Vanaf wanner knuffel mee naar bed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamarenata, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamarenata

    17 sep 2008
    72
    0
    0
    De vraag zegt al eigenlijk. Vanaf wanneer ging jullie kleine met een knuffel of een doekje slapen?
    Mijn dochter is nu bijna 5 mnd en gaat slapen met een doekje over d'r hoofd maar na een kwartier haal ik het toch maar uit bed.

    Wat doen jullie?
     
  2. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Mijn dochter slaapt vanaf 8 weken met een knuffeltje.
    Ze heeft hem een tijdje ook over haar hoofdje gedaan, nu was het een niet al te groot tuttelknuffeltje. Dus ik liet hem gewoon lekker liggen.
     
  3. mamarenata

    17 sep 2008
    72
    0
    0
    Volgens mij heb ik het bericht verkeerd geplaats hoort eigenlijk thuis bij baby en dreumes
     
  4. mychat

    mychat Actief lid

    3 jun 2008
    214
    0
    0
    Onze dochter heeft vanaf 4 maanden haar knuffel in bed, omdat ik graag wilde dat ze een troost had, mocht ze zich op het KDV een beetje alleen voelen als ze in bedje moest slapen.
    Maar ik geloof dat ze bij het consultatiebureau zeggen vanaf 6 maanden.
     
  5. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Mijn zoon slaapt al vanaf 2 maanden met een knuffel, een klein konijn
    en dat gaat goed....hij zou nu niet meer zonder kunnen.
    Heb er gelijk 3 bij gekocht...
     
  6. teigetje1

    teigetje1 Fanatiek lid

    18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier vanaf een week of 10. Daarna na 2 dagen had ze er 2 en nu heeft ze er 4. Echt een tuttenmeisje hihihi
     
  7. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Ik weet niet meer precies vanaf wanneer, maar ik heb een tip voor je doek misschien!

    Ik was er ook bang voor dat hij in slaap viel met zijn doekje op zijn gezichtje omdat dit weleens gebeurde.

    Nu heb ik er een knoop in gelegd, heeft hij zijn doekje en was ik gerust omdat het geen lap stof meer is:D
     
  8. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    Ik had een klein knuffeltje van de prenatal. Zo'n popje met een tutlapje met knoop erin.

    Ik sliep ermee toen ik in verwachting was en vanaf dag 1 lag het knuffeltje bij de kindjes in bed. Zo hadden ze mijn geur bij zich.
    Eigenlijk kunnen ze er niets mee doen. Nog steeds slapen beide dames met mevrouw tut. de oudste heeft deze gewoon in haar bedje liggen en de jongste tut op het lapje, bijt op het knoopje wanneer er tandjes aankomen en legt mevrouw tut altijd op haar gezicht voor ze gaat slapen en frunnikt er dan aan.
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier vanaf de geboorte een klein knuffeltje en een spuugdoekje. Na een tijdje het knuffeltje weg omdat ze er toch niks mee deden en 2-3 spuugdoekjes als tutlapje.
     
  10. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hier van af de geboordt een konijne knufellapje en ze acepteerd ook de knuf van prenatal
     
  11. Speentje

    Speentje Fanatiek lid

    13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Hier vanaf 4 weken al een knuffeltje in bed gelegd. Na een tijdje trok hij deze over zijn hoofdje, maar heb het altijd laten liggen. Nu merken we dat hij er echt aangehecht is. Hij krijgt het knuffeltje alleen als hij gaat slapen. Ook is het weleens makkelijk als hij ergens anders is en moet gaan slapen. Dan geven hem zijn knuf en slaapspeentje en gaat heerlijk liggen slapen. Het lijkt erop dat het hem dan iets vertrouwds geeft...
     

Deel Deze Pagina