Geld..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MyPrecious, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Kom maar een keertje bij ons eten hoor ;)
    Wij hebben trouwens geen auto vanwege het geld. Als we die wel zouden hebben, zouden we weer minder geld uit kunnen geven aan eten en kleding enzo.
     
  2. Skye

    Skye Niet meer actief

    Ik vraag me af hoeveel geld jullie hebben. Ik heb voor mijn gevoel toch ookniet heel veel geld, maar toch hebben we een grote stationwagen. Ik train met de hond behendigheid, we hebben een eigen huis, we gaan nog vaak uit eten, gaan nog vaak stappen. Zitten wij qua salaris dan zoveel hoger als jullie.....lijkt me niet
     
  3. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ Skye, wij hebben wel een eigen huisje (drie slaapkamertjes, woonkamer, keuken, badkamer en een voor- en achterplaatsje, dus geen groot huis) en we zitten allebei 'gewoon' op een sport. We gaan twee keer per jaar op vakantie, waarvan een keer naar het buitenland. We gaan een paar keer per jaar uit eten en we stappen zelden, maar ik werk niet. Ik volg een studie en door gezondheidsproblemen kan ik daarnaast niet werken. Mijn man heeft een normaal salaris.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Dat vraag ik me ook vaak af hoor. Hebben jullie dan zulke hoge vaste lasten?
     
  5. Skye

    Skye Niet meer actief

    Niet dat je denkt dat ik het lullig bedoelde hoor. Helemaal niet. Maar het klonk zo alsof er helemaal geen geld was voor iets leuks.......maar dat heb ik mis :D
     
  6. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Willen jullie eigenlijk specifiek antwoord van laurhen? Of ook van mij en anderen in dit topic?
    Om voor mezelf te spreken, wij hebben normale vaste lasten (denk ik) maar we willen graag ook wat sparen voor als er straks een kindje is, kunnen we dan wèl een auto aanschaffen en een babykamer en alles wat het kindje nodig heeft.
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Maar werken jullie ook allebei dan? Want wij werken allebei, verdienen (volgens mij) echt niet zo mega goed, hebben een koophuis, auto, geld over om te sparen en leuke dingen te doen.

    Misschien verkijk ik me er ook wel heel erg op hoor, maar ben nu nieuwsgierig naar jullie inkomens en kosten of sparen jullie zoveel? Wij sparen redelijk, zo'n 300 per maand.

    Niet alleen naar laurhen trouwens hoor.
     
  8. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Hoi,hoi,
    Ik wil niemand van zijn of haar roze wolk af kinkelen maar, kleding van de zeeman e.d. wordt wel in elkaar gezet in landen waar ze kinderen en arme bevolking(veelal vrouwen en meisjes) uitbuiten(o.a. China)alleen maar omdat de kledingindustrie dan lage lonen hoeft uit te keren soms doen ze dat helemaal niet!

    Het kost misschien veel tijd om zelf kleding te naaien maar goed daar heb je tijdens je verlof dan toch ook tijd voor!? Of zie ik dit verkeerd!?

    En gut wees eerlijk als je zelf iets maakt voor je kleine heeft het wel iets wat een ander ukkie dan weer niet heeft! En jij hebt het zelf gemaakt dus kun je extra trots zijn toch!?

    Ik neem alles tweede hands, zon klein hummeltje is er uit gegroeit voor je boeh of bah kan zeggen, dan is het toch wel zonde om zoveel geld uit te geven, alles wat je bespaart door tweede hands spullen te kopen, van die besparing kun je zowaar op vakantie of iets anders leuks doen pretpark of zo!
     
  9. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wij werken niet allebei. Mijn man heeft een baan met een normaal salaris, ik heb geen baan maar studeer nog.
    Wij sparen ook ongeveer het bedrag dat jullie sparen.
    Misschien zijn wij niet zo representatief hoor! Want mijn man volgt een deeltijdstudie, dat moeten we ook betalen, en ik krijg geen studiefinanciering meer dus wij betalen twee studies. Daarnaast heb ik de duurste ziektekostenverzekering die er is geloof ik (maar die heb ik dan ook nodig). Zodra wij allebei zijn afgestudeerd (ik binnenkort, man ook komend jaar) hebben we toch een paar honderd euro per maand extra te besteden. We zijn trouwens absoluut niet zielig qua inkomen ofzo, maar wij kiezen er gewoon voor om niet heel krap te zitten door ons leven op een bepaalde manier in te richten.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    @buikvlinder: dan kun je dus ook geen kleding van de h en m kopen of van de miss etam of wat dan ook. De meeste kleding wordt in dat soort landen gemaakt en je kunt lang niet altijd controleren of dat wel door volwassenen wordt gedaan.

    En voor kleertjes naaien heb je misschien in je verlof wel tijd (als het je 1e kindje is), maar daarna wordt het erg druk hoor. Ik weet uit ervaring hoe veel werk kleine kleertjes zijn. Afgezien van de tijd is het ook echt niet voordelig. Koop maar eens een rits ofzo, er zijn complete truitjes die goedkoper zijn dan een rits.

    @danabelle: ja, als je nog studeert is het heel anders. Mijn vriend is afgelopen jaar afgestudeert en toen gingen we dus per maand zo'n 1400 omhoog haha. Ik ben daarna wel parttime gaan werken.
     
  11. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Mijn moeder zal breien, truitjes,sokjes etc. en het ingewikkelde spul zet ze zo in elkaar , mijn moeder heeft jaren in de kledingproductie gewerkt, dus voor haar is het een peuleschil en ze doet het graag!

    En wat ik zelf kan doen doe ik zelf!

    Ik wil besparen wat mogelijk is en daar ben ik keigoed in!
     
  12. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ Buikvlinder, wat fijn dat je zoveel hulp zult krijgen van je moeder voor kleertjes enzo!
    @ Suus1983, zo, dat scheelt nogal zeg, 1400 euro meer! Mijn man werkt dus al fulltime en ik zal na het afstuderen op zoek gaan naar een parttime baan (maar is heel moeilijk te vinden in mijn geval!) dus wij zullen er niet ZO veel op vooruit gaan, maar wel iets :)
     
  13. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Jaaah danabelle en tel daarbij op wat er gekregen gaat worden das nogal wat, vooral ook gezien het feit dat mijn vriend nogal wat vrienden in zijn kring heeft die kleine kids hebben, hebben ze al aangeboden! Ja vind het leuk maar tot nu toe ben ik maar 1 keer overtijd geweest en nu is het ook maar weer afwachten!

    Maar vind het leuk dat iedereen zo meeleeft niks geen jaloersie ofzo, wel leuk om te ervaren!
     
  14. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wij hebben ook veel vrienden die al kinderen hebben en we krijgen ongetwijfeld ook wat spulletjes aangeboden tegen de tijd dat wij een kleine mogen verwelkomen! Is geen vereiste, maar natuurlijk wel hardstikke leuk en aardig :D
     
  15. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Erg leuk om al jullie berichten te lezen.

    Ik vind het knap dat mensen voor 40/50 euro aan boodschappen per week halen. Ben nu meestal rond de 60 euro kwijt of meer. Deze week de nodige dingen gekocht en iets minder dan 20 euro besteed :D. We hadden nog genoeg op voorraad (altijd wel). Zal nu voortaan goed me best doen om niks extras te kopen wat niet nodig is :D. We zijn tenslotte maar met z'n 2en het hoeft helemaal niet zo gek te gaan met 60 euro per week :(.

    Wij hebben op het moment een huurhuis maar willen wel iets gaan kopen binnenkort. Hopelijk past een kind dan nog steeds financieel. Maar dat weet je nooit. We hebben ook een auto en we tanken 'm 1x in de 3 weken vol.

    Op de vraag wat wij (in algemeen) over houden per maand is toch wel 500 euro..

    @ Buikvlinder, ik zal wel gewoon kleding gaan kopen bij de zeeman.. Er gebeuren veel meer van die dingen, net zoals dieren dood worden gemaakt voor het vlees voor ONS. Als ik kon naaien dan leek het me super om zelf kleertjes te maken, maar ik kan dat simpelweg niet..
     
  16. Sannehai

    Sannehai Niet meer actief

    Dag dames

    ik denk dat mijn vriend en ik ook niet zo heel veel verdiennen hoor.

    mijn vriend heeft niet echt veel aan opleiding gedaan, en werkt als grondwerker.

    ik werk in het kinderdag verblijf, we hebben wel een koophuis en 2 kleine autotjes.

    mijn vriend gaat ook van baan veranderen en gaat daar w.s. zelfs op achterruit :(:( maar dan heeft hij wel weer betere voorwaarden, zoals pensioen enzo dus daar gaan we voor :)

    maar toch denk ik dat wij het best zullen redden, we moeten misschien wat zuiniger aan doen dan als we nu doen maar ik denk dat dat wel goed moet komen:)

    groetjess
     
  17. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    Hai meiden

    Mijn man werkt fulltime en ik werk zelf parttime. Ik kan niet fulltime werken want dat kan ik niet aan, omdat ik, als ik meer werk, gillend gek wordt van de stress (stom genoeg). Mijn man verdiende eerder meer geld, maar omdat hij een burnout heeft gehad, heeft hij besloten om een geheel andere kant op te gaan. Hij werkt daarom nu op een andere loon wat veel en veel minder is. Wij gaan binnenkort onze auto verkopen (wij kopen btw nooit dure auto's, meestal auto's op marktplaats voor zo'n 200 eu) omdat we allebei toch in de stad werken waar we wonen en het makkelijk op de fiets kunnen doen.
    Omdat we dus allebei wonen in een huis die op het oude loon van man perfect was, is ie nu een beetje duur. Maar we zijn allebei dol op deze woning en willen dus echt niet verhuizen. Daarom zitten we nu een beetje krap en kunnen we ons alleen niet zoveel leuke dingen veroorloven. Maar goed... binnenkort misschien weer wel en daar ben ik errruuug blij mee ;) hihi
     
  18. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Zo zie je maar dat er van alles kan gebeuren wanneer je het eerst goed hebt hé Laurhen. Ik wil alles zo goed mogelijk plannen enzo, maar dat is toch nooit mogelijk dat zie ik nu wel aan jou "verhaal" hier. Hopelijk kunnen jullie straks weer lekker genieten zonder teveel op de centjes te kijken wat nu wel nodig is.

    Als jullie een kindje zouden hebben nu al, zouden jullie het dan nog redden financieel? Of ben je daar niet zeker van?
     
  19. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    Ik had dat laatste natuurlijk gelijk uitgerekend. Maar als we toeslagen zouden krijgen net wel. Maar ook daar geldde dan voor dat we wel goedkoop moesten gaan doen. Geen leuke pakjes voor 20 euro t stuk enzo. Maar tweedehands of zelfgemaakt. Gelukkig heb je in de eerste maanden gewoon borstvoeding ;) Maar als we op dit moment een kindje zouden hebben gehad dan zou het wel nog krapper worden. Wel eng eigenlijk ;)
    Net als jij probeer ik altijd alles te plannen zeg maar, dat was wel pittig inderdaad toen hij stopte. Ik heb er hier thuis alleen nooit over gemopperd want het was op dat moment het beste voor hem :)
    Ow ik kan er niet over ophouden dat ik zo opgelucht ben dat ie straks meer gaat verdienen ;) hihi
    Dan kan het kindje straks (als dat eenmaal zo ver is) lekker rijkelijk leven en zeeeeer verwend worden ;) hihi
     
  20. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    Sjonge ik lees nu na :p geldde is gold :p toch? :p hahahaha
     

Deel Deze Pagina