Gaatjes schieten zonder toestemming.

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaR, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

    pinter Fanatiek lid

    9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Oh ja over de kapper.
    mijn moeder heeft wel een keer bij ons zoontje de ponnie geknipt.
    Hij had langere haartjes afgelopen zomer en de ponnie zou ik ook lang laten groeien dus die trok ik telkens met een beetje gel opzij.
    Mijn ma vondt dit maar lastig dus pakte ze de schaar en knipte de ponnie maar even....nu had ik vroeger zo'n kaars rechte ponnie die tot aan mijn oren doorliep,zo was het bij Sietse dus ook:$:D.Was even boos,kon er later wel om lachen en ben maar met hem naar de kapper gegaan om het helemaal kort te knippen.
    Het was einde zomer,en doordat zijn haartjes langer waren zag je dat de onderkant van zijn haar erg wit was door de zon,en boven wat donkerder dus op zich moest hij toch geknipt worden.
     
  2. 0Zebra0

    0Zebra0 VIP lid

    6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wat ik zou doen ?? heeel kwaad zijn op mijn moeder!
    en verder oorbellen eruit en oma de eerste tijd niet meer laten oppassen
     
  3. Women90

    Women90 Bekend lid

    22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Hmm, heb alle reacties gelezen.

    Ik vind het moeilijk om te zeggen wat ik zou hebben gedaan; wel of niet bellen, of inderdaad tegen oma zeggen dat ik had begrepen dat de moeder van het meisje helemaal geen oorbellen wilde.
    De reactie dat iemand hier boos zou zijn geweest op haar vriendin als die NIET gebeld had, vind ik een beetje laf. Ik bedoel; stel dat ze wél van gedachten was veranderd? Ik wil ook absoluut geen bemoeial zijn. Wat in dit geval dus niet zo was, dus ik denk dat de situatie zo keurig is opgelost.
    Dat van het haar knippen lijkt me ook verschrikkelijk zeg!! :O moet er niet aan denken dat mijn moeder (geen contact met schoonmoeder, hehe) dit zou doen. Doet ze ook niet, overigens. Mijn zus ik kapster, ideaaaal.

    Ik denk dat het niet persé de gaatjes zijn die me boos zouden maken (die zijn er nog weer uit te halen die oorbelletjes) maar meer het idee dat oma een grens overgaat. Ik vind dat je elke verandering die je aan iemands kind aanbrengt (om het zo maar te zeggen) zeker moet overleggen met zijn of haar ouders. Al is het maar het principe! Oma's hebben zelf kinderen gehad om over te beslissen en te handelen. Nu is het niet meer hun taak, zonder overleg. Accepteer elkaars grenzen, zeker als het niet om je eigen kind gaat waar je op dat moment verantwoordelijk voor bent.
     
  4. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

    Dan had de vriendin dat toch door de telefoon gezegd?

    Ik zou liever hebben dat ik kan uitleggen dat ik van gedachte ben gewisseld dan dat ik later mijn kind met oorbellen terug krijg en hoor dat een vriendin dit wist/heeft gezien terwijl die weet dat ik het niet wil.
     
  5. Women90

    Women90 Bekend lid

    22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Ja dat is ook wel zo, maar najah misschien verschilt dit ook wel per persoon en wat voor iemand die vriendin is. Persoonlijk zou ik het ook liever zo hebben zoals je zegt, maar weet ook dat je soms anders handelt dan dat je van tevoren denkt te doen als je daar staat. Maar misschien had ik ook wel gebeld hoor.... hoop dat ik zo'n situatie niet hoef mee te maken :p (en dat er dus niet meer zulkse oma's rondlopen)
     
  6. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Meestal ligt het aan meerdere dingen wat een situatie compleet maakt. Maar dat weet je toch nooit van te voren. Wat ik beschrijf is hoe ik er nu over denk. :D

    Laten we idd hopen dat er niet meer van zulke oma's rondlopen (nog even en je denkt bij elke juwelier 'ohjee' ;)
     
  7. Josie88

    Josie88 Niet meer actief

    Zo, vind het ronduit asociaal, oma kon het voorlopig wel vergeten om op te passen/met de kleine op stap te gaan.

    Gelukkig heb ik niet zo'n gestoorde moeder, wel een gestoorde schoonmoeder, maar daar hebben we toch geen contact mee dus die krijgt de kans niet eens. :D
     
  8. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik denk dat het huis te klein zou zijn. Bij het lezen van dit verhaal gaan m'n nekharen al overeind staan, word ik al boos bij de gedachte... als het echt zou gebeuren zou ik geloof ik hysterisch worden?!

    Gaatjes bij hele jonge kinderen, en dus zéker bij dochter, is iets waar ik pertinent niet achter sta. Als ze dat dus achter mijn rug om doen... oeh jonge, dan ga ik op oorlogspad!
     
  9. mamavoorde2x

    mamavoorde2x Bekend lid

    25 jul 2010
    602
    79
    28
    Sorry maar vind de reacties van een hoop hier wel heel erg overdreven.
    Gelijk roepen dat oma niet meer mag oppassen en dergelijke.mijn moeder heeft dit ook gedaan met onze dochter,nou wist mijn moeder dat ik het dus wel leuk vond. Hier is oma met onze dochter geweest toen ze 6 maanden was.

    En ach er zijn ergere dingen ,dan haal je ze gewoon eruit en zeg je tegen oma dat ze het eigenlijk ff had moeten overleggen.
     
  10. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Hier idem. Gelukkig zijn moeder en schoonmoeder echt niet zo, dus hoef niet bang te zijn.
     
  11. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ooohhh ik zou denk ik de pan uit flippen, over mijn man nog maar te zwijgen........;)
    Ook als ze mijn dochter haar haar zou laten knippen.... Al zou ik dan minder boos zijn dan bij oorbelletjes.

    Gelukkig weet ik dat mijn moeder dat nooit zomaar zonder te overleggen zou doen.
    Sm heb ik niet meer.
     
  12. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Nou sorry, als jij als dochter van je moeder duidelijk maakt dat je pertinent GEEN oorbellen wil voor je kind, heeft moeder daarnaar te luisteren. Punt. Achter de rug van haar dochter kleindochter toch oorbellen aanmeten is niet alleen ontzettend achterbaks, het is ook respectloos naar haar eigen dochter en haar grenzen toe.

    Dus dat zij haar moeder even niet zou aankijken, zou ik heeel goed kunnen begrijpen.

    En dan haal je ze er uit, het is dan al gebeurd en die gaatjes gaan nooit meer dicht. Ik moet er zelf niet aan denken!
     
  13. pinguin

    pinguin Bekend lid

    8 apr 2011
    974
    0
    0
    somewhere
    ik zou echt woest zijn!
    ik weet dat mijn moeder het geweldig vind en bij mijn nichtje wel heeft gedaan (wel met toestemming van zusje en zwager) en heb mijn moeder toen meteen heel duidelijk gemaakt dat ze dit niet bij mijn meisje moet proberen! want er kwamen al grapjes van; zo en nu C nog! nu zitten ze er niet aan bla bla bla...
    iedereen duidelijk gemaakt dat wie het probeert om zomaar gaten te prikken in mijn meisje, echt een hele boze mama achter zich aan krijgen! hahaha!
    in de eerste plaats vind ik oorbellen in die kleine arme oortjes echt afschuwelijk en ik vind het erg egoistisch van ouders dat ze voor hun kind gaan bepalen dat die gaten in het lijf krijgt!
    en dit zegt iemand met veel tattoos en piercings hoor!;):)
     
  14. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Ik mocht vroeger van mijn moeder geen oorbellen, ik was 8 en ging bij mijn oom en tante en nichtje logeren. Mijn nichtje had ook oorbellen, en ik wilde ze ook graag. Mijn oom (broer van moeder) wis dat ik het niet mocht van mijn moeder, maar nam me mee naar de juwelier, ik weet nog precies hoe het ging. Met een kurk en dan zo erdoor drukken :$ . Ik zie het nog zo gebeuren. Toen ik uitgelogeerd was was mijn moeder helemaal over de zeik tegen haar broer natuurlijk ;) Ik had na een paar dagen zulke ontstoken oren dat ze er uit moesten, en ik heb pas een jaar later met mijn moeder samen nieuwe laten schieten.
    Ik denk dat mijn oom zijn zus is lekker wou stangen..;)
    Maar zo hoort het natuurlijk niet.
    Ik zou ook niet zonder toestemming dit bij iemand laten doen hoor.
     
  15. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou het echt niet waarderen, maar d'r niet meer aan kijken, nee dat niet. Mijn moeder wil graag dat c met haar 3e verjaardag oorbelletjes van haar krijgt, wij vinden dat prima als c dit dan nog wil natuurlijk.
     
  16. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf mijn vriendin niet eens meteen gebeld hebben...
    Eerst proberen het zelf op te lossen, door bijvoorbeeld de vraag aan oma te stellen of vriendin ineens van gedachten is veranderd.
    Als oma dan aan zou geven dat het een verrassing is, kun je zeggen dat vriendin dit absoluut niet wil en dat je het er 4 dagen terug nog over hebt gehad... Wil ze er niet aan, dan zou ik pas overwegen om te bellen.
    Vind de reacties ook erg overdreven... Ze heeft geen moord gepleegd!
     
  17. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Nou ik zou super blij zijn dat mijn vriendin mij gebeld zou hebben hoor. Petje af voor TS. Goeie vriendinnen doen dit voor elkaar!
     
  18. SyrianBeauty

    SyrianBeauty Fanatiek lid

    28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    +1.
     
  19. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    En als je het zonder meteen te bellen eerst zo probeert op te lossen, dan ben je geen goede vriendin?
     
  20. SyrianBeauty

    SyrianBeauty Fanatiek lid

    28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Waarom doet dat pijn dan? Ze krijgen verdoving dus ze voelen niets ;)
     

Deel Deze Pagina