Gaatjes schieten zonder toestemming.

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaR, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Dit. Dan zijn de rapen gaar en de poppen aan het dansen....
     
  2. Agter

    Agter Fanatiek lid

    3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Kan het niet gewoon een grap zijn?
    Mijn moeder zou ook zoiets kunnen zeggen..:D
     
  3. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Dit dus.

    Ik wil sowieso niet dat mijn kind oorbellen krijgt voordat hij/zij er zelf om vraagt dus als oma het dan lekker toch gewoon doet heeft ze een probleem.
     
  4. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    goed van je dat je je vriendin hebt ingelicht zeg!!!

    Hier absoluut geen moeder of schoonmoeder die dat zou doen, die zijn er beide zelf op tegen bij die ukkies. Maar zou iemand het wel doen zou het echt waar oorlog zijn!!!! Denk dat ik m helemaal zou flippen en die pesoon echt niet meer wilde zien!
     
  5. Hopefultimes

    Hopefultimes Fanatiek lid

    5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, die juwelier treft geen blaam, vind ik persoonlijk.
    Moet je bij elk kindje om een legitimatie en toestemming in drievoud vragen? Soms is het op het eerste gezicht niet eens duidelijk in welke relatie de volwassene tot het kindje staat.
    En stel je voor dat papa gaatjes bij zijn kindje laat schieten, maar mama is het er niet mee eens -en die weet er dus niet van-?
    Dat valt nooit te controleren.
    Overigens de juwelier waar ik al jaren kom, doet dus geen gaatjes bij kinderen onder de zes jaar.:)

    En mijn moeder zou 't nooit doen, zonder overleg.
    Schoonmoeder... geen idee eigenlijk. Maar die gaat niet zelf met haar kleinkinderen op stap, dat vindt ze te veel gedoe, dus denk niet dat ik bang zou moeten zijn voor zo'n actie.
     
  6. JongeMama22

    JongeMama22 Niet meer actief

    Als mijn ouders of schoonouders de mooie krullen van zoontje zouden afknippen of gaatjes laten schieten,zonder overleg. Zou ik heel boos worden.
     
  7. Versluis

    Versluis Fanatiek lid

    10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Nee geen dodelijk ingreep, maar wel iets waar oma niet over te beslissen heeft. Wanneer dat dus als "verrassing" achter mijn rug om wordt gedaan, zou ik mijn moeder ook even niet meer aankijken. Als opa en oma kan je de ouders nu eenmaal niet passeren en al helemaal niet in zaken als dit.
     
  8. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief


    Het is geen dodelijke ingreep maar wel iets wat als je pech hebt (als je het niet wil) blijvend is. Bij sommige groeien gaatjes nl niet dicht.
    Een oma hoort daar niet over te beslissen. Dat overleg je met de ouders.

    Idd niet meer aankijken zou ik ook niet doen, maar zou wel echt pissed zijn.

    En hoezo vind je het vreemd dat ze belde? Ik zou mijn vriendin dankbaar zijn. Helemaal als jij weet dat ik dat niet zou willen voor mijn kind.
    Vind het dus heel lief van ts.

    Ik zou dus ook pissed zijn. Gelukkig zouden mijn ouders en schoonouders dit niet in hun hoofd halen.
     
  9. knap

    knap Niet meer actief

    Mijn moeder zou zo iets niet doen.

    Zou ook niet zo blij zijn eerlijk gezegd, Maar misschien dacht die oma wel goed te doen. Omdat ze dacht dat haar dochter het misschien wel leuk zou vinden en wist oma niet dat schoonzoon er flink op tegen was.

    Gelukkig heb jij het nog kunnen stoppen t.s en heb je een hoop verdere leed voorkomen. Niet dat gaatjes prikken dat doet zeer maar dat zijn ze zo vergeten. Maar de ruzie die daar achter af van had kunnen ontstaan. Nu heb jij wijselijk gehandeld.

    Hier kwam ik op dag ook spontaan thuis met gaatjes in de oren van mijn dochter. Vader wilde dat al heel lang. Ik wilde het niet. Maar toch dacht ik van oke jij wilt het zo graag ik geef ze dan wel zelf die oorbellen aan mijn dochter. Hij was idd verrast maar niet op de manier waar op ik hoopte.

    Jaar daarna is ze nog een keer geweest voor gaatjes met haar vader en met mijn stiefmoeder ze heeft ze toen gekregen van mijn stiefmoeder en mijn vader. De gaatjes die ik lied prikken waren dicht gegroeid. En nu was ik er zelf niet bij. maar ik wist er wel van af is toch een ander verhaal. Hoorde dat mijn lat zo wat tegen de grond ging hij vond het toch ook wel heel zielig en eng achter af.

    Hopelijk komen moeder en dochter er samen uit in dit verhaal.
     
  10. dees1985

    dees1985 Fanatiek lid

    16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    Ik zou ook p.... zijn, maar waarschijnlijk ze dan toch laten zitten.
    Hier wil ik het pas laten doen als ze er zelf om kan vragen, maar ik vind het dan ook niet prettig dat als ze dan belletjes heeft, ze heeft dan pijn gehad voor niks.
    Hier heb ik gelukkig geen (schoon)moeder die dat zouden doen
     
  11. LiveLaughLove

    LiveLaughLove Niet meer actief

    Nou er zou hier een ware oorlog ontstaan! Nu weet ik dat beide ouders dit nooit zouden doen. Maar het huis zou te klein zijn. Ik vind het erg lelijk ( mijn mening dus geen aanval) bij die ukkies en vind dat ze het zelf moeten kunnen kiezen. Dus hier zou ik uit mijn plaat gegaan zijn.
     
  12. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    ik zou er niet blij mee zijn dat ze het niet heeft overlegt
    maar boos nee dat nou ook weer niet
    hier waren we er toch al vroeg bij met de oorbellentjes bij mijn dochters
     
  13. Merryl

    Merryl Fanatiek lid

    25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik zou heel erg boos zijn en mijn moeder of schoonmoeder voorlopig niet willen zien. Vind het echt schandalig dat een oma zoiets doet.
     
  14. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier zou dat einde relatie zijn. Jammer maar dat heeft een oma niet te doen
     
  15. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik zou niet kwaad worden...
    Mijn zusje en moeder hebben ook mijn zoon bijv. wel een meegenomen naar de kapper terwijl ik dat niet wist.
    En ik hou van wat langer haar bij hem, maar hun hadden t echt kort geknipt.
    Tjaa.. ik zou het zelf niet zo snel gedaan hebben. Maar het stond wel onwijs stoer! En ik was er niet boos om..

    Vond het eerder toch wel een lief gebaar en hun zijn gewoon gek op mijn zoontje.
     
  16. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    te gekke actie van je hoor! ik zou ook zoooooooo kwaad zijn!! brrrrr het idee al.....

    gelukkig zou mijn moeder dat nevernooitniet doen. Mijn exschoonmoeder zou daar best toe in staat zijn, maar gelukkig krijgt ze mn dochtertje nooooooit te zien zonder dat ik erbij ben en meenemen al helemaal niet... dat scheelt....
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Nou ik vind haar korter knippen nog niet heel erg.. Wel vervelend maar dat groeit aan..

    Oorbellen is gewoon piercen en dat voel je ook en als ouders hier geen toestemming voor hebben gegeven dan heeft niemand het recht om dat te doen.
     
  18. ik weet niet wat ik gedaan zou hebben.
    ik kan wel roepen dan zou ik echt woest zijn geweest, en ik zou mijn moeder nooit meer op laten passen, en maanden lang kwaad zijn.

    maar om eerlijk te zijn zou ik niet weten wat mijn reactie zou zijn geweest.

    Ik weet wel dat toen ik mijn zus tegen mijn moeder hoorde zeggen, als ik weg zou zijn zij de haren van mijn dochter wel eens een stuk korter zou knippen....de rapen gaar waren :D

    maar echt van die oorbellen zou ik het echt niet weten, wat mijn reactie zou zijn
     
  19. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Maar oorbellen kun je ook eruit halen en die groeien ook weer dicht.. Zeker als ze net gezet zijn..

    Dus ik zou opzich wel even "boos" zijn dat ze iets hebben gedaan zonder mijn toestemming. Maar mocht ik er echt niet aan kunnen wennen, haal ik ze eruit.
     
  20. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    TS, ben je nu niet bang dat je het met de oma aan de stok krijgt? Vroeg het me af haha.
     

Deel Deze Pagina