geboortekaart tekst met hond erin.

Discussie in 'Geboortegedichten' gestart door Ri1987, 16 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ri1987

    Ri1987 Actief lid

    9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar een leuke tekst voor op het geboortekaartje. we hebben een labrador van 2 jaar oud en die noem ik altijd mijn babypupje. Nu wil ik graag de hond in de tekst vermelden. Normaal haal als ik een gedichtje samenstel haal ik de tekst uit 2 of 3 verschillende gedichtjes en maak ik daar een mooi geheel van. Maar ik ben inspiratieloos...

    Ik heb al een eerder op dit forum het een en ander gevonden, maar ik vind dit niet helemaal passen bij ons. ik heb namelijk een afkeer van al die zoetsappige geboorte teksten. :)

    Ik heb zelf 2 globale ideeën:

    - iets in de strekking dat een hond de beste vriend van de mens is en dat hij een nieuwe vriend(in) heeft.

    of

    - dat de hond ons heeft getraind in het opvoeden

    alle suggesties zijn welkom! Alvast bedankt.
     
  2. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Hoi hoi
    Ik ben best goed in dichten haha niet arrogant bedoeld! Uhm wat is de naam van de hond? Of wilde je de naam van de hond niet noemen?
     
  3. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    En wil je het in NL of mag het ook in het engels
     
  4. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Ik heb laatst een geboortekaartje gezien waarop stond:

    Tussen het speelgoed en de hond kruipt straks een klein meisje rond.

    Kort maar wel leuk vond ik.:D
     
  5. Ri1987

    Ri1987 Actief lid

    9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik wil het liefst een Nederlands gedichtje en de naam van de hond mag er wel in, zijn naam is J.ibbe.

    Ik had dat zinnetje ook al gezien maar tussen speelgoed en de hond vind ik weer niet zo goed passen bij ons. Ik had ook al gelezen tussen het stof en de hond, die vind ik wel weer grappig maar beetje raar om dat op een geboortekaartje te zetten....
     

Deel Deze Pagina