Ervaringen gevraagd: Maxi cosi Easy-Base of Easyfix

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mamak, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Heej,

    Ik heb al het eea gelezen over de easybase en de easyfix.
    Ik ben er alleen nog niet helemaal uit.

    Wat ik (hopelijk nu) begrijp is dat het enige verschil tussen de Easy-Base en Easyfix is is dat je de Easyfix ook kan bevestigen door middel van het Easyfix systeem wat in je auto zit..

    Aangezien wij dat systeem niet hebben in een van de auto's kunnen wij toch het beste voor het Easy-Base systeem nemen?
    Of snap ik het nog niet helemaal?

    Wie weet het verschil tussen Easy-Base en Easyfix?

    Wat is jullie ervaring met de Easy-Base of Easyfix?

    Handig of geldverspilling?
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Wij hebben de easybase, die past in auto's zonder isofix systeem en is iets goedkoper. Vond het een ideaal ding, klik en klaar.
     
  3. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Ik kan alleen mijn auto niet vinden in "de lijst" die op maxi cosi staat.. Ik heb wel gewoon een driepuntsgordel in mijn auto..

    Kan ik hem dan gewoon bevestigen en kopen?
     
  4. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    easybase gaat in de gordels, easyfix wordt bevestigd aan de isofix punten die de meeste nieuwere auto's hebben.

    wij hebben de easybase en vinden em echt ideaal! geen gedoe met gordels vast maken (wat wel bij opa en oma moet) of gekruip achterin een driedeurs auto. klik en klaar.

    kost wat, maar dan heb je ook wat ;)
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Je kunt ook je auto meenemen naar de babyzaak en daar passen. Mochten wij wel doen toen we daarvoor gingen kijken. En die lijsten zijn ook niet altijd compleet hoor, soms zit er wel isofix in de auto, maar staat hij (nog) niet op de lijst van maxicosi.
     
  6. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis

    Ja, dat hebben wij ook inderdaad.
    Mijn man heeft een 5 deurs auto dus daar is het nog wel te doen om de gordels te gebruiken maar ik heb een 3-deurs..

    Vandaar dat het me wel handig leek..... We willen er wel maar 1 kopen, alleen voor mijn auto dus...

    Is het eruit klikken ook makkelijk en soepel?
     
  7. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Easybase is trouwens ook goedkoper dan de Isofix :D
    Wij hebben de easybase. Als je twijfelt of hij in je auto kan (eigenlijk bijna altijd wel) dan kun je toch altijd even passen bij de babyzaak?
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Was de eerste paar keer wel even wennen, maar daarna klikte hij er makkelijk soepel in en uit.
     
  9. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    De easybase is een van onze betere aankopen, doen!
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het vast- en losklikken is echt heel makkelijk. ook nu met dikke buik en 10 kilo in de cosi klik ik het autostoeltje zo los.
     
  11. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    als je zo;n easybase hebt, kun je die plaats dan nog wel gebruiken om gewoon te zitten? of heb je daar dan een soort beugel/ rek zitten?

    dankje,
    Taliaa
     
  12. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben de easybase. Super aankoop geweest. Zo handig. KLik en hup je rijd weg. Echt een super aankoop geweest, is zijn geld dubbel en dwars waard !

    taliaa er blijft een bevestigingspunt in de auto zitten met een poot naar de grond toe. Hier klik je de maxi cosi op.
     
  13. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    maar De poot en bevesting is er makelijk uit te halen
     
  14. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    wij hebben de easyfix gekozen omdat wij dus isofixbevestigingspunten in de auto hebben het lijkt ons super handig dat je niet elke keer met gordels hoeft te mieren!Nu alleen erin klikken en eruit klikken! handiger kan toch niet. En onze auto stond ook niet vermeld in het boekje, heb het idee dat die lijst van maxicosi een beetje verouderd is... maar goed je weet zelf wel of je wel of geen isofix in de auto hebt, toch!
     
  15. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hadden ook een easy-base en ik vind hem fantastisch! Een van de meest superaankopen ooit! Gewoon even passen bij een babyzaak ;)
     
  16. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Vooarf had ik dolgraag een dergelijk systeem gehad. Nu de kleine er is ben ik blij dat ik mijn geld er niet aan uitgegeven heb. In 6 weken tijd is de maxicosi welgeteld 1 keer uit de auto geweest. Verder gebruiken we hem gewoon als autostoel. Als we ergens zijn gaat ze in de kinderwagen. En als het een kort bezoekje is (ff gauw de winkel in voor een pak melk of zo) dan gaat ze in de babybjorn.

    Voor het vervoer van huis naar auto en terug hebben we een omslagdoek met voetjes erin, zodat ze niet in de kou hoeft. Ik vind m namelijk niet te tillen, een maxicosi met een baby erin.

    Ik ben blij dat ik hieraan niet mijn geld heb uitgegeven. Tot nog toe dan.
    Wie weet is het anders als er veel regen valt of in een andere situatie, bijvoorbeeld dat je kindje geregeld in andere auto zit.
     
  17. kims

    kims Actief lid

    7 jan 2007
    352
    1
    0
    Het lijkt me heel handig hoor, zo'n systeem.

    MAAR; brengt het zijn geld wel op? Hoe lang doe je gemiddeld met een maxi-cosi? Een jaartje toch? Is het 't dan wel waard om zo'n dure base/fix aan te schaffen?

    Ben hier erg benieuwd naar :)
     
  18. jessica507

    jessica507 Actief lid

    11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    mijn auto ( daihatsu move) staat ook niet op de lijst.
    ik had toen een mailtje naar maxi cosi gestuurd en zij gaven mij als antwoord dat de easybase eigenlijk voor iedere auto bedoelt is met een driepuntsgordel maar zij hebben zelf niet alles getest.
    ik heb de easybase gekocht en ik vind hem nu al super!

    ik zou alleen een easyfix kopen als je zo'n systreem in de auto hebt zitten anders vind ik het zonde van het geld :).
     
  19. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    moatje hier blijft de maxi cosi ook al een paar maandjes in de auto staan. En nu is de easybase ook handig omdat ik niet eerst de gordels los hoef te halen als ze eruit/erin gaat.

    kims ja je gebruikt hem ongeveer een jaar. Ik vond het zeker het geld waard. En hij gaat als we ooit een 2e kindje mogen krijgen zeker weer gebruikt worden. Wij hadden hem in de aanbieding voor 100 euro. En anders lang leve marktplaats.
     
  20. mel1977

    mel1977 Actief lid

    Ook hier geen isofix, dus kwamen wij al snel uit op de easy-base!
    Echt een superaanschaf is het geweest, de eerste paar keer was het even wennen, maar al snel was het klik klik en klaar!

    Wij doen die van ons weg, aangezien Sam de maxicosi ontrgroeid is... bij interesse mag je wel pb-en hoor!

    groetjes Mel
     

Deel Deze Pagina