toch geitenkaas gegeten...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Doosje77, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje77

    Doosje77 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Ik heb de vraag net ook bij de voedingsdeskundige neergelegd, maar toch ook even hier:

    Ik ben vandaag in de stad gaan lunchen en heb daar een geitenkaas salade besteld. Ik kreeg daarbij 2 schijven geitenkaas, waarvan ik er 1 heb opgegeten. Ik heb vantevoren aan de serveerster gevraagd of er geen rauw(s)e melk in zat, toen is ze gaan kijken/vragen en zei van niet en vertelde dat het biologische geitenkaas was.

    Nu maak ik me opeens toch wel zorgen...stel nou dat ze niet begreep wat ik bedoelde? En 'biologisch' dat klinkt ook wel een beetje van direct van de boer (dus misschien niet goed verwerkt).

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Sorry voor de zorgen..:(
     
  2. juenco

    juenco Fanatiek lid

    14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Geen zorgen hoor denk ik. Ik snap dat je je zorgen maakt, ik maakte me ook steeds flinke zorgen om het eten. Maar in dit geval zal het geen ongepasteuriseerde zijn geweest hoogstwaarschijnlijk. Ik lunchte namelijk een keer bij een broodjeszaak en zij vertelde me dat ze geen rauwmelkse kaas in zulke zaken mogen verkopen (van de keuringsdienst van waren) Ergens begrijp ik dat ook wel, je wilt als restaurant/broodjeszaak etc niet op je geweten hebben dat mensen ziek worden of nog veel erger een miskraam krijgen.

    Dus, geen zorgen!
     
  3. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik eet wel vaker geitenkaas. De beeb doet het goed hoor haha.
     
  4. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    De kans dat een doodgewone lunchtent rauwmelkse kaas in zijn assortiment heeft, is zeer klein. (Dit vanwege de beperkte houdbaarheid) Geen zorgen dus!
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    De keren dat ik ergens heb gegeten en graag een broodje brie wilde eten, kon dat dus niet omdat het van rauwmelkse kaas gemaakt was, of ze wisten het niet... (dit was in 2007 trouwens) Na een paar keer heb ik het niet meer gevraagd en had zoiets van, dan eet ik het thuis wel ;). Ik vind het toch altijd eng om op het woord van de bediening te vertrouwen (vaak jonge meisjes die geen idee hebben waar je het over hebt...)
     
  6. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Maar in geitenkaas zit toch helemaal geen listeria (althans, is er nooit in aangetroffen) en is daarom toch sowieso veilig om te eten?

    Rauwmelks of niet... Maakt volgens mij niet uit.

    Misschien even googlen, maar ik ben er redelijk zeker van dat het zo is...
     
  7. Ann80

    Ann80 Fanatiek lid

    15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Klopt heb ik in het begin ook en een keer opgezocht kan helemaal geen kwaad!
     
  8. Doosje77

    Doosje77 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel meiden, ik voel me een stuk beter!!

    Heerlijk dat je hier altijd even je ei kwijt kan :) (besmet of niet :p)
     
  9. Ann80

    Ann80 Fanatiek lid

    15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    ;)

    Heerlijk he dit forum.

    Veel succes met je zwangerschap!
     

Deel Deze Pagina