Peetooms/tantes of een voogd..

Discussie in 'De lounge' gestart door Sientje, 25 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Nog zo een onderwerp die me op het moment erg bezig houdt, wie benoem je tot voogd (danwel peettante/oom als voogd) en om welke redenen??

    Wat zijn jullie motivaties geweest om iemand als voogd aan te wijzen, en wat laat je het zwaarst meewegen??

    Dankjulliewel!
     
  2. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    ik heb het meeste na gedacht over bij wie zouden wij willen dat onze kinderen een opvoeding genoten als mij en mijn man ooit iets mocht over komen . want daar gaat peetoom of tante ja eigenlijk over .
    ik heb gezegd ik wil in ieder geval dat onze kinderen alle 4 bij elkaar blijven en niet uit elkaar getrokken worden . dus heb ik mijn ouders alles peetoom en peettante voor mijn kinderen gevraagd zodat ik weet dat ze een goeie opvoeding tegenmoet zien als wij er ooit niet meer mogen zijn .
    ik hoop dat je er iets aan hebt

    groetjes anita
     
  3. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Wij hebben gekozen voor mijn broertje en en zijn zus als peetoom en tante
     
  4. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik ben zelf een peettante, en ik wil er zelf ook 1 voor mijn (eeehhhh.....ons) kind. k weet alleen nog niet wie we er voor gaan vragen, dat vind ik erg moeilijk
     
  5. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Wij gaan t vragen aan mijn moeder en Sydneys vader... Eigenlijk eerder omdat dat bij mij in de familie "traditie" is dan wat anders... Kortom: bij eerste kindje moeder van de moeder en vader van de vader, bij tweede kindje andersom (vooropgesteld dat alle grootouders nog leven natuurlijk, mijn vriends moeder is bv overleden en dan zou t ibj een tweede dus een zus'/ tante/ ... worden).

    We willen t ook "meter" en "peter" gaan noemen ipv peetoom en peettante... Dit omdat ik belgische ben en we ook een beetje belgische dingetejs met ons frummeltje willen meegeven... Zo doen we ook geen beschuit met muisjes bij de geboorte, maar suikerbonen (doopsuikers) ;)
     
  6. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Leuk Vicky die doopsuikers, maar hier in Nederland kennen we ook peter en meter hoor!
    Fijn dat jullie zoveel meedenken, voor peetoom en peettante weten we t ook nog niet, maar devoogden denk ik mijn moeder en mijn schoonmoeder...moeilijk hoor!!
    groetjes!
     
  7. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Wens jullie veel succes met het kiezen van een peter en meter! Jenny
     

Deel Deze Pagina