Geen bevruchting of celdeling bij ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kaila, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Hee meiden,

    De afgelopen dagen hebben wij de twijfelachtige eer gekregen dat wij een 'zeldzaam geval' zijn.
    Tot en met de punctie waren alle resultaten normaal tot goed. 12 follikels, 10 eitjes, 9 rijp voor ICSI. Zaad was ook prima voor ICSI.
    Maar op de dag waarop de terugplaatsing zou zijn hebben we te horen gekregen dat er geen enkele goede bevruchting heeft plaatsgevonden. Alles is in een heel vroeg stadium gestagneerd, dus voor de celdelingen, of helemaal niet bevrucht.

    In Nederland kunnen ze niet veel meer dan ICSI voor ons doen, maar het schijnt dat er in Gent onderzoek gaande is wat ons misschien zou kunnen helpen. Ze zijn aan het experimenteren met stofjes om alsnog die celdeling te krijgen. Veel weet ik er nog niet van.
    Helaas moeten we eerst nogmaals ICSI doen om zeker te weten dat het niet gewoon dikke pech is, maar ik heb er weinig hoop in op dit moment.

    Maar goed, mijn vraag: zijn er meer meiden die het zelfde probleem hebben gehad? Of zijn er mensen die hier iets meer over gehoord hebben? Succesverhalen? Of juist niet? Mensen die iets meer weten over deze onderzoeken in Gent?
    Ik hoor het heel graag! Ik wil graag strohalmen om me aan vast te houden! ;)
     
  2. Doortje81

    Doortje81 Fanatiek lid

    20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Wellicht had je dit al gevonden... Vrouwenkliniek – UZ Gent » Speciale technieken dit is wat ze dan doen volgens mij...
    Wat een rotsituatie zeg! Wij hadden geen bevruchting bij IVF, maar gelukkig wel met ICSI. Bij ons was alleen de aanhechting een probleem...ze kunnen trouwens wel zien of een eicel wel of niet bevrucht is, ze moeten dan alleen vaker tussendoor kijken geloof ik.
    Succes!
     
  3. sjak

    sjak Niet meer actief

    En 'moet' je dan je tweede poging in nederland doen? Zou zonde zijn... Ik ben geen gent of dd ganger, maar waarom staap je dan niet gelijk over? Misschien dat ze daar bij voorbaat al meer kunnen (bv o derzoeken die ze hier niet doen) doen.
    Succes!
     
  4. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Gelijk overstappen zeg ik!

    Bij onze eerste icsi hadden wij ook geen bevruchtingen. Pech werdt er in het ziekenhuis gezegd, door naar icsi 2.
    Hier kwam maar 1 bevruchting uit waar ik een vroege miskraam van heb gehad. Toen werdt er gezegd, zie je wel, je kan wel zwanger worden met icsi.

    Eigenlijk hadden we er geen vertrouwen meer in, maar zijn we door het ziekenhuis de derde poging ingepusht.
    Wederom 1 bevruchting en een vroege miskraam.

    Doordat onze arts niet toe wou geven hoe slecht deze resultaten nu echt zijn en ons vertrouwen in dit ziekenhuis zijn we dus 3 pogingen kwijt.

    Mijn advies, verspil geen pogingen meer voordat er meer onderzoek is gedaan.
     
  5. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    #5 Kaila, 4 dec 2014
    Laatst bewerkt: 4 dec 2014
    Bedankt voor jullie reacties!
    Jullie mening (gelijk overstappen) bevestigt eigenlijk alleen maar mijn gevoel.
    Ik heb het idee dat de ziekenhuizen hier niet meteen toe willen geven, maar tegelijkertijd ook weten dat de kans groot is dat het de 2e keer ook niet gaat lukken.
    Het stomme is dat ik er zoveel op me afkwam tijdens het gesprek, dat ik niet echt heb doorgevraagd over het onderzoek n.a.v. deze ICSI. Eigenlijk stuurde de arts daar ook totaal niet op aan, maar op een volgende poging. Het zat me gister al niet helemaal lekker, maar nu helemaal niet.

    Doortje, dank je voor je link! Ik had nog niet verder gezocht, maar ga hier wel even lezen!
    Zover ik heb begrepen zijn er bij onze poging 7 niet bevrucht, en 2 in een soort van half tot er cellen gedeeld moesten worden.
    Ik vind dat echt een bizarre score, hoe kunnen ze statistisch gezien nou verwachten dat het de komende keer wél gaat lukken?!

    Sjak, volgens mij ben je nergens toe verplicht, maar mijn arts stuurde heel erg aan naar een volgende poging hier, in plaats van gelijk doorgestuurd worden naar Gent. In eerste instantie ga je toch uit van de professionaliteit van zo'n arts, dus laat je je daardoor overtuigen. Maar het zit me niet helemaal lekker.

    Rizzoli, wat een rottraject hebben jullie ook doorgaan zeg. :(
    Dus jullie zaten nu op eigen kosten in Gent? Wel intens rot dat het daar tot nu toe ook niet gelukt is. Gaan jullie nog verder met behandelingen?
    Kun jij me misschien ook iets vertellen over de onderzoeken die ze daar doen? Is dat alleen die muizentest, of nog meer? Mag ook in PB. :)
     
  6. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Ik heb geen ervaring met het niet ontstaan van embryo's, maar wel met de overstap naar Gent. En ik heb ook de ervaring dat NL artsen daar nogal moeilijk over doen... Ik denk dat ze zich bedreigd voelen ofzo...
     
  7. Allereerst een dikke knuffel, want wat een klotenieuws! De klap van geen bevruchtingen is zó groot.. :(

    Ik sluit me verder helemaal bij de anderen aan; metéén overstappen. Een hele poging verspillen om te 'testen' of het inderdaad niet lukt.. Zonde! In het buitenland kunnen ze ongetwijfeld veel meer voor je doen! :)
     
  8. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    misschien ook vragen voor sndere medicatie, ik weet niet wat je nu gebruikt en iedereen is anders maar ik had bij de
    1 poging max dosis gonal f resultaat 1 bevrucht van de 9
    1 slechte embryo
    2 poging max dosis menopur resultaat 8 van de 9 bevrucht 2 top embryo's.

    mocht je afwijken kan je hier mss ook omvragen of je de juiste medicatie heb..

    succes
     
  9. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Shaddixx, dank je :)

    Diaantje, dank je dat je meedenkt!
    Helaas is de medicatie niet het probleem; ik spoot Gonal-f100, dus eigenlijk super weinig. Het is echt het bevruchtingsproces waar het mis gaat, helaas.

    Moet zeggen dat ik nu door ga lezen, en zoveel meer behandelingen vind waar ik nog nooit van gehoord had!
    Zoals PICSI en IMCI in Duitsland, en dus het onderzoek MOAT en AOA in België. Gelukkig geeft dat wel weer een beetje hoop. :)
     
  10. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Wij zijn voor de moat naar gent gegaan, maar omdat ik twee vroege miskramen heb gehad wil de prof. In gent geen moat test doen (ondanks aandringen). Wij hebben daar nog een vierde poging gedaan. 21 eicellen, 1 goede en 1 slechte embryo. Wederom vroege miskraam.
    Wij hebben nu inmiddels 6 keer iui-d gedaan. Over 2 weken gaan we aan de 7e beginnen.

    Los van het feit dat dit hele traject ontzettend veel geld kost, kost het ook veel energie en flexibiliteit.
    Daarom is het zaak ( ik wou dat ik het gedaan had) om de juiste keuze te maken.
     
  11. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    ik wilde ermee zeggen dat bij mij de kwaliteit van de eitjes beduidende verbeterde na medicatie verandering... mss dat jou kwaliteit ook niet helemaal top is..
    medicijnen zorgen niet alleen voor de hoeveelheid maar ook voor de kwaliteit ( heb ik me laten vertellen) vandaar;)

    sterkte
     
  12. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Aah, op die manier. Zover ik weet waren 9 van de 10 eitjes goed van kwaliteit. Wist niet dat dat erg kon verschillen door medicatie, zal er eens naar vragen!
     
  13. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou ook direct overstappen. Niet dat je per definitie dan meer succes hebt, maar ik vind het zonde om nu nog een poging op de precies dezelfde manier te gaan doen. Dan heb je hierna nog maar 1 poging over vanuit de basisverzekering!! Aaghh angstige gedachte terwijl de kans groot is dat het net zo belabberd zal gaan verlopen.

    In Gent kunnen ze inderdaad de moat test doen of in Dusseldorf bijv een calciumbadje. Dan weet je in ieder geval dat er iets nieuws geprobeerd wordt ipv de aannemelijke kans te aanvaarden dat je voor Jan Doedel weer een poging doet.

    En wat laten doorverwijzen: bel je huisarts en geef aan dat je een verwijzing wilt voor een second opinion. Deze verwijzing hoeft namelijk niet van je gyn te komen.

    Veel succes en sterkte!
     
  14. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Precies hierom hebben we nu toch maar de keus gemaakt over te stappen. Ik wil niet nog een keer het risico lopen dat alles voor niks is. Die kans is er natuurlijk altijd, maar het idee dat we in ieder geval weer iets nieuws onderzocht of uitgeprobeerd kan worden vind ik wel fijn.
    Hopelijk kunnen we snel in januari terecht voor een intake!
    Mijn vriend is nog een beetje terughoudend, maar die krijg ik wel om. Hij kijkt vooral op tegen het enge woord 'buitenland' en 'regelen' volgens mij ;)
     
  15. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Goedzo!

    Maar wbt je vriend: dat had de mijne eerst ook ;)
    Meestal heb je eerst nog ff een paar weken of maanden wachttijd voor de intake. Kan je vriend aan het idee wennen ;)
    Eenmaal intake gehad was Maartman direct overtuigd van de kennis en kunde van toen in DD.

    Ik hoop voor jou dat het jullie goed zal vergaan in Gent!
    Let je er ff op om te kijken of je je zorgverzekering moet aanpassen?
     
  16. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ja, dat soort dingen ga ik nu maar eens even uitzoeken. Ik heb nog zo veel vragen, ook over de mogelijke behandelingen die in Nederland niet mogelijk zijn enzo.
    Hopelijk is de wachttijd niet zo lang, dat zou ik echt jammer vinden. En ik hoop ook dat ons ziekenhuis wil meewerken zodat we daar de metingen kunnen blijven doen.
    Naja, hoop regelwerk. Maar gelukkig nu ook weer een beetje meer hoop op een behandeling die misschien wel aan slaat. :)
     
  17. potjesoep

    potjesoep Bekend lid

    13 apr 2014
    713
    0
    0
    wij hebben 3 eicellen gehad 1 dus nu mijn boy een ging niet verder dan 6 en een werd na bevruchting niet verder gaan delen

    vind het heel bijzonder dat geen een eicel verder is gaan delen bij jullie, zou ook gelijk ergens anders heen gaan

    je ziet het wel vaker voor komen is gewoon natuurlijk wet dat niet alles lukt maar 9 eicellen en helemaal niets, medicatie kan vele dingen veroorzaken maar ook verkeerd in breng van de zaad of verkeerde behandeling na de zaad in breng
     
  18. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Stiekem hoopte ik ook dat de laborant er per ongeluk overheen had geniest ofzo ;) Maar dat zullen ze nooit toegeven natuurlijk.
    Vond sowieso dat ze niet heel happig zijn met gedetailleerde info geven over de precieze bevruchting, raar eigenlijk.

    Fijn dat jij in ieder geval zwanger bent, succes met de laatste loodjes.
     
  19. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik gooi mijn eigen topic toch nog maar even omhoog, omdat ik graag ervaringen deel met meiden die het zelfde probleem hebben; genoeg eitjes en zaad voor ICSI, maar geen enkele bevruchting of celdeling...

    Wie? (al gun ik het natuurlijk niemand;))
     
  20. Madeline

    Madeline Bekend lid

    24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Ik! maar dat wist je al vanuit het andere topic. Het lijkt mij handiger om in 1 topic verder te gaan. Die van mij is niet meer actief maar misschien krijgen we deze weer actief ;)
    Ik hoop dat er nog meer vrouwen zijn die het zelfde hebben meegemaakt het hier willen delen.
    Dinsdag gaan wij voor het intake gesprek en het MOAT onderzoek naar Gent.
     

Deel Deze Pagina