Geïrriteerd!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lilou17, 15 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ja dat is zo. Ik zou hem ook zeker niet kwijt willen! Maar soms kan ik hem gewoon even niet zien.

    Ja we hebben de dr. Browns flessen. Ik wist niet dat ze daar ook spenen van hebben. Kan je die gewoon via internet bestellen? Ik zal eens gaan zoeken.
     
  2. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    Het is de One Piece fopspeen. Ik zit ook even te kijken en ze zijn overal uitverkocht :mad::cry: Terwijl ze 6 weken geleden nog overal te koop waren :confused: Van wat ik nu op internet zie, zijn ze alleen nog te verkrijgen in combinatie met een speenknuffel. Jammer, al zou ik het geld ervoor over hebben nu ik weet dat het zo goed werkt. Maar of het voor jullie meisje werkt is natuurlijk nog maar de vraag.
    Een tip van lik-m'n-vestje dus, sorry :(
     
  3. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Hahaha! Geeft niet. Ik zal ook nog eens kijken. Misschien heb je iets over het hoofd gezien? Al denk ik van niet :p
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  4. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Klopt voor een deel wat je zegt, maar het cb heeft mij een keer Neocate voor een maand voorgeschreven. In die tijd kon ik een afspraak maken met huisarts en kinderarts.
    Maar ik heb eerst zelf een pot gekocht destijds (bij mijn oudste) en dat overgebracht naar het cb. En die hielp mij even vooruit. Zij kunnen jou ook een spoed verwijzing geven naar een kinderarts bijv als zij dat vermoeden ook zouden hebben.
     
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het probleem met het cb is dat je nooit weet wat je daadwerkelijk tegenover je hebt zitten. Er zijn cb-artsen die vertellen dat ze kinderarts zijn, echter zijn ze werkelijk alleen basis arts. In de basis is het cb voor de controles rondom groei in lengte en gewicht als mede het in de gaten houden van de algemene ontwikkelingen en eventuele signalering naar vermoeden van mishandeling. Bij alles wat niet gaat zoals het hoort horen ze je door te verwijzen naar een arts.
    Daarnaast missen ze regelmatig net dat beetje extra kennis en geven sommige adviezen waarvan ik denk "hoe kom je erbij?" (bijvoeding bij 10 weken.... 6x 180/6 bij 7 weken etc)

    Bij mijn oudste kreeg ik uiteindelijk via de fysio van het cb het advies om pepti te proberen. Toen dit niet voldoende hielp moesten we naar de kinderarts in het ziekenhuis, zij mochten mij niet verder helpen. Bij de jongste konden en wilden ze mij helemaal niet helpen.

    Een huisarts mag al veel meer dan iemand bij het cb. Deze mag ook verwijzen naar een kinderarts, maar ook medicatie uitschrijven. Dus kan je beter rechtstreeks naar je ha gaan.
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Even ervan uitgaande dat er niks medisch is: het wordt echt beter, maar bij het ene kindje gaat dat sneller dan bij het andere. Ik wil je niet de moed ontnemen maar onze oudste heeft 13 maanden waardeloos geslapen s nachts (lees= bijna niet). Ik dacht ook dat ik veel slaap nodig had en wat leer je toch veel nieuwe dingen over jezelf;).
    Ik heb het er de eerste maanden ook moeilijk mee gehad en dacht dat ik het niet zou overleven. En wat ik nu zeg klinkt echt als vreemd in jouw oren ws, dat snap ik ook. Maar toen ik het echt accepteerde en er vrede mee had dat ik gewoon weinig slaap zou krijgen toen ging het allemaal al een stuk makkelijk. Zoals ik al zei: het klinkt gek, maar je er bij neerleggen kost veel minder energie.
     
  7. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik heb er een gevonden! Wel voor de prijs van €29.07 en een levertijd van 7 werkdagen. Dat gaan we dus niet doen.. is toch niet normaal die prijs! :eek:
     
  8. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    Oh dat is inderdaad belachelijk! Met zo'n speenknuffeltje eraan kun je ze voor 20 euro aanschaffen, maar een losse tut heb ik ook niet gevonden :(
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Heb wel het hele topic meegelezen, maar nog niet eerder tijd gehad om even rustig te reageren. Beide kinderen doen/ deden het hier erg goed op rust en regelmaat. Nu kan onze dochter wel iets meer hebben als onze zoon 3,5 jaar terug, maar ik merk (ook in mijn omgeving) dat bijna elk kind wel is gebaat bij rust en regelmaat.
    Als leidraad hebben wij ook het boek van Stephanie Lampe gebruikt. Onze zoon sliep rond de 4 maanden elk slaapje zelf in z'n eigen bedje en bij onze dochter was dat rond de 10 weken, maar zij was sowieso rustiger en hierin makkelijker te sturen. Betekende niet dat ik haar in bed legde en vervolgens 2-3 uur niet meer hoorde. In het begin was het steeds even een speentje geven of even troosten, maar langzaam maar zeker leerde ze zelf haar slaapcyclussen aan elkaar te plakken.
    Verder houd dat boek bijv. schema's aan met vrij lang voeden om de 3uur. Dat is natuurlijk best goed gezien de maaginhoud van een baby, bij onze dochter werkte dat echter voor geen meter, die heb ik echt heel lang volledig op verzoek gevoed en dat betekende al snel minstens 4 uur tussen de flessen. Bood ik de fles eerder aan of maakte ik haar bijv. wakker dan dronk ze gewoon niet of ze spuugde de halve fles weer uit. Net als de droomvoeding om 22.30/23.00 die daar beschreven staat, werkt hier ook niet. Als onze kinderen slapen, dan slapen ze en drinken ze dus niet. Maak ik ze wakker dan is de nacht alleen maar onrustiger dan wanneer ik ze zelf laat komen. Nu hem ik ook geen onwijze slaapkoppen, maar ik laat ze dus in principe altijd zelf komen tenzij het echt te gek wordt.
    Onze dochter gaf en geeft eigenlijk bijna geen slaapsignalen, bij haar heb ik altijd heel strak de max. wakkertijd aangehouden. Dat is met 3 maanden volgens mij max. 1,5 uur, dus na die tijd bracht ik d'r ook echt naar bed en zo heb ik dat echt een poosje strak aangehouden tot ze goed sliep. Naar mate ze ouder werd heb ik dit steeds wat verlengd, als ze wat meer moeite kreeg met in slaap komen liet ik haar weer een kwartiertje langer op.
    Inmiddels is ze 7 maanden, geeft ze het wel wat beter aan, maar als ik het aan haar over laat kan ze nog steeds 5-6 uur wakker blijven, maar dat is natuurlijk veel te lang. Ze doet nu sinds een paar weken dus nog 2 slaapjes op redelijk vaste tijden. Voor die tijd, van 3-6 maanden ongeveer deed ze er 3 en dat was echt nog wat meer in het ritme van wakker worden, verschonen, voeden, spelen, slapen enz.
    Ik denk dat het inderdaad heel goed is dat je een poosje bij gaat houden wat ze nu binnen krijgt op een dag, hoeveel ze drinkt, hoeveel tijd er tussen zit, hoelang ze slaapt, wanneer ze huilt, hoe is haar ontlasting enz.
    Verder zou het misschien nog uitmaken als je haar op d'r buikje legt? Hoe slaapt ze bij jou, met d'r buik op je borst of gewoon op je arm? Onze zoon lag altijd bij ons op de buik, als ik hem dan natuurlijk omdraaide op z'n rug en dan in z'n bedje legde schrok hij (logisch eigenlijk) altijd wakker. Dus we legden hem altijd over op z'n buik en dan het liefst op een warme plek. Dat zelf in slaap vallen dat komt echt wel, maar het is af en toe wel fijn als je ze even weg kan leggen. Hier probeerde ik ze gewoon bij elk slaapje (dus na die 1,5 uur ongeveer) in bed te leggen, hield altijd hetzelfde ritueeltje en troostte op dezelfde manier, soms wiegde ik ze in slaap, maar als het niet ging sliepen ze gewoon bij mij of op een plek waar ze wel sliepen. Als onze dochter bijv. echt neit kan slapen leg ik d'r in de maxi cosi met een dekentje eroverheen zodat de prikkels weg zijn. Ze wiebelt dan zichzelf in slaap. Wel altijd maar een slaapje van 30-45 minuten, maar dan kan ze er in elk geval weer even tegenaan.
    Wat iemand anders ook al zei, het is als ze oververmoeid zijn niet meer zo belangrijk waar ze slapen, als ze maar slapen en als er dan weer een beetje rust is kun je gaan werken aan het zelf in slaap vallen, bij een oververmoeide baby werkt dat vaak niet.

    En wat betreft de nachten, doe wat werkt en houd niet teveel vast aan wat moet. Onze dochter is 7 maanden en de 10kg voorbij, maar slaapt ook nog steeds niet door. Natuurlijk zou ze het theoretisch gezien kunnen, maar op de 1 of andere manier lukt het haar nog niet. Ze is inmiddels wel van de nachtvoedingen af en drinkt alleen nog maar water 's nachts, maar doorslapen doet ze echt nog niet. Het is vermoeiend, maar zij doet het ook niet om jou te pesten natuurlijk. Krijgt ze 's nachts gewoon nog een voeding als ze wakker wordt? Als je die fles in het donker geeft, valt ze dan met de fles in slaap? Anders zou je d'r misschien gewoon bij je kunnen houden? Hier kan ik d'r doorgaans wel in d'r bedje leggen, maar als ik het 2x heb geprobeerd en ze gaat bij het overleggen weer brullen dan houd ik d'r bij me, draai me op m'n zij en slaap met haar in m'n armen. Dan rusten we in elk geval allebei, volgende nacht dan weer nieuwe kansen.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  10. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Oh dat snap ik zo goed. Ik hoor mezelf nog tegen m’n man zeggen: Ik wil onze hele spaarrekening wel plunderen als dit dan morgen opgelost is..

    Veel succes en sterkte en als je er echt zo doorheen zit dat je er zelf niet meer uitkomt, kun je ook altijd bij de huisarts terecht! Om bijv. de kinderarts een keer mee te laten kijken, thuisbegeleiding of (psychologische) hulp voor jezelf.
     
    Vero0504 en Lilou17 vinden dit leuk.
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Die droomvoeding doen wij ook niet.
    Als ie slaapt dan slaapt ie....en we laten hem zelf komen als ie honger heeft
     
  12. rums

    rums Niet meer actief

    Herkenbaar wat je schrijft. Ik heb alleen je eerste post gelezen. Hier hielp het om ze op de buik te leggen. Dat was hier het sleutelwoord bij 2 van onze kinderen.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  13. MEMK

    MEMK Lid

    23 dec 2015
    65
    18
    8
    NULL
    NULL
    In gaan bakeren? Wij gebruikt een Woombie bij de onrust die ons zoontje met +/- 6 weken ontwikkelde in de nacht. Na zijn nachtvoeding wilde hij ook niet meer slapen. We hebben deze inbakerzak tot ongeveer 7 maanden gebruikt.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  14. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Zolang je er aan toegeeft komt het allemaal echt goed. Geen baby wordt zomaar wakker. Doe wat werkt s nachts en laat die focus op je eigen slaap los, want kinderen betekenen nou eenmaal minder nachtrust.

    Dat je je ergert aan je man is ook heel normaal. Je moet als ouders ook groeien. Geef hem wel de kans die rol op te nemen. En bescherm hem niet te veel. Ouders ben je samen. Dat betekent ook samen gebroken nachten.
     
    Lilou17 en Adrianna vinden dit leuk.
  15. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik heb alleen de openingspost gelezen. Toen dit ons overkwam, heb ik een goed stevig matras gekocht en op de grond gelegd, zodat we tenminste samen in slaap konden vallen. Misschien ook nog het proberen waard.
     
    Lilou17 vindt dit leuk.
  16. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoe gaat het ts?
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Nagenoeg t zelfde tijdens een huilbui van mij om 04:30 na de zoveelste nacht op rij. Ik dacht dat ik gek werd. M'n man wakker gemaakt: "Maakt me niet uit wat t kost als ze maar slaaaaaaaapt". Die vent van mij heeft wat moeten doorstaan hoor, huilbaby, mama over de rooie. Enige wat ie toen deed, arm om me heen, op bed trekken, deken over me heen, koptelefoon opgezet, kus gegeven en gezegd "slapen jij, ik pak dr wel op". <3

    En t volgende moment kon ik m weer afschieten omdat ik weer alle flessen stond schoon te maken of dr kamertje weer een bende was. Pffff voelde me echt een hormonale draak, met zo'n kort lontje. Zelfde als met menstruaties tegenwoordig. Ben je al moe van de kleine krijg je die zooi ook weer. Die kleine is dan ook lekker irritant bezig, voelt t aan, en ik ontplof bijna om niks. Zeg moeder natuur, een appje om mede te delen dat ik niet zwanger ben vindt ik ook top, zullen we de rest nu verder gewoon maar achterwege laten?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  18. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    We hebben het speentje gekocht wat @Tuttebelleke ons heeft aangeraden en ze slaapt bijna de hele dag! Nog wel op de arm want ze gooit hem regelmatig uit maar ze moet er ook even aan wennen natuurlijk. Vannacht heeft ze ook goed geslapen en na de nachtvoeding kon ik haar gewoon weer weg leggen.

    Met mijn man gaat het ook wat beter nu. Hij heeft geluisterd naar mij en begrijpt het nu wat beter denk ik. Gisteren hebben we ook echt overlegd wie welke voeding ging doen. Dit werkte een stuk beter voor ons beide.
     
  19. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat fijn om te lezen! Hopelijk kom jij ook wat tot rust en kan het genieten weer beginnen :)
     
  20. ellessinia

    ellessinia Actief lid

    13 nov 2014
    498
    477
    63
    Ik heb niet alles gelezen maar dit boek was zo ongeveer mijn bijbel ;), daarnaast inbakeren, speentje, mozeswiegje en een heel duidelijk ritme gaven zowel onze dochter als mij heel veel rust.
     

Deel Deze Pagina