Geschrokken van YouTube.. toch maar ruggenprik?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door celinac, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik ben bevallen met een KS onder algehele narcose. Het heeft 6 uur geduurd voordat ik mijn meisje zag en kon vasthouden. De dagen erop zag ik haar maar 1 (soms 2x als ik mazzel had) heel kort omdat zij naar mij toe moest komen. Ook kreeg ik te verwerken dat ik een dochter had i.p.v. een zoon. Zodra ik haar vast had tranen met tuiten gehuild heb en een hikje en schopje voelde wist ik het. Dit is de baby uit mijn buik! De liefde was instant!
     
  2. esje1981

    esje1981 Fanatiek lid

    28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ik zou nooit bevallen met een ruggen prik.het is zo mooi om mee te maken ja het doet pijn,maar als je eenmaal je wonder in je armen hebt ben je die pijn zo vergeten.en de enigste pijn die ik echt heb gehad was bij mijn zoon.toen ik een knip krijg terwijl ik geen weeen had.maar bij ben bij bij de kids gewoon thuis bevallen en ik hoop dat nu weer te mogen in september
     
  3. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
  4. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik was al expres niet gaan kijken naar filmpjes al was de verleiding groot. Ik hoef het allemaal niet te zien! Haha. Heb wel net even naar degene gekeken die hier gepost is maar wel zonder geluid voor hetgeval dat... Als je dat zo ziet dnek ik echt: hmm er komt echt zo een kind uit! Haha niet dat ik dat niet al wist maar het is zooooo onwerkelijk! Dat dit zo kan is echt bizar!
     
  5. Mime28

    Mime28 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hoewel ik het zelf echt zonder wil gaan proberen, en trouwens ook hoor dat het regelmatig zonder gebeurd terwijl vrouwen er wel om vragen (misschien ook handig om in het ziekenhuis te bespreken als je er sterke gevoelens bij hebt). Weet ik door mijn keizersnede dat er absoluut geen pijn nodig is voor de hechting met je kindje.
     
  6. Deerne85

    Deerne85 Fanatiek lid

    10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    hihi ik kijk heeeel bewust niet naar bevallingen!! Brrr... ik weet wel dat mijn kindje er ook nog uit moet, maar dat hoef ik niet van te voren bij andere dames te zien :$ Ben ook blij dat ik het niet zal kunnen zien wat daar beneden allemaal gebeurd, het zal allemaal wel goedkomen, ik maak me er niet druk over. Ben niet de eerste vrouw die een kind op de wereld gaat zetten! :cool:
     
  7. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik heb ook weleens filmpjes gekeken op internet maar dat zag er allemaal veel erger uit als dat het bij mij tenminste was. Dat overdreven gegil enzo..
    Een onderwaterbevalling is wel mooi om te zien vind ik.
    Ikzelf ben tegen pijnbestrijding als het zonder kan. Dus er zijn natuurlijk wel uitzonderingen. Ik laat me in ieder geval niet bang maken door zo´n filmpje.
     
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Is ook erg mooi om mee te maken ;)
     
  9. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113
    wel of geen pijnbestijding kun je denk het beste tijdens de bevalling bepalen.
    Als ik misschien een ruggeprik bij de eerste had gehad was het niet uitgedraaid op een keizersnee.
    Ik was de door de pijn helemaal uitgeput. Heb niet om pijnbestrijding gevraagd maar kreeg het gewoon ( pethidine, zo'n pompje was er nog net niet) omdat het niet houdbaar was.
    Als ik lees dat je het beter zonder kan doen en de pijn snel vergeten bent dan wordt ik daar best verdrietig van.
    ( na 5 jaar)
    Ik barstte van de pijn door oa de pijn in mijn bekken, was uitgeput en de vk en gynacoloog beslisten tot pijnbestrijding en een keizersnee. Heel veel napijn gehad en de hele toestand heeft de hechting wel enigzins beinvloed. Moedergevoel was er niet meteen
    Ik was helemaal in mezelf gekeerd en vond dat dit er nu eenmaal gewoon bijhoorde terwijl het blijkbaar allemaal toch niet zo volgens het boekje gaat.

    Ik ben bij de tweede bij een geplande ks bevallen en toen was ik meteen helemaal de moeder van Fleur ( en veeeel minder napijn)
     
  10. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Zo vroeg mijn verloskundige of ik een spiegel wilde, zodat ik zelf mee kon kijken. Euh, nee dank je..:)

    Dat vraag ik me ook juist af. Je hoort wel eens dat pijn tijdens de bevalling goed is voor de hechting. Maar kan juist die pijn de hechting niet eerder in de weg zitten. Zeker als de pijn extreme vormen aanneemt. Dan lijkt het me voor de hechting beter als je kunt terugkijken op een rustigere bevalling..
     
  11. Flowergirl23

    Flowergirl23 Fanatiek lid

    22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    WAUW...................... WAUW!!
    (Gebrek aan verdere woorden... gewoon wauw! wat mooi!)
     
  12. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Tis wel een beetje een gek mens om zonder vk te gaan bevallen en dat ook nog op te nemen en op youtube te gooien zodat iedereen vrij veel van je ziet ;), maar verder is het een hoopgevend relaxed bevallingsfilmpje ;)
     
  13. niekenie

    niekenie Actief lid

    29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    voor t zelfde geld knalt die kleine zo tegen de vloer :s
     
  14. Hummeltje83

    Hummeltje83 Bekend lid

    11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar daar kan ik me ook in vinden. Ik denk dat sommige vrouwen die dat zeggen niet weten waar ze het over hebben, waar ik voor hun blij mee ben. Alleen jammer dat het ook kwetsend over kan komen.
    Niet in alle gevallen mag je kindje bij je blijven of bijvoorbeeld heel kort.
     
  15. Snowy09

    Snowy09 Actief lid

    13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Iedereen ervaart het anders.
     
  16. Bougainville

    Bougainville Niet meer actief

    Dat over de band tussen jou en je kindje minder hecht zou zijn doordat je geen/minder pijn hebt is volgens mij dikke onzin.

    Waarom wil je bij voorbaat al een ruggeprik als ik vragen mag. Dat zou ik nooit van te voren beslissen persoonlijk(daar zou ik zowieso niet voor kiezen mits het niet anders kan).

    En ik ging juist zoveel mogelijk heftige bevallingsverhalen zoeken etc. haha ik ging van het ergste uit.....en dat heeft geholpen want de bevalling is mij 200% meegevallen!
     
  17. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Dank dat bevallingen op tv/filmpjes het vaak wel wat 'erger' laten lijken en daarbij komt ook nog dat iedere vrouw en iedere bevalling anders is.
    Ik ben bevallen zonder pijnstilling, met van de eerste tot de laatste wee alleen maar verschrikkelijke rugweeën, maar ga het deze keer ook weer zo doen! Kan niet ook anders, want bij een thuisbevalling krijg je geen pijnstilling.
     
  18. melissie6

    melissie6 Actief lid

    7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Ik ga ook geen filmpjes kijken op Youtube hoor, haha.
    Kijk nu nog heel nuchter naar de bevalling. Het zal vast pijn gaan doen, maar hoe het precies zal voelen en hoeveel pijn, dat zie ik tijdens de bevalling wel.

    Ik wil het wel gaan proberen zonder medicatie, maar ook de optie open houden als ik wel een ruggenprik zou willen. Gelukkig zijn ze daar hier in Amerika flexibel mee. Tot een zekere hoogte natuurlijk, als het allemaal te snel gaat dan kan een ruggenprik sowiezo niet.

    Maar ik vind gewoon heel sterk dat iedere vrouw de bevalling op haar eigen manier moet doen. Met of zonder ruggenprik, met of zonder andere medicatie. Iedereen ervaart het anders, iedereen heeft een andere pijngrens en je bent niet beter of slechter als je voor een natuurlijke bevalling kiest, net zoals dat je niet beter of slechter bent als je voor een ruggenprik/andere medicatie kiest.

    Ik heb zelf gelukkig nog maar 1 negatieve reactie gehad op mijn plan voor een ruggenprik. Beetje jammer is dat. Leef en laat leven!
     
  19. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    :D Ja dat dacht ik ook echt even! Gelukkig ving ze de baby uiteindelijk toch wel goed op :D
     
  20. celinac

    celinac Actief lid

    18 okt 2011
    289
    0
    0
    Wow jeetje ladies wat een reacties!!

    Heb het er gister ook nog even met mijn VK over gehad en ben toch maar terug gevallen op mijn oude beslissing: Gewoon eerst aankijken en als ik denk dat ik het echtttt niet meer trek, vragen of een ruggenprik nog mogelijk is. Maar ga het gewoon op eigen houtje proberen. ;)

    Bedankt voor alle reacties!!!
     

Deel Deze Pagina