gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Vergeten: alle kinderen hebben hier in de kast een mandje staan met luiers, slaapzak en reservekleertjes. Met dit weer vraag ik idd zwemluier of zwembroekje. Als ze het vergeten laat ik ze in gewone luier met romper/onderbroekje en als dat nat is trek ik hun reservekleertjes aan. Als ze geen petje oid mee hebben ga ik ervan uit dat de ouders dat niet belangrijk vinden en gaan ze dus zo naar buiten.

    Administratie: alles in word of excel en ik print ook nog alles uit . Zal me niet gebeuren dat ik alles kwijt ben.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Joehoe, de kiddybus is binnen!! Superblij mee. Dit zijn mijn eigen kinderen die erin zitten maar die mogen er mooi naast lopen als we naar school gaan:D

    2017-07-14 19.14.38.jpg
     
    Mama&Go vindt dit leuk.
  3. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Mooi! Loopt hij fijn? Ik had ooit een rambler, maar die vond ik niet fijn.
    Hoeveel plaatsen heeft hij?
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Ja heel fijn, lekker licht. Had nu voor het proefrondje mijn 4 en 8 jarige erin zitten maar duwde hem met gemak met 1 hand.
    Deze heeft 4 zitplaatsen, in feb krijg ik er een baby bij (in de opvang:D) en dan moet er een babyschaal op dus dan ruil ik hem om voor de 6 persoons, want die schaal neemt 2 plaatsjes in.
     
  5. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Mooi! Veel wandelplezier gewenst! Maar dat gaat zo te zien wel goed komen ;)
     
    tuc vindt dit leuk.
  6. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Mooi Tuc! Ik heb net een bolderwagen van bolderland gekocht, word over een week of drie geleverd. Ik heb al een bolderwagen van droomland maar die is al wat ouder en ik wilde investeren/wil graag een nieuwe wagen met logo enz erop die er nog proffesioneler uitziet.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Die zijn ook leuk zeg! (Net even gekeken). Wel fijn dat je ze kunt duwen, want dat vind ik het vervelende van de gewone bolderkarren, dat je die moet trekken.
    Rijden ze ook soepel, zwenkwielen ofzo?
     
  8. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb een Rambler. Al heel erg lang niet gebruikt omdat ik steeds niet genoeg kindjes in die leeftijd had die er in kunnen. Heb nu een tweeling in de opvang die bijna 1 zijn. En ik heb nog 1 plekje voor een kindje, dus over een half jaartje kan ik m weer van stal trekken.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Die rambler vind ik ook heel mooi, alleen wilde ik iets dat je kunt duwen.
     
  10. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ja ze rijden echt heel soepel, zowel die ik nu heb van droomland als die van bolderland. Ik kan ze prima duwen met 1 hand als ik bijvoorbeeld de hond uitlaat. Moeten er natuurlijk niet 5 grote peuters in zitten ;)
    De voorwielen zwenken inderdaad dus sturen gaat ook prima.
     
    tuc vindt dit leuk.
  11. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    Ik zit halverwege mijn vakantie-opvang. Er zit 1 kind bij, waar ik "jeuk" van krijg.
    Ze vindt "alles" spannend vindt, wil niets en huilt om de haverklap, meisje is 3 jaar.
    Haar spanningsboog is echt heel kort, we gingen verven, na 3 stippen was ze klaar. Ik ben langer bezig geweest om haar verfschort aan te trekken dan zij met verven. Spelen met pop/auto's/spel is echt heel kort (hooguit 5 minuten), speelt ook niet alleen.
    Ik merk dat ik niet zoveel geduld heb voor zulke kinderen. Als ik voorstel om iets te doen, is de eerste reactie een grote pruillip, krokodillentranen en met veel gehuil verteld ze dat dat spannend vindt :confused:. Helaas is het nogal 'besmettelijk' en helpt een ander oppaskindje haar goed met het huilen.
    Vandaag krijgt dit meisje een "dapperheidsdiploma" omdat ze iets heeft gedaan wat ze echt heel spannend vond, hopelijk werkt dat positief.

    Ze komt nog een paar keer, aan de ene kant denk ik, laat maar gaan, die paar keer overleef ik ook wel. Aan de andere kant wil ik het gewoon leuk en gezellig hebben met iedereen en zo'n "pieperd" erbij werkt nogal belemmerend daarin. Dus ik dacht, misschien hebben jullie nog tips?
    Met de andere 4 vakantie-kindjes gaat het hartstikke lekker, zou ik zo als vaste kindjes willen hebben.

    Dan nog een andere vraag; als jullie een vermoeden hebben dat er iets is met een kind, hoe zeggen jullie dat tegen de ouders?
    Van 1 oppaskindje (komt inmiddels al een tijd niet meer omdat hij nu naar school gaat) heb ik tijdens de opvang bij mij wel eens tegen mijn man gezegd dat het me niet zou verbazen als hij autistisch blijkt te zijn. In een evaluatie heb ik ook geschreven dat hij weinig (geen) contact maakt, erg afwezig lijkt. Het kind heeft nu inderdaad de diagnose autisme gekregen.
    Maar ik heb mijn vermoeden nooit met de ouders gedeeld. Ergens voel ik me schuldig omdat zij nu een tijd aan het tobben zijn geweest, terwijl het voor mij zo duidelijk was. Ik weet niet goed hoe ik zoiets moet doen. Bij deze ouders speelt ook mee dat moeder slecht Nederlands spreekt. Bij het brengen en halen was ze snel weg waardoor ik haar dan ook maar kort sprak. En het contactschriftje gaf ze niet mee, dus daar kon ik ook niet (subtiel) wat opschrijven.
    Ben wel benieuwd hoe jullie dat aanpakken.
     
  12. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wbt autisme, daar moet je je helemaal niet mee bemoeien. Daar ben je niet voor opgeleid en ik zou het als ouder persoonlijk heel vervelend vinden als een leidster van bijv het kdv uitspraken over zou doen. Als de ouders het zelf aankaarten, is dat een ander verhaal.

    Piepend kindje: oh vervelend zeg! Ik heb ook weleens een kindje gehad waarmee ik helemaal geen klik had. Gelukkig is dit alleen voor de vakantie!
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Ik zou zelf geen uitspraken doen over autisme, adhd oid. Ook al herken ik zelf sommige dingen heel goed. Wat ik dan wel zou doen is precieze opvallendheden benoemen. Dus eigenlijk de zaken die wijzen op iets zonder die link te leggen.

    Ik heb een kindje in de opvang gehad waarbij ik het idee had dat hij gewoon minder snapte dan andere kinderen, nooit benoemd dat ik denk dat hij niet mee kan komen maar wel gezegd: goh ik merk dat hij bepaalde woorden nog niet begrijpt dus we hebben een aanwijsspelletje gedaan. Of gevraagd: goh puzzelen jullie wel eens met hem thuis, ik doe dat hier iig omdat ik zie dat hij er moeite mee heeft. Uiteindelijk op een gewone basisschool gestart maar nu op speciaal onderwijs omdat hij niet mee kan komen. Ouders zeiden ook netjes op de basisschool dat ze vanuit de opvang hoorden dat hij als peuter al meer moeite had met dingen als andere peuters.

    Nu het tegenovergestelde, ik heb een kindje van 2 in de opvang dat ongelooflijk pienter is. Zeg niet dat ze een ontwikkelingsvoorsprong heeft (want ik krijg sowieso jeuk van dat woord) maar benoem bij verschillende onderdelen wel naar haar ouders dat dit heel knap is met 2 jaar.
     
  14. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    @Skatje en @tuc , bedankt voor jullie visie wat betreft vermoeden van autisme (en natuurlijk ook als er een vermoeden is van iets anders). Ik voel me nu lang niet meer zo schuldig. De dingen die opvielen heb ik toen wel benoemd, dus dat stukje heb ik gedaan.
    Ik vond het ook niet fijn als mensen mijn dochter 5 minuten hadden gezien en haar gelijk als huilbaby bestempelde.
    Fijn om dat nu ook even van jullie te horen hoe jullie dat doen.

    Het "piepende" kindje glunderde gisteren helemaal toen ik haar dapperheidsdiploma gaf. Ze vertelde aan haar moeder dat ze heel stoer was geweest. Leuk om te zien.

    Bij mijn jongste dochter komt een tand door waar ze last van heeft en ze heel huilerig is. Het jongste oppaskindje (9 mndn) huilt heel sociaal met haar mee, het zusje van dat kindje vindt het zielig dat haar zusje huilt en doet ook maar mee. Dacht dat ik vanochtend gillend gek werd. Gelukkig liggen de 2 kleintjes nu lekker te slapen en is het zusje aan het spelen. Zijn nu met de dokterset aan het spelen, mijn dochter heeft haar jurk omhoog getrokken en het oppaskind (ook 3 jaar) neemt de bloeddruk en temperatuur in de navel op:roflmao:.
     
  15. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Korenbloem, dat is de reden dat ik geen vakantie opvang doe. Ik heb geen zin om heel veel te investeren in een kind voor een paar weken. Daarnaast vind ik het onrust brengen in mijn eigen groep, zo'n kindje heeft toch extra aandacht nodig. Ik vind het nu juist heerlijk dat ik wat meer vrije plekken heb omdat er wat kindjes op vakantie zijn. Normaal zit ik vier dagen per week volledig vol (6kids incl mijn eigen) en nu heb ik af en toe maar 1 of 2 kindjes en kan ik veel makkelijker de deur uit. Ook heb ik deze week en volgende week 3 vrije middagen waarop ik lekker met mijn eigen kids (dochter heeft natuurlijk ook schoolvakantie) uitstapjes maak. Dat kan niet als ik extra vakantiekindjes aanneem.

    Ik moet nog anderhalve week en dan drie weken vakantie, heerlijk! Normaal neem ik maar 2 weken, dit jaar voor t eerst 3 omdat ik er echt heel erg aan toe ben en de andere jaren merk dat ik te weinig kan ontspannen (vrijdags nog werken, zaterdag op vakantie met mijn gezin, twee weken later weer thuis en direct maandag weer aan de bak). Nu heb ik na mijn kampeervakantie nog lekker een week thuis vrij!
    Hoe lang nemen jullie vrij in de zomer?
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Precies waarom ik ook geen vakantieopvang doe. Heb zelf 2 schoolgaande kinderen, dus alle extra vrije tijd is meegenomen.

    Ik neem 3 weken vrij altijd in de zomer. We zijn 2 weken weg en dan daarna nog een week vrij.
     
  17. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    Mijn vaste gastkindjes zijn allemaal op vakantie. Dus ik vond het wel fijn om wat vakantie-opvang te hebben. En het scheelt onrust in de vaste groep;). Ik heb wel een aantal dagen vrijgepland, dus gisteren zijn we lekker met ons eigen gezinnetje een dagje weg geweest. Volgende week met het gezin naar de dierentuin, we hebben nog een keer een kindertheatervoorstelling gepland. Dus ook genoeg vrije tijd voor mezelf.

    Van de 5 vakantie-kindjes had ik vooral moeite met 1, maar vandaag kwam ik op een geniaal idee (die ik ook bij mijn eigen dochter gebruik, maar gewoon niet aan gedacht had om ook bij dit meisje te gebruiken); moeder was de deur nog niet uit of ze begon al te huilen. Dus eerst kort gezegd dat we hier in huis dingen zeggen en niet huilen want dan kan ik het niet verstaan (en mijn oudste dochter nam het over, begon ook heel hard te huilen als ze iets wilde. Vind ik van de gastkindjes al niet fijn, maar die worden nog opgehaald aan het eind van de dag, mijn dochter niet, dus dat vind ik een groter probleem). Toen heb ik een leeg A4 op tafel gelegd, krijtjes erbij en als ze mama miste, mocht ze dat kleuren. Ze gaat zitten, zet 2 strepen "zo klaar" en gaat spelen:thumup:. Dat heeft ze gedurende de dag een paar keer gedaan "Ik moet weer even schrijven" zei ze. Dat zoiets simpels zo'n verschil kan maken. We hebben een gezellige, leuke dag zonder gehuil, gemopper en gedoe gehad.

    Morgen een half dagje werken, en dan een lang weekend:D.
     
  18. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    Ik heb 2 keer gehad dat mijn zwangerschapsverlof deels in de zomervakantie viel, toen niet meer vrijgenomen. Dit jaar gaan we verhuizen, dus nu ook nog niet vrij genomen.

    Vorig jaar zijn we de hele maand januari weggeweest. Het jaar daarvoor in februari en juni 1 week.

    Maar ik heb ook nog geen schoolgaande kinderen, dus nog niet aan de zomervakantie gebonden.
     
  19. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    Weet iemand of je zowel bij jezelf thuis kinderen mag opvangen èn bij ouders zelf?
    Ik heb de vraag gekregen of ik 2 middagen bij ouders thuis wil opvangen. Ik vang 1,5 dag in mijn eigen huis op, maar ik weet niet hoe dat met je LRP-nummer zit als je ook bij de ouders opvangt, is tenslotte een ander adres.
    Moet het huis van die ouders dan ook door de GGD gekeurd worden?
     
  20. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Het gaat om de lokatie dus voor de woning van de ouders moet dan ook een lrk nr worden aangevraagd.
     

Deel Deze Pagina