geboortesuikers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sharon20, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    We zijn bezig met het kiezen van de suikerbonen ed.

    wat is nou het goedkoopste?
    om ze zelf te maken (de doosjes zelf te vouwen enzo) of het door een bedrijf te laten doen?

    wat kost het ongeveer als je het door een bedrijf laat doen?
     
  2. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
  3. Marone

    Marone Lid

    14 feb 2008
    29
    0
    0
    Amersfoort
    Ik ben naar Belgie gereden en heb daar alles los gekocht en het zelf in elkaar geknutseld. Heb daar ook de suikerbonen gekocht, wilde namelijk zeker weten dat het wel lekker bonen zijn :)

    Moet eerlijk zeggen dat het wel een werkje is om de doosjes te vouwen, boontjes erin te doen en dan ook nog dicht maken met een lintje of ijzerdraadje. Had speciale ijzerdraadje gekocht in dat winkeltje maar kreeg het natuurlijk thuis niet zo voor elkaar zoals daar in de winkel. Heb het nu maar met een satijnlintje dicht gedaan. En eerlijk is eerlijk, het resultaat mag er zijn, ik ben trots op mezelf!

    Ik ben naar http://www.doopsuikerluyts.be/ geweest. Je hebt daar ook hele mooie manden/tafels die je tijdelijk kan lenen. Maar dat was mij net ff te ver weg ;)

    Veel succes met kiezen!

    Liefs Marone
     
  4. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, wijzelf wonen in belgie en doopsuiker luyts zit toevallig op een 10minuutjes rijden. maar hebben ze hier ook alles los dan? want wij waren vandaag bij de AVA geweest en hier kosten 10 doosjes 4.10 euro. 1 kg suikerbonen kost 11 euro en dan komt er nog lint bij.

    maar wat kost het nou als je alles laat maken? want dan krijg je zo'n mand gratis voor bv 3 weken. als je een mand moet huren (bij AVA bv) kost het 1,25 per dag. daarom vroeg ik mij af of het goedkoper was om alles zelf te maken dan om het gewoon door een winkel te laten doen... qua tijd enzo is het natuurlijk makkelijker als je het door een winkel laat doen. maar ik wil het graag zelf doen met de meter van mijn kindje.

    als ik op de website van luyts doopsuiker kijk zie ik dat 1 doosje al 0,80ct kost terwijl als je ze bij ava haalt ze maar 41ct per stuk kosten...
     
  5. Tacha1987

    Tacha1987 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Wij gaan alles wss ook bij ava halen. Dan ben je toch goedkoper af dan bij Luyts hoor. En we laten doopsuikerkaartjes en stickers maken bij dez. drukker waar we onze kaartjes gaan bestellen. Dus we hebben enkel doosjes, bonen & lint nodig bij de ava.

    Verder gaan we ook een stuk of 30 speciale koekjes laten maken met de naam op. Dat doen we in doorzichtige zakjes. En we gaan ook lollies laten maken met de naam :) Zo hebben we van alles wat.

    Het is niet goedkoop, maar hier betalen de meter en de peter alles ;)
     
  6. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey; ook hier word alles door de meter en peter betaald. mss is het idd wel een leuk idee om lollies te laten maken met de naam op. dit voor de kids natuurlijk, want die hebben niks aan suikerbonen he. waar kan je dit laten maken?
     
  7. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    wij maken onze doopsuikers ook zelf. Je bespaart zo al gauw 250 EUR dan als je ze zou bestellen in de winkenl (wij besparen in totaal zijn 350 EUR)!

    Wij hebben onze materialen in drie winkels gekocht waaronder ook doopsuiker luyts. De goedkoopste webwinkel is volgens mij www.ildespresents.be

    Op www.suikerzoentje.com kan je ook lollies met de naam kopen... is ook wel leuk!

    Suikerbonen zelf kan je goedkoop in Makro kopen (bij drie dozen kost het minder dan 10 EUR per doos)!
     
  8. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    die lolly's vind ik echt super! alleen jammer dat je ze per 40 moet bestellen. ik wil ze alleen aan de kindjes geven (die hebben immers toch niks aan suikerbonen en zijn hier wss veel blijer mee)
    qua geboorte kaarten en doosjes heb ik ook maar ongeveer 50 stuks worden. dus echt een "dure" zaak zal het niet worden.
     
  9. Marone

    Marone Lid

    14 feb 2008
    29
    0
    0
    Amersfoort
    Ik denk dat het heel erg afhangt van hoeveel doosjes je wil hebben. Ik heb 120 doosjes gedaan. En inc bonen, doosjes, draad was ik ong € 140,- kwijt. Dus dat vind ik opzich nog wel mee vallen als je ziet hoe leuk het is :).

    Bij Luyts kan je ook een mand/tafel lenen als je alles los afneemt en zelf in elkaar gaat zetten. Ik dacht dat het gratis was maar dat weet ik niet zeker.

    Succes!

    Liefs Marone
     
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    waarom doe je het niet in mooie zakjes en knoop je die dicht met een lintje?

    wij doen mini tompoesjes, 1/3e tompouz met het glazuur in de kleur van het geslacht, daarbovenop een toefje slagroom en daarop een stukje marsepein met de naam erop.

    kost 50 cent per tompousje, 100 tompousjes is 50 euro, vind ik nog meevallen, laten we maken door de bakker.
     
  11. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    De kostprijs van de doopsuiker hangen idd af van wat je juist wil... je maakt het zo goedkoop of zo duur als je zelf wil.

    Wij gaan voor heel speciale doosjes (43 EUR per 24 doosjes) in de winkel zou ons dezelfde doosjes 85 EUR gekost hebben), dit is wel duur maar we vinden ze zo schattig en we hebben het er best wel voor over (omdat we ze toch zelf gaan maken) :oops: Verder voorzien we nog flesjes met jenever in twee kleuren en proefbuisjes met badzout in twee kleuren.

    Voor de kindjes hebben we een schrijfsetjes voorzien (was iets van 1,60 EUR per stuk) waar we dan boontjes of smarties gaan aan vast hangen.

    Voor de naamkaartjes, klevers voor op jeneverflesjes/proefbuizen zorgen we zelf.

    Wij hebben in totaal een 140 stuks voor ongeveer 250 EUR (gevuld en afgewerkt) (en de peter voorzag een bijdrage bij de doopsuikers van 250 EUR dus dat komt ons goed uit ;)).

    Mijn schoonzus heeft haar doopsuiker in de winkel laten maken en was in het totaal 600 EUR kwijt :confused: dat vond ik persoonlijk wel heel veel (maar mijn schoonzus moest wel van haar 6 maanden plat liggen en was dus gewoon niet in staat om ze zelf te maken)!

    En voor de NL meiden hier meteen beginnen over hoeveel geld dit wel is... in BE is dit een traditie dus dit wordt gewoon zo gedaan (al zijn jullie beschuiten met muisjes natuurlijk veel goedkoper)... is zoiets als een geboortelijst dat in NL ook niet wordt gedaan!
     
  12. Marone

    Marone Lid

    14 feb 2008
    29
    0
    0
    Amersfoort
    Beschuit met muisjes krijgt bezoek direct en doopsuikers geef je toch als je kraambezoek weer naar huis gaat? Of snap ik het nu niet meer? :(

    En het zou fijner geweest zijn als in NL een geboortelijst ook normaal zou zijn....Maar ja als ik dat nu doe ben ik meteen een inhalig kreng.... :oops: :)
     
  13. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Euhm, ik weet niet wat de gebruiken in NL zijn hoor maar ik dacht dat jullie in NL niet aan doopsuikers deden (of dat het toch niet een normaal gebruik was). In BE worden geen beschuiten gegeven maar alleen doopsuikers (en idd als het kraambezoek naar huis gaat geef je de doopsuikers mee)!

    Enne, die geboortelijst is idd heel fijn zowel voor ons omdat we weten wat we krijgen als voor de gever want die weet dat zijn cadeau echt geapprecieerd wordt (niets inhalig dus ;) in BE) maar bij jullie wordt het idd raar bekeken :)
     
  14. Tacha1987

    Tacha1987 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ja idd wel raar dat in NL geboortelijsten niet de traditie zijn he. Ik vind het heel handig. Iedereen wil toch een kadootje kopen, en dan kopen ze enkel spullen die wij nodig hebben/die wij willen :D
    Wij gaan over een dikke maand onze lijst leggen. Je kan zelfs via internet de lijst raadplegen en zo kijken wat er nog opstaat enzo, wel handig!
     
  15. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wij moeten de onze heel dringend gaan leggen :)

    Trouwens heel vervelend volgens mij als iedereen komt aandraven met kleertjes die je smaak niet zijn of de 100ste verschillende knuffel of andere dingen die je zelf ook al hebt gekocht ;) Tuurlijk ben je mensen wel dankbaar om het gebaar maar het kado zelf beland dan ergens in de kast (om er 10 jaar later pas uit te komen)... Dan ben ik liever een inhalig kreng :)
     
  16. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Dit hebben wij zelf gemaakt:

    [​IMG]

    Bovenste rij: gewoon netjes met suikerbonen in (geel-groen en fel blauwe) met daarin een potlood voor de kindjes

    Middenste rij: blikken doosjes, met een fel blauw lintje (suikerbonen: geel-groen met fel blauwe)

    Onderste rij: banaanjenever (zelfde geel-groene kleur) met een lintje.


    Al het materiaal komt van bij AVA. Kost daar bijna niets!
    De banaanjenever gewoon uit de supermarkt,
    en de stickertjes en kaartjes hebben we gewoon mee laten drukken bij de drukker die onze geboortekaartjes deed (wel op voorhand)
     
  17. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    [​IMG]

    nog een foto'tje uit een andere hoek getrokken :)
     
  18. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Wat gaaf :) ...
     
  19. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Dankje! :D

    Na een hele dag strikjes maken, kon ik wel geen lint meer zien :)

    De mand is trouwens een gewone fruit/bier/kado-mand.
    Die kan je bijna overal vinden... Gewoon een strik er rond in dezelfde kleur, en klaar was kees! :)

    (je moet iets doen, met je 6 weken zwangerschapsverlof hé :p )
     
  20. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    haha idd.... Mag ik vragen waar je die flesjes hebt gekocht? Ik mag 25 dingen gaan knutselen voor de klas ... :) Wil namelijk iets orgineels en geen beschuit met muisjes ;)
     

Deel Deze Pagina