Sab simplex

Discussie in 'Voeding' gestart door susanne1979, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wow wat een geweldig spul is het toch!!
    Het werkt echt super bij Tim.

    Helaas is het flesje al zo goed als leeg na 1,5 week.. pfff maarja 7 flesjes x 15 druppeltjes.. ja dat wil dan ook wel...
    (dus vandaag maar even nieuwe halen.. breng ik gelijk maar 2 flesjes mee)

    Hoe vinden jullie de sab simplex?? doen jullie het ook in iedere fles of voor iedere bv??
     
  2. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben even nieuwsgierig: Wat is Sab Simplex?
     
  3. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb ook geen idee...
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Sab simplex zijn druppels tegen krampjes, maar die zijn niet in NL verkrijgbaar, alleen in duitsland.

    @ Susanne: als ik ze 1 x in de fles doe kan Iman goed poepen, heb het idee dat als ik ze in elke fles doe dat ze er net krampjes en diarree van krijgt... Dat ben ik nu aan het uittesten :) .
     
  5. Niet meer actief

    hahaha.. niet van die moeilijke vragen stellen hoor suus. Had er nog niet van gehoord, maar fijn dat het zo goed werkt!
     
  6. Elena64

    Elena64 Bekend lid

    22 mei 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    heb alleen van cinababy gehoord die kan je hier wel krijgen schijnt ook heel goed te helpen bij krampjes..maar sab simplex? nooit van gehoord inderdaad...maar wel fijn dat het zo goed werkt
     
  7. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    in 1 woord geweldig!

    ik heb ze besteld on line bij een duitse apotheek en ik had gelijk 4 flesjes ( perongeluk) besteld maar ze gaan inderdaad hard! dus ben blij dat ik er 4 heb :D :D

    eerst hadden wij ook cina baby, maar dit werkt 1000x beter!
     
  8. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Waarom is het niet hier te koop?
     
  9. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    geen idee!

    weet wel dat ze in Duitsland veel en veel meer medicijnen hebben, ook omdat daar een hele grote fabrikant zit.

    ach ja, Nederland is toch niet zo modern hoor met dat soort dingen.

    maar heb op meerder sites ook gelezen dat moeders in NL dit in de fles doen voor hun baby en de resultaten lijken allemaal goed en t schijnt goed te werken.
    ik was eerst ook wat huiverig (ja waarom verkopen ze t dan hier niet etc) maar ik ben nu wel overtuigd
    :)
     
  10. Shade

    Shade Actief lid

    1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Kijk wel uit dat de dampjes van de kleine er niet aan gaan wennen want dan ben je nog verder van huis. Mijn zoon heeft ook best wel veel last van krampjes gehad een moeilijke harde ontlasting. Dus overgestapt naar omneo(nutrica). Werd het iets beter van. Maar nadat hij zijn 3 maanden was gepasserd ging het stukken beter. Zo goed zelfs dat hij flink in de schijt was 5/6 (diarree) luiers was niks op een dag. En sinds ik nu elke dag de laatste fles verdikt met nutrix. Is het goed. Volgens mij horen krampjes er gewoon bij.
     
  11. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ik heb bij de jongste ook Sab Simplex gebruikt en was ook super tevreden. wel kreeg ik het advies ze niet elke voeding te gebruiken, meestal hebben kindjes ongeveer :) een bepaald vast moment dat ze het meeste last hebben van de krampjes. Bij mijn meisje was dit na de laatste voeding 's avonds. In die fles deed ik dan de druppeltjes.
    Doe je het in iedere fles, dan worden de darmpjes lui en dat is ook weer niet de bedoeling :(
    t is maar een tip ;)

    Liefs Angela.
     
  12. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ik heb vandaag nieuwe sab simplex gehaald. Heb aan de apothekersassistente gevraagt of het ook echt in iedere fles mag. Dit mag wel omdat het geen chemisch iets is. Het zorgt er alleen voor dat de lucht uit de voeding/maagje gaat. Het kan geen kwaad voor de darmpjes.. het is meer een middel om het opgeblazen gevoel wat ook voor krampjes zorgt, te voorkomen.
     
  13. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Maar toch reageren bij Iman de darmen er erg op.. Als ik het te vaak gebruik krijgt ze diarree en dus net nog meer krampjes... Bij Evi van Mad reageren de darmen (ontlasting) er ook op...
     
  14. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    hmm vreemd dan... achja.. als het bij Tim voor meer ontlasting zorgt is dat niet erg.. hij kan nog steeds wat moeilijk ondanks de comfort voeding van Friso...
     
  15. kyanapril

    kyanapril Niet meer actief

    He goeie tip susanne, zal het onthouden!
    Kyan heeft er niet heel veel last van gelukkig, maar voor als het gaat komen......
    Kan je het overigens ook bij oudere kinderen gebruiken?? zoals djenna?

    Groetjes Esther
     
  16. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    @susanne: nee dan is het inderdaad niet erg :)
    Als de ontlasting te dun gaat worden kun je nog altijd een flesje overslaan... Met druppels bedoel ik he ;)
     
  17. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja hoor dat kan.. maar je kan het alleen bij een apotheek in duitsland halen of via de website bestellen... als je even terugleest (ik ben even vergeten nl wie het gedaan had) dan is er iemand hier die het online besteld heeft.
     
  18. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Mad heeft het online besteld :)
    Ik ben het zelf gaan halen, maar Mad woont veel te ver weg!
     
  19. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ah ja.. klopt Mad was dat... bedankt sweetangel!
     
  20. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    hoe kan ik die druppels bestellen het lijkt me zeker wat anne heeft heel veel last van krampjes en lucht echt heel zielig.
    groetjes gerdien
     

Deel Deze Pagina