gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Yes, mijn nieuwe bolderwagen is binnen!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Erg blij mee, zou eigenlijk vorige week komen maar er was wat vertraging. Morgen weer lekker op stap!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Zeepje3

    Zeepje3 Niet meer actief

    Hallo allemaal,

    Ik overweeg om gastouder te worden, maar ik vraag me af of het qua opbrengst de moeite waard is. Misschien een persoonlijke vraag, maar wat verdienen jullie eraan? Ik las iets over 5 euro per uur per kind, maar dit is bruto, wat blijft er dan nog over?

    Ik hoor graag over jullie ervaringen en hoop dat ik zo de juiste keuze kan maken!
     
  4. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hoi ik was jullie al kwijt :)

    @Zeepje3 ja het verschilt per gastouderbureau wat je vraagt, ik ben bij meerder bureaus aangesloten en bij de een vraag ik 5 euro en de ander 5,25 hier moet je belasting over betalen. Hoe meer kinderen en meer dagen je opvangt hoe meer je verdiend en hoe meer je overhoud.

    @cvm mooie bolderkar!!

    vraagje:
    Hebben jullie wel eens te maken gehad met een kindje wat veel dingen stuk maakt door "lomp"gedrag?
    Ik heb een kindje wat best fors is. buro heeft ook aangegeven dat ze overgewicht heeft. Echt heel sneu voor het kindje ouders willen er niks mee, maar hierdoor is ze beperkt in spelen. snel moe en lompig. en met lompig bedoel ik dingen om ver duwen omdat ze er niet langs kan. op dingen gaan staan die stuk gaan omdat ze er niet over heen kan stappen, als ze op de grond wil gaan zitten laat ze zich vallen op haar billen of knieen. sneu voor haar, maar ik vind het af en toe wel lastig dan heb ik leuke bekers voor in het keukentje laat ze zich er boven op vallen en is het weer stuk of beschadigd.
    ik heb het hele tere spul al weggehaald of ergens anders opgeborgen.

    met ouders en gob over gehad, maar niet echt wijzer geworden en om nou te gaan zeggen jij mag hier niet meer mee spelen gaat me ook te ver.

    wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan in zo n situatie
    groetjess!
     
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Hier ook nog steeds de overweging om go te worden.
    Onze kids gaan nu 3 dagen naar een go.. En denk vaak "dat wil ik ook".

    Maar heb niet de goede papieren, heb een minimum inkomen nodig en een kind wat slecht tegen prikkels kan :( en waarschijnlijk heeft de ander een autistische stoornis.
    Die begint in december op een mkd.

    Dilemma's.. haha

    Ik zou 3 kids op mogen vangen toch? Onze kids zijn 2, 3,5 en 9 (bijna 10).

    Zou je dan aan zo'n 1200 netto komen?

    Betaal dat zelf al bijna voor de jongens..
     
  6. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Als je iedere dag vol zit met kindjes voor de dagopvang, kun je dat halen.

    Echter, dat is niet realistisch. Je zult veel kinderen hebben die flexibele opvang nodig hebben, dus dan moet je voor meerdere dagen een plaats vrijhouden voor een kindje dat er vaak op die dag niet is. Ook moet je maar net geluk hebben dat er veel vraag is in je omgeving. Ik heb regelmatig gehad dat ik maar 300 euro of zo verdiende omdat er geen aanvragen binnen kwamen.
     
  7. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Eigen kinderen tellen mee tot 10 jaar, je dochter hoef je dan dus niet meer mee te tellen. Je zoontje van 3,5 mag vanaf zijn vierde meetellen als zesde kind (5 kindjes onder de 4 en 1 erboven) dus dan kun je naast je jongste nog 4 opvang kindjes aannemen.

    Ik kom met gemak aan de 1200 euro en heb veel flexkindjes. Ik reken daar wel vaste minimum uren voor, als ik voor een kindje alle vier de dagen moet reserveren (woensdags werk ik niet) betalen ouders sowieso 96 uur per maand (gemiddeld 24 uur per week). Ouders vinden dat geen probleem, het is nog altijd een stuk minder dan de uren die ze bij een kdv moeten betalen (vaak 11 uur per dag, dus dan kom je voor 4 dagen op 44 uur)

    Ik zit wel echt 4 dagen vol, heb dan 4 kindjes naast mijn eigen kids.
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.706
    42.535
    113
    1200 euro is wel veel. Maar het kan wel. Ik zit rond de 800 euro nu, maar werk maar 3 dagen.
    Zoals CVM uitlegt kom je daar idd makkelijker aan, maar er is hier geen ouder die 96 uur minimaal per maand betaald als ze dat niet afnemen;)
     
  9. Meisje012

    Meisje012 Actief lid

    28 okt 2016
    214
    1
    18
    Wat een leuk topic!
    Ik ga binnenkort starten als Gastouders :) Superveel zin in.
    Hier is een bepaald inkomen niet nodig dus alles wat ik verdien, is mooi meegenomen!

    Ik zit vol ideeën, wat ik met de opvangkinderen wil doen. Maar hebben jullie tips? Wat vooral wel en wat niet?

    En ik was wel benieuwd in hoeverre je flexibel bent? Hou je toch grotendeels 'vaste' dagen aan of bied je alle opvang waar een ouder om vraagt? Kortom gooi je, je eigen planning daarvoor altijd om.

    bedankt alvast!

    @cvm1985 Wat een leuke bolderwagen! Ik heb zelf al een Bakfiets in bezit, dus hoop daar ook veel gebruik van te maken
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.706
    42.535
    113
    Hoi,

    Ik werk zelf met thema's, als richtlijn voor mijzelf en ook als aanvulling voor de kinderen. Zodat onze opvang qua voorbereiding niet onder doet voor een psz of kdv.

    Qua flexibiliteit hou ik wel vaste dagen aan. De woensdag en vrijdag wil ik vrij houden. Ik heb zelf ook 2 schoolgaande kinderen en het is voor hen fijn dat ik 2 dagen mn handen vrij heb en alle aandacht voor hen heb. Mocht er een calamiteit zijn: een opa of oma die een keer niet kan op wo of vr dan ben ik niet moeilijk en als ik geen plannen heb kunnen de kindjes gewoon bij mij terecht.
     
  11. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik heb 3 paar ouders die 96 uur betalen ongeacht of ze de uren gebruiken. Veelal moeders die in de zorg werken en te maken hebben met flexibele roosters en afwijkende tijden (de ene keer werken ze van 7-16, de andere keer van 15-23 enz). Ze moeten hun kindje hier dus al om 630 kunnen brengen en er zijn hier geen kdv waar dat kan. Ik werk overigens niet savonds maar als de moeders late dienst hebben dan haalt de vader ze eind vd middag op. Als ze dan ook nog eens weekenddiensten hebben (en dus door de week dagen vrij zijn) komen ze natuurlijk nooit aan de 96 uur maar ze krijgen natuurlijk wel gewoon kinderopvangtoeslag en zijn veel minder kwijt als ze mij die 4 dagen gewoon betalen dan wanneer ze voor een flex kdv gaan (hier is 1 kdv waar je per uur betaald maar dan is het uurtarief 10,50 per uur...ver boven het maximaal te vergoeden uurtarief van de kot.

    Ouders begrijpen gelukkig ook allemaal dat ik geen vier dagen per week ga vrij houden als ik geen inkomstengarantie heb.
     
  12. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik heb sinds twee weken de woensdag vrij, daarvoor werkte ik 5 dagen en ik heb zelfs een paar jaar 6 dagen gewerkt. De zaterdag ga ik echt niet meer doen, dat is teveel voor onze eigen kinderen en ook de woensdag is nu echt mijn heilige dag, quality tijd voor mijn kinderen die ze ook echt nodig hebben, en ik ook. Mocht er echt een keer nood zijn (begrafenis ofzo) dan zal ik het zeker overwegen maar verder hou ik die dag echt voor mijn eigen gezin.
     
  13. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.660
    985
    113
    €1200 netto is inderdaad veel. Augustus heb ik €1500 (bruto) gehaald, maar toen zat ik bijna elke dag vol en ook een weekend opgevangen. Gemiddeld zit ik rond de €1000 (bruto). Mijn uurtarief is € 5 per uur per kind.

    Vorige week hoorde ik van het gob dat ze een tekort aan gastouders hebben.
    Maar toen ik 5 jaar geleden startte, had ik 1 baby die 7 uurtjes kwam per week. Een half jaar later kwam er nog 1 baby, het duurde echt wel even voordat het op gang was. Als je echt afhankelijk bent van je inkomen is dat ook wel iets om rekening mee te houden.

    Jouw bericht moet ik nog eens rustig lezen, @cvm1985, ik heb wel wat flexibele opvang gedaan, maar die ouders leken het nooit te snappen dat ik heel veel uren vrij houd, geen andere kinderen kan opvangen en dan wilden ze alleen de opvanguren betalen. Dus ben daardoor wel een beetje klaar met flexibele opvang.

    Verder houd ik ook 1 dag echt vrij (of er moet echt iets zijn, heb inderdaad ook wel eens opgevangen omdat de ouders naar een begrafenis moesten). Maar meestal kunnen de kindjes ook wel terecht als het niet hun opvangdag is.

    Ik werk ook met thema's, ben nu bezig met thema egel, komende week het laatste werkje en dan gaan we verder met het volgende thema. Er zijn gastouders die een jaarplanning hebben en weten waar ze het hele jaar aan gaan werken. De seizoen en feestdagen liggen vast, maar verder heb ik niet echt een jaarplanning. Eerlijk gezegd moet ik dit weekend kijken wat het volgende thema wordt :eek:.
     
  14. manaolana

    manaolana Niet meer actief

  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.706
    42.535
    113
    Tja andere plaats en andere achternaam maar dat is dus mijn buurman. Vreselijk irritant. Heeft eerst al 2x de gemeente gebeld om te zeggen dat er een illegale kdv naast hem zat. Die hebben hem al vaak uitgelegd dat dit gewoon legaal is. Gelukkig denkt hij dat de gemeente hier alleen over gaat en belt hij niet steeds de GGD.
     
  16. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Heftig lijkt me dat @tuc. Maar als ik je goed begrijp ís dit dus niet jouw buurman maar doet hij hetzelfde?

    Ik ben jurist en echt benieuwd wat er in zo’n zaak beslist gaat worden. Als ik het niet juridisch bekijk maar gewoon als mens kan ik beide kanten begrijpen namelijk. De GO doet gewoon zijn of haar werk maar ik vind de vergelijking van een gezin met 6 kinderen niet helemaal opgaan want die zijn vaak toch meer gespreid in leeftijd (denk ik?) en niet altijd thuis. Maar zo te lezen is deze buurman juist áltijd thuis en daar zal mijns inziens ook een groot deel van het probleem zitten ;). Er vanuitgaande dat het geen flexibele opvang is zou ik er als werkende maar weinig van mee krijgen want ben zelf aan t werk als die kindjes aan het spelen zijn :p.

    Nou ja hoe dan ook een interessante casus en lijkt me heel moeilijk als je er als GO mee te maken krijgt. Als zo’n buurman eenmaal in zijn irritatiemodus zit kun je natuurlijk niets meer goed doen...
     
  17. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.660
    985
    113
    Als gastouder ben ik ook altijd wel een beetje 'bang' voor dat de buren last van de (gast)kinderen hebben. Ik vraag ook regelmatig aan de buren of ze er geen last van hebben. Maar ik heb inderdaad werkende buren, die hooguit "last" hebben van de auto die even voor de deur staat bij het brengen (al doet de moeder dat nu ook niet meer). In de zomervakantie zijn ze wel vrij en ga ik wat vaker naar een speeltuintje om de hoek.

    Probleem zal dus zijn dat de buurman veel thuis is en veel hoort. Als je je er aan ergert, ga je er op letten en hoor je ieder zuchtje. Maar dat je er voor naar de rechter gaat, vind ik wel heel ver gaan (hij heeft echt tijd teveel;)).
    Ik begrijp uit het artikel dat de gastouder wel haar best doet om de overlast te beperken.
    Het lijkt me verschrikkelijk om zo te moeten werken.

    Ben ook wel benieuwd wat er uit gaat komen, eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat de buurman gelijk krijgt, de gastouder probeert de overlast te beperken, koopt ander speelgoed omdat de plastic bandjes teveel herrie maken. Daarnaast zal het ook landelijk gevolgen hebben als de buurman gelijk krijgt, want als Werkendam betere voorwaarden aan een bestemmingsplan moet stellen, zal dat landelijk moeten. En hoe wil je in een bestemmingsplan zetten dat je er wel mag werken (de overheid zal het thuiswerken ook niet gelijk schrappen) of zou er een extra zinnetje inkomen dat je in een woonhuis mag wonen en thuiswerken mits het geen lawaai maakt?
    (Sorry, ben me aan het voorstellen hoe zo'n bestemmingsplan er uit zou kunnen zien).

    Dus ja, ik kan me voorstellen dat iemand er last van heeft, maar niet dat je daarvoor naar de rechter gaat. Ik weet ook niet goed hoe de buurman de (concrete) oplossing voor zich ziet. Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
     
  18. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.660
    985
    113
    Zie nu dat hij wil dat de buitenruimte niet mag worden gebruikt.
     
  19. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Haha @Korenbloem86 ik snap je helemaal hoor. Mijn gedachten sloegen ook al helemaal op hol in mogelijke uitkomsten en wat dat dan weer met zich mee brengt.
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.706
    42.535
    113
    Idd mijn buurman doet hetzelfde. Is de hele dag thuis en heeft dus geen moer te doen verder en let op alles. Maar hij heeft ons (buiten de opvang om) al meer geflikt dus ik heb er echt lak aan en hou nergens meer rekening mee.
     

Deel Deze Pagina