Geen luiers maat 1 aanwezig..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door LW85, 19 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Vandaag de intake voor de tweeling gehad bij het kdv waar onze oudste alweer bijna 3 jaar naar toe gaat.

    Ik had de tweeling bij me, en een van de twee had onderweg gepoept. Ik had geen luiers bij me want ik wild erna weer terug naar huis gaan en het is maar 1 straat (+- 100 meter) verder, maar ik besloot dat ik toch gelijk langs de supermarkt wilde dus vroeg of ik hem daar even mocht verschonen. Geen probleem, welke maat heeft hij?
    Maat 1.

    Oohhh, die hebben we niet...

    Oh, oke, nou dan ga ik wel naar huis om te verschonen.

    En toen kwam de rest. We hebben sowieso alleen luiers in maat 2 en groter, passen ze die echt niet? Want anders moet je zelf luiers meenemen als ze hier komen.

    Mijn reactie was: ik betaal 7,18 per uur, wat inclusief luiers en voeding is, dan ga ik toch niet mijn eigen luiers meegeven?
    Ja maar we beginnen pas bij maat 2, anders geef je eerst een pak mee en gaan we met de directie overleggen als ze terug zijn van vakantie.

    Ik vind dit echt heel raar, onze zoontjes zijn nu 3,4 en 3,8 kilo, en zitten pas sinds een week of 3 in maat 1. Logisch, want ze zijn geboren met afgerond 1800 en 1900 gram. Maat 2 verzuipen ze in, maat 1 moet nog op zn allerstrakst vastgezet worden.
    Is toch raar? Niet alle kindjes zijn vanaf de eerste dag opvang groot genoeg om maat 2 te passen. Een pak luiers (kruidvat) in maat 1 is 6.99, dat is bijna een uur opvang qua kosten, en met 2 baby's gaat een pak best hard ;) Nu worden we teruggebeld of het vergoed word of niet...
     
  2. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Sorry, maar ik vind het niet raar dat ze geen maat 1 in huis hebben. Voor de meeste kindjes is deze maat al veel te klein wanneer ze naar de opvang gaan en maat 2 is vanaf 3 kg.

    Het is positief dat ze het gaan overleggen. Wie weet ligt er toch een pak 1 klaar wanneer je je kindjes voor het eerst brengt!
     
    Ctje1987 vindt dit leuk.
  3. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Ik vind het niet raar dat ze het nu niet hebben omdat ze nu waarschijnlijk geen kindjes hebben die maar 1 hebben. Ik zou het wel raar vinden wanneer ze straks daar zitten en nog in maat 1 zitten en je deze zelf mee moet nemen. Prima. Dan uurtarief naar beneden.
    Positief inderdaad dat ze gaan overleggen! Ik ben benieuwd.
     
    Pepijnn vindt dit leuk.
  4. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Werk ook op een kdv en hebben ook geen maat 1. Die moeten ouders zelf meenemen ..
    Maar heb in 13 jaar nog nooit een kindje met maat 1 gehad moet ik zeggen.
    Op een kdv kan je vaak alleen in bulk verpakking bestellen. Als je kindje eruit is zitten ze met die luiers.
    Althans denk dat dat de reden is.
     
  5. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    We hebben begin dit jaar een mail gehad met de prijsverhoging. Daarin stond keurig uitgelegd dat de prijs bestond uit: kosten personeel, kosten locatie (huur, onderhoud enz), kosten activiteiten, kosten voeding en kosten luiers. Heb het even nagekeken en het staat ook in de voorwaarden die bij de contracten zaten.
    Ze hebben hetzelfde merk (kruidvat huismerk) en daar zijn we gewoon super tevreden over, hebben we thuis ook al 3+ jaar in gebruik voor de oudste en nu weer..
    Maar maat 1 kan dus wel en hoewel het niet gebruikelijk is zijn het nu ook meteen twee kindjes die maat 1 nodig hebben.

    Qua gewicht zou maat 2 misschien wel moeten passen, maar ze zijn prematuur en dysmatuur geboren, het gewicht zit bij hen vooral in het hoofdje. Het zijn echt 2 spillebenen en maat 1 moet helemaal over elkaar heen met de plakkertjes en dan nog zakt het wel eens af. Pampers maat 1 is bijvoorbeeld zelfs nog te wijd, maar kruidvat is te doen..

    Heb ook geen zin om elke dag per kind 4 setjes vieze kleding mee te krijgen omdat de plas/poep er bij de beentjes uit is gelopen of de luier is afgezakt..
     
  6. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Maar dan kunnen ze toch voor de eerste 4 weken wat kleine pakken maat 1 halen? Zo deden wij het thuis ook, en de volgende pak pas open maken als je zeker weet dat hij op gaat en ze niet halverwege toch een grotere maat moeten. Maat 1 bestaat ook alleen n pakken van max. 52 stuks en met een tweeling is dat in een week wel op..
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik snap dat ze het nu niet in huis hebben.

    Maar, ik vind dat ze ze dan of moeten kopen of je uurprijs laten zakken. T een of t ander.
     
  8. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wij kunnen maar bij 1 bedrijf bestellen, Dus even naar de winkel gaan om kleinere hoeveelheid luiers kopen kan dus niet.
    Misschien moet je vragen of je het gedeclareerd kan krijgen wat je zelf mee neemt.
    Dan kan volgens mij bij ons in bijzondere gevallen.
     
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind dat ze het dan gewoon kunnen kopen anders inderdaad de uurprijs iets naar beneden.
    Alhoewel ik persoonlijk niet zou gaan vragen om een lager uurtarief die paar weken dat ze in maat 1 zitten. En hoeveel lager zou het uurtarief dan zijn? Scheelt amper iets.
    Geef ik het die paar weken toch gewoon zelf mee als ze het niet zouden willen kopen.
     
    Mamaa6 vindt dit leuk.
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja ik ben zelfs zo'n zeikerd die dan mn kind ergens anders heen zou brengen. Als je iets afspreekt, verwacht ik dat je je daar aan houdt. Doe je dat niet, dan zoek ik een ander. Net als dat het voor jou een kleine moeite is, is het dat voor hun ook. Alleen zij zeggen dat luiers bij de prijs in zitten, dus vind ik dat zij dat moeten regelen.
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Uurprijs omlaag is administratief wat lastig lijkt me. Maar de pakken vergoeden lijkt me wel logisch om te doen, staat in het contract dat luiers erbij in zitten. Dan hadden ze het anders in het contract moeten zetten, nu hebben jullie er gewoon recht op.
     
  12. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Tja, lastig... wij hadden ook nooit maat 1. En maat 2 werd al zelden gebruikt.
    Ik snap ergens ook wel als ze het niet j. Gaan kopen, aangezien ze niet zomaad per pakje kopen.
    Net als voeding; als je andere voeding geeft dan nutrilon standaard, moest het ook meegegeven worden.
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als je betaalt voor opvang inclusief luiers, maar je moet zelf de luiers meegeven, dan klopt dat natuurlijk gewoon niet. Dus of jij geeft luiers, zij vergoeden dat tot je zoontjes naar maat 2 gaan, of ze regelen zelf maat 1.

    Dit vind ik anders dan voeding ook; het is niet alsof ze bv Pampers maat 1 hebben maar jij per se Kruidvat wil.
     
  14. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Bij ons KDV kun je de kosten declareren als je andere luiers, melk etc. nodig hebt. Onze oudste zoon heeft de eerste maanden op het KDV andere FV gehad. We konden gewoon het bonnetje inleveren en dan kregen we die kosten terug.
     
  15. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Wij bestellen pampers bij een groothandel maar als wij echt een kleine baby krijgen bestellen we bij de luiertbestelling gewoon pakken 1 erbij.
     
  16. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Ik zou dan ook voorstellen dat je ze meegeeft en dan terug declareren.

    7,18 euro incl luiers is opzich niet verkeerd. Wij betalen hetzelfde uurtarief zónder luiers ;)
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  17. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ja ik vind het niet gek. Het is een intake. Daar bespreek je deze dingen en hun beleid is geen maat 1. Verwachtingen uitspreken en daarop kan je bekijken of je wel of niet wilt dat je daar kinderopvang afneemt.
     
  18. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat vind ik netjes.
     
  19. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Werk zelf in de kinderopvang en wij schaffen dit gewoon aan als het nodig is.
    Ook wanneer kinderen geen Kruidvat luiers mogen ivm allergie schaffen wij Pampers aan.
    Zelfde met flesvoeding. Wordt wel gekeken naar een middenweg als een kindje bijv maar 1 dag komt en de voeding over de datum gaat en steeds nog halfvol is.
    Ik vind het wel zo netjes als ze die luiers aanschaffen.
     
    Biny vindt dit leuk.
  20. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Dat vonden wij ook. En ze kwamen er gelijk zelf mee, we hebben er niet om hoeven vragen.
     

Deel Deze Pagina