Ik denk dat het voor iedereen een beetje anders is hoe het er uit ziet.

    Knuffel van deze kant en kop op.
     
  15. anniepannie

    13 aug 2008
    95
    0
    0
    ik heb net geprobeerd de vk te bellen, maar ik kreeg een bandje :(
    blijkbaar is er telefonisch spreekuur van kwart over een tot en met kwart over 2! dit is voor mij erg onhandig, omdat ik dan altijd aan het werk ben. ik belde dus een andere vk en die zei me dat ik toch naar die eerste moest gaan, omdat ik in die wijk woonde. nu kan ik maandag dus pas weer bellen. dit is echt balen, want ik had eindelijk mezelf over die drempel getrokken om dan toch maar de vk te bellen. vind het nl nog al erg spannend. ik ben nogal nerveus!

    even over hoe lang ik zwanger ben: volgens mij 6 en 1/2 week, (maar ik kom op internet verschillende duren tegen, soms 8 weken....)
    de hoeveelheid bruin slijm die ik heb verloren: telkens ca 1-2 druppels in de wc en een bruine veeg op wc papier, alleen 's ochtends, de rest van de dag niks en gisteravond een rond stolsel in de wc wat wat groter was (hiervan vroeg ik me dus af of het misschien het vruchtje geweest kon zijn :cry: ), maar in zijn totaliteit nog geen half kopje vol denk ik....
    vandaar dat ik graag wilde weten wat een normale hoeveelheid bloed is die iemand verliest bij een miskraam en hoe zo'n vruchtzakje er dan uit zou zien.

    o ja nog iets, ik heb totaal geen enkele buikkramp gehad, niks pijnlijks in ieder geval

    kan het zijn dat je bij je zwangerschap van het ene symptoom in het andere overgaat? ik had eerst nl heel veel last van 's nachts moeten plassen en heb dat sinds dinsdag niet meer, maar wat ik nu sinds gisteren wel heb is dat ik misselijk ben bij vlagen....
    (zenuwen of toch...? ;) )
     
  16. lola2

    lola2 Bekend lid

    31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Dag Annie,

    Ik heb anderhalve maand geleden een miskraam bij ongeveer zes en een halve week gehad :( Het begon met bruinige sliertjes, en na ongeveer een dag werd dat duidelijk rood bloed. Na anderhalve dag verloor ik stolseltjes waaronder een stolsel dat leek op een klein koffieboontje. Ik had toen geen enkele twijfel meer: dit was duidelijk een miskraam! Een spoedecho diezelfde middag bevestigde mijn vermoeden.
    Ik had duidelijk last van forse menstruatie-krampen, lage rugpijn en pijn in mijn bovenbenen. De hoeveelheid bloed was te vergelijken met een forse menstruatie. Al met al heeft het dik vier dagen geduurd.

    Ik hoop van harte dat het bij jou loos alarm is en het vloeien stopt bij en je een zorgeloze zwangerschap tegemoet mag gaan. Duim voor je!

    Groetjes, Lola2
     
  17. anniepannie

    13 aug 2008
    95
    0
    0
    nou vandaag eindelijk de vk gesproken en voor as donderdag staat de echo gepland. ze gaf aan dat het inderdaad foute boel kon zijn, maar aangezien de uitvloei enkel bruin van kleur blijft en niet overgaat naar echt rood bloed en omdat ik geen buikpijn heb, kan dit ook een positief teken zijn!
    dus nu wordt het enkel maar duimen dat donderdag alles goed gaat! :(
     
  18. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Spannend meid.
    Ik ga heel hard voor je duimen hoor.
     

Deel Deze Pagina