Geboortebord voor in de tuin

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dani84, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hoi

    Als er een kindje geboren is staat er meestal zo`n leuk bord in de tuin, maar wie regelt dit?

    Ouders of de buurt of moet je dit zelf doen?

    Groetjes Danielle
     
  2. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Dani,

    Zo'n bord moet je zelf kopen of huren of maken.
    Volgens mij zag ik net bij te koop aangeboden, een bord staan.

    Groetjes
    Elvira
     
  3. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    kan allebei, soms zie je in straten vaak het zelfde bord terug komen...

    wil je zeker weten, dat er iets staat, dan zou ik het zelf doen als ik jou was
     
  4. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Wij hebben er zelf 1 gekocht... Wat de buren hier doen geeeeeeeeeeen idee.. Ik heb in iedergeval wel duidelijk tegen een buurvrouw gezegt dat wij absoluut geen ooievaar in de tuin willen en dat wij zelf zorgen voor een geboorte bord... Wij willen namelijk geen standaard of lelijk bord in de tuin ;)


    Als je de site wil waar wij onze geboorte bord hebben gekocht wil hebben geef maar een gil...
     
  5. Axioma

    Axioma Fanatiek lid

    13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    toen mijn zus een kleintje kreeg, heeft mijn schoonzus een bord gemaakt. Zij kan erg goed schilderen.
    Wij doen geen bord in de tuin, ik heb een heel oud antiek metalen poppenwiegje bekleed, ter zijner tijd komt er een grote roze of blauwe strik op en dan voor het raam :D
     
  6. snoemf

    snoemf Actief lid

    4 nov 2007
    191
    0
    16
    bij ons heeft de buurt een bord gezet.
    opa's en oma's een bord
    zelf een nest en later daar de ooievaar op
    de rabobank hun bord

    was wel een leuk gezicht al die borden
     
  7. saartje32

    saartje32 Actief lid

    29 okt 2007
    287
    0
    0
    In mijn omgeving doet de familie dit. Je moet al zoveel regelen, zo'n bord kan de familie wel voor je doen :)

    Bij mijn schoonzus had ik het voordeel dat ik allebei de geboortekaartjes ontworpen had, ik kon dus 2x een bord maken dat exact hetzelfde was als het kaartje. Dus als je achter het ontwerp kan komen, is dat natuurlijk een heel origineel bord!

    Mijn broer zei dat 'ie wel een creatief bord verwachtte in mijn tuin. Toen heb ik maar meteen even verteld dat ik verwacht dat hij er een voor mij maakt :D . Gelukkig is hij ook redelijk creatief, dus ik ben benieuwd...
     
  8. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hoi

    leuk om te lezen al die reacties en ook zo verschillend. Ik heb geen idee wat ze hier in de buurt doen, dus zal m`n familie ff tippen ;)

    @novmama mag ik de link naar die site? Alvast bedankt!

    Groetjes Danielle
     
  9. Pientje

    Pientje Fanatiek lid

    17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    In onze buurt doe je zoiets zelf.
     
  10. Dinky

    Dinky Bekend lid

    28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    bedankt voor dit topic ;) hier had ik nog helemaal niet over nagedacht!
     
  11. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    haha graag gedaan schoot mij ook zo ineens te binnen! ;)
     
  12. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb nog nooit gehoord dat de buurt een geboortebord in je tuin set.
    Wij gaan niet voor een bord, vind het zo'n gedoe met huren, ophalen en weer wegbrengen.
    Wij hangen buiten vlaggtejes op en we hangen een slinger met de naam van het kindje voor het raam.
     
  13. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    Waarschijnlijk staat er tegen de tijd dat ik terug kom uit het zieknhuis een gigantische 4 meter houten ooievaar in de tuin.. Deze gat nl. iedereen rond als er een kleintje is.

    Ik had eerst zoiets van nee, dat wil ik niet maar nu heb ik zoiets van ik zie het wel. en ook een slinger met hoera het is een....
     
  14. Lien78

    Lien78 Fanatiek lid

    15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier doe je dat zelf. ik wil zo'n 3d ooievaar, die door je ruit vliegt. vriend mag die erop plakken als we thuis zijn uit het ziekenhuis.
     
  15. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Dat is ook wel een hele leuke!
     
  16. Lien78

    Lien78 Fanatiek lid

    15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    dankje, dat vond ik nou ook! je mag m'n idee gerust overnemen hoor. ;)
     
  17. SeRa24

    SeRa24 Actief lid

    10 okt 2008
    248
    0
    0
    Bij de eerste hebben we een ooievaar gehuurd, bij de tweede hebben we een ooievaar gekocht bij XENOS, deze kunnen we nu weer gebruiken
    Je moet er dus wel zelf achteraan gaan
     
  18. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Bij ons is het zo dat het voetballen zo'n ding heeft en de familie van mijn vriend doet dat normaal gesproken. En volgens mij zijn vrienden ook nog ofzo. Maar ik wilde dat dus absoluut niet en heb gedreigd ze er allemaal uit te trekken. Maar gelukkig hebben ze mijn wens gerespecteerd... Maar hier wordt het normaal dus geregeld..
     
  19. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier hadden de opa's een 3d ooievaar op het raam geplakt. Hing er al toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis (2 uur na de geboorte, om 7 uur 's ochtends :)).
     
  20. Pientje

    Pientje Fanatiek lid

    17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik wou ook lange tijd zo'n door je raam vliegende ooievaar, maar er worden hier zoveel baby's geboren en je ziet dat ding bij bijna elk raam, dat ik het niet meer leuk vind.
    Nu wil ik zo'n verkeersbord situatie gewijzigd met naam erbij, die heb ik hier nog niet gezien :)
     

Deel Deze Pagina