Gemeenteraadsverkiezingen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Manque, 10 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    En, hoe zijn bij jullie gemeente de uitslagen? Zoals verwacht of gehoopt?
    Hier blijft de CU de grootste partij en dat vind ik enorm zonde, met name i.v.m. de zondagsrust... Als grote stad gedragen we ons heel dorps en dat gaan we steeds meer inkomsten mee mislopen vrees ik.
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik heb nu op een plaatselijke partij gestemd. Ik matchte 94%. Mn normale partij 87% .

    Sleepwet idd nee. Maar dat is toch onzin om te stemmen. Ben blij dat we nu nooit meer voor raadgevende referendums op hoeven komen dagen.
     
  3. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Ik heb mij er wel in verdiept, ondanks dat ik niet mocht stemmen. De partij waar ik op zou willen stemmen is derde geworden (VVD)

    En ik had voor de sleepwet gestemd. Mij mogen ze best afluisteren, ik heb niets te verbergen :)
     
  4. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier wel zoals verwacht. Cu op 1, SGP op 2 en plaatselijke partij op 3.

    Sleepwet heb ik voor gestemd trouwens.
     
  5. Manque

    Manque Niet meer actief

    De partij waar ik op gestemd heeft haalde helaas maar 1 zetel in onze gemeente. Maar hier is de SP de grootste en daar heb ik wel vrede mee. Dat is mijn tweede partij. Gelukkig krijgt een partij als VVD hier niet zoveel zetels.

    Ik had niet verwacht dat de uitslag van het referendum zo evenredig verdeeld zou zijn. Dat verbaast me echt.
     
  6. Wensmamma

    Wensmamma Fanatiek lid

    4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik heb gestemd op groen links, tot nu toe ook de grootste partij in mijn stad. Definitieve uitslagen zijn nog niet binnen.

    Ik heb nee gestemd tegen de nieuwe wet.
     
    nizzie86 en iMoeder vinden dit leuk.
  7. Wensmamma

    Wensmamma Fanatiek lid

    4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @Manque verbaasde mij ook, had meer tegen verwacht.
     
  8. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Wij hadden geen gemeenteraad verkiezingen. Hebben wij vorig jaar al gedaan.
    Alleen de sleepwet. Heb tegen gestemd.
     
    iMoeder vindt dit leuk.
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Zoals het nu lijkt is hier de plaatselijke partij dr grootste. Dan het cda en dan vvd.

    D66 heeft hier zwaar verloren. Pvda blijft gelijk.
     
  10. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb ook TEGEN de sleepwet gestemd. Heb me destijds ook ingezet voor het aanvragen van het referendum. Ik wil niet leven in een land waar je altijd in de gaten word gehouden. Bovendien werkt het ook helemaal niet. De diensten hebben al verregaande bevoegdheden. Door alsmaar meer en meer hooi op een berg te gooien vind je de speld niet sneller. Terwijl het aantal vals positieven (onschuldige burgers die als ‘verdacht’ worden aangemerkt) wel enorm groot is. Mensen die zeggen ‘ik heb niks te verbergen’ snappen er echt helemaal niks van. Als je toevallig dezelfde achternaam hebt als 1 of ander onfris type, en je iedere vliegreis weer 2 uur lang moet uitleggen wie je bent. Dan zou je er wel anders over denken. En ja, dat gebeurd.

    Ik ben blij met de uitslag. Had echt verwacht dat de voorstanders zouden winnen.
     
    Jute, cactusje, bloem82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb ook Groen gestemd trouwens. Ik heb echt gekeken naar de lokale standpunten. Maar moet ook zeggen dat ik de recente koers van D’66 (waar ik normaal op stem) nogal teleurstellend vind.
     
  12. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Dit vind ik nogal kort door de bocht, je doet nu net alsof ik mij er niet in verdiept heb en dat heb ik wel.
     
  13. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    hier zijn 2 partijen uit t dorp de grootste geworden waarvan degene op wie ik gestemd heb 3de. dorpsbelang is de grootste en vvd kwam er vlakbij achteraan. Ik denk dat ik voor nu tevreden ben maar eerst zien wat eruit gaat komen.
    Sleepwet heb ik tegen gestemd
     
  14. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Bij ons precies hetzelfde :). Ik heb op de plaatselijke partij gestemd. Van oudsher is de CDA hier altijd de grootste partij, maar die moet zetels inleveren.

    De opkomst lag hier trouwens rond de 57%, viel mij best tegen. Hoe is dat bij jullie?
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    59.17 zie ik nu.

    Het valt mij uberhaupt tegen hoeveel mensen niet stemmen omdat het "geen zin heeft want ze doen toch niet wat ze zeggen"

    Ten eerste; als iedereen zo denkt breng je de democratie om zeep.
    Ten tweede; mensen verwachten altijd dat ze met een knip in hun vingers alles waar maken. Maar dat is gewoon niet zo simpel. Ik krijg het zulke lui maar niet aan het verstand dat je niet altijd je zin kan krijgen in de politiek. Mja he. Jammer zulke mensen vind ik
     
  16. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Hier een opkomst van 61,5%.
    Ik heb zelf voor de VVD gestemd en voor de sleepwet.
     
  17. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik weet niet wat voor jou betekend als je je erin verdiept hebt natuurlijk. In de zin van; heb je grondig onderzoek gedaan, snap je ook wat je leest (qua ICT en zo) of geloof je Rutte en Ollongren die aantoonbare onwaarheden hebben verteld de afgelopen weken.

    Als je echt alle feiten op een rijtje zet. En je kunt die duiden en begrijpen vanuit een groter plaatje en verstand van ICT. Dan vind ik het erg moeilijk om te geloven dat je dan nog voorstander kan zijn. Echt helemaal niemand die ik ken die verstand heeft van tech, ict, big data etc is voorstander van deze wet. Allemaal zijn ze fel tegen.

    Als deze wet zo door blijft gaan maken algoritmes die niemand meer snapt straks uit wie er zogenaamd verdacht is. Daar vallen dan ook heel veel klokkenluiders, mensenrechten activisten en kritische journalisten onder. Dat legt een bom onder onze vrije samenleving. Een heel groot deel van het forensisch materiaal zal onbruikbaar worden voor strafzaken. Worden we met zijn allen onveiliger omdat door overheden ontwikkelde hacking tools in handen van de verkeerde komen. En we offeren daarmee heel veel op, terwijl het er NIET veiliger van word.
     
    Jute, Tika86, Syane en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Dat had ik een voor een ook kunnen schrijven, hier precies zo.
     
  19. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb CDA gestemd. Bij de landelijke verkiezingen staat CDA eigenlijk nooit hoog bij mij maar er waren nu veel raakvlakken. Zij gaan vooral voor leefbaarheid, veiligheid en duurzaamheid. De grootste lokale partij was ook een optie maar ik heb uiteindelijk gekozen voor de partij die zich bezig houdt met de onderwerpen die mij en mijn gezin nu aangaan. De uitslag was trouwens ook zo: CDA grootste partij en de grootste lokale was nummer twee, gevolgd door nog een lokale partij. SP en VVD deden deze keer voor het eerst (weer) mee en hebben allebei zetels gekregen terwijl PvdA ze allemaal in heeft moeten leveren. Opkomst was net geen 55%. Ongeveer hetzelfde als vier jaar geleden. Erg weinig vind ik. Ik heb dan het idee dat het je niet boeit wat er in je woonplaats gebeurt. Mijn man wilde ook niet gaan stemmen maar ik heb hem meegesleept. O ja, over slepen gesproken: ik heb “nee” gestemd tegen de sleepwet.
     
  20. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Hier ook! :)
     

Deel Deze Pagina