medeleven op je werk...not!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Yara3626, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara3626

    Yara3626 Bekend lid

    6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Kennen jullie dat...bah zit hier met ziek kindje met oorontsteking hoge koorts..dus ik bel mijn werk dat ik morgen moet werken en haar zo liever niet naar opvang breng...nou hun kunnen zich daar niet in vinden en moet maar wat anders regelen...al zoveelste gezeur op mn werk..wou dat ik wat anders kon gaan doen ben het zo zat daar bah....sorry moest even gal spuwen
     
  2. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    tja heel eerlijk gezegd is het ook niet hun probleem natuurlijk. het zou aardig zijn als ze meedenken of je uren laat opnemen maar verplaats je eens andersom. als dit elke week 4x voorkomt bij een bedrijf kan de boel ook niet blijven draaien natuurlijk ( weet niet wat je voor werk doet natuurlijk)

    beterschap iig met je kindje
     
  3. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    tja, opzich begrijpbaar toch, zet je zelf als werkgever neer,

    wel heel vervelend voor jouw en je zoontje,kan je man het niet opvangen, en anders een van je ouders/schoonouders.
     
  4. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Tja ik had dit ook hoor op mijn werk.

    En logisch! Jij kiest voor een kindje niet je werk of collega's.
    ( erg lullig maar wel de waarheid )

    Als ik gebeld werd door het kdv kon ik hem met moeite halen.
    Maar de dag daarna moest ik ook gewoon werken en moest ik ook maar wat regelen waar ik hem liet.
    Tenslotte is dat mijn verantwoording en niet die van mijn werk.
     
  5. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Blijkbaar is dit niet het enige als je zo graag ergens anders wil werken... maar deze situatie op zich is helemaal niet vreemd. Jij bent verantwoordelijk om in tijdens van ziekte iets anders voor je kindje te regelen. Het zou ze sieren als ze wat coulanter waren maar dat hoeft dus niet.

    Beterschap voor je kleintje!
     
  6. Yara3626

    Yara3626 Bekend lid

    6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Kijk dat het mijn probleem is snap ik..maar gaat mij opde manierwaarop iets gezegt word....en dat is niet eerste keer...maar goed
     
  7. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    dus als je baas heel vriendelijk had gezegd dat het niet kon was het gewoon nog een toffe vent?
     
  8. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Mijn werk zou daar ook niet blij mee zijn. Ze tonen altijd wel medeleven en in goed overleg kun je evt.zorgverlof opnemen.
    Maar even bot gezegd: jij wil toch graag werken? Je werk verplicht jou er niet toe, je mag ook 'thuisblijfmoeder' zijn.
    Enige medeleven zou wel fijn zijn. Maar logisch dat ze toch graag willen dat je komt.
     
  9. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Tsja ik kan me het van beide kanten voorstellen, zeker als het niet de eerste keer is dan zou ik toch wel moeite doen om iets te regelen indien mogelijk.. Heb je geen familie die je kind op kan vangen in geval van nood? Of een partner die wellicht ook een keer vrij kan nemen? Wij deden het omstebeurt als onze zoon ziek was.
     
  10. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Tja mijn werk is ook niet erg begripvol..
    Ik moet vrij hebben over drie weken ivm een heel belangrijke afspraak met advocaten van rechtsbijstand. Denk je dat ik enig medewerking krijg? Totaal niet en als ik dan zelf iemand heb gevonden wordt er gezegd nee met haar mag je niet ruilen want is AB en dan missen we een ZV (terwijl die er al 3 zijn) dus met mijn oplossingen denken ze ook niet mee..
    En toen mijn zoontje naar het zh moest en opgenomen moest worden zeiden ze dat mijn vriend maar moest gaan.. Tja euhm ik laat mijn kind niet zomaar in het zh.. Daar wil ik graag bij zijn!
    Maar ja zo zijn bazen vaak??
     
  11. Smurf1985

    Smurf1985 Niet meer actief

    Beter zo TS,als wat mij eens is overkomen ;

    Zeggen dat het vervelend voor ze is,maar het niets anders is. Redelijk begripvolle reactie dus.

    Een aantal dagen later tijdens de planning liep het heel anders.. Er was stress,en ineens kreeg ik het naar mijn hoofd geslingerd dat ' als er werknemers ineens een dag wegbleven dat het dan niet gek was dat er dingen fout gingen in het bedrijf'
    Daar wordt je ook niet vrolijk van. Eerst goedkeuren,en anderhand spuien dat ze het er toch niet mee eens zijn. Zeg dan de eerste keer gewoon dat het echt vervelend is. Daarnabij was ik aangenomen terwijl ze wisten dat ik alleenstaande moeder was,en ik dus vrijwel de enige was die ziekte op kon lossen,toen accepteerden ze dat.

    *zo,frustratie is er ook weer uit *

    Neemt niet weg dat het gewoon rot is,bedoel je begrijpt het bedrijf,maar je moedergevoel kun je niet even in een hoekje duwen en denken,ach ziek zijn moeten de kindjes maar even uitstellen,dat gaat niet.
     
  12. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me inderdaad heel vervelend ja, voor jezelf maar ook wel begrijpelijk van je werkgever.
    Daarom ben ik zo blij dat ik thuisblijf mama ben. Ik moet er niet aan denken iedere keer dit soort stress momenten..
    Succes, ik hoop dat je kindje snel opknapt
     
  13. miss40

    miss40 Bekend lid

    18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Beterschap, het kan ook best anders hoor, toen mijn kind een longontsteking had, regelde een aardige planner iemand anders voor mijn werk, ik werk in de thuiszorg, maar daar ging het maar om 4 uur en niet een hele dag. Sterkte, moeilijk is dat he, als werkende moeder voel je je snel schuldig naar zowel je werk toe, als naar je kind.
     
  14. Yara3626

    Yara3626 Bekend lid

    6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    ik werk ook in thuiszorg gaat maar om 3 uur..maar goed ze doen over alles moeilijk bij ons..dat bedoelde ik met is niet eerste keer
    dit is de eerste keer dat ik aanklop vanwege ziek kind dus is niet al zoveelste keer
    Maar onze teamplanner heeft nou eenmaal geen medeleven denk ik
    zelfs een beterschap kan er nog niet af...

    maar mooie discussie gestart zo :);)
     
  15. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    Mijn werkgever is gelukkig erg coulant. Maar bij ons niet veel moeders, misschien dat dat scheelt? Hier met zieke kindjes geen back-up, familie woont toch echt iets te ver weg... Net deze week nog dagje thuisgeweest met mn oudste. Mocht niet naar school vanwege de waterpokken dus we hadden weinig keuze...
     
  16. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Gelukkig kun je voor dit soort situaties gebruik maken van zorgverlof. Niet leuk voor de werkgever, maar wel wettelijk geregeld!
     
  17. Yara3626

    Yara3626 Bekend lid

    6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Kennen ze niet blijkbaar....maar goed volgende keer stoot ik niet weer mijn neus
     
  18. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Bij mij op het werk ook niet Yara, heb er een hele discussie over gehad, maar je hebt er gewoon recht op en kindjes zijn nu eenmaal af en toe ziek en niet iedereen heeft familie in de buurt die dat kan opvangen! Gewoon aangeven hoor dat je er gebruik van wilt maken!
     
  19. Yara3626

    Yara3626 Bekend lid

    6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Heb voor morgen al opgelost ..wel half uur rijden heen en terug en nog keer heen en terug maar goed...volgende keer zal ik het aanroeren....dank j
     
  20. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Op mijn werk zijn ze best begripvol nu ik erover nadenk.
    Heb vaker collega's die een vergadering missen omdat hun kind ziek is en daar wordt echt niks over gezegd..
    Ik heb vandaag ook mijn vergadering gemist omdat ik 2 kids thuis heb zitten met de waterpokken.
    Nu moet ik zeggen dat vandaag niet mijn werkdag is dus ik mis alleen die ene vergadering.

    De kids moeten alleen op maandag en dinsdag opgevangen worden.
    Woensdag is vriend thuis. Donderdag en vrijdag ik.
    Met ziekte of werk buiten mijn werkdagen om vang ik op door mijn moeder lief aan te kijken.

    Ik ga niet steeds extra opvang afnemen voor elke vergadering hier en daar. Deed dat in het begin wel tot ik de extra rekening zag van KDV :$
     

Deel Deze Pagina