geld van de belastingdienst voor overgevoeligheid voeding e.d.??

Discussie in 'De lounge' gestart door heppiedepeppie, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier was/is het koemelk en kippenei
     
  2. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Ah, voor alleen KMA €150 volgens deze lijst van de belastingdienst

    Dieetlijst 2011
     
  3. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    En je moet idd eerst 600 nog wat euro aan kosten hebben gemaakt om die €150 voor KMA te kunnen aftrekken
    Daar zouden wij bij lange na niet aan komen :$


    Hoe berekent u de aftrek?
     
  4. heppiedepeppie

    heppiedepeppie Fanatiek lid

    6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Fijn dat jullie even meedenken, want ik wist dus niet dat je eerst zoveel kosten moest maken om iets te mogen aftrekken....

    Ik dacht dat je gewoon een vast bedrag mocht aftrekken (volgens die lijst) zonder allerlei bonnetjes e.d. Dat was wat mijn collega zei, maar dat klopt dus niet helemaal!

    We krijgen in juni/juli provocatie testen maar dan testen ze alleen op KMA, niet op andere dingen. Wanneer wordt daar eigenlijk op getest? (dus soya/tarwe e.d.)
     
  5. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gaan ze nu al provoceren dan?
     
  6. heppiedepeppie

    heppiedepeppie Fanatiek lid

    6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    maar nou snap ik het niet meer....er staat duidelijk in die lijst dat het vast aftrekbare bedragen zijn....dan kun je dat toch gewoon opgeven zonder bonnetjes of ben ik nou gek?

    Wij hebben bijv. volgend jaar ook heel veel kosten voor mijn man zijn tandartskosten die we niet vergoed krijgen. dat zal ergens rond de 1000 euro zijn...daarbij mijn kosten die niet vergoed worden én de overgevoeligheid van Lucas (die nu idd nog maar alleen melk krijgt, maar binnenkort ook bijgevoed gaat worden)

    Overigens zei de persoon die onze belastingpapieren invult dat teruggave van die kosten afhankelijk is van je inkomen??
     
  7. heppiedepeppie

    heppiedepeppie Fanatiek lid

    6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ja in juni/ juli wordt hij 2x een dag geprovoceerd....tot die tijd mag Lucas géén bijvoeding hebben. Hij zal dan 6 maanden zijn.
     
  8. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.315
    911
    113
    je moet eerst aan het drempelbedrag komen voordat je ziektenkosten af kunt trekken en het drempelbedrag is zoveel procent van jullie inkomen, dus klopt wel dat het ana je inkomen ligt, want per inkomen verschilt het drempelbedrag en alleen alles wat je boven die drempel uitkomt krijg je terug.
    dus stel je drempel is 700, en je voert alleen de kma op a 150 euro dan krijg je die dus niet omdat je niet ana je drempelbedrag komt, die regeling is in 2009 flink uitgekleed en de regels zijn gewoon best streng hiervoor. Verder is het zo dat je niet direct bonnetjes hoeft te laten zien maar als je controle krijgt moet je wel aan de hand van bonnetjes aankunne tonen dat je die extra kosten ook echt gemaakt hebt ;). Dus dan is het de vraag hoeveel extra kosten maak je en wil je ook de tijd en energie er ana besteden dit allemaal elk jaar weer bij te houden en op te geven en dit 5 jaar lang bewaren.
     
  9. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Precies en door het drempelbedrag is er eigenlijk amper wat af te trekken of je moet al heel veel ziektekosten hebben om af te trekken.
    Alleen kma kan je vergeten. Laagste drempelbedrag is 122 euro, dat is als je minder dan 8000 verdient. Hier 2 kids met kma en oudste ook nog ei, noten / pinda, maar kom bij lange na niet boven het drempelbedrag uit.
     
  10. heppiedepeppie

    heppiedepeppie Fanatiek lid

    6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Maar KMA in combinatie met ei/noten/pinda is toch sowieso al een hoger bedrag??

    Ik laat het in elk geval even goed uitzoeken want als alles steeds bewaard moet blijven voor die 150 euro aftrek dan is dat idd wel veel werk ;)
     
  11. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Nee kma in combi met ei is ook 150 en noten staat er niet eens bij. Maar is ook geen voedingsmiddel die je standaar eet zoals melk, ei of tarwe. Ons drempelbedrag is over de 1000.
     
  12. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    klopt inderdaad!
     
  13. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ok dat is vlot dan, waarom doen ze dat eigenlijk zo snel al?
     
  14. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    als je vergoed krijgt denk niet dat je die kunt opgeven..dat is te mooi om waar te zijn haha

    offtopic: ik heb een vriendin en ze is nooit ziek en gaat nooit naar de dokter of dergelijk, maar ze heeft heel veel ziektekosten zomaar opgegeven. Ik vroeg wat heb je dan opgegeven , ik heb je nooit naar de dokter zien gaan. Zegt ze ja paracetamol enzo.


    . JAJAJA zalwel weer ze bedondert de boel gewoon. Wat kost een doosje paracetamol nou?
     
  15. heppiedepeppie

    heppiedepeppie Fanatiek lid

    6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik vind het eerlijk gezegd vrij laat :D

    Lucas mag nl tot die tijd geen bijvoeding hebben, op rijstebloem na...en als je kindje 6 maanden is dan is het meestal zo dat ze wel toe zijn aan bijvoeding.
    We moeten met behulp van een dietiste langzaam vast voedsel gaan introduceren. Waarschijnlijk gaat hij wel overgevoelig reageren op bepaalde stoffen maar wat weten we natuurlijk nog niet. Hij heeft ook heel erg veel last van eczeem, die twee gaan vaak samen.

    Ik vind het dus wel erg spannend!
     
  16. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    vroeger kon je wel aftrekken voor de thuisapotheek,( zoals paracetamols) nu niet meer, is maar goed ook vind ikzelf.
     
  17. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh ik dacht dat ze alweer gingen provoceren met standaard voeding zeg maar.. vandaar.
     

Deel Deze Pagina