Alimentatie en verplicht ex informeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaKitty, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mijn ex-man betaald alimentatie voor mijn dochter (vastgelegd bij rechtbank) en ziet haar om de week een weekend.
    Mijn nieuwe vriend en ik zijn heel gelukkig samen en mijn dochter is helemaal happy hier!
    We krijgen samen een kindje en hadden het pas over trouwen of partnerschap.
    Maar nu hoorde ik dat ALS we DAT gaan doen, mijn ex minder alimentatie hoeft te betalen omdat wij dan getrouwd zijn en mijn vriend dan financieel mede verantwoordelijk is voor mijn dochter, maar niets geen rechten heeft over haar (wat ik belachelijk vind!).
    Nu mijn vraag: ben ik verplicht om dit te melden aan mijn ex?
    En hoeveel minder moet hij dan betalen?
    Weet iemand dit?
    Tevens vind ik het echt asociaal als mijn ex minder zou moeten betalen, het is ook zijn kind en hij hoeft niets te doen voor haar! Wij voeden haar op, regelen alles en leren haar alles. Hij haalt haar om het weekend een weekend op en doet enkel leuke dingen (dierentuin, zwemmen etc) en dan is het weer klaar. Daarbij wat we aan alimentatie krijgen, das een schijntje, daar kunnen wij haar niet van onderhouden.
    Als dat nog minder zou worden.......................
     
  2. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.704
    113
    Al zou je niet verplicht zijn het te melden. Als hij er later achterkomt dat je getrouwd bent en hij daardoor inderdaad minder zou moeten betalen (dat weet ik niet) dan kan hij de beschikking met terugwerkende kracht laten wijzigen en moet jij het geld dat je ten onrechte hebt gehad terug betalen. Als je dat niet doet kan hij met de beschikking naar een deurwaarder stappen om met behulp daarvan het geld terug te krijgen.
    Ik raad je dus aan om, als je ex hierdoor minder zou moeten betalen, daar eerlijk over te zijn. Dat gaat je een heleboel problemen besparen.

    Ooh ja kijk eens op www.lbio.nl daar kan je misschien wat informatie vinden.
     
  3. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hmmm als het echt zo is, dan trouw ik dus niet!
    Ik gun het hem gewoonweg niet om minder te betalen.
    Hij wilde al NIETS betalen he............dus ik ben naar de rechter gestapt.
     
  4. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Als je echt graag wil trouwen, waarom zou je dat dan laten om je ex? :confused: Puur voor het geld...om hem daarmee te kunnen pakken?
     
  5. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nee puur omdat we het geld nodig hebben en omdat ik het niet fair zou vinden als mijn vriend moet betalen voor mijn dochter en mijn ex niet meer! Daarom.
    Plus...ik wil niet persee trouwen hoor ;) Mijn vriend wel een keer hihi, maar ik ben al gescheiden, dus voor mij heeft het niet echt veel meerwaarde, maar mijn vriend wil het wel een keer, dus voor hem zou ik het wel doen, maar toch......zou het niet eerlijk vinden dat hij wel financieel verantwoordelijk is voor mijn dochter, maar verder geen rechten krijgt.
     
  6. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.704
    113
    Het is trouwens niet zo dat trouwen er per definitie voor zorgt dat je ex minder hoeft te betalen. Dit ligt aan zijn draagkracht en de behoeftigheid van het kind.
    Het is wel zo dat trouwen of geregisteerd partnerschap er voor zorgt dat je nieuwe partner in het levensonderhoud van zijn stiefkind moet voorzien. Hij krijgt echter geen gezag over het kind en heeft naar mijn weten ook geen tot zeer weinig rechten met betrekking tot het kind.
     
  7. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    sluit me aan bij het laatste bericht.;)
    Mijn ex betaald al zo'n beetje het laagste wat er is en wist ook dat wij afgelopen dec gingen trouwen..is niks veranderd...je kan het misschien bij buro van rechtshulp informeren?
     
  8. Joycie02

    Joycie02 Bekend lid

    12 apr 2007
    635
    0
    16
    Je ex moet gewoon blijven betalen voor de kinderen. Alleen de alimentatie voor jouzelf (partneralimentatie) vervalt als je gaat samenwonen of trouwen. En dat lijkt me dan ook niet meer dan terecht.....
     
  9. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    zover ik weet blijft alimentatie voor kind gewoon doorlopen hoor.. ook bij trouwen van jou. Alleen partnerali vervalt.

    ik weet niet hoeveel je ex betaald..
     
  10. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Partneralimentatie kreeg ik al niet ivm samenwonen met mijn vriend.
    Maar kinderalimentatie KAN wel minder worden las ik als je gaat trouwen of partnerschappen.
    Dan is de stiefvader ineens financieel verantwoordelijk voor mijn kind, maar verder geen rechten, en dat vind ik niet eerlijk. Tis zijn kind niet, maar die van mijn ex!
    Ik krijg 190 euro voor haar per maand.
     
  11. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Je ex betaald minder als je samenwoont, maar dat is logisch omdat jouw vaste lasten door het samenwonen omlaag gaan.
     
  12. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Maar ik begrijp dat je het allemaal al via de rechtbank hebt afgedwongen. Daar is dan denk ik ook een advocaat mee gemoeid geweest. Misschien kun je het beste even informeren bij die advocaat, die kent jouw persoonlijke situatie. Kost misschien wat, maar het zorgt voor minder ellende en verrassingen achteraf.
     
  13. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Pff mijn advo.....krijg hem niet te pakken (nooit, toen ook al niet!) en op mijn mail met de vraag reageerd ie niet.....al een week geleden gestuurd....zucht...
     
  14. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    allimentatiehoogte van kind staat los van kosten die je maakt voor levensonderhoud etc... hij draagt gewoon bij in de maandelijkse kosten die je maakt voor jullie kind.

    zover ik weet zal met dat bedrag er geen aanpassing plaats vinden in hoogte van de kinderallimentatie..

    als jij je advo niet te pakken krijgt.. bel dan even met buro voor rechtshulp.. die geven gratis advies
     
  15. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Thanx Lim (en andere meiden ook!)
     
  16. Als je man minder hoeft te betalen omdat jij gaat trouwen, en je daarom niet gaat trouwen met je vriend, vind ik persoonlijk een beetje vreemd.

    En je gunt het hem niet? Laat die man toch lekker joh, en wees gelukig met je nieuwe vriend ;)
     
  17. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Sja, tis een lang verhaal waar ik jullie niet mee zal vermoeien, maar als je in dezelfde situatie hebt gezeten als ik zou je denk ik wel hetzelfde doen.

    Mja, zoals ik al zei; IK hoef niet persee te trouwen oid, maar mijn vriend zou het ooit wel willen....ik weet het zelf niet eens of ik het wel wil, ook al zou de alimentatie hetzelfde blijven...na een scheiding denk je er toch wel eens anders over ;)
     
  18. ik kom even terug op mijn eerdere post. ik ken idd je hele verhaal niet.
    dus... ik kan er niet over oordelen ;)
     
  19. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik vind het stom en belachelijk als een ex (man of vrouw) niet voor zijn/haar kind wil betalen.

    en ik vind het ook stom dat een nieuwe partner moet gaan betalen voor een kind dat niet van hem/haar is, zonder dat hij/zij rechten krijgt.
     
  20. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    AMEN!
     

Deel Deze Pagina