Geen pil meer nemen - condooms gebruiken. Slech voor je lichaam?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Snoopy90, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy90

    Snoopy90 Actief lid

    27 mei 2016
    214
    3
    18
    Hallo,

    Ik heb gemerkt dat wanneer ik de pil neem mijn libido echt niet meer aanwezig is. Ik ben nu bijna drie jaar zonder de pil wegens lang traject voor zwanger te geraken en zwangerschap. Sinds 17 mei ben ik trotse mama. Maar ik wil nu niet terug starten met mijn pil want ik voel me echt veel beter zonder. Ik ben gisteren op controle moeten gaan bij gyn en alles was in orde maar ik zei haar dat ik liever niet terug begon met de pil. Ze stelde dan eventueel spiraaltje voor maar ik heb er nooit over nagedacht. Mijn man en ik wouden nu eens een tijdje terug condooms gebruiken. Maar de gyn zei dat niets nemen niet goed was maar ze kreeg een telefoon vr een bevalling waardoor ik vergeten te vragen ben waarom dat niet goed is. Dus nu maak ik me ongerust, als ik geen pil wil terug nemen en ook geen spiraal, is dat dan echt nadelig voor mijn gezondheid? Of voor mijn endometriose? Ik zou graag mijn libido toch behouden. :) en mijn stabieler humeur.

    Graag jullie raad!
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ik heb geen ervaring, maar wat ik begrepen heb heeft de natuurlijke cyclus een negatieve invloed op je endometriose. De pil legt de cyclus plat en vermindert daardoor de symptomen. Dus wat dat betreft zou je gyn wel gelijk kunnen hebben.
    Maar zeker nog navraag doen bij je gyn! :thumup:
     
  3. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Toen ik na het stoppen met de pil last kreeg van erge pijnen en de conclusie waarschijnlijk endometriose was was het advies ook: terug starten met de pil of proberen zwanger te raken. Pil onderdrukt je cyclus en verminderd daarmee de symptomen van endometriose.
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Een spiraal (Mirena neem ik dan aan?) is wel echt de overweging waard.
    Ik had ook last van de pil zoals jij, en na mijn bevalling wilde ik dat ook niet meer. Ik was ook altijd behoorlijk heftig ongesteld dus ik wilde wel iets, dus toen de mirena genomen. Daar zitten veel minder hormonen in dan in de pil, ik had geen last meer van de bijwerkingen. Je moet wel even volhouden, het eerste half jaar is meestal prut, maar daarna zo heerlijk: ik ben nooit meer ongesteld geweest en je hebt er verder ook geen omkijken naar.
     
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier idem: eerste maanden vervelend maar nu zo blij mee. Ik had eigenlijk gezegd dat ik eenmalig (voor 5 jaar dus) een spiraal zou nemen en dat als we dan echt definitief geen kinderwens meer hebben, mijn man maar eens aan de beurt was is voor anticonceptie en er een knoop in laat leggen. Maar het spiraal bevalt me zo goed! Ik ben al jaren niet meer ongesteld geweest, dat kan ik missen als kiespijn hoor. Dus ik ga hierna gewoon weer voor een mirenaspiraal.
     

Deel Deze Pagina