Geboortekaartje zelf ontwerpen incl. eigen lettertype?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Chai, 16 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Lieve mama's,

    Heeft iemand ervaring met een geboortekaartje helemaal zelf ontwerpen van a tot z? Ik word zelf helemaal gek van alle vreselijke lettertypen en ontwerpen in het algemeen en doe het liever helemaal zelf, inclusief lettertypes. Ik kwam aardig ver door vrijwel alles op een kaartje te verwijderen en zelf alle teksten, overlays en foto erin te plaatsen, maar helaas hebben de meeste "ontwerp het zelf!" websites de luxe niet van het zelf importeren van een gedownload lettertype.

    Iemand die weet waar dit wel een optie is?

    Mijn dank is enorm!
     
  2. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb de kaartjes zelf gemaakt in Photoshop en dan een website gezocht die gewoon kaartjes print, niet perse geboortekaartjes. Ik heb ze volgens mij in pdf moeten sturen en dan gaan de gebruikte lettertypes als het goed is mee. Voor trouwkaart en geboortekaart zoon hadden we kaartendrukkerij.net, bij dochter printerpro.nl. Ze hebben ook een papierwaaier die je gratis aan kan vragen om uit te kiezen.
     
  3. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wij hebben ze geheel zelf ontworpen bij mooiook.nl
    Ben zeer tevreden ook over de service en kwaliteit!
     
  4. wappelke

    wappelke Actief lid

    10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Hier ook de kaartjes van nummer 1 ook zelf ontworpen via photoshop. Echtgenoot heeft een eigen ICT bedrijf dus ze ook zelf kunnen drukken.
     
  5. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb ook het geboortekaartje zelf ontworpen via photoshop. Dan naar een website gaan die dat voor je wilt drukken, dus niet als "aanpassen" kiezen. Het enige nadeel vond ik dat je gewoon aan standaard vast zat. dus geen uitgeknipt deel in het midden ofzo. Dat gaat op zich wel, maar dan moet je al een speciale drukker hebben, die jouw kaartje wilt aanpassen naar snijlijnen, en dan ben je VEEL geld kwijt. Maar ik was zeer blij met mijn eigen unieke kaartje :)
     

Deel Deze Pagina