Gastouder met obesitas.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Kletskoek, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

    Logan Niet meer actief

    Nee, omdat gewicht voor sommige nogal een gevoelig punt is. Ik kan wel tegen het corrigeren van een fout hoor. ;)
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jij reageerde zelf nogal aangevallen toen ze je op de fout wees... nu draai je het om maar jij was naar mijn mening degene die nogal gepikeerd reageerde in eerste instantie. Maar goed nu gaan we dus weer richting kleuterklasniveau ;)
     
    Oceanna en yaro vinden dit leuk.
  3. Logan

    Logan Niet meer actief

    Dat zal het nadeel van geschreven tekst wel zijn. Ik ben nergens gepikeerd over :)
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik heb overgewicht (geen gastouder overigens) en 40 kilo afgevallen voor mijn zwangerschap... ik had dus morbide obesitas.
    Ik lach alleen wel in mijn vuistje als ik dingen als diksap, bambix en koekjes voorbij zie komen in het dagschema van kleine kinderen.
    Veel kinderen en daarmee ook juist de ouders kunnen een hoop van mij leren mbt gezonde voeding ;)

    En wat als de kids straks naar school gaan en er staat een juf met overgewicht voor de klas? Van school afhalen ivm slecht voorbeeld?
     
  5. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Mijn kind krijgt nooit diksap, bambix of koekjes waar suiker in zit en het is voor ons een eis dat de gastouder dit ook niet (dagelijks) geeft.

    Wat betreft een juf of meester met overgewicht, hier heb je helaas geen invloed op als ouder zijnde. Ik zou mijn kind er niet voor van school afhalen maar er wel flink van balen. Ik vind een docent wel weer een iets andere rol hebben dan een gastouder. Op de basisschool zijn de kinderen minder afhankelijk van welk eten en drinken er wordt gegeven.
     
    nizzie86 en Logan vinden dit leuk.
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Balen omdat een juf op school overgewicht heeft?
    Wat is er mis met je kind leren dat mensen in alle soorten, maten en kleuren komen en dat iedereen de moeite waard is?

    Het is niet zo dat kinderen gaan 'overeten' omdat ze op juf Sandra willen lijken ofzo.
     
    Lisa1987, Betsy, Regina88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Precies hetzelfde! Want dan heb ik mijn "vooroordeel" dat iemand niet genoeg energie heeft om de hele dag voor kleintjes te zorgen.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  8. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik ben even gaan narekenen wat ik moet wegen om op een bmi van 30 uit te komen en daar schrok ik behoorlijk van. Als ik dat gewicht heb kan ik me niet voorstellen dat ik nog snel kan handelen en nog energie heb om voor meerdere kinderen te zorgen.
    Voor mij maakt het verschil met obesitas / morbide obesitas dan ook niet meer uit om die keuze te maken. Dus dat je het van buiten niet ziet of het morbide is of niet maakt voor mij dan ook niet uit en ik zou het dan ook niet hoeven vragen maar baseren op wat ik zie.
    Overgewicht prima, maar richting obese zou ik nee zeggen.
     
    Logan vindt dit leuk.
  9. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Omdat ik vind dat mensen met zichtbaar extreem overgewicht niet normaal is en ook vind dat dat niet genormaliseerd hoeft te worden.
     
  10. yaro

    yaro Niet meer actief

    Jij kan je dat niet indenken, dus is dat onmogelijk ofzo?

    Beetje krom hè.. als je er zelf voor gestaan hebt dat je daadwerkelijk dat gewicht bereikt hebt dan weet je dat je nu complete onzin praat.

    Niet snel kunnen handelen met een bmi van 30....
    Echt.. hopeloos. Ga er verder ook geen woorden meer aan vuil maken.
     
    Oceanna en suus1983 vinden dit leuk.
  11. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik zeg nergens dat dat onmogelijk is of dat dat een feit is! Ik maak me een voorstelling hoe IK me zou voelen met een 30+ BMI en op basis daarvan zou ik een keuze maken.
    Ik zeg nergens dat het een feit is dat alle mensen met een BMI van 30+ minder snel kunnen handelen (en dan bedoel ik lichamelijk bij vallende of wegrennende kinderen) maar ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat naarmate de BMI steigt de handelingssnelheid in deze 2 voorbeelden daalt. En dan zijn er altijd uitzonderingen op de regel maar ik zou met mijn kinderen niet "gokken" of ik net die uitzondering van een GO heb gevonden of niet!
     
    Logan vindt dit leuk.
  12. Logan

    Logan Niet meer actief

    Bespaar je energie @nan1984. Ze maken zich er behoorlijk druk om ;)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Jij komt zelf net van een bmi van 30. Jij kon toen niet goed voor je kind zorgen?
     
    yaro vindt dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mijn BMI is net 30. Ben wel zwaarder dan ik ooit geweest ben en kilometers rennen hoef ik niet te doen, 3 km ofzo lukt nog wel. Met mijn handelingssnelheid is dan ook niks mis. Ik denk persoonlijk dat zoiets pas bij een bmi van 35+ begint, maar dat zal ook wel per persoon verschillen.
     
    Oceanna, yaro en DastyQueen vinden dit leuk.
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Dat zou best kunnen. Het viel me ook op in die BMI meter dat de BMI vanaf 30 behoorlijk flink stijgt als er een paar kilo bijkomt. Van 25 naar 30 is veel meer KG aankomen nodig dan van 30 naar 35 bijv.
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb je niet door dat dit een best kinderachtige opmerking is? En dat heeft niets te maken met dat het geschreven tekst is.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  17. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Genormaliseerd? Dus mensen met obesitas mogen niet voor de klas staan?
    Die moeten maar ergens weggestopt worden omdat het anders genormaliseerd wordt?
     
    Oceanna en Sleepless vinden dit leuk.
  18. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik voel me net een bandje, het gaat niet om overgewicht. Het gaat om (morbide) obees. En nee, als ik de hele middag had willen voetballen was me dat zwaar gevallen ja.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja, maar het is ook lastig voor te stellen denk ik voor iemand die het zelf niet ervaren heeft. 25 kilo erbij klinkt heel veel (en dat is het ook, begrijp me niet verkeerd). Het moet er ook weer af, maar ik voel mij nu
    Misschien omdat je jezelf aldoor tegenspreekt en als iemand je daarop wijst je net doet alsof de ander gek is.
    Met 30 ben je obees.
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Als ik voor mijn eigen kind moet zorgen is dat wel wat anders dan voor 6 van iemand anders. En van een go/leidster op een kdv wordt wel iets meer verwacht dan van een ouder.
    Om mij te proberen een voorstelling te maken van of het mogelijk is (in de strekking van dit topic heb ik hetzelfde gedaan als @nan1984. En nee no way dat ik dan go zou kunnen zijn of op een kdv werken.

    Nee dat wil niet zeggen dat je je niet meer kunt bewegen of dat je afgeschreven bent maar dat degenen die nu zeggen dat dat prima moet lukken die beroepen echt onderschatten.
     
    Logan en DastyQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina