Geen 6+5 weken maar 5 weken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Fiederelsje, 12 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiederelsje

    9 aug 2014
    87
    11
    8
    NULL
    NULL
    lieve allemaal,

    Vanwege bruin en licht bloedverlies heb ik maandag een vroege echo gehad. Ik dacht zelf bijna zeven weken zwanger te zijn, maar de echo liet een vruchtzak en vruchtje zien die overeen kwamen met een zwangerschap van vijf weken. En geen hartactie. Een verschil van bijna twee weken dus!
    De echoscopiste had het over 50/50. Of het vruchtje is gestopt met groeien of ik ben minder lang zwanger dan ik dacht. En ik moet dus komende maandag weer terug voor een echo. Omverblies nog steeds wat bruin maar alleen bij afvegen.
    Ik wordt dus deze week heen en weer geslingerd tussen 'het is over, laat het miskraam maar komen' en 'misschien komt het toch nog goed'. Pfff killing dit!

    Zijn er mensen die soortgelijke ervaring hebben? Met goede of slechte afloop?
     
  2. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Als je zeker bent van jezelf dat je nu eigenlijk 7 weken had moeten zijn, doordat je bijvoorbeeld weet wanneer je eisprong was door middel van ovulatietesten.. Dan kan het inderdaad zijn dat het vruchtje gestopt is met groeien.

    Weet je niet zeker wanneer je eisprong was, kan het gerust zijn dat je minder ver bent.. Dus late eisprong gehad en zou het hartje nog kunnen gaan kloppen één deze dagen.

    Eisprong berekenen via zo'n app is slechts een indicatie en kan gerust zo zijn dat je eisprong later was, met een positieve ovulatietest zou normaal gesproken je ei springen 24 uur tot 48 uur later.

    Hoe moeilijk het ook is, maar je kunt nu helaas niet veel meer doen dan wachten tot maandag. Hoe vervelend dat ook is, ik duim voor je voor een goede afloop!
     
  3. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik ben ook wel benieuwd hoe je je zwangerschapsduur hebt berekend en of je weet wanneer je eisprong was? Ik zie onregelmatige cyclussen in je handtekening staan waar al 14 dgn verschil tussen zit, dat zou het kunnen verklaren maar het kan ook minder goed nieuws zijn :(. Hopelijk krijg je maandag goed nieuws!
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    #4 RoGiJuLi, 13 sep 2017
    Laatst bewerkt: 13 sep 2017
    22 aug zei je 13 dpo te zijn.
    Aan de testen van toen te zien was je idd rond de 11-13 dpo.
    Als we uitgaan van 11 dpo op 22 aug dan was je 25 aug 4 weken zwanger en ben je vandaag 6+5 weken zwanger en was je maandag dus 6+3 weken zwanger.
    Gaan we uit van 13 dpo op 22 aug dan was je maandag al 6+5 weken.

    In beide genoemde gevallen ziet het er idd niet gunstig uit sorry :(
     
  5. Fiederelsje

    9 aug 2014
    87
    11
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie dames.
    Omdat ik idd niet precies weet wanneer ik mijn eisprong had, ben ik qua telling uitgegaan van de dag van mijn positieve zwangerschapstest. En dan kun je volgens mij idd een paar dagen speling hebben, maar geen tien dagen.
    Ik bereid me maar voor op het ergste..
     
  6. hallo1234

    hallo1234 Lid

    18 apr 2016
    75
    6
    8
    Tijdens mijn eerste echo wist ik zelf 100% zeker dat ik rond de 6,5 zwanger was. er was op de echo weinig te zien + geen hartactie. Mij werd hetzelfde verteld, of rekening houden met miskraam of ik was minder lang zwanger als ik dacht. En zie nu mijn banner ;)
     
  7. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ja 50/50 zoals gezegd .....

    Omdat je niet weet wanneer je eisprong was kan je niet zeker weten dat je 6+5 bent.... latere eisprong, latere innesteling en met dit termijn scheelt bij de meting 1mm al een heleboel! Dus het kan goed zijn maar denk dat je wel rekening moet houden met het andere scenario...

    Hopelijk komt het goed!
     
  8. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik ben het wel met @RoGiJuLi eens, met op 22 augustus positieve testen moet je al verder zijn.

    Maar ik heb daarentegen al vaker verhalen voorbij zien komen van mensen die zeker waren van hun eisprong (ovutesten/tempen) of op basis van positieve testen ingeschat hadden verder te zijn, 1-2 weken teruggezet worden en waarbij het dan toch een goede zwangerschap blijkt.
    Afwachten dus, en hopen dat het goed komt...
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  9. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    ik was onverwacht zwanger van de vierde, maar ik wist wel precies wanneer het geweest moet zijn, het was namelijk een enorm drukke periode en in 3 weken hebben we toen maar 1 keer seks gehad dus we wisten de dag waarop het "fout"moet zijn gegaan, 2 weken later had ik een positieve test in handen ik zou met 7 weken een echo krijgen maar op de echo bleek ik amper 6 weken zwanger te zijn, ze gaf mij ook 50/50 maar gezien ik ook bloedstolsels verloor gaf ze me niet veel hoop. een week later mocht ik terug komen om te kijken of het gegroeid was, en inderdaad de echo gaf een mooie kloppend hartje en ik was precies 7 weken zwanger, met 2 weken mocht ik weer terug komen, ik zou dan 9 weken zijn en dan zou mijn termijn ook vast gesteld worden, toen was ik opeens weer 10 weken zwanger en klopte het weer precies ;)
     
  10. Sunshinelover

    Sunshinelover Actief lid

    24 jan 2011
    127
    23
    18
    Wat een nare situatie! Heb in hetzelfde schuitje gezeten. Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik ook een vroege echo ivm licht bloedverlies. Ik had toen 6+4 weken moeten zijn, maar de groei kwam overeen met 5 weken. Op dat moment was er wel hartactie, dus echoscopiste was eigenlijk heel positief (wat ik achteraf niet zo goed snapte, ik had liever een wat realistischer beeld gehad). Ik kreeg 2 weken later weer een echo en toen was het vruchtje wel gegroeid, maar was er geen hartactie meer ( had toen 8+4 weken moeten zijn, maar vruchtje was 7 weken). Hoop voor jou dat het wel goed uitpakt! Er zijn gelukkig ook verhalen met positieve afloop!
     
  11. NieTa

    NieTa Bekend lid

    26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Ik wil je niet teveel hoop geven, want er zijn ook heel veel verhalen met geen goede afloop.

    Dat ik 7 weken zwanger was had ik een echo en werd er een vruchtzakje met dooierzakje te zien.
    Dit zag er wel mooi uit, maar minder ver dan ik dacht te zijn en ook aan de hand van de positieve test.
    Ik testen pas 4 dagen na nod positief dus een verschil van een paar dagen kon, maar niet van 1.5/2 weken.
    5 dagen na deze echo kreeg ik een flinke bloeding en mocht ik de volgende dag voor een echo komen.
    En tot onze grote verassing zagen we een vruchtje met een kloppend hartje.
    Het kwam overeen met 7 weken zwangerschap.
    Tot 10 weken zwangerschap last van bruin/rosé verlies gehad.
    Met de termijnecho kwamen we nog op 4 dagen achter stand wat betreft mijn lm, maar aan de hand van eerste positieve test klopt het precies.

    Nu ondertussen 16 weken zwanger van een prinsesje.
    Het kan dus ook anders uitpakken, maar vaak is hef toch een teken dat het niet goed zit.

    Sterkte in deze onzekere tijd meid.
     
  12. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Hallo @Fiederelsje , Ik heb precies hetzelfde als jou meegemaakt vorig jaar en heb nu een zoontje van bijna 12 weken.

    Mijn verhaal;
    Ik dacht al 6+2 te zijn, kreeg ik ook bruin bloed verlies op een maandag. Mijn verloskundige gebeld (Ik zou pas met 7+6 weken mijn eerste echo hebben. Dat was zo'n anderhalf week later)
    Toen mocht ik langskomen voor een vroege echo. Er was vanalles te zien, maar geen hartactiveit en het vruchtje zag er niet uit in de grootte als 6+2 maar als 5+2. Zo verdrietig als ik was. En de verloskundige kon op dat moment niks vaststellen. Het kon 2 kanten op; de goede kant en de slechte kant.. De goede kant betekende een week terug gezet. De slechte kant betekende een vroege missed abortion. Oohh, ik had ook nog een hematoom, dus het zag er overigens niet veelbelovends uit. Tot de dag dat ik 7+6 was en terug moest komen voor een nieuwe echo en dan eindelijk kon weten hoe of wat. Is mijn vriend meegeweest. Ik kon het echt niet alleen aan, om te horen dat het een ma zou zijn. Opnieuw een inwendige echo, ik durfde niet eens naar het scherm te kijken of naar het gezicht van mijn verloskundige, bang dat deze het slechte nieuws zou verraden. Ik kon alleen nog maar denken "zeg het maar, geef het slechte nieuws maar". Tot mijn vriend vroeg, wat is dat knipperende op het beeld? Ik wou nog steeds niet kijken. Tot de verloskundige mijn vriend beantwoorde, door te zeggen dat dat het hartje van ons kindje was.. Die mooie vrijdag, waarop ik 7+6 zou zijn, die vrijdag waarvan ik dacht dat ik slecht nieuws zou krijgen, maar ik was op die vrijdag 6+6 weken zwanger en het hartje van ons kindje klopte! Ik was toen nog blijer dan dat ik een positieve zwangerschap test had.

    Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal. ♡
     
  13. Reza2306

    Reza2306 Actief lid

    14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Ik heb bij alle 4 mijn zwangerschappen dat probleem gehad. Ik dacht steeds dat ik veel langer zwanger was en volgens de echo's scheelde het toch echt iedere keer 2 weken ondanks dat ik mijn menstruatie goed in de gaten hield.
    Nu zwanger van de 2de en dus hiervoor 2 miskramen gehad dus helemaal 50/50. Ik hoop op een mooie echo voor je!
     
  14. Fiederelsje

    9 aug 2014
    87
    11
    8
    NULL
    NULL
    Lieve dames,
    Heel erg bedankt voor het delen van jullie verhalen! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
    Hier is het miskraam in volle gang helaas.. Maandag dus een controle-echo om te kijken of alles 'schoon' is.
     
  15. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Wat naar om te horen, sterkte!
     
  16. Yaraatje

    Yaraatje Actief lid

    19 dec 2015
    344
    198
    43
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte Fiederelsje :'(
     
  17. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Oh nee, wat een naar nieuws :(
    Heel veel sterkte!
     
  18. NieTa

    NieTa Bekend lid

    26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Had gehoopt op ander nieuws .

    Heel veel sterkte
     
  19. Sunshinelover

    Sunshinelover Actief lid

    24 jan 2011
    127
    23
    18
    Heel veel sterkte!
     
  20. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat verdrietig, sterkte.. :(
     

Deel Deze Pagina