gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Wat fijn dat ie binnen is. Wacht hier nog steeds in spanning af, mag van mij nu wel komen.

    Vanmorgen had ik mijn dochters haar gekamd en dacht ga gelijk met dat gastkindje verder. Ze wil alleen nooit staarten of iets, dus het klit gigantisch. Op een gegeven moment hoor ik haar snuffen, het deed zeer. Gelukkig wilde ze nu wel een staart (zelfde als mijn dochter ;)). Nu komt ze net uit bed en wilde ze dat ik haar haren weer even kamde:rolleyes:. Wat nu dus heel makkelijk ging omdat de klitten eruit waren. Zegt ze: Dat was fijn hè? :D
    Hopelijk snapt ze nu dat staarten er ook voor zorgen dat het wat minder klit en laat ze die gewoon zitten. Als haar moeder staarten maakt, trekt ze die er gelijk uit.

    Ik zet ze nog even aan het verven, dan is het kado voor vaderdag klaar.

    Gedoe hè, als ze moeilijk doen over betalen. Heb 1x gehad dat een kindje ziek werd opgehaald, was moeder toen ook niet mee eens dat ze moest betalen. Wel een paar keer gehad dat een kindje ziek was of op het laatste moment afgemeld, maar die ouders deden nooit moeilijk over de uren, die zeiden zelfs: "Gewoon schrijven hoor" of "Je weet wat je met de uren moet doen".
     
  2. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem

    Ik heb een herziene (voorlopige) aanslag gehad. Nu wel als ondernemer, gelukkig! Ik ben blij! Krijg nu tenminste nog een leuk bedrag terug.
     
    cvm1985 vindt dit leuk.
  3. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Wat fijn, zal een hele opluchting voor je zijn. Toch nog best snel reactie, ook wel erg prettig.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Sorry heb dit topic vreselijk verwaarloosd maar wil weer actief mee gaan schrijven.

    Van wat ik even snel zag staan:
    als een kindje ziek is hoeven ouders dat hier niet te betalen, idd overmacht. Is al zo vanuit het gob.

    Wij hebben afgelopen week weer een bijeenkomst gehad van een accountantskantoor bij ons GOB inzake wel of geen ondernemer, vanwege de rechtszaken die in het nieuws kwamen.
    De powerpoint krijgen we nog gemaild dus als iemand interesse heeft wil ik die wel doormailen.
     
  5. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Die wil ik op zich wel hebben. Laat maar weten als je hem hebt, dan pb ik m'n e-mailadres.
     
    tuc vindt dit leuk.
  6. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Ik heb ook wel interesse.

    Ik had vorig jaar een broertje en zusje en nu weer 2 kinderen uit 1 gezin. Bij de huidige gastkindjes nog geen zieke gehad, maar het zusje van het gezin van vorig jaar is wel een aantal keer ziek geweest. Broertje kwam dan ook niet (broertje was dus niet ziek). Hoe schrijf je dat dan? De uren van broertje wel en de uren van het zieke zusje niet?
    In mijn contracten staat, bij ziekte en absentie van het kind wel doorbetalen, bij ziekte/absentie van mij niet doorbetalen. Dus ik heb dat probleem niet, maar ben wel benieuwd hoe anderen dat doen.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    De zieke wordt niet geschreven nee, de andere wel.
     
  8. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    he wat leuk wij ook!! interessant he wij krijgen de powerpoint ook nog toegestuurd
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ja ik vond het wel boeiend ja. Deze accountant had ook de 4 laatste jurisprudentie zaken toegevoegd en uitgelegd waar go voor de rechter zijn gekomen. Bij 2 werd de go in het gelijk gesteld, 2 niet. Maar het vreemdste was dat er aan beide kanten veel dezelfde argumenten werden gebruikt. Waar 1 rechter enerzijds daaruit concludeerde dat de go dus geen ondernemer was. En een andere rechter diezelfde argumenten niet erop vond wijzen dat de go niet zelfstandig genoeg was en haar dus in het gelijk stelde.
     
  10. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Bij ons precies zo
    misschien dezelfde?
    we zaten toch niet op de zelfde avond? welke provincie woon je? ;)
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Whaha noord brabant
     
    Dani84 vindt dit leuk.
  12. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hahaha nee niet dezelfde avond ik woon in Overijssel :p
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Het zou wel super toevallig geweest zijn;)
    De meeste go daar ken ik ook al een aantal jaar, maar sinds een poosje is ons GOB samengegaan met een ander, daar om 2 onbekende gezichten voor mij, dus het had gekund:)
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    @Skatje @Korenbloem86 en andere liefhebbers: ik heb de presentatie per mail ontvangen dus als jullie je emailadres in een pb sturen dan mail ik hem door.
     
  15. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    @tuc, volgens mij heb ik je een pb gestuurd. Ziet er nu wat anders uit, waardoor ik het niet helemaal zeker weet.

    Ik had vandaag ook eindelijk bericht van de belastingdienst, ben gewoon als ondernemer aangemerkt en ook direct de definitieve aanslag. Erg fijn.
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    als het goed is hebben jullie beiden een mailtje;)
     
  17. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tnx!
     
  18. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Bedankt! Erg fijn.
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Even iets anders hoor, maar wat doen jullie met ouders die keer op keer dingen vergeten?
    Ooit een jongetje gehad die nooit een muts en sjaal bij had als het vroor.
    En nu weer 2 broertjes die geen petten bij hebben met deze hitte. Ook geen zwembroekjes, al 10 keer gezegd dat we hier superveel waterdingen hebben. Nu spelen ze gewoon in de normale kleding, droogt wel weer. Maar die petten vind ik wel vervelend.

    Mijn kinderen mogen nu echt niet zonder hoedje of pet weg.
     
  20. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Wat vervelend tuc. Ik heb eigen kinderen in dezelfde leeftijd (en dus ongeveer dezelfde maat), dus dan pak ik nog wel eens wat van hen. Vorige week had 1 van de gastkindjes een overstroming, een hele stapel shirts en rompers in zijn tas, maar geen schone broek. Ik heb toen even een broek van mijn dochter gepakt. Moeder vond het erg vervelend en nu zitten er ook broeken in zijn tas. Maar hoe ik dat ga doen als mijn dochters ouder zijn? Ik ben niet van plan om een voorraad kleren in allerlei maten en soorten te hebben voor het geval dat.

    Wat een petje betreft, van een theedoek of hydrofiel kun je eventueel een petje knopen (knoop in alle hoeken). Beschermt denk ik niet zo goed als een echt petje, maar dan hebben ze iets op hun hoofd. En verder er toch om blijven vragen (zal inmiddels wel als zeuren voelen). En als de ouders het echt niet leren, de kinderen misschien een keer tot ophalen met water laten spelen zodat ze zeiknat mee moeten?
    Ik vind het erg lastig, want je wilt ook niet dat de kinderen de dupe worden.

    Ik houd mijn uren, gastoudervergoeding en uitgaven in een excel-bestand bij. Gisteravond vulde ik snel in hoe laat mijn gastkindjes waren opgehaald, toen excel uit zichzelf afsloot. Er opende een hersteld bestand, daar heb ik het snel ingevuld, opgeslagen en snel gaan eten. Krijg ik vanmorgen een mailtje voor reserve-opvang, wil ik dat bestand openen, krijg ik een melding dat het beschadigd is en niet geopend kan worden. Ben nu al de hele ochtend bezig om een deel van het bestand te vinden maar lijkt niet te lukken. Lijkt er dus op dat ik alles van dit jaar wat ik had bijgehouden kwijt ben. Probeer me nu maar voor te houden dat het fijn is dat het niet in december gebeurd, maar ben toch behoorlijk chagrijnig dat ik een halfjaar kwijt ben.
    Ik dacht ook echt dat mijn man elke 1-2 maanden een back-up maakte van alles wat op de laptop staat, maar blijkt dus dat hij dan alleen de foto's upload en rangschikt.
    Hoe houden jullie je administratie bij? Ik vond excel daar heel handig voor, maar nu even wat mindero_O.

    Mijn man is met onze oudste naar zijn ouders, dus kan nu redelijk rustig zoeken, dat is wel fijn. Hopelijk ben ik tegen de tijd dat ze weer thuis komen weer gezellig. Volgens mij is hij heel blij dat hij weg kon:rolleyes:.
     

Deel Deze Pagina