Geen harttoon 10 weken 6 dagen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door twinty, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinty

    twinty Bekend lid

    20 jan 2012
    640
    1
    18
    Hallo ik ben nu precies 11 weken zwanger en met 9 weken nul dagen heb ik mijn eerste echo gehad. Alles zag er goed uit en heb het hartje horen kloppen.

    Gister ging ik naar de verloskundige met 10 weken 6 dagen.
    Zij kon het hartje niet vinden.
    Met een week mag ik terug komen en als ze het dan nog niet kan vinden krijg ik een echo.
    Zelf zij ze dat ik me niet zorgen hoef te maken en dat mijn baarmoeder goed voelde.
    Natuurlijk maak ik mij nu toch wel een beetje zorgen. Ik ga er van uit dat het wel goed zit maar er knaagt toch iets aan je.

    Nu ben ik benieuwd wanneer de verloskundige bij jullie voor het eerst het hartje kon vinden met de dopler.
     
  2. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Hier probeerden ze het niet zo vroeg, precies om dit te voorkomen.
     
  3. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Volgens mij doen ze dat normaal pas vanaf 12weken...(als ik het goed heb)
    Dan hoop ik dat die week snel voor je voorbij gaat!
    succes!
     
  4. Jacky78

    Jacky78 Fanatiek lid

    3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Voor de 12 weken werd dat zeker niet geprobeerd. En de 1e keer na de 12 weken echo meldde ze van te voren wel dat het mogelijk was dat ze het hartje niet zouden kunnen vinden.

    Vervelend dat je nu zo lang in onzekerheid zit.
     
  5. twinty

    twinty Bekend lid

    20 jan 2012
    640
    1
    18
    Nadat ik tijdens de echo een week werd terug gezet van 10 naar 9 (wat wel te verwachten viel) zat ik er nog aan te denken om de afspraak bij de verloskundige een week uit te stellen. Had ik dat nu maar gedaan..
    Verder heb ik er zelf wel een goed gevoel over, maar het is toch nooit leuk..
     
  6. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Hier net zo.
    (vind het voor de 12 weken ook niet zo verstandig.)
     
  7. missymaaike

    missymaaike Fanatiek lid

    8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    de vk hier heeft het wel gedaan toen ik 11 weken zwanger was ,ze zei er wel meteen bij dat de kans 90% was dat ze hem niet zou kunnen vinden omdat het kindje nog zo,n groot zwembad heeft om in rond te drijven en zich heerlijk kan verstoppen !

    na 6 minuten zoeken hebben wij het hartje even 10 seconden kunnen horen en toen was het ook weer weg en ontvindbaar.
    ik zou me er nog niet heel druk over maken en gewoon nog even een weekje afwachten ;)
     
  8. twinty

    twinty Bekend lid

    20 jan 2012
    640
    1
    18
    Echt heel mooi en geruststellend om dit even van velen te mogen horen.
    Doet me toch goed.
     
  9. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Hier konden ze met 12 weken ook geen harttonen vinden. Ik mocht direct een echo, en alles was goed. Komt heel vaak voor hoor! Maar tis idd wel angstig.. Kun je niet eerder een echo krijgen? Ik zou gewoon je vk bellen en vragen, omdat je nu zo onzeker bent..
     
  10. twinty

    twinty Bekend lid

    20 jan 2012
    640
    1
    18
    Als ze volgende week nog niet een harttoon vinden mag ik wel een echo maar daarvoor moet ik dan naar het ziekenhuis, ze hebben geen echoapparaat in de praktijk.
    Maar zo te horen is het allemaal vrij normaal dat ik nu niks heb kunnen horen. Ik hou het nog wel een weekje uit.
     
  11. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Precies!
    Hier ook net zo. En zelfs nog met de 15 en 19 weken zeiden ze niet schrikken, ik kan nog even moeten zoeken.. Ze had m direct te pakken het harttoontje, maar voor de 12 weken doen ze bij onze verloskundige praktijk alleen een echo.
     
  12. mamatje77

    mamatje77 Fanatiek lid

    14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hier bij ons deden ze het ook niet voor de 12 weken met een doptone!! Omdat ze hem vaak niet kunnen vinden...
     
  13. Alita

    Alita Niet meer actief

    aaah wat jammer dat je je nu zo`n zorgen moet maken zeg. Ik zou toch nu al die echo willen weet je dat..
     
  14. Mamajuli2008

    Mamajuli2008 Actief lid

    11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    hier proberen ze het niet voor de 14 week. Jammer dat je nu zo in onzekerheid zit maar ws is alles gewoon goed.
    Als je je veel zorgen maakt zou ik idd nu al om een echo vragen. Eigen schuld, hadden ze maar niet moeten proberen om nu al het hartje te luisteren en jou daarmee in de stress te laten ;)
     
  15. twinty

    twinty Bekend lid

    20 jan 2012
    640
    1
    18
    TJa, Ik zal ze in ieder geval volgende week gaan adviseren om pas te starten met de dopler als vrouwen 12 weken zijn. Is voor de volgenden die na mij moeten vast beter.
     
  16. Alita

    Alita Niet meer actief

    maar dat weten ze al eigenlijk......;)
     
  17. izzikke

    izzikke Lid

    15 jan 2012
    47
    0
    0
    Bij mij was zelfs met ruim 13 weken het hartje niet te vinden. De VK heeft toen gelijk effies een echo gemaakt en het hartje klopte mooi. Kindje lag gewoon lekker verstopt.
    Niet al te veel zorgen maken dus, grote kans dat het gewoon goed zit!!! :)
    Succes in elk geval!
     
  18. Leenislief

    Leenislief Fanatiek lid

    30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ging ze er met 16 weken pas voor het eerst naar luisteren.
     
  19. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Hier was het bij de derde met bijna 14 weken niet te vinden, de kleine was gewoon eigenwijs, want ik heb een angelsound en 2 dagen later heb ik toen voor het eerst het hartje gevonden.
    De week erop bij de verloskundige ook een mooi kloppend hartje.

    Bij dit ukkie weer zo met ruim 12 weken geen hartslag te vinden, maar een paar dagen eerder een goede echo gehad, maar ik mocht wel meteen door voor een echo (hebben een eigen echoapparaat alleen dan op een andere locatie) en daar lag ze mooi te slapen in een hoekje, maar hartje klopte goed en 1 keer sprong ze even omhoog.

    Het kan dus heel goed dat ze het hartje niet kunnen vinden op dat termijn.
    Bij mijn buurvrouw zelfs met 18 weken zwangerschap niet, op de echo was alles goed.
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Bij de eerste en derde was het bij mij ook pas met 14 weken te horen. De eerst keer wel met 12 weken geprobeerd en mocht toen trouwens wel direct door voor een echo.
    Wel vreem dat ze het zo vroeg al proberen.
     

Deel Deze Pagina