Geïrriteerd!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lilou17, 15 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik ga vandaag beginnen met bijhouden. Ik wil inderdaad wat meer inzicht hebben in alles eigenlijk. Ook het slapen en huilen. Anders kunnen we niet gaan werken naar een ritme ben ik bang.

    De prikkels gaan we ook aan werken. Ik wil gewoon het beste voor mijn dochter en ik denk dat ik zo wat goede tips heb gekregen. Ik zie wel dat we nog heel hard moeten werken maar dat heb ik er voor over.

    Ik zal eens kijken op Facebook of ik die groep kan vinden.
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ben het met je eens dat baby daar idd niks aan heeft. Maar de man can ts mss wel. Mss opent dat wel zijn ogen...een paar dagen en nachten er alleen voor staan. Mss niet in de constructie zoals ik beschreef. Maar kennelijk komt ts haar man gemaakte afspraken nietna omdat ie zzíjn slaap zo belangrijk vind. Dan is afspraken maken ws zinloos en zal ie het mss toch écht moeten ondervinden.
     
  3. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik snap heel goed dat je het zegt. En dan zeg je het nog netjes. Ik heb hele andere dingen gedacht vannacht. Nou ik heb er zelfs aan gedacht om een poos weg te gaan mét baby. Jammer genoeg is dit niet haalbaar want ik heb geen werk en dan draait mijn moeder op voor de kosten van onze dochter. Een heel weekend alleen laten durf ik niet want mijn man laat haar gerust een hele poos huilen en ik wil dat echt niet.

    Ik kan ook helemaal niet slapen overdag. Hoe moe ik ook ben. En als het wel een keer lukt krijg ik hoofdpijn en ben ik zo kapot dat er bijna niks meer uit komt..

    Wij moeten vanavond ook even goed hiervoor gaan zitten want hier heb ik echt geen zin in. Soms heb ik gewoon een schouderklopje nodig en iemand die zegt dat ik het goed doe. En geen poep over slapen of wat dan ook. Liefde en haat liggen dicht bij elkaar zeggen ze toch? Want ik weet het even niet meer..
     
  4. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Onze dochter heeft reflux klachten. De fysio heeft dit vastgesteld. De osteopaat vind het echter wel meevallen en vind dat er te snel wordt geroepen dat het reflux is. We houden wel gewoon de leefregels van reflux aan. Het zal vast iets voor haar doen.

    Wij gaan hiermee bezig. Het is echt tijd voor verandering.
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je doet het hardstikke goed. Je doet je stinkende best. Maar zonder rust voor jou af en toe ga je het niet vol houden.
    Al zou hij 1 nacht in de week opofferen van zijn oh zo belangrijke slaapje. Dat geeft jou mss de rust om hém de andere dagen te ontlasten. Dát moet je hem toch hopelijk wel aan zn verstand kunnen peuteren.

    Hou vol. Je komt over als een superlieve mama die het beste voor haar kindje wil.
     
  6. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Heb niet alles gelezen maar zag wel 1x baby in een droomritme voorbij komen. Topboek!

    Onze dochter sliep s' nachts als een roosje maar overdag ho maar. Begon rond de 4 maanden en zo moe.
    Hier staan ook schemas in met tijden voor slapen en voedingen als leidraad. Vond het ook makkelijk te lesen.

    Hier de eerste dag sliep ze meteen 3uur ipv de gebruikelijke 40min. Nu weer paar maanden verder en gebruik het nog regelmatig.

    Uiteraard wel even de medische zaken uitsluiten
     
  7. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Dank je! Doet me goed om te horen.

    Ik doe zo mijn best om hem te ontlasten maar het lijkt gewoon niet genoeg. En ik krijg er niks voor terug. Zelfs op zijn ene vrije dag laat ik hem uitslapen, neem ik de zorg op me zodat hij voetbal kan kijken en breng ik hem soms weg met de auto naar vrienden zodat hij een biertje kan drinken.

    Wauw, nu ik dit lees denk ik: waar ben ik in vredesnaam mee bezig?! Ik had mezelf zo voorgenomen om dit niet te gaan doen en ik ben nog geen 3 maanden verder en ik cijfer mezelf al helemaal weg..
     
  8. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik ben er vandaag in begonnen en het klinkt allemaal zo logisch! Ik hoop dat het hier ook goed gaat werken.
     
    Hinti vindt dit leuk.
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Terugclaimen die ruimte voor jou.

    Hopelijk kom je straks in een ritme met je kindje. En zodra dat gedijt mag hij jou eens wegbrengen naar vriendinnen voor een high wine middagje.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  10. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Het is echt leren en begrijpen. Hoop dat je er iets aan hebt!
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  11. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je een nieuwe baan heeft vind iedereen het heel normaal dat je moet wennen en je een inwerkperiode nodig hebt.
    Echter als het op moederschap aan komt lijkt het soms alsof we alles direct moeten weten, snappen en kunnen. Dit is gewoon niet zo. Elk kindje is anders en het is gewoon soms heel hard werken. Natuurlijk moet je nog een hoop leren en waarschijnlijk is dat voorlopig ook niet weg. Ik heb 2 jongens van 5 en 7 en ook ik moet nog steeds veel leren.
    En natuurlijk wil je het beste voor je dochter. En je doet je best!
     
  12. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Elke baby heeft min of meer last van reflux.
    Een maag is enorm klein bij de geboorte en moet oprekken om daar voldoende voedingstoffen uit te kunnen halen om te kunnen leven. De trent in nl is echter momenteel zo dat we willen dat een baby voor 10 weken volledig doorslaapt en het liefst ook al flessen van 180/6 drinkt. Als je kijkt naar de natuurlijke maaginhoud van een baby is deze helemaal niet toe aan zulke flessen! En moet je dat dus eigenlijk ook helemaal niet willen.
    Echter doordat je wel elke keer voeding geeft staat de maag regelmatig een beetje op druk. Daar komt bij dat de sluitspier of klep van de maag naar de slokdarm toe niet volgroeit is, dus alle maaginhoud stroomt makkelijker naar de slokdarm. En dat alles met een liggende baby.

    Echter het ene kindje geeft regelmatig een mondje terug en heeft verder nergens last van. Een ander kindje, zoals mijn oudste, krijst het de halve dag uit van de pijn.
    Men denkt dat kindjes die last hebben van de reflux een gevoeligere maag hebben dan de andere kindjes.

    In mijn weblog heb ik alle leefregels opgeschreven, hier kan je nog terug kijken.
     
  13. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Daar sla je de spijker op zijn kop! Er wordt altijd maar verwacht dat je alles wel weet en kan. Ik heb al verschillende keer verbaasde blikken gehad omdat ik iets niet deed. Ja, weet ik veel.. als niemand het verteld dan kan ik het ook niet weten.

    Onze kleine krijgt flessen van 150/5 en dat is soms al te veel. Vaak drinkt ze hem niet eens leeg. Heel soms vraagt ze om meer maar dat is echt heel soms. Vaak heeft ze dan net een cadeautje gemaakt in haar luier.

    Dank voor je duidelijke uitleg. Ik ga je weblog eens door lezen.
     
  14. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik heb niet alle pagina`s gelezen (sorry) maar ik herken dit heeeeel erg, helaas!
    Maar wij hebben het probleem gevonden.
    Mijn zoontje heeft koemelkallergie (mijn oudste had dat ook) en na 7 weken ploeteren met niet willen en kunnen slapen en huilen huilen huilen heb ik een andere voeding gekocht. Die is echt heel duur (!) maar ik moest het uitsluiten voor mijzelf.
    Wat denk je?! Hij slaapt!! En niet 20 min nee gewoon 2,5 uur overdag achter elkaar! De nacht slaapt hij door (hij is ook al 6m inmiddels). Wordt nooit wakker s nachts *afkloppen*.
    4 weken geleden moest wij kijken of hij nu wel tegen koemelk kon en weer sliep hij niet en ineens zag ik ook eczeem op zijn benen en armen. Weer naar de Neocate (zo heet de voeding) gegaan en hij sliep weer.. daarna Pepti (koemelk helemaal verknipt) geprobeerd en ook hier reageerde hij niet goed op.

    De arts dacht de eerste keer dat het aan mij lag, de gefrustreerde moeder die vol hormonen zit en weinig slaapt. Maar mijn gevoel zei echt dat er meer was.. het niet willen slapen is niet goed voor een baby.
    Ik zeg niet dat jou kleine meid koemelk heeft maar ik ben er nu van overtuigd dat je met koemelk allergie niet altijd uiterlijke symptomen hoeft te hebben.. nu heeft hij dat wel eczeem maar in het begin had hij dat niet..

    Symptomen die kunnen duiden op kma:
    Huid jeuk, uitslag, eczeem, galbulten (netelroos, urticaria), oedeem
    Luchtwegen astma, bronchitis, neus-/oogklachten
    Maagdarmstelsel braken, diarree, verstopping, kolieken, buikpijn, misselijkheid, weinig eten/drinken
    Andere klachten veel huilen, groeivertraging, gedragsklachten, migraine

    Wellicht heb je er iets aan.
    Hiermee zeg ik niet dat dat het is, maar herken zoveel en bij ons was het in dit geval wel zo..
     
  15. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Flessen van 150/5 zijn waarschijnlijk te groot. Maar als je het bij hebt gehouden ben ik nieuwsgierig naar wat de tijden en hoeveelheden zijn.


    Ik ben voorstander van informatie delen. Dat is ook de reden van mijn weblog.
    Er zijn genoeg dingen die je niet weet of niet kan weten. En echt, ik zou zo verschrikkelijk graag die gebruiksaanwijzing eens willen lezen :p
     
  16. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Bij kleinere flessen wordt ze boos. Ze krijgt ook voeding voor hongerige baby's op aanraden van het cb. Dit was eigenlijk helemaal niet nodig! Maar als jonge ouder denk je dat ze er verstand van hebben.. Nu zitten we vast aan een dure voeding die niet beter voor haar is en terug naar gewone voeding geeft weer onrust. Als ik een paar dagen alles heb bijgehouden wil je best laten weten hoe het gaat. Het liefst wel privé.

    Als je die gebruiksaanwijzing vind stuur hem dan even door! :p
     
  17. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Bedankt voor het meedenken! Ik wil graag alles uitsluiten dus ik ga het er eens over hebben met het cb. Aankomende week hebben we een afspraak staan dus dan zal ik het bespreken.

    Ik ben blij dat jullie mannetje heerlijk slaapt! En ik hoop dat hij dit nog heel lang vol gaat houden!
     
    ZoWelkom84 vindt dit leuk.
  18. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je mag mij altijd een pb sturen. Voor tips of trucs. Via de mail mag ook, maar dan eerst even pb.
    Er zijn meer moeders die hier gebruik van maken. En als ik iemand kan helpen ben ik daar juist blij mee.


    Bij vermoeden van kma niet naar het cb gaan, maar naar je huisarts. Cb is niet voor medische zaken.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  19. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Dat is goed! Ik zal het onthouden.

    Oké, ik lees op veel plekken dat je naar het cb moet gaan. Maar dan bel ik de huisarts. Ik weet niet of ze het echt heeft maar ik wil graag alles uitsluiten voor ik haar een ritme introduceer. Ook een stukje rust voor mezelf dat ik haar niet onnodig heb laten liggen met pijn.
     
  20. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Heel begrijpelijk! Vergeet alleen niet dat je door de situatie niet alleen geïrriteerd raakt met nare gedachtes over je kleintje, maar dat je vent daar ook aan onderhevig is.
    Niet dat ik het goedkeur dat hij zijn afspraken niet nakomt hoor, integendeel! Ik merkte alleen bij mezelf dat ik ook echt om kleine dingen van mijn vent suuuuuuper geïrriteerd kon raken tijdens een slechte nacht. Zelfs het niet direct afspoelen van de fles was bij wijze van al reden tot een snauw van mijn kant :oops:

    Misschien nog een ieniemienie-tip die zou kunnen helpen: je zegt dat ze geen speen wil. Heb je toevallig de Dr. Brown flessen? Onze dochter pakte ook geen fopspeen, totdat we van Dr. Brown een tut zagen met dezelfde vorm als de flessenspeen. We hebben deze geprobeerd en die zorgde hier voor veel rust (minder drinken, minder spugen).
     

Deel Deze Pagina