Geld besparen! Hoe en waar doen jullie dat op?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty82

    Patty82 Bekend lid

    8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Hier wil ik ook besparen, want ook wij hebben straks grote uitgaves voor onze nieuwe woning. Wat denk ik het belangrijkste is: niet alles hoeft in 1 keer. Wij zullen bepaalde zaken uitstellen naar later. Dingen die nu echt moeten gebeuren voor in het huis laten we wel doen. Mijn man wil bv luiken, mooie veranda, kunstgras en ga zo maar door. Zaken die behoorlijk aantikken en ook wel in een later stadium uitgevoerd kunnen worden. Verder zijn we nu al een hoop offertes aan het opvragen waardoor we een beeld krijgen van de kosten. Soms is het goedkoper om je meerwerk achteraf te laten uitvoeren. Koop je materialen in bij 1 partij waardoor je beter kunt onderhandelen enz.
     
  2. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.020
    2.374
    113
    Vrouw
    - Hier haal ik 1x per week de grote boodschappen bij de Lidl. Ga dan meestal einde middag, geen honger en duidelijk een lijstje.

    - 1+1 gratis weken bij de AH. Dan haal ik veel blik of potjes zoals bonen en appelmoes.

    - Luiers haal ik van AH eigen merk. Laatst met 2de halve prijs 10,- kwijt. Doe ik bijna 2 weken mee. Dus 20,- per maand. Pamper maand box kost in de aanbieding 43,-
    Heb deze dan bij de ah ingeslagen :)

    - Voor groenten en vlees ga ik naar de markt. Scheelt echt enorm in de prijs en de kwaliteit van vlees vind ik ook stukken beter. Zo had ik zaterdag einde middag 3 kg kipfilet voor 11,-

    - Letten op energieverbruik. Hebben veel led-lampen in huis, dit scheelt enorm qua kosten.

    - Verbruik wasmachine minderen. Minder waspoeder gebruiken. Zoals eerder in dit topic gezegd wordt, je hebt maar echt een eetlepel per beurt nodig.

    - Was ophangen en niet zo snel de droger aanzetten. Sinds ik niet meer voor alles de droger gebruik, maar enkel voor de handdoeken / washandjes en dergelijke, scheelt dat enorm.
     
    Bootcamp babe vindt dit leuk.
  3. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Wij zijn pas flink gaan besparen op boodschappen.
    We gaven €150 minimaal per week uit aan boodschappen en daarnaast nog pinuitgaven aan verzorgingsartikelen en impulsaankopen (2 volwassenen, 2 kinderen). Nu pinnen We €130 per week en doen daar in principe alles mee. Onze boodschappenuitgaven zijn teruggeschroefd naar 70-80 Euro per week en de rest wordt gebruikt voor luiers, tanken, kadootjes, kopje thee bij de zwemles etc. En wat We over hebben gaat in de spaarpot voor uitstapjes. Een duidelijk doel hebben helpt ons wel om te sparen. Wij sparen nu voor een nachtje naar het eftelinghotel. De ene week spaar ik €50 en de andere week een paar euro.
     
    chantal1985 vindt dit leuk.
  4. wishtobe

    wishtobe Niet meer actief

    Wij besparen door o.a. de volgende dingen:
    Benzine tanken wij in Duitsland (wonen vlak aan de grens), doen daar ook groot boodschappen. Vooral verzorgingsproducten en luiers voor de kleine. Voor 100 luiers betaal ik daar maar 8euro, en het zijn nog fijne luiers ook.
    Groente haal ik wekelijks op de markt. Dit gewoon lopend, met de kinderwagen, heb ik onderin veel ruimte om alles in te leggen, en dochtertje geniet van alle kleurtjes en geurtjes op de markt. Win-win.

    Houdbare dingen halen wij meestal veel als het in de aanbieding is.
    Proberen ook goed te kijken wat wij kopen, weggooien is zonde!

    Zo nu en dan kledingkast en zolder uitmesten. Wat nog gebruikt kan worden op marktplaats of op een verkoophoekje op fb. Dat spekt het spaarvarkentje ook iets.

    Als mijn man naar de bouwmarkt gaat, gaat hij naar een stad verderop, die is aanzienlijk goedkoper, voor dezelfde merken. Daar haal je de benzinekosten er dubbel en dwars mee uit.

    Besparen doe ik ook op rare dingen zoals het kiezen van een parkeergarage. In de eerste grote stad hier in de buurt is er eentje die scheelt op 3uurtjes echt 5euro! En je staat net zo dichtbij het centrum als in de andere parkeergarage.
     
  5. Riverr

    Riverr Fanatiek lid

    27 aug 2012
    2.006
    156
    63
    Ik pin sinds kort aan het begin van de maand weekgeld. Dat gaat dan in envelopjes. Elke vrijdag een nieuwe envelop. Voor ik die nieuwe envelop openmaak kieper ik eerst mn portemonnee leeg en al het geld dat er uit komt gaat een potje in, dat loopt ontzettend op! Dat weekgeld werkt ideaal voor mij, omdat ik het geld in m'n portemonnee zie zitten ga ik beter nadenken en een week is zo voorbij! Dus mocht er al een moment zijn dat ik denk oei m'n portemonnee raakt leeg dan is t voor ik t weet al weer vrijdag.

    Ik doe 1x in de week de weekboodschappen. Boodschappen ben ik bij de Lidl gaan doen, kan mij nog steeds verbazen hoe weinig ik kwijt ben in tegenstelling tot de andere supermarkt waar ik altijd kwam. Ga dan door de week heen nog een keer voor iets wat op was of vergeten, etc.

    Als er avondeten over is en het is de moeite dan bewaar ik het. In elk geval de groenten. Die kunnen weer makkelijk in een pastasaus bijvoorbeeld.
    We houden ook regelmatig hapjesavond. Dan ga ik de kasten af en de koelkast en dan maak ik van de dingen die op moeten allerlei dingetjes, net tapas, m'n zoontje vindt t geweldig als t hapjesavond is!

    (Merk)kleding koop ik in de sale voor het seizoen er op. Scheelt meer dan de helft en als t dan uiteindelijk te klein is geworden en het ziet er nog goed uit verkoop ik het weer.
    Schoenen koop ik ook steeds vaker in de sale.

    Tanken doe ik op woensdag want dan is het hier goedkoper.

    Wasmiddel, zeep, gel, shampoo, tandpasta, etc koop ik aan de aanbieding. Ik heb inmiddels genoeg wasmiddel staan voor ruim een jaar haha!

    Voor de poes heb ik duur voer en dat koop ik online per 10 kilo, dat is een stuk voordeliger dan telkens een zakje van 1,5 kilo halen. Vaak als je t online per 10 kilo koopt krijg je er dan 2 kilo bij. Als ik keurig afweeg wat ze hoort te krijgen met haar gewicht dan doe ik met 10 kilo net geen half jaar. Met die 2 kilo extra die je er vaak gratis bij krijgt nog weer iets langer. Ik zou waarschijnlijk goedkoper uit kunnen zijn met kattenvoer van bijv de Lidl maar daar ging ze enorm van stinken en kon dagelijks de bak helemaal doen. Wat weer meer Kattengrind kost... dus per saldo ben ik evenveel kwijt.
     
  6. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Kun je niet gewoon aan het begin van de maand een flink bedrag naar je spaarrekening over maken? Wat niet ok je rekening staat kun je ook niet uitgeven. Moet je wel van je spaarrekening afblijven natuurlijk :p
    Het scheelt mij iedere maand €300....

    Oh en als je van dure slippers houdt, koop je toch lekker af en toe dure slippers. Alleen maar bezuinigen is natuurlijk ook geen fluit aan :D
     
  7. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    1 woord: minimalisme.
    Heb ontzettend veel kunnen besparen dankzij deze levensstijl. Ik doe geen impuls aankopen meer, ben zeer kritisch met alle aankopen en ben totaal niet meer gevoelig voor trends of marketing. Kan het iedereen aanbevelen!
     
    Bootcamp babe en Sue87 vinden dit leuk.
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.055
    113
    Vrouw
    Ik denk dat TS gewoon net als ik van luxe houdt, niets mis mee toch?! Zo lang je hard voor je geld werkt is er niets mis mee dat uit te geven zolang je nog een goede buffer hebt. Zelf zijn wij bezig met een verbouwing dus doe ik ook tijdelijk wat rustiger aan.
    Momenteel maak ik een weekmenu en pas daar de boodschappen op aan, ook nog eens erg makkelijk want de kinderen weten van te voren wat we gaan eten.
    Daarnaast vlieg ik nu wat minder vaak met KLM en ga nu gerust met flybe, vueling etc. Scheelt soms echt een hele hoop.
    Daarnaast koop ik kleding vaak in het buitenland, een stuk goedkoper. Zelfs merkkleding van kinderen kan enkele tientjes schelen.
    Ook zag ik laatst een actie van KPN, de eerste 6 maanden iets van €35 per maand. Ik ben daar al jaren klant en betaal al jaren de hoofdprijs, na een telefoontje dus niet meer... Scheelt ook weer honderden euro's per jaar.
    Daarnaast ben ik energiemaatschappijen aan het vergelijken, hier valt ook een behoorlijke winst te halen.
    Misschien zou ik nog meer kunnen besparen door te budgetteren, maar op deze manier heb ik niet het gevoel dat ik niets meer kan uitgeven terwijl ik toch per maand behoorlijk bespaar.
     
  9. Chickelasjen

    26 apr 2017
    98
    38
    18
    Vrouw

    Mag ik vragen welke supermarkt in Duitsland ?
    Wij wonen sinds kort ook dicht bij de grens.
     
  10. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Wat bij míj ook helpt is folders van winkels waar ik graag kom niet bekijken. Als ik de kruidvat folder bekijk heb ik opeens van alles nodig, dus die sla ik over en dan heb ik bijna niks nodig. Alleen de pagina met speelgoed bekijk ik alvast voor 5 dec.
     
  11. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Even voortbordurend op deze.. Een NEE-NEE sticker helpt ook echt. Je denkt goedkoper uit te zijn, omdat je aanbiedingen zoekt, maar daardoor koop je onbewust meer spullen die je anders niet had gekocht. Omdat ze nu "zo goedkoop" zijn/
     
  12. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik moet ook echt een keer bellen naar kpn, hoe vraag je dat dan, ik ben daar echt te schijterig voor
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Gewoon zeggen dat je ergens aan goede aanbieding kunt krijgen en wat ze voor je kunnen doen ;)
     
  14. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    N
    Nou gedaan 6 maanden lang 20 euro korting thanks voor de tip
     
  15. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Met die besparing kun je mooi een paar Uzurii slippertjes aanschaffen! :thumup:
     
    Caithy vindt dit leuk.
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Oh kon je zo laat nog bellen?!

    Maar goed gedaan!:D
     
  17. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.055
    113
    Vrouw
    Zie je scheelt toch weer! Ik heb sinds gisteren ook gratis eredivisie live erbij. Gewoon proberen, een brutaal mens heeft de halve wereld (uiteraard wel beleefd en vriendelijk blijven :p).
     
  18. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik ben zelf echt een koopjes jager. Mijn tip is: als je meer dingen in de aanbieding of sale koopt, zorg dan dat overzichtelijk blijft wat je in huis hebt. Ik moet daar altijd een beetje opletten en dat scheelt dan heel veel, omdat je ander onnodig veel voorraad aanlegd met kadootjes, boodschappen en verzorgingsproducten.
     
  19. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Geweldig die tip over bellen naar bijvoorbeeld de KPN.

    Net gebeld naar de Ziggo, ik kreeg laatst namelijk een TV+Internet+Telefonie aanbieding van de KPN en dat scheelde mij €10 per maand in vergelijking met de Ziggo, ze konden mij exact aanbieden wat ik al had bij de Ziggo. Ik dus net Ziggo gebeld en het uitgelegd en nu krijg ik dus ( omdat ik bij Ziggo blijf ) € 20 korting de eerste 6 maanden en daarna betaal ik €10 per maand minder. Zit ik wel weer een jaar vast aan de Ziggo maar was sowieso niet van plan om weg te gaan dus maakt ook niet meer uit. Hop Hop. Ik hou dr van :D

    Dus bedankt ook namens mij voor deze tip! :D
     
  20. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Je hebt in Duitsland, de lidl, real, aldi, rewe en kaufland. Voor de drogist producten kan je beter naar de DM gaan.

    We besparen veel om inkopen te doen in Duitsland en door te tanken ook. Via website clever tanken hou ik de diesel prijzen in de gaten en ik kijk elke week in de reclamefolder en de real app voor aanbiedingen.
     

Deel Deze Pagina