Game of Thrones seizoen 7

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Robijn89, 3 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    On demand.
     
  2. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Wij hebben hem ook gezien via een bak popcorn maar dan vind ik toch jammer dat de onertiteling er nog niet is... volg het dan toch wat lastiger
     
  3. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Hier via on demand, zojuist gekeken.
     
  4. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Gister avond rond 10u gekeken. Was weer een geweldige aflevering. Aria is echt mijn favoriet. Wat vonden jullie er van?
     
  5. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Gisteren gezien (illegaal op het internet , ssstt) , zo spannend! :D

    NIET LEZEN ALS JE DE AFLEVERING NOG NIET HEBT GEZIEN!

    Het wordt erg interessant vind ik. De Lannisters, de machtigste familie in GoT, lijken nu de zwakste te worden. Er zijn geen erfgenamen meer. Cersei is ook te oud denk ik om nog kinderen te krijgen?
    .. Ach, en ze moeten zelfs hulp vragen van de Iron Islands, hoe gênant!

    Cersei: "I am the Queen of the seven kingdoms!!"
    Jaime: "..more like three kingdoms"
    :roflmao:

    Ik zie Jon en Daenerys wel samenkomen en samenwerken. Jon is natuurlijk half Targaryen en heeft in principe geen interesse in de rest van het land, enkel in het Noorden. Ik denk dat Jon King of the North blijft en dat Daenerys op de Iron Throne gaat zitten. Dat is ook haar birth right, Jon heeft als Stark (en als bastaart) dat birth right niet natuurlijk.
    Nu dat het bekend is dat Dragonstone gebouwd is op een berg van Dragon glass zie ik de samenwerking al helemaal komen. Hopelijk kunnen ze op tijd wapens maken. Of misschien gaat het hele land kapot en is Dragonstone waar ze hun last stand voor de mensheid maken of zo.
    Ik ben ook heel benieuwd naar de derde Targaryen. Daenerys is 1, Jon 2, wie is 3?

    Er komt een gevecht bij het kasteel waar de Wall en de zee samenkomen. Misschien dat ook de White Walkers daarheen komen? Dat wordt dan gezellig. Voor de Lannisters wordt dat gevecht sowieso erop of eronder. Ik denk dat ze het niet zullen redden. Hun verhaal is klaar heb ik het idee.

    Ik ben ook heel erg benieuwd naar het verhaal van Bran, the White Walkers en the Children? In de serie besteden ze daar nog niet veel aandacht aan, de boeken heb ik -op een paar hoofdstukken van het eerste boek- niet gelezen
    The Lord of Fire vind ik ook zo'n lastig begrip. Ik hoop dat ze dat ook nog gaan uitleggen. Waar komt hij vandaan, wat is het? Zijn er echt goden? En wat doen die dan precies? Er komen zelfs mensen terug uit de dood. Zou er een link zijn met de White Walkers? Een hoop bovennatuurlijk gebeuren. 'The three eyes raven' is ook zo'n lastig begrip. Sowieso dat hele gebeuren rondom Bran vind ik lastig te begrijpen.
    Ik wil dan direct gaat Google'en maar ik ben bang voor spoilers! :cry:
     
    Irisje24 vindt dit leuk.
  6. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    DIT OOK NIET LEZEN ALS JE DE AFLEVERING NOG NIET HEBT GEZIEN!

    Goede aflevering vond ik, leuk om van iedereen een stukje te zien.

    Ik denk dat koning die bij Cercei kwam een draak wil vermoorden.. omdat hij zei dat hij een bijzonder cadeau voor haar mee zou nemen. In dat geval hoeft er ook geen derde drakenrijder te zijn.
     
  7. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    726
    371
    63
    Ik wil ook graag kijken. Maar geen ziggo :( kan iemand mij in een pb een weg naar Rome uitleggen? Ben echt een leek op dat gebied
     
    LW85 vindt dit leuk.
  8. Tika86

    Tika86 Fanatiek lid

    8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Bekijk bijlage 538416
    Kijk zo kun je spoilers met elkaar delen!

    Heb hem vanmiddag gekeken! En kijk uit naar de rest van het seizoen
     
    cindya1 vindt dit leuk.
  9. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    #69 Raket78, 19 jul 2017
    Laatst bewerkt: 19 jul 2017
    SPOILERS EN SPECULATIES. NIET LEZEN ALS JE DAT NIET OK VINDT!

    Het is me inmiddels vrij duidelijk dat Tyrion geen Lannister is, maar een Targaryen. Er zijn niet veel mensen die draken kunnen aaien alsof het hondjes zijn. Het zou ook de haatgevoelens van zijn vader naar hem toe beter verklaren.
    Ik vermoed dat Daenerys aardig op haar neus gaat kijken als blijkt dat Jon Snow legitiem recht op de ijzeren Troon heeft omdat zijn ouders naar mijn vermoeden wel degelijk getrouwd waren toen hij was geboren. Het wordt ook wel tijd dat Daenerys een toontje lager gaat zingen. Niets van dit alles gaat nog veel uitmaken als ze met de Whitewalkers worden geconfronteerd. Ik denk dat Daenerys en Jon uiteindelijk zullen leren samenwerken.
    Nog iemand die het volgende seizoen niet haalt, is volgens mij Arya. Ik bewonder haar taaiheid en overlevingsdrang, en ik vond haar wraak op de familie Frey geweldig om naar te kijken, maar vermoed dat haat en bloeddorst haar fataal gaan worden.
    Ik denk dat Euron Greyjoy zijn neef en nicht Theon en Yara aan gaat bieden aan Cersei als cadeautje. Of die twee het allebei gaan redden, durf ik niet te zeggen. Ik vermoed dat Yara de eerste vrouwelijke heerser van de Iron Islands gaat worden, dus als er iemand food gaat dan wordt dat helaas Theon. Aangezien we allemaal inmiddels enorm met hem te doen hebben, zal zijn dood de functie hebben om het publiek aan te zetten zijn moordenaar te haten.
    Sansa wordt vast Lady of Winterfell. De naam van haar direwolf, die helaas niet lang heeft geleerd, doet dat vermoeden.
    Wat is Cersei een heerlijke schurk. Ik kijk graag naar haar. Toch denk ik dat zij dit seizoen in het stof gaat bijten. Jaime zal aan het eind van dit seizoen Queenslayer aan zijn titel kunnen toevoegen.
    Over Kingslayer gesproken: ik denk dat Aerys, de mad king, gek is geworden omdat er een three eyed raven in zijn oor fluisterde. Net zoals Hodor voorgoed veranderde door Bran, een three eyed raven in de leer.
    Bran heeft de beveiliging van de Muur onbedoeld gekraakt door er naar binnen te gaan met het teken van de Whitewalker op zijn arm en de Muur is daarom nu kwetsbaar.
    Ik denk dat Bran nu inmiddels wel genoeg geblunderd heeft en dat het tijd wordt voor een volwassenere, kundigere Bran die zich inzet voor de redding van alles wat hem lief is. Ik denk dat hij daar vrij vet voor moet gaan. Wellicht 8000 jaar terug in de tijd?

    De grootste vraag die ik echter heb, is: Wat willen de Whitewalkers? Ik trap er niet in dat ze zomaar voor de lol angst, dood en verderf zaaien, daar is deze serie echt te complex voor.
     
  10. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Mijn tekst is dik gedrukt :)
     
  11. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    [QUOTE="ShampooL, post: 20811150, member: 7961Het is me inmiddels vrij duidelijk dat Tyrion geen Lannister is, maar een Targaryen. Er zijn niet veel mensen die draken kunnen aaien alsof het hondjes zijn. Het zou ook de haatgevoelens van zijn vader naar hem toe beter verklaren.

    Zijn vader haatte Tyrion omdat hij een dwerg is (gênant voor de familienaam) en omdat zijn vrouw is overleed tijdens zijn geboorte. Waarom zou hij een Targaryen zijn?
    Hij kon de draken aaien omdat -ik denk- dat hij goede intenties had, de draken voelde aan dat hij ze wou helpen.
    [/QUOTE]

    Spoiler:
    Omdat de prins Rheagar een oogje had op Tywins vrouw.

    In de boeken wordt ook terloops genoemd dat prins Rheagar veel te ver is gegaan toen alle huwelijksgasten erbij waren toen Tywin voor de eerste keer met zijn vrouw in het huwelijksbed dook.

    Tywin was destijds belangrijk aan het hof, zijn vrouw was daar dus ook. En inmiddels weten we dat Rheagar het helemaal niet zo nauw nam met de huwelijkse trouw.

    Dat zijn de dingen die ik zo al even uit mijn hoofd kan opnoemen, nog zonder deze populaire theorie op het internet onderzocht te hebben.
     
    fafa vindt dit leuk.
  12. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Edit: Nou dat spoiler gebeuren werkt niet.. hij blijf mijn tekst zien als quote en niet als spoiler.
    Sorry mensen :p
     
  13. Tika86

    Tika86 Fanatiek lid

    8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    ff een testje!

    Volgens mij moet hij het zo doen

    Als je dat tekentje spoiler aandrukken moet je tussen die tekst typen en het daarvoor een titel geven..

    Ik moet, denk ik, als ik alles zo lees, echt de boeken gaan lezen. Kan het met 10 afleveringen in een jaar niet goed onthouden hoor
     
  14. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Wat @Berte zegt en meer.

    Nog een belangrijke vraag: Wie is de Lord of Light? Het is inmiddels duidelijk dat de Lord of Light probeert te communiceren door middel van visioenen in vuur, maar over de identiteit is weinig bekend.
     
  15. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Raket78

    Maar alleen al de gedachte aan de blik van Cercei als ze Tyrion ziet vliegen op zijn eigen draak, fantastisch :D
     
  16. Gul83

    Gul83 Bekend lid

    22 apr 2010
    564
    27
    28
    In de boeken is niet Tyrion die naar de draken gaat. De persoon wordt verbrand en er wordt beweerd dat de draken alleen luisteren als je targeryan bloed hebt.

    Ik denk dat Arya waarschijnlijk de taak krijgt van lady stoneheart in de boeken.

    Ik denk dat euro grevjoy oma martell(ben haar naam kwijt) doden met de mededeling dat zij jofrey heeft vermoord. Of sansa. Draken en deanerys zijn nog curiciaal voor de theorie van de drie koppige draak. Ik denk dat deanerys wel dood gaat tijdens gevecht tegen de white walkers.

    Het zou mooi zijn als jamie, cersei doodt.

    Verder vond ik het weer een super goeie aflevering. Vooral gedeelte van Arya vond ik top.
     
  17. cindya1

    cindya1 Actief lid

    19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Wat heerlijk dat hier een topic over is *volg* :)
     
  18. fafa

    fafa Niet meer actief

    Ik heb precies hetzelfde.
    Bij Back to the Future was het tijdreizen nog leuk omdat de filmmakers het zelf ook met een korreltje zout namen ;)
    Maar als het in een film of serie serieus wordt genomen ben je me kwijt hoor. Dan klopt er altijd wel iets niet. Hoewel het hier tot nu toe heel elegant uitpakt.

    Maar het hele white walkers gedeelte vind ik sowieso het minst interessant. Die verliezen toch wel. Ik bedoel, het is Hollywood; een leger anonieme zombies gaat echt niet overwinnen. Jon gaat vechten op brute kracht en Bran zorgt uiteindelijk voor de beslissende move met dat wargen en tijdreizen. (waarbij hij zelf misschien het loodje legt?) Zoiets. Maar winnen zullen ze.

    Dan vind ik het interessanter wie uiteindelijk de troon wint. De meer psychologische kant van het verhaal, zeg maar. Eerst Tyrion en nu Jaime die door de series heen veel meer good-guy worden. Danearis die van ultiem goed en naief juist nare kantjes gaat ontwikkelen en Varys en Littlefinger waarvan je op geen enkel punt weet wat ze precies willen en aan wiens kant ze staan. :)
     
  19. Nutella

    Nutella Actief lid

    13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    #79 Nutella, 22 jul 2017
    Laatst bewerkt: 22 jul 2017
    If you think this story has a happy ending, you haven't been paying attention. :roflmao:

    Ik denk dat Dany nooit ten noorden van de Wall komt, maar wel dat ze doodgaat in de sneeuw. Misschien eind van dit seizoen of volgend seizoen. Als de WW naar het zuiden trekken, wordt het steeds zuidelijker winter. Misschien wel helemaal in Kings landing? Ik hoop voor het verhaal dat de WW nog lang niet verslagen worden, als ze überhaupt verslagen gaan worden. Misschien komen er wel helemaal geen winnaars en verliezers. Ik hoop op een Westeros dat helemaal in puin komt te liggen (in een lange winter?) en waar niemand het gevoel heeft gewonnen te hebben en waar er waarschijnlijk ook geen echte troon meer is om op te zitten. :D

    En wat heeft Varys gezien in de vlammen?? Hij speelt zijn eigen spel. Nu achter Dany, omdat dat hem uitkomt. Maar dat kan zomaar veranderen. Wat is zijn eindspel?
     
  20. fafa

    fafa Niet meer actief

    Ja, ik hoop op nog een soort confrontatie tussen hem en Littlefinger.

    Oh en wat gaat er gebeuren met Tormund en Brienne, denken jullie? De manier waarop hij naar haar kijkt :o: :D

    Gaat hij zich in een gevecht misschien nog eens opofferen voor haar ofzo? Terwijl haar gevoelens voor hem niet wederzijds zijn? Daar gaat nog iets tragisch gebeuren, denk ik
     

Deel Deze Pagina