gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Is er toevallig al een clubje of topic hier op zwangerschapspagina waarin gastouders hun ervaringen delen, leuke tips of activiteiten of dingen waar je wel eens tegen aan loopt in het zakelijk zijn ofzo. Ik kon zo snel niks vinden, maar zijn er misschien gastouders hier die dat leuk zouden vinden??
     
  2. Goldsword

    Goldsword Fanatiek lid

    14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ja dat lijkt mij wel wat :)
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Leuk! Hopelijk melden nog meer go zich
     
  4. Gerdatje

    Gerdatje Fanatiek lid

    27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    goed idee.
    Maar zo`n club kun je toch zo zelf oprichten?
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja dat kan idd..maar dacht eerst hier even kijken of er animo is;)
    We kunnen ook in dit topic beginnen en er later een (besloten) club van maken.
     
  6. xLovely

    xLovely Bekend lid

    10 nov 2010
    789
    0
    0
    Gezellig :) Ik ben ook gastouder
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik heb op het moment 6 gastkinderen, varierend in de leeftijd van 16 weken tot 9 jaar. Zelf heb ik een dochter van bijna 6 en een zoontje van 20 maanden, zij gaan vrolijk mee in alle activiteiten.
    Ik werk met thema's. Elk thema duurt ongeveer een week of 5. Beetje afhankelijk van het thema. We knutselen, lezen boekjes en doen uitstapjes in het thema.

    Hoeveel gastkindjes hebben jullie, werken jullie bv ook met thema's en wat doen jullie zo o.a.


    ik zal vast beginnen met iets te delen.

    Ik ben nu begonnen met thema herfst met de kinderen. Ik heb op het moment veel kleintjes dus heb wel uitgelegd dat het nu herfst wordt, maar dat zal niet echt blijven hangen denk ik;)
    Wel hebben we een boekje over herfst gelezen al en ik heb zelf al tal van herfst activiteiten bedacht om met alle verschillende leeftijden te doen.
    Vandaag met knutselen begonnen met een peer te maken, in de zin van herfstfruit;) We hebben ook peer gegeten met fruit eten.
     
  8. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik ben ook gastouder sinds februari van dit jaar, daarvoor altijd op een kinderdagverblif gewerkt. Lijkt me leuk om mee te kletsen.

    ik heb nu 5 gastkindjes van 0-4 jaar en ik heb een dochter van 3,5 jaar. De gastkindjes zijn nog vrij jong (3 onder het jaar, 1 van anderhalf en 1 van net 3). De meeste komen 3 dagen per week dus ik zit op 4-5 kindjes per dag met mijn eigen dochtertje erbij. Behalve op vrijdag, dan heb ik maar 1 gastkindje. 1kindje komt ook zaterdags.

    Omdat ze nog zo jong zijn werk ik niet met thema's, wel knutsel ik graag, ga ik zoveel mogelijk naar buiten (vaak gewoon in de achtertuin omdat de kleintjes vaak om en om slapen), boodschapje doen, naar de bibliotheek, kinderboerderij enz.

    Ik heb een grote bolderwagen met een maxicosi erin vastgemaakt en een peuterschaal, dus kan met alle kindjes op stap, heerlijk!

    Ik werk overigens als zzper en ben aangesloten bij 4 gastouderbureaus.
     
  9. Goldsword

    Goldsword Fanatiek lid

    14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb op moment twee gastkinderen, beiden zijn ze bijna 3. Ik werk eigenlijk ook niet met vaste thema's, wel hebben we een redelijk schema qua dagindeling. Wij zijn als het mooi weer is veel buiten, binnen zijn we regelmatig aan het knutselen en lezen en doen we spelletjes.

    Voordat ik gastouder werd heb ik een jaar als au-pair gewerkt. En momenteel ben ik hard aan het studeren om pedagoog te worden :)
     
  10. Gerdatje

    Gerdatje Fanatiek lid

    27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    In jan. ben ik al weer 2 jaar GO.
    Ik heb op het moment 3 kindjes die ik opvang.
    Meisje van 2 jaar die elke donderdag komt.
    Meisje van 4 jaar die elke maandag en woensdag komt. ( voor en na school.)
    Meisje van 8 jaar die elke maandag na school komt. En soms ook andere dagen. Deze week komt de bijv. 4 keer.

    Ik zit een beetje met een probleem van vervoer.
    Meisje van 4 jaar moet ik de dagen naar school brengen. Ze kan zelf fietsen. Maar vraag niet hoe. Zit dus te denken om een fiets kar te kopen. Omdat een bakfiets gewoon niet te betalen is.
    Vooral ook met dat het meisje eigenlijk ook op de donderdag hier gaat komen in de toekomst. Maar hoe krijg ik haar dan om half 9 op school. Met 1 van 3 jaar ( eigen dochter) en meisje van 2,5 jaar....

    Werk niet echt met een thema. Pas de werkjes wel aan op speciale dingen.
     
  11. xLovely

    xLovely Bekend lid

    10 nov 2010
    789
    0
    0
    Ik ben gastouder sinds december vorig jaar, daarvoor en ook gecombineerd tot op heden (31 augustus) gewerkt in de thuiszorg.
    Zelf ben ik mama van een dochter dat in december 3 jaar wordt en van een zoontje van 16 maanden.

    Ik heb nu drie gastkindjes; een van 1 jaar, een van 6 maanden en een van 3 jaar oud. In februari komt er een kindje bij van dan rond de 3 maanden oud, voor 3,5 dag.

    Ik werk nog niet met thema's, echter met mijn dochter en gastkindje van drie jaar knutsel ik veel en tot op de dag van vandaag zijn we nog veel buiten in de tuin en ik heb een bakfiets waar ik zo nu en dan lekker een rondje mee door het dorp fiets :)

    Kindje 1 jaar komt 1 dag in de week op dinsdag.
    Kindje 6 maanden komt 1 dag in de week op dinsdag.
    Kindje 3 jaar komt 2 dagen in de week op maandag en donderdag.

    Ik ben aangesloten bij drie gastouderbureaus.
     
  12. xLovely

    xLovely Bekend lid

    10 nov 2010
    789
    0
    0
    Gerdatje: kijk eens op MP voor een bakfiets. Wij hebben hem daar ook gekocht tweedehands. Je betaald wel wat, maar dan heb je ook wat. Is heel handig, vooral gezien jouw situatie! :)
     
  13. Gerdatje

    Gerdatje Fanatiek lid

    27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik heb op het moment even geen €500 over om een bak fiets te kopen. :(
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    O das lastig ja gerdatje.

    Ik heb 1 jongen van 9 die dinsdag en donderdag voor en na school komt. Maar ik kan lopend naar school.

    dan 2 baby's die flex komen op ma,di,do. Kan dus 1 week 3 dagen zijn en 1 week maar een halve dag ofzo.

    Dreumes en peuter op ma en een peuter op do.
     
  15. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Is de school ver lopen? Anders kun je een professionele bolderwagen overwegen, ik heb de mijne van marktplaats voor 175 euro.

    Ik zit ook al te denken hoe ik mijn dochter volgens jaar naar en van school krijg, ik moet dan 4 jonge kindjes meenemen, nu gaat dat best met de bolderwagen maar qua slaaptijden word het een uitdaging. Ik zal mijn dochter sowiezo moeten laten overblijven zodat ik alleen om 830 en 1515 naar school moet. Vooral het in de klas krijgen word een probleem, de gang is erg smal dus mijn bolderwagen kan daar niet naar binnen en ik kan ook geen vier kinderen tegelijk tillen/loslopende dreumesen in die gekte vrijlaten.
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik heb een duowagen voor de baby's. Mijn zoontje loopt zelf als we veel tijd hebben en met haast zit hij op de kap met zn beentjes onder de duwstang door.
     
  17. Lijkt me ook wel leuk. Ben ook gastouder, nu alleen geen werk in ivm ziekte.
     
  18. misa

    misa Niet meer actief

    Ik klets graag mee. :)

    Ik heb zelf twee kinderen van 3,5 en 2 jaar. Ik ben vanaf mei dit haar gestart en ik vang nu twee kindjes op. In november komt er nog een baby bij en in januari ook. Ik ben nog wel op zoek naar meerdere kindjes. :)
    Voorheen heb ik op een kinderdagverblijf en een bso gewerkt. Ik vind gastouder zijn veel heftiger om meerdere redenen. Geen collega's, in je eigen huis met je eigen spullen, niet buitenshuis werken. Maar de voordelen van zelf geen oppas nodig hebben en zelf je ouders kunnen kiezen en een band opbouwen is echt super!

    Ik heb een bolderkar (berg). Daarachter kan ik de kidsit vastmaken en ik heb een draagdoek. Ik kan zo dus 5 kids meenemen. Daarnaast kan mijn zoontje op zijn loopfiets en dochter kan dat ook steeds beter. Maar eerlijk is eerlijk: het is een klus!
     
  19. misa

    misa Niet meer actief

    Fietskar is ook een goede optie. En dan nog twee zitjes op de fiets, dan kun je er 4 verplaatsen. Heb ik ook over gedacht. Of een duowagen met 2 kidsits erachter? Weet niet of dat past hoor.

    Niet naar binnen kunnen met een bolderkar op school vind ik wel een bizar iets. Wat als er een ouder in een rolstoel zit, of een kind tijdelijk. Of moeders met een tweelingwagen naast hun schoolgaande kind. Misschien school betrekken hierin?
     
  20. rijtjes

    rijtjes Niet meer actief

    Wat leuk, ik ben ook gastouder en merk dat dit toch wel vrij eenzaam is.

    Ik heb een dochter van 2,5 en ben momenteel bijna 31 weken zwanger. Ik stop volgende week met het werken om in Februari weer te starten. Ik vind het nu echt te zwaar worden. Ik heb 3 gastkindjes, alledrie zijn ze 1. Ik werk op maandag woensdag en vrijdag en meer wil ik ook niet. In mijn verlof stopt 1 van mijn gastkindjes en de andere 2 krijgen een broertje of zusje waardoor ik er straks dus 4 in totaal heb. Ben heel benieuwd hoe ik dat straks allemaal ga combineren. Wij kopen wel in mijn verlof een bakfiets, ik zou niet weten hoe ik anders met 2 babytjes, een dreumes en een peuter op stap moet. Ik heb een duo wagen en mijn dochter loopt alles. Mijn eigen baby gaat straks in de draagdoek dus het kan allemaal wel, maar met die bakfiets krijgen we net wat meer vrijheid.

    Ik werk niet met thema's omdat de kindjes nu nog erg jong zijn, maar na mijn verlof wil ik hier wel mee starten. Wel zoeken we bijvoorbeeld nu blaadjes en eikeltjes in het bos en in de zomer spelen we veel met water en knutselen we bijvoorbeeld een strand. Knutselen doen we nu nog niet zo heel veel met de gastkindjes erbij omdat die toch vooral alles nog op eten en ik ben niet zo van een voet of handafdruk maken.

    Ik mis wel echt collega's om me heen. Vind de dagen vaak heel lang. Maar ik probeer gewoon veel erop uit te gaan en te ondernemen met de kindjes. Dat helpt heel erg!
     

Deel Deze Pagina