Gaatjes schieten zonder toestemming.

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaR, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thymra x Xi

    Thymra x Xi Niet meer actief

    +1

    Ik zou het eigenlijk wel een leuke verassing vinden, kwaad zou ik er echt niet om kunnen worden. :D
     
  2. aora

    aora Actief lid

    6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Als mijn (schoon)moeder dit zou doen dan zou zij voor de komende jaren niet meer alleen op stap mogen met mijn kinderen.

    Oma's hebben hier veel vrijheid om leuke dingen te doen met de kleinkinderen maar ze moeten geen beslissingen nemen die in mijn ogen alleen genomen mogen worden door de ouders. Dus ook niet als verassing. Gaatjes en kapper mogen dus niet! (Vind btw dat de juwelier ook alleen als een ouder aanwezig is die gaatjes mag schieten, zeker bij een kind van 1)

    Ze mogen best commentaar hebben op het kapsel of aangeven dat ze gaatjes leuk vinden maar ze mogen er absoluut niet naar handelen.
     
  3. marieke3

    marieke3 Fanatiek lid

    11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh wat erg! Ik zou echt not amused zijn! Ik vind oorbelletjes bij die kleintjes zo ordinair staan. Gelukkig zou mijn moeder dat nooit doen.
    Mijn meiden krijgen wel hun gaatjes van mijn moeder maar pas wanneer ze dat zelf willen en het er al een tijdje over gehad hebben. Dan pas ging/gaat mijn moeder met ze (in overleg met mij) naar de juwelier.
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Kennisje van me had dat al met de eerste keer naar de kapper. Had haar moeder gedaan, (en vervolgens dus een vreselijk kapsel uitgekozen ;)).
    Daarvan kon ik me al voorstellen dat ik daar ook laaiend van zou worden.
    Laat staan dus gaatjes schieten, zonder overleg. Wow, doe toch even normaal zeg, dat beslis je als ouders! Dat zou dus wel even duren, voor ik dan weer met m'n (schoon)moeder door 1 deur zou kunnen....
    Nou zou dat hier nooit gebeuren, want er wordt al overlegd over de verjaardagskadootjes, (voor alle kinderen, niet alleen die eerste jaren :)), dus ik prijs me gelukkig :)
     
  5. sietsie

    sietsie Bekend lid

    13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik zie iedereen schrijven dat het goed is dat TS haar vriendin heeft gebeld. Ik moet zeggen dat dát juist hetgeen was waar ik me over verbaasde in de openingspost.

    Even los van het feit of ik er wel of niet blij mee zou zijn, had ik me achteraf echt rot gevoeld dat ik had gebeld. Je vriendin belde oma zelfs op terwijl ze nog bij de juwelier stond, het was dus overduidelijk dat jij hier tussen zat. Dit is iets tussen oma en schoondochter, niet iets van jou. Hoe vervelend het ook is dat het meisje dan met gaatjes in haar oren thuis was gekomen, dat hadden ze samen maar uit moeten 'vechten'.

    Je had hooguit op een losse manier tegen de oma van het meisje kunnen zeggen dat je het er van de week nog over had gehad met je vriendin, en of zij dan nu van gedachten was veranderd. Dan was ze vanzelf wel aan het nadenken gegaan.
     
  6. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Mijn zusje ( peettante) is met mijn dochter toen ze 3 maanden was naar de juwelier geweest om oorbellen te laten schieten. Niemand heeft toen Gevragen of het haar kind was ofzo. Wel met mijn toestemming hoor maar dit stond nergens op papier ofzo. Blijkbaar is het heel normaal Of gaan ze er vanuit dat je dit niet zonder toestemming doet van ouders
     
  7. Merryl

    Merryl Fanatiek lid

    25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik denk dat de mama van het meisje juist heel erg blij is geweest. Ik zou het ook heel erg op prijs stellen als iemand mijn dochter met oma ziet die gaatjes wil laten schieten. Dan maar de boosdoener, maar zoiets doe je gewoon in overleg.
     
  8. sietsie

    sietsie Bekend lid

    13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik snap die gedachten gang ook wel Merryl, maar mijn stellige mening komt misschien door ervaringen in het verleden... Ik heb 'vroeger' regelmatig mensen geprobeerd te waarschuwen, en uiteindelijk was ik altijd de gebeten hond. Je weet gewoon nooit hoe zoiets uitpakt, en ik ben erg voorzichtig geworden met dit soort dingen. Ik zou me in ieder geval niet meer lekker voelen als ik oma toevallig zou treffen op verjaardagen...
     
  9. marlies85

    marlies85 Fanatiek lid

    8 jan 2009
    2.548
    22
    38
    Ik zou er behoorlijk boos om worden. Ik vind mijn kinderen daar nog te jong voor en ik vind de keuze voor het schieten oorbellen niet bij oma liggen maar bij mij als ouder zijnde.
     
  10. Tamale

    Tamale Niet meer actief

    Ik bedoelde het ook niet in de zin van: Waarom bel je je vriendin om na te vragen.
    Maar TS beschrijft het in haar post alsof haar vriendin haar een verklaring schuldig is, omdat ze dacht dat ze van gedachten veranderd was.


    Ik zou het ook niet leuk vinden hoor, ik zou ook zeker boos en teleurgesteld zijn..
    Maar ik vind sommige reacties wel ergggg overdreven.
    Ieder zijn ding toch.
    Je wordt op zp altijd aangevallen als je een iets andere mening hebt dan het overgrote deel.

    Pff, laat elkaar toch lekker.
     
  11. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    En toch... Ik zou blij zijn dat mijn vriendin heeft gebeld en dat ik oma nog op tijd kon tegenhouden door te bellen. Ik zou ook heel nijdig zijn en oma zou bij mij een tijdje niet meer langs hoeven te komen!
     
  12. Syl72

    Syl72 Bekend lid

    14 mrt 2008
    816
    176
    43
    Shocking! Die oma is gestoord! Ze zal in ieder geval de eerste jaren niet meer op mijn kind mogen passen. Stel je voor dat het gelukt was...dan moet je als ouder daar wel dag en nacht tegenaan kijken.
    Maar Sietsie, stel je voor dat het jouw vriendin was: als je vriendin erachter kwam dat je je er niet mee bemoeid had (en dus bij wijze van spreken gewoon toe had gekeken zonder iets te doen), dan had je wrsl. flinke ruzie met haar gekregen hoor. Dan liever een boze oma dan een boze vriendin.
     
  13. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    Ik vind het de juwelier zijn probleem niet als JIJ je kind meegeeft aan iemand dan is dat zijn of haar verantwoording (en uiteindelijk die van jou omdat je de persoon zelf uit hebt gekozen, dus OF je moet dat beter gaan doen maar zo'n juwelier heeft daar geen booschap aan)

    Verder zou ik het niet echt waarderen omdat ik zulke dingen liever zelf zou doen maar zou ook niet eindelijk van de wereld zijn... als het nou een tattoo zou zijn LOL!!
     
  14. sietsie

    sietsie Bekend lid

    13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Daar zit ook wel weer wat in Syl72, maar zo zou ik er op dat moment denk ik niet over denken. Van beide kanten is er wat voor te zeggen :).
     
  15. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het had misschien netter geweest om de oma aan te spreken/ ernaar te vragen. Daar heb je helemaal gelijk in.

    Maar ik zou als moeder ook graag opgebeld zijn, ipv dochter met gaatjes thuis te krijgen (gelukkig heb ik jongens ;) ).
     
  16. Tamale

    Tamale Niet meer actief

    Dus jij zou dan boos worden op je vriendin??
    Lekkere vriendin ben je dan!
     
  17. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja, misschien had ik bij oma nog wat verder door moeten vragen.. Ik heb inderdaad alleen gezegd dat ik het vreemd vond en daar reageerde ze niet echt op.. Ze wist trouwens dondersgoed dat mijn vriendin en haar man het er niet mee eens waren. Daar is al vaker over gesproken.

    Je kunt het vreemd vinden dat ik haar heb gebeld, maargoed wij bespreken echt ALLES met elkaar vandaar dat ik zo verbaasd was.
     
  18. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Laat ik voorop stellen dat het not done is om zonder overleg gaatjes te laten schieten.
    Maar onherstelbaar beschadigd???:D
    Als je die oorbelletjes er uit zou halen zou het gewoon dicht groeien hoor.
    Ze knippen niet een stuk van het oor af.

    En die juwelier staat er verder buiten vind ik.
    Dat er zo heftig gereageerd wordt is omdat het hier niet de gewoonte is dat kinderen (op jonge leeftijd) oorbelletjes dragen.
    In Spanje worden bv de gaatjes meteen na de geboorte geschoten, daar wordt er juist vreemd gekeken als ze een meisjesbaby zonder oorbellen zien.
    Het is maar net wat je gewend bent.
    Maar om nu de juwelier hierop aan te vallen, het is toch oma die langskomt.
     
  19. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Yep dit zou ik ook hebben, ik zou nooit gebeld hebben. Komt een beetje stokerig over.
     
  20. boxertjes

    boxertjes Bekend lid

    7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    woest zou ik zijn.
     

Deel Deze Pagina