Vage test

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Sophia1986, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophia1986

    19 apr 2008
    29
    0
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

    Ik heb twee hele vage testen. Ik heb die van Kruitvat twee voor 5 euro gebruikt. Gisteren deed ik een test en die gaf negatief aan. Had ik al wel verwacht omdat ik me net als anders voelde. Toen ik hem opruimde zag ik iets raars. Aan de rand van het venster waar een teststreep kan verschijnen zag ik blauw zitten. Heb dat ding dus uit elkaar gesloopt en zag een halve donkerblauwe streep terwijl de teststreep paars is. Vanmorgen heb ik de andere test uit de verpakking gedaan omdat het een beetje raar was. Weer negatief en toen zag ik weer iets aan de rand van het venster. Weer dat ding uit elkaar gehaald en nu zat er een paarse "uitgelopen" streep. Raar hè. Heb vervolgens de gebruikte testen van de vorige maand uit elkaar gesloopt (Ook Kruitvat twee voor vijf euro.) en die hadden echt maar één streep. Heeft iemand hier ervaring mee?

    Liefs!
     
  2. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    @Sophia - Ik hoop voor je dat het toch raak zal zijn... en ik denk dat het het beste is om over een paar dagen of over een week nogmaals een test te doen...

    De test is alleen maar geldig als ie heel is... dus voordat je hem uitelkaar gesloopt hebt...
    Geeft ie dan negatief aan... dan is ie dat ook...

    Uitelkaar gesloopt en dan 2 strepen zien is niet geldig!

    Dus ik zou zeggen... even wachten en dan nog eens testen...

    Succes!
     
  3. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Ik zou gewoon een Clearbleu test doen!
     
  4. Sophia1986

    19 apr 2008
    29
    0
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    Hey!

    Bedankt voor jullie reacties. Ik reken er niet op dat ik zwanger ben. Heb één dag bruin verlies gehad en daarna nog een klein beetje rood en toen weer bruin. Maar het is bij mij iedere maand anders dus daar valt niets uit op te maken. Deed dus een test en dacht, wat raar! Nog eentje de volgende dag, weer zo vaag. Maar goed, ga er gewoon vanuit dat er in een nieuwe ronde weer nieuwe kansen zijn. (En doe volgende week nog wel een keer zo'n goedkope test, hihi..)

    Liefs!
     
  5. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    @wishgirl: het maakt bij die van kruidvat niet uit hoor of je ze uit elkaar sloopt.. het teststripje blijft het zelfde teststripje :) en elke streep die je ziet is gewoon een geldige streep. De enige test waar het niet bij geldt is die CB digitaal.

    succes sophie.
     
  6. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    @Limmeke - Het maakt mij verder niet uit wat mensen doen hoor.. of wat mensen denken... Maar ik heb binnen de fertiliteit gewerkt en het is echt niet de bedoeling dat testen uit elkaar gesloopt worden omdat wat je dan ziet gewoon echt niet de uitslag is...

    Zoals het in de gebruiksaanwijzing staat dat je de test moet gebruiken zo moet je hem ook gebruiken....

    Anders had er wel in gestaan: "Bij twijfel sloopt u de test open en bekijkt u het resultaat!";)))))

    Toch?

    Maar wat ieder zelf wil..... ;)
     
  7. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hahahaha, als ze hier nega zijn, slop ik ze altijd uit elkaar, dasmijn payback:p
    Daarna lees ik de boel echt niet meer hoor, gaat de prullenbak wel in.
    Maar voelt altijd zo lekker :d
     
  8. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    @alecia - hahahahah maar dat heeft een andere reden... en die reden begrijp ik heeeel goed hahahaha...

    Maar nu ie positief geweest is heb je er wel even haarlak of transparante nagellak opgedaan toch he? Dan blijven ze goed ;)
     
  9. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Nee moet nog weer teste, heb gister en vannacht wat bloedverlies gehad, en nu ben ik dus bang dat het mis is.
    hij wasok helaas maar weer licht positief, vanmorgen wel weer getest en kruidvat gaf negatief en clearblue gaf positief( licht) dus was weer boos :S
     
  10. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    @alecia - He bah wat een onzekerheid! Kan me voorstellen dat je dan even boos bent... Maar clearblue is normaal gezien toch minder gevoelig dan die van de kruidvat... dus op zich geeft dat natuurlijk best moed...

    Ik hoop voor je dat alles gewoon goed is meid!

    Succes!
     
  11. Sophia1986

    19 apr 2008
    29
    0
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    @Wishgirl: Het is echt niet zo dat ik altijd testen uit elkaar sloop maar zoals ik in mijn beginpost aangaf was de streep te zien aan de rand van het testvenster. Omdat ik dat bijzonder vreemd vond heb ik die test dus moeten "slopen" om het te kunnen bekijken. Ter controle eerdere negatieve testen dezelfde behandeling gegeven om te vergelijken. Ik begrijp dat het niet de bedoeling is en ga er ook niet vanuit dat ik zwanger ben maar het was nogal een vreemd verschijnsel vandaar.

    Liefs!
     
  12. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Ik begrijp het wel Sophia... en je bent ook echt niet de enige hoor...
    Maar het is gewoon niet betrouwbaar... En zolang er in het venster zo geen streep staat... ben je niet zwanger helaas...

    Het is wel zo dat een streep een streep is.. hoe licht ook...
    Maar staat er echt geen streep... dan is de test negatief... ook na het slopen...

    Snap je?

    Maar nogmaals ik snap je wel hoor ;)
     
  13. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    wishgirl zonet bij me vriendin nog eentestje gedaan met dipstick, maar dat was een hele rare uitslag.

    in de fotoalbum van de site staat de foto.
     
  14. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    @alecia...

    Waar staat de foto dan? Niet in jouw eigen fotoalbum hier op de site...
     
  15. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Nee bij fotoalbum links in het menu, bij zwangerschapstesten
     
  16. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Oei das een heeeel rare foto alecia... heel blokkerig...

    Wat ik ervan kan maken staat er een licht rose streepje toch? Of zie ik dat verkeerd...
    Misschien als je zegt wat je ziet dat ik er wat van kan maken?
     
  17. Sophia1986

    19 apr 2008
    29
    0
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    @Wishgirl: Voel me echt dom hoor dat ik die dingen dan uit elkaar sloop. Weet dat het gewoon niet zo is maar toch...

    Heb die vage testen even in mijn album gezet. Het is niet erg duidelijk te zien omdat de foto met mijn telefoon is gemaakt en die heeft niet de befaamde bloemetjesstand. Die testen zijn echt heel gek. Op de onderste test zie je dus een halve blauwe streep en opde bovenste test een waterige/uitgelopen paarse streep.

    Liefs!
     
  18. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    @sophia - je niet dom voelen meis... Je bent echt niet de enige die de testen sloopt...

    Waar heel veel niet bij nadenken is dat de testen inkt nodig hebben om uberhaupt een streep te kunnen geven als het nodig is.... Als je hem dan uitelkaar haalt krijg je een vertekent beeld omdat je dan die inkt ziet...

    Daarom is een test alleen positief als je een streep hebt als de test heel is...

    Van wat ik nu van je testen zie zou ik zeggen dat ze nog negatief zijn...
    Probeer over een aantal dagen gewoon nog eens te testen als je dan nog niet ongi bent...

    En als je jezelf weer eens dom vindt... vraag jezelf dan eens af wat dom dan eigenlijk is....
    Want wat is dom nu eigenlijk? ;)
     
  19. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hahaha, laat ze maar eerst die plasmat uitvinden die twigger wilde hebben.. hebben we ook geen last meer van al dat streepjesgedoe :)
     
  20. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    een plasmat?
    hahahah... wat moeten we ons daarbij voorstellen?
     

Deel Deze Pagina