Gek*t met de dr Brown fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door renaatje86, 22 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Zoals de titel waarschijnlijk al doet vermoeden ben ik niet zo'n fan van de dr Brown fles. Dochter van bijna 7 weken drinkt er prima uit maar ik vind het knudde.
    Heb de smalle roze fles met dus zo'n ventiel rietje ding erin. Hij lekte vaak langs de rand wat Ik al vervelend vond maar Ik doe sinds gisteren een beetje nutriton in de voeding een nu is het helemaal knudde.
    Heb vandaag een diffrax 123 speen verkocht omdat de voeding niet door de gewone speen ging. Nu heb ik iets meer nutriton in de voeding maar loopt het dus nauwelijks door dat ventiel. Het blijft er op liggen dus als ik de dop/speen open draai loopt het eraf. Zonder ventiel trekt de fles vacuüm.

    Ben ik nou gewoon dom aan het sukkelen of zijn er meer die dit ervaren?

    Bij mijn oudste (bijna 6) diffrax S fles gehad maar vond dat ook niet wat wegens lekken. Bij mijn 2e een avent fles waar ik wel tevreden over was. (Net 4 jaar)
    Deze keer voor de dr Brown fles gekozen omdat iedereen daar zo positief over is ... iedereen behalve ik
     
  2. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik zou op marktplaats een oude dr Brown fles kopen. Eentje met een blauw rietje aan het ventiel. Die lekken niet. De nieuwe Options fles is echt drama. Misschien dat minder strak aandraaien van de witte ring helpt maar bij ons hielp niks. Ja het ventiel eruit en vacuüm op de koop toe nemen. Maar nu twee oude flessen van marktplaats. Helemaal blij mee.
     
  3. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Wij hebben de brede variant gebruikt samen met Nutriton en speen nr 3. Ging prima... De brede gebruiken we nu zonder ventiel en dat kan ook. Bij de smalle kan dat niet, zonder ventiel...
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hier lekt de fles als de voeding warm is, is de voeding rond 37 graden dan is er niks aan de hand.
    Denk dat de fles samentrekt door de warmte anders.
    Verder is de fles indd knudde met andere voedingen. Pap is ook op geen enkele manier te doen.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  5. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    met witte ring bedoel je de ring waar de speen in zit? Aangezien die dan bij mij roze is haha
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja raar ik las hier steeds over lekkende flessen maar dat had ik juist bij de oude. De brede nieuwe flessen lekken hier nooit. Misschien die proberen? En anders lekker over op avent.
     
  7. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Daar zit ik wel aan te denken maar dacht wie weet doe ik het wel helemaal verkeerd en krijg ik hier de gouden tip! Volgens mij gaat het gewoon niet samen, verdikte voeding en dr brown flessen
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  8. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik heb pap altijd in de avent gegeven omdat de d'r brown verstopte
     
  9. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik heb ook regelmatig ruzie ermee.
    bij mijn zoontje, oude versie, nooit problemen gehad.
    nu heb ik vooral ruzie met de speen maat. 1 te langzaam, 2 veel te snel.
    Gaatjes prikken deed ik eerst in 1. Maar dat scheurt redelijk snel uit helaas.
    Overigens ook difrax spenen en fles geprobeerd. Zonder positief effect.
    Ik hobbel gewoon nog even door..
     
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier kreeg ons dochtertje eerst volledig Omneo voeding maar de laatste tijd t zelfde probleem, komt niet door t ventiel. Ze kon t wel prima drinken met de s speen van dr Brown maar na een poosje dikte de voeding zover in dat het niet meer door het ventiel kwam en ze de laatste 50cc er niet uit kreeg. Hier zijn we de omneo voeding gaan afbouwen omdat het nu momenteel heel goed gaat met poepen en ze vrijwel nooit krampjes heeft. Ze drinkt het nu weer zonder problemen uit de dr Brown fles zelfs met level 1 speen weer. Spugen doet ze wel maar heeft ze altijd gedaan, we hebben even nutriton gebruikt maar flinke krampen en verstopping ervan dus snel weer mee gestopt. Ze spuugt nog wel, maar doet dat zelfs lachend soms en huilt bijna nooit dus neem dat maar voor lief. Heb ook nog wel de Difrax fles geprobeerd, maar gelijk weer kramp en t ging eigenlijk te snel, dus in ons geval werkt de dr Brown fles wel echt, alleen dus niet met dikkere voeding.
    Ik weet niet waarom je nutriton gebruikt maar anders zou ik daar sowieso weer mee stoppen. En heb je de grote of kleine flessen? Hier hadden we bij de kleine flessen ook lekkage zodra er 120 of meer in ging. Nu met de grote flessen nergens last meer van. Ook niet als er 200cc in gaat.
     
  11. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    De oude flessen gingen idd prima met nutriton en/of omneo. Lekt nooit

    Ik heb 1 nieuwe fles en ik vind het een drama
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.609
    113
    Vrouw
    Haha staat ook op de fles :

    To prevente leaks do not fill above line

    Bij die kleine fles is ‘the line’ 120 hahah als je daar dus 120+4 in maakt gaat ie lekken :p

    En die grote tot 250
     
  13. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Hier ook drama geweest. Het ventiel sloot niet goed aan. Productie fout oid. Prenatal zei dat er tal van klachten waren.
    Wij hebben na verschillende flessen van brown, spenen en ventieltjes gekozen voor een avent. Geen drama meer gehad.
     
  14. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wij hadden ook een avent geprobeerd maar die vond meneer niks. Toen oude flessen op mp gaan kopen. Bij onze nieuwe fles ook alles geprobeerd maar hij ging later pas lekken dus ik denk dat er iets niet goed is gemaakt. Maargoed. De fles zelf is met het oude ventiel en dop ook te gebruiken dus dat doen we nu.

    Pap deed ik altijd het laatste beetje extra water erbij en schudden. Maar dat was toen mijn oudste bijna 1 was ofzo. Dat werkte prima.
     
  15. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Haha ja dat klopt hoor, maar ik vond de grote fles zo belachelijk groot voor zo'n klein guppie. Noem 't maar eigenwijs...:D
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.609
    113
    Vrouw
    Haha ja snap ik :p

    Maar on dit geval lag het dus niet aan de fles :p
     
  17. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hier de grote fles. De 123 speen baby diffrax gaat dus te snel maar door ik er meer nutriton door heen dan gaat het niet door het ventiel. Zonder ventiel trekt het vacuüm.

    Net weer geprobeerd en ze heeft de hele fles eruit gegooid omdat het te snel ging. Nu gewone speen met een klein beetje nutriton. Ik geef haar nutriton omdat ze last heeft van op borrelend maagzuur. Daar heeft ze nu geen last van maar ja ... wat een ellende zeg
     
  18. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier ook een heel spenen arsenaal liggen. Wat uiteindelijk hielp was de difrax speen voor gulzige drinkers ( dental speen ) op de dr brown fles. Zit een rare vorm speen op maar hier accepteerde ze dit wel. Ook ging de verdikte voeding er goed door.
     
  19. Mw1980

    Mw1980 Actief lid

    15 jan 2017
    341
    190
    43
    Hier ook nieuwe flessen dr brown en herl erg veel last van lekken, ook bij de kleine fles onder de 120 ml.

    Ook via marktplaats het oude type dr brown flessen op de kop kunnen tikken en geen moment spijt van gehad. Geen last meer van lekkende flessen.

    Er is bij mij weleens een haarborstel kapot gegaan en die ijzeren pinnen lagen nog in onze bestekla. Vraag me niet waarom .... Nou, die blijken dus perfect te zijn om het gaatje van de 2 de fase speen mee open te houden.
     
  20. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hier drinkt ze beslist niet te snel alleen door die 123 speen dus wel. Ze doet zo'n 20/ 25 minuten over een fles. Door die 123 speen is het met 10 minuten op als ik niet goed oplet en komt het er zo weer uit.

    Probeer nu verschillende hoeveelheden nutriton en kijken wat werkt en anders leert ze maar uit een gewone beker drinken!
     

Deel Deze Pagina