Opbeurende woorden nodig na miskraam bij 5 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door appelappel, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

    appelappel Bekend lid

    1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lieve allemaal,

    Zoas jullie in mijn vorige berichten hebben kunnen lezen, heb ik een miskraam (gehad of hij komt nog), ik bloed in ieder geval nu vanaf vrijdagmiddag en het is veel & gepaard met veel krampen.

    Ik ben heel hard op zoek naar jou die hetzelfde heeft meegemaakt (of nu aan het meemaken is) die een spontane miskraam hebben gehad en hoe je jezelf weer op de rit krijgt. Ik vind het namelijk lastig, vooral omdat ik er nu nog middenin zit. Morgen moet ik weer aan het werk en ik zou niet weten hoe, want het ene moment ben kan ik weer lachen en even genieten, en het andere moment zit ik in tranen.

    Ik ben dus echt op zoek naar lotgenoten, maar dan vooral om elkaar wat te steunen en op te beuren in plaats van tegen elkaar te zeggen hoe erg het is, want daar wil ik juist een beetje uitkomen...

    Ik hoop dat er meer van jullie zijn die daar behoefte aan hebben en dat we elkaar in dit hoekje kunnen steunen.

    Liefs
    Marleen
     
  2. lkm

    lkm Actief lid

    3 apr 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    ik heb 3 keer een miskraam gehad en 1 bbz ik moet zeggen dat ik er erg nuchter onder bleef
    oke een traantje werd er wel gelaten maar daarna bleef ik wel positief mn gyn zegt nu dat dit me echt heeft geholpen om zover te komen als ik nu ben ,niet dat het een miskraam heeft uitgesloten maar het heeft wel geholpen in de verdere voortgang
    heb altijd de gedachte gehad dat het er gewoon de tijd nog niet voor was na een positief chromosomenonderzoek van manlief en mij was ik helemaal zeker en daarna kwam ook snel dit wonder wat tot nu toe wel uitstekend gaat dus kop op !
     
  3. marber

    marber Lid

    17 mei 2007
    98
    0
    0
    Hoi Marleen123,

    Heb 2 maanden geleden ook een spontane miskraam gehad met ongeveer 8 weken. Emotioneel heb ik er niet zoveel last van gehad, ik was eigenlijk ook direct nadat het gebeurd was alweer vooruit aan het kijken. Ik denk dat dit voor iedereen verschillend is. Op vrijdag kreeg ik de miskraam en op zaterdag heb ik samen met m'n moeder de hele tuin verbouwd en een half tuincentrum leeggekocht. De maandag daarna ben ik gewoon weer gaan werken.

    Bij mij dus geen sprake van een inzinking en daar had ik ook niet echt tijd voor, want 5 weken later bleek ik alweer zwanger! Even om je een hart onder de riem te steken, zo snel kan het dus gaan! Bij deze zwangerschap voel ik me heel anders. Behoorlijk last van symptonen, wat de vorige keer niet het geval was en afgelopen vrijdag hebben we een echo gehad waaruit bleek dat het hartje klopte en het zag er allemaal goed uit.

    Wat mij persoonlijk dus erg geholpen heeft, positief blijven! Je mag best een traantje laten, maar blijf er niet te lang in hangen. Er zijn nog zoveel leuke dingen over in het leven. Probeer je te concentreren op andere leuke dingen, bijv. een vakantie of een dagje weg of een leuke uitdaging op je werk. En wie weet, voor je het weet.........!

    Groetjes en succes
    Marber
     
  4. appelappel

    appelappel Bekend lid

    1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoi Marber,

    Moest jij nog laten controleren in het ziekenhuis of je baarmoeder helemaal leeg was?

    Liefs
    Marleen
     
  5. wuppie 01

    wuppie 01 Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    hoi marleen
    ik heb in december een spontane miskraam gehad met 12 weken. eerste kerstdag :cry: ik heb daarna nog wel een echo gehad om te kijken of alles schoon was en ze vroeg waar ik het meeste pijn heb gehad.
    ik weet niet of dit standaard is maar ik vroeg er gelijk om. de verloskundige heeft er voor gezorgd dat ik gelijk terecht kon. ik heb er wel even last van gehad maar had wel weer zoiets van we gaan er weer voor. daarna nog even een huilbui bij een vrienden van stel dat weer.....
    en nu deze maand was ik uitgerekend heb ik het ook wel een beetje moeilijk.

    maar het positieve overheersd wel oja winkels leegkopen komt mij heel bekend voor en huisje is nog nooit zo opgeruimd geweest
     
  6. Belle84

    Belle84 Lid

    9 jul 2007
    92
    0
    0
    Hoi Marleen,

    Ik begrijp hoe je je voelt. Ik heb zelf in mei een miskraam met 5 weken gehad. Ben ook heel verdrietig geweest, want het was heel erg welkom. Vanaf dat ik ongesteld moest worden heb ik een week ontzettende buikpijn gehad; ik kon bijna niet lopen en nauwelijks rechtop zitten. Na die week is het op gang gekomen. Ik heb me toen wel een paar daagjes ziek gemeld op mijn werk. Dat heeft echt geholpen, alle rust om het een plekje te kunnen geven.

    Nu twee maanden later kijk ik er weer anders tegenaan. Ik heb het een plekje kunnen geven. We kijken weer vooruit en zijn met frisse moed weer aan het proberen.

    Meis, ik wens je alle sterkte toe en doe lekker rustig aan van de week.

    Liefs van Bella
     
  7. Belle84

    Belle84 Lid

    9 jul 2007
    92
    0
    0
    Ohja en natuurlijk ook nog een opbeurend woordje,

    Weet je wat bij mij heel goed hielp om mijn frustraties kwijt te raken?
    Ontzettend shoppen! Schoenen en nog eens schoenen, met hoge hakken, ik dacht: 'voorlopig heb ik toch geen last van dikke opgezwollen enkels!' :)

    Verder moet je met je wederhelft lekker een keer uit eten gaan en dat soort dingen. Samen leuke dingen doen!

    Liefs van Belle
     
  8. appelappel

    appelappel Bekend lid

    1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lieve Belle,

    Wisten ze op je werk van je miskraam of dat je zwanger was? Bij ons weten onze beide ouders het alleen toevallig, omdat we ze vorige week hebben verteld dat we zwanger waren. We vinden het wel jammer dat ze nu weten dat we bezig zijn, maargoed, het is niet anders. Je wil het toch met elkaar delen...

    Ik was ook in de 4e ronde zwanger trouwens net als jij. Donderdag heb ik een afspraak met de verloskundige, omdat wij vrijdag op vakantie gaan en ik zeker wil weten of ik niet gecurreteerd hoef te worden. Ik bloed nu al sinds afgelopen vrijdagmiddag.

    Liefs van Marleen
     
  9. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb ook met 5weken een miskraam gehad alleen doordat ik geen pijn had en niet extreem bloedde wist de huisarts niet zeker of ik nu een miskraam had of dat het "gewoon " een bloeding was. nadat ik bij de gyn was geweest (3weken later) was het zeker. gelukkig was bij mij alles weer netjes schoon. mn vriend en ik zijn die dag ook even naar de stad geweest en hebben ergens wat gedronken, we wilden geen van beiden thuis zitten. ik heb het nog wel even moeilijk gehad toen mn vriend zn verjaardag vierde. toen kregen we te horen dat een aantal vrienden papa en mama gaan worden. verder helpt het mij heel erg door hier te komen. ik richt me nu weer vol goede moed op het opnieuw zwanger worden en ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen. heel veel sterkte en hier kan je altijd je ei kwijt er is hier altijd iemand die je berichtjes leest en erop reageert.
    liefs doris
     
  10. Cassanie

    Cassanie Niet meer actief

    mijn miskraam is nu iets meer als 2 weken geleden.
    ik was 7 weken en 3 dagen zwanger.

    Heb er ontzettend veel verdriet van, maar ik ga door.
    Ik heb er veel over gepraat en dat helpt bij mij..
    MIjn vriend en ik zijn nu ook weer aan het "klussen".
    Wij speuren nog steeds naar babyspulletjes. Het is een beetje hard maar het is gebeurt, en je moet verder. Het blijft voor altijd in je hart. Ga leuke dingen doen!
    Ik denk er nog elke dag aan, me vriend en ik praten nu alweer over ons toekomstige kindje wat er komen gaat. Positief blijven en niet bij de pakke neer zitten.
     
  11. marber

    marber Lid

    17 mei 2007
    98
    0
    0
    Hoi Marleen123,

    Ik heb zelf gevraagd om een echo bij de verloskundige om te laten kijken of alles schoon was. Dit omdat ik me verder zo goed voelde en ook maar 1 dag gevloeid had en ik was benieuwd of ik nog wat kon verwachten.
     
  12. Belle84

    Belle84 Lid

    9 jul 2007
    92
    0
    0
    Lieve Marleen,

    Bij ons was het ook niet de bedoeling dat iedereen het wist. Ik heb op maandag een miskraam gehad, maar de vrijdag ervoor had ik zo'n buikpijn dat ik van mijn werk naar huis ben gegaan. Ik zat midden in een workshop dus kon niet zomaar weglopen. Ik heb een collega aangeklampt of hij even mee wilde lopen en toen heb ik verteld dat ik een miskraam aan het krijgen was en naar huis ging. Hij schrok enorm want niemand wist inderdaad dat ik zwanger was.

    Die maandag dat het echt op gang kwam ben ik naar de huisarts geweest en daarna ben ik langs mijn ouders gegaan om even uit te huilen. Zij wisten het ook niet, maar weten nu dus ook dat we proberen een kindje te krijgen.

    Daarna ben ik drie dagen thuis gebleven en de derde dag belde mijn baas, dat doet hij altijd als iemand langer dan twee dagen ziek is. Hij vroeg hoe het was en wat ik precies had. Ai! Ik lieg niet graag en ben ook niet goed in vaag zijn, dus heb het hem verteld.

    Dus deze personen weten het. Schoonouders weten het dus ook niet.
    Voorlopig wilde ik het bij dit selecte groepje houden, haha, anders krijg ik steeds alleen maar vragen of ik alweer zwanger ben.

    Ik heb trouwens precies een week gebloed.

    Ik hoop dat je snel minder last hebt van je buik.

    Liefs van Belle
     
  13. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Het is inderdaad een moeilijke periode maar achteraf herstelt je lichaam heel snel. Mij heeft het goed gedaan er veel over te praten met m'n vriend en enkele familieleden en 1 goeie vriendin. Hier te lezen en te posten is ook af en toe een opkikker en te weten dat een miskraam vrij vaak voorkomt is voor mij ook een soort van troost.
    En de grootste troost voor mezelf blijft dat de natuur dit zo gewenst heeft...
    Daarbij komt dat ik gevoeld heb hoe het is om zwanger te zijn en dat dit intens gevoel me nog meer doet verlangen naar een kindje.

    Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen!
     
  14. appelappel

    appelappel Bekend lid

    1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Kom net terug van de verloskundige. Kreeg een inwendige echo en mijn baarmoeder was zo goed als leeg. Baarmoedermond stond wel een stukje open nog, dus het bloeden duurt nog eventjes (ze verwacht nog kort). Ik was behoorlijk nuchter bij haar in het kantoortje, maar ben daarna meteen naar het toilet geweest en toen kwamen de tranen.
    Deze tranen hadden te maken met het feit dat de verloskundige bevestigde dat ik écht zwanger ben geweest, want mijn baarmoeder was groter dan normaal. Dat ik die bevestiging kreeg, was tegelijk heel bijzonder (we kunnen zwanger worden), maar tegelijkertijd ook erg schrijnend, omdat daar echt een kindje uit had kunnen komen begin maart 2008.

    Ben wel erg blij dat de baarmoeder zo goed als leeg was. Kunnen we wel met een gerust hart op vakantie.. En een menstruatie afwachten, nou, dat het dus niet!
     
  15. Belle84

    Belle84 Lid

    9 jul 2007
    92
    0
    0
    Meisje toch,

    Dit moet echt zo'n rotperiode voor je zijn.
    Ook al heb je nu de bevestiging dat je zwanger kunt worden, het blijft rottig dat het dit keer niet zo heeft mogen zijn. Ik hoop dat je het een plekje weet te geven.

    Ik wil je wel een hele fijne vakantie wensen.

    Ik heb trouwens ook niet gewacht met opnieuw proberen tot ik weer ongesteld was geweest. Je lichaam geeft zelf wel aan of het er alweer klaar voor is of niet.

    Veel liefs van Belle
     
  16. appelappel

    appelappel Bekend lid

    1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lieve allemaal,

    Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie medeleven en berichtjes. Ik heb er veel steun aan gehad. Ik zal het zeker missen de komende 3,5 week als ik op vakantie ben.

    Veel liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal,
    Marleen
     
  17. Esprit

    Esprit Fanatiek lid

    5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Ik herken mezelf heel erg in jouw verhaal. Ik heb op 8 juni een spontane miskraam gehad. Ik was 5 weken zwanger. Eerst ben je blij verrast, dan alleen maar super gelukkig en aan het dromen en zo spat alles uit elkaar en moet je maar ff accepteren dat je niet meer zwanger bent!
    Het gaat nu wel een stuk beter met me. Ik heb net mn menstruatie weer gehad, keurig op tijd en mn vriend en ik gaan er weer voor!
    Maar het blijft met momenten erg moeilijk, wanneer je iemand anders tegen komt die zwanger is of afspraken die je al had gemaakt bij de verloskundige.....en soms spontaan komen de tranen en zit je gewoon zo rot in je vel....
    Wanneer je wilt msnen, als je daar behoefte aan hebt, moet je maar je msnadres sturen in een peroonlijk bericht!

    Liefs
     
  18. Joyce79

    Joyce79 Lid

    2 apr 2007
    66
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb vorige week een miskraam gehad en moest gecurriteerd worden. Lichamelijk gaat het gelukkig een stuk beter. Heel eerlijk moet ik zeggen dat het soms best wel een beetje moeite kost om "gewoon" verder te gaan. Die tranen blijven nog niet uit, maar goed......we proberen door te gaan. Na controle bij de gynecoloog (over 2 weken), mogen we weer proberen om zwanger te worden. En eerlijk gezegd, ik kan ook niet wachten, we willen zo graag een kindje!

    Groetjes,
    Joyce
     
  19. CynthiaB

    CynthiaB Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ik heb - waarschijnlijk, ik weet het nog niet zeker - op het moment een miskraam, en ik vermoed dat ik 5 weken was. Woensdag heb ik meer zekerheid wnat dan krijg ik een echo. Ik ben gewoon ongesteld geworden, en daarna door blijven bloeden. Toen ik een zwangerschapstest deed om te bevestigen voordat ik de dokter zou bellen, dat ik niet zwanger was, bleek die test positief te zijn.

    Maar ik moet zeggen, ik wist niet eens dat ik zwanger was, dus ik ben er ook niet verdrietig om eigenlijk. Er was nog praktisch niets, en wat er was, was kennelijk niet goed.
     
  20. Knollie

    Knollie Actief lid

    17 okt 2006
    124
    0
    0
    Brabant
    Hoi Marleen123,

    Ik wilde je nog even een fijne vakantie wensen!

    Liefs Knollie
     

Deel Deze Pagina