Gastenlijst verjaardag opeens anders, en gasten gaan zich ermee bemoeien...

Discussie in 'De lounge' gestart door JustNice, 18 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Over een paar dagen wordt mijn zoontje 6 jaar
    We hebben eigenlijk altijd een heleboel mensen uitgenodigd.
    Dit jaar dachten we het anders te doen:
    -we hebben gewoon gekeken wie we er graag bij willen hebben.
    -gasten die zich de vorige feestje hebben gedragen (denk aan, sigaretten peuken deponeren in de plantenbakken of op de grond terwijl er een asbak voor je neus staat, satéstokjes achter de bank en tv)
    -waar wij ook komen op feestjes en partijen.

    Hierdoor toch wat mensen moeten schrappen, no hard feelings wat ons betreft.
    Maar wat blijkt, er zijn dus gasten (mijn zus bijv.) die willen weten waarom ik die en die niet heb uitgenodigd. Tja gewoon, ik maak mijn eigen gastenlijst. Heb ik geantwoord. Zegt ze; nou het kan zijn dat ze je nog belt. Wat ze weet nu dat ze niet is uitgenodigd.

    Ik kan me er niet zo druk om maken Maar denk toch, jemig het lijkt wel de kleuterschool
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Waar bemoeit ze zich mee?

    Jij bepaald zelf wie je wel en niet uitnodigd.

    Dikke doei zeg.
     
    DastyQueen en Chocolat vinden dit leuk.
  3. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat je zelf zegt...kinderachtig gedrag.
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Kinderachtig gedrag.
    Je bepaald toch zelf wel wie je uitgenodigd.
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Goed dat je je er niet om druk om maakt.
    Lekker zo houden zou ik zeggen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  6. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.456
    3.312
    113
    Jij geeft het feestje toch dus jouw keuze wie je wel en niet wil.
     
  7. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Wat triest.. als je zus er z'n probleem mee heeft geeft ze zelf een feestje.
     
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Je maakt je er anders druk genoeg om om een topic te openen :o:

    Natuurlijk is het je goed recht om uit te nodigen wie je wil, maar als Pietje eerst wel mag komen en daarna niet dan begrijp ik wel dat hij wil weten waarom.
     
    JustNice vindt dit leuk.
  9. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Haha, ja idd, maak me er toch druk om.... Benieuwd naar jullie meningen .....
    En denk dat het toch een familie issue gaat worden... Helemaal geen zin in.
     
  10. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Gastenlijst voor een feestje van een 6-jarige? :eek:
     
    Zwitsal, Evanesco, Aszz en 9 anderen vinden dit leuk.
  11. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Jammer dan toch?

    Wij hebben het afgelopen jaar ook gedaan. Mn man wilde het eerst niet, maar was er uiteindelijk toch blij mee.
    Wij vierden de verjaardag van onze dochters en hebben echt alleen mensen uitgenodigt die zij ook regelmatig zien/spreken. En dus niet mensen die wij alleen zien. Daardoor zijn er redelijk wt mensen afgevallen. We hebben de oudste gevraagd wie zij uit wilde nodigen, en zij noemde alleen de mensen op die we ook uit wilden nodigen. Nu doen er een aantal heel afstandelijk, nou prima, weet ik meteen dat we een goede keuze hebben gemaakt.
    In jouw geval snap ik het nog meer. Beetje aso om je afval gewoon maar ergens te dumpen, zulke mensen hoef ik ook niet in mijn huis/tuin.
     
  12. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Precies ook mijn gedachte.... Hoeveel nodigen jullie dan wel niet uit op een kinderverjaardag?

    Daarnaast, jij bent gastvrouw dus jij bepaalt. Klaar.
     
  13. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hier hetzelfde gehad..
    De eerste 2 jaar de hele vriendengroep uitgenodigd, daarna nog maar een deel. Ik ben er altijd open over geweest, heb gezegd dat wij op de kinderverjaardagen alleen nog maar uitnodigen die ook iets met de kinderen hebben.
    Zullen er vast een paar zijn die dat niet leuk vonden, maar daar hebben wij nooit iets van gehoord..

    Ik zou het gewoon op zijn beloop laten. Er zijn natuurlijk mensen die weten dat jou zoon jarig is en hebben aan jou zus gevraagd of jij het wel vierde.. mochten diegenen echt willen weten waarom ze nu niet mogen komen, zullen ze er zelf wel naar vragen..
     
  14. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Ja gastenlijst, gewoon mensen die je uitnodigt. Gewoon wat vrienden en familie. Nu komen wij beide uit een Surinaams javaanse familie, en hebben we ook een heleboel neven en nichten die ook kinderen hebben in de leeftijd van onze kinderen. Dus in totaal kwamen er wel zo'n 50 man over de vloer.
    Daarin zijn we dus gaan shiften, een paar neven en nichten zijn afgevallen. Gewoon broer zus met hun gezinnen. En vrienden met kinderen. En neven en nichten die we zien buiten de verjaardagen om. Nog steeds een leuk aantal mensen die komen.

    M'n zus (die zich er zo mee bemoeit) geeft trouwens al zo'n 2 jaar geen feestje meer voor haar puberkinderen (komt er iedere keer niet van ..)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    je hebt groot gelijk, jouw feestje, jouw huis, dus jouw keuze wie wel en niet mogen komen. En de mensen die normaal wel komen en normaal niet hebben heus wel het recht te vragen waarom zolang het maar niet verwijtend is. En je zus heeft geen recht zich daarmee te bemoeien!
     
  16. Chocoholic

    Chocoholic Fanatiek lid

    25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Mooi toch? Kun je meteen even uitleggen hoe je je gedraagd op een feestje bij een ander. :thumup:
     
    famofthree, Chocolat en sydneys vinden dit leuk.
  17. tessa321

    tessa321 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    1.000
    157
    63
    Gelderland

    :eek: die kwamen er bij mij sowieso nooit meer in...
     
    Chocolat, RoIn, fafa en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb ook na een paar kinderverjaardagen een beetje geschrapt in wie we vragen. Maar ik vertel het wel soort van eerlijk “ik wil het wat kleiner en intiemer vieren” (.....en daar passen jullie met je draken van kinderen niet tussen ;) )
     
    lidu1, fanona en Chocolat vinden dit leuk.
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als mensen er naar vragen, kun je toch gewoon aangeven dat het anders echt te druk is/niet past etc? Ik zou zoveel mensen in ieder geval veel te druk vinden, daar doe ik hier in huis niemand een plezier mee.
     
  20. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Gewoon aangeven aan die mensen toch? Ik zou ook informeren als ik 5 jaar wel wordt uitgenodigd en dan ineens niet, of ze een feestje geven en hoe en wat. Meer omdat er net zoveel mensen zijn die verwachten dat je toch wel komt, omdat je al 5 jaar komt.
     

Deel Deze Pagina