Geen leuke avond meer :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Petra82, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.603
    1.320
    113
    Westland
    Goeieavond dames en wellicht enkele heer,

    Vraagje:
    Dochter van 12 weken oud clustert al 3 a 4 weken tussen half 7 en 9, daarna slaapt ze door tot een uur of 7.
    Eergisterenavond dronk ze heel erg onrustig.

    Gisterenavond wilde ze helemaal niet uit de borst drinken. Uiteindelijk nog 80 cc afgekolfd erin gekregen. Het laatste drinkmoment was 16.00u, dus wilde haar niet met een lege maag wegleggen. Vannacht ineens weer wakker van 3 tot half 5.

    Vanavond weer hetzelfde liedje. Heel erg onrustig, niet willen drinken, huilen... Nu ligt ze, na een flinke krijsbui, toch even te slapen... Ik ben dit helemaal niet gewend van haar :(

    Ze heeft wel reflux (slikt daarvoor ranitidine), maar dat zorgt hier meestal juist voor meer zuigbehoefte en korte drinkmomentjes. Geen idee of dat er iets mee te maken heeft.

    Iemand een idee? Sprongetje (maar dan gaan ze toch juist meer drinken?)? Gewoon genoeg gedronken? Toch te moe? Iemand ervaring?

    Bedankt alvast!
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Kan van alles zijn. Wat je zegt sprong, misschien niet fit of toch al buikje een beetje vol of werkt ze naar een ander ritme toe. Wat nou als je haar gewoon zelf laat komen? Ze heeft er vast een reden voor ;) en achteraf word het je vast duidelijk.
     
    Petra82 vindt dit leuk.
  3. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.603
    1.320
    113
    Westland
    Het lijkt juist elke keer of ze veel dorst hebt, dan zuigt ze zowat het bloed uit mijn vingers....
    Ik zal proberen er nog wat meer in mee te gaan....
    Zucht.... Een gebruiksaanwijzing zou soms makkelijk zijn...
    (mijn oudste dochter was zó verschrikkelijk makkelijk en heeft zonder sprongetje of gekke kuren 3 jaar bv gehad, t is gewoon even wennen :) )
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Haha zeg dat. Hier ook duidelijk een ander exemplaar. Pikt geen fles en houd er bijzondere gewoonten op na zoals alleen op haar kamer drinken.
    Komt goed. Over een poosje ben je weer door dat begin heen
     
    Petra82 vindt dit leuk.
  5. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.603
    1.320
    113
    Westland
    Vannacht kwam ze weer, dus heb haar vanochtend vroeg gewoon wakker gemaakt en het "oude ritme" stug aan gehouden. Tot nu toe lijkt t redelijk goed te gaan... Hopelijk zeg ik dat morgen ook haha :D
     
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Dit heeft onze dochter ook rond die periode gehad geen idee waarom. Uiteindelijk was de theorie van meerdere dames hier op het forum die precies hetzelfde hadden met ongeveer even oude kindjes dat ze langzaam het zuigreflex verleren en ze het echt zelf moeten doen. En ze is natuurlijk al moe dus ze moet er echt hard voor werken en raakt dan misschien wel gefrustreerd dat het niet echt lukt. Bij ons lukte dan niet eens flesjes, dit heeft een paar weken geduurd en was ineens over. Ik probeerde net zolang met rustpauzes tussendoor totdat ze ging drinken.
     
  7. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.603
    1.320
    113
    Westland
    Ok... Ja, dat zou ook kunnen... Apart hѐ, dat er dan meer zijn die dat soort dingen doen op een bepaalde leeftijd. Het blijven wondertjes...
     
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Yep en onthou bij de kleintjes, alles is een fase en gaat echt weer over!
     
  9. Draakje01

    Draakje01 Niet meer actief

    Hier ook die periode gehad. Zo vervelend, had echt het gevoel de hele avond met een baby aan mn borst te hangen...

    Cliché maar echt...het gaat over...:o:
     

Deel Deze Pagina