Gaten in flesspeen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MaMa, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Met het oefenen van een flesje een ik dat de kleine het te langzaam vond gaan
    Aan de borst hoeft ze zodra het toeschieten natuurlijk vooral de stroom melk weg te werken
    Maar aan de fles moet ze blijven zuigen
    Heb het idee dat ze het dan al snel zat wordt ze gaat dan zitten kauwen erop
    Zit nu een fase 1 speen op
    Zal ik direct voor een 3 gaan? (Of 4 zelfs?) Of zou fase 2 ook al voldoende verschil maken
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat zou ik niet doen. Het risico is dat ze dan te snel drinkt, lucht hapt en krampen krijgt. Of dat door het snel drinken haar zuigbehoefte niet voldaan is (moet minstens twintig minuten zijn) en dat jij dan denkt dat ze nog honger heeft en haar extra melk geeft, waardoor je haar maag gaat uitrekken.

    Als je denkt dat aan de fles drinken niet goed voor haar is, dan kan je beter cupfeeden of met een spuitje.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Juist een zo klein mogelijke speen is aan te raden, zodat ze moeite moeten blijven doen en ook aan de zuigbehoefte voldoen. Als je een grotere speen hebt, gaat het zo snel dat het flesje al leeg is voordat aan de zuigbehoefte voldaan is en drinkt ze waarschijnlijk veel te veel.
    Ken je de berekening voor de hoeveelheid in de fles?
    https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles

    En kijk ook eens naar therapeutisch voeden. Het is juist de bedoeling dat het drinken moeite kost.
     
  4. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Niet aan de zuigbehoefte voldoen is nu niet aan de orde
    Ze krijgt zelfs erg weinig binnen omdat ze er dan een soort klaar mee is dat het er niet uit komt
    Ze is zeker niet voldaan na een fles
     
  5. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik
    Ik wil juist niet met een spuitje
    De eerste was flesweigeraar en ivm de opvang is het essentieel dat ze aan de fles drinkt

    Maar goed dan eerst maar eens kijken of het met een nr 2 speen beter gaat
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar wat is erg weinig volgens jou? Welke hoeveelheid hou je aan?
     
  7. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    60 ml
    Ze drinkt er ongeveer 10 heel enthousiast en gaat dan gefrustreerd zitten kauwen op de speen het komt er wel uit gedruppeld dus niet verstopt
     
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan zou je een speen 2 kunnen proberen. Maar groter zou ik nog niet meteen doen.
     
  9. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hier kreeg mijn dochter in eerste instantie ook soms niets uit de fles en raakte ze uiteraard gefrustreerd en wij begrepen er helemaal niets van! Bleek dat we de dop te strak aandraaiden waardoor de fles vacuüm trok en er niets uit kwam...heel stom misschien maar het was dus eigenlijk iets simpels.. Misschien al geprobeerd?
     
  10. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Goeie! Ga ik vanavond testen
     

Deel Deze Pagina