Gelijk oversteken marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door Ike1983, 21 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ike1983

    Ike1983 Bekend lid

    21 okt 2009
    853
    32
    28
    Goedemiddag,

    Heeft er iemand ervaring met gelijk oversteken op marktplaats? Ik heb een advertentie staan op marktplaats en de koper vraagt of ik een betaalverzoek wil doen met gelijk oversteken.
     
  2. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Geen ervaring, maar heb wel gelezen dat het niet zo super veilig is als het lijkt. Ik geloof je dat je gelijk oversteekt met betaling en verzendbewijs klopt dat? Maar je hebt geen garantie dat ook echt word verzonden wat jij koopt! Dus als het om een groot bedrag gaat zou ik het niet durven. Gaat het om iets kleins dan is de kans dat het goed gaat hetzelfde als met vooraf betalen en dan wachten of de verkoper netjes verzend.
     
  3. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Heb het wel al een paar keer gedaan.
    Je ontvangt als verkoper pas het geld wanneer de koper de ontvangst heeft gemeld danwel 7 dagen na verzending de koper niets heeft laten horen.

    Werkt prima. Nadeel is dat je als verkoper moet wachten op je geld. En dat je van de snelheid van doorbetaling afhankelijk bent van de kopende partij.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Ik heb het een keer als verkoper gedaan en vind het heel irritant. Ik moet dus wachten tot de koper op een knopje drukt dat ze het product heeft ontvangen en daarna krijg ik m’n geld.

    Ik doe het dus niet meer.
     
    Angel1980 en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Dit is bij Catawiki ongeveer ook zo.

    Alleen hoef je niet te wachten op of de koper op een knopje drukt maar is het na 2 weken uitbetalen als de koper geen klachten meldt.

    Maar als het bij MP zo is dat je echt moet wachten tot ze zelf aan moeten geven dat ze het hebben ontvangen zou ik het zeker niet doen. Als koper wel maar verkoper absoluut niet.
     
  6. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dit is toch heel fraude gevoelig als ik het zo lees? Als die koper dan na die 7 dagen niet op '' ontvangen '' klikt dan krijg jij je geld niet maar heeft die koper het misschien wel gewoon ontvangen. Wat dan?

    Nog nooit van gehoord trouwens dat het op die manier kon via MP. Ik zou het niet zo snel doen in ieder geval.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Als ze 7 dagen niks laten horen krijg je je geld ook.
     
  8. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    en als ze binnen die 7 dagen zeggen dat ze bijv. een ander product hebben ontvangen? zoiets heb ik namelijk een keer gelezen, weet niet precies meer hoe dat zat.
     
  9. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Geen ervaring mee, maar ik zou zoiets niet via Mp doen.

    Paypal werkt ongeveer gelijk, maar daar kun je een geschil openen waarbij Paypal zich bemoeit met de koop/verkoop. Mp doet hier minder aan en dat geeft mij al geen “veilig” gevoel.
     
  10. Ike1983

    Ike1983 Bekend lid

    21 okt 2009
    853
    32
    28
    Bedankt voor de reacties.
    Ik had er geen goed gevoel bij. Dus heb ik gezegd het niet te doen via gelijk oversteken. Verkoop is helaas niet doorgegaan.
     

Deel Deze Pagina