chinese kalender en erfelijkheid eerder of later bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bmk, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bmk

    bmk Lid

    7 okt 2007
    45
    0
    0
    Hallo dames,

    Ik ben zwanger van onze eerste en begin toch wel erg nieuwsgierig te worden. Nu hoorde ik 2 dingen:

    1> de chinese kalender schijnt in 95% van de gevallen te kloppen
    2> Als je moeder van jou te vroeg of te laat is bevallen, gebeurt dit ook met jouw kindje.

    En toevallig is mijn moeder 3 weken te vroeg van mijn zus bevallen en zij is inderdaad 3 weken te vroeg van haar eerste kindje bevallen.

    Toeval? Hoe is dit bij jullie?

    Groeten
     
  2. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    HI...

    Nou in mijn geval klopt er niets van hoor....
    Mijn zoontje had volgens de chinese kalender een meisje moeten zijn....

    En wat betreft mijn moeder...
    volgens haar eigen datum zou ze half augustus uitgerekend zijn.... volgens de echo eind juli..... en ben begin september geboren....
    Terwijl mijn zoontje kwam met 40w+2d....

    Eigenlijk kan het ook niet kloppen, want je hoort wel vaker dat 1 moeder 2 (of meer) kinderen krijgt, tewijl een vroeg geboren wordt en de andere laat..... heeft dus niets meer met haar eigen bevalling te maken......

    bakerpraatjes dus..!
     
  3. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Dan moet ik de twee stellingen helaas ontkrachten ;)

    De Chinese kalender klopte niet bij mij. Die gaf aan een meisje, en het werd een jongen.

    Daarbij ben ik dikke twee weken te laat geboren en mijn zoontje is 2 dagen te vroeg geboren.
     
  4. teske

    teske Lid

    9 jul 2008
    81
    0
    0
    haha ik heb ook een mooie dan! Ik ben 2 dagen te vroeg geboren, mijn dochter 3 weken te vroeg, en mijn zoon 12 dagen te laat! Dus voor zover, moet alleen wel zeggen dat de geslachts kalender in alle twee de gevallen gelijk had....
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    chinese kalender klopt in 95% vd gevallen NIET, en de erfelijkheid KAN een rol spelen zegt de VK hier, maar niet bij iedereen.
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mss dat die chinese kalender in china prima werkt, bij mij niet, ik heb toch echt een knul ipv het verachte meisje volgens de kalender ;)

    wat betreft het eerder of later bevallen dan je moeder, ik heb geen idee, ik heb een geplande ks gehad met 39 weken. lijkt me idd ook wat lastig als je moeder meerdere kinderen heeft gekregen welke niet allemaal te laat of te vroeg waren.

    leuke uitspraak trouwens van mijn gyn: kindertjes worden niet te laat of te vroeg geboren, ze worden op tijd geboren. na even nadenken vond ik em toch erg mooi.
     
  7. Femmetje

    Femmetje Bekend lid

    24 mrt 2008
    815
    0
    0
    De chinese kalender is echt een fabeltje.
    Ik snap ook niet dat mensen zulke dingen geloven, sorry ik bedoel het niet verkeerd maar waarop zou zoiets in godsnaam gebaseerd zijn? En 50% kans is er altijd he dat het goed is dus dat is een vrij grote kans vind ik.
    Dat van als je moeder eerder of later bevallen is, heeft er ook niet veel mee te maken. Tuurlijk kan het zo zijn, maar het ligt echt aan je eigen lichaam en kindje hoor. Wanneer die er klaar voor zijn komt het vanzelf wel. Tuurlijk KAN erfelijkheid een rol spelen, maar ik geloof er echt niet in.
     
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    De chinese kalender klopte bij mij wel. En ik ben nu weer zwanger, volgens de chinese kalender wordt het een meisje en ik heb zelf ook het gevoel dat dit een meisje wordt. We zullen het wel zien!

    Ook het eerder bevallen lijkt bij ons in de familie te zitten. Ik ben 2 weken te vroeg van mijn zoon bevallen en achteraf hoorde ik dat er in mijn moeders kant van de familie nog nooit een baby de hele 40 weken heeft volgemaakt.

    Hier dus 2x ja.....
     
  9. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    Idd de chinese kalender klopt in ongeveer 50% van de gevallen. Mijn voorspellingen ook :)

    Als je even verder nadenkt over de chinese kalender, is het schema gebaseerd op de leeftijd van de VROUW op de tijd van de conceptie, terwijl het toch echt de MAN is die het geslacht bepaald (of eigenlijk de spermacellen, maar die komen toch echt uit de man) dus bij logische beredenering is het klinklare onzin.

    Mijn moeder is van mij en mijn zus op tijd bevallen en mijn zus heeft 2x ruim 2 weken overtijd gelopen. Ik heb nog geen idee hoe het bij mij gaat lopen, maar volgens mij is het ook onzin en heeft het er meer mee te maken hoe 'voedzaam' je placenta nog is en hoeveel ruimte de baby heeft. Als hij/zij het zat is komt t vanzelf.
     
  10. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    de geslacht kalender klopt bij mij ook niet ik zou een meisje moeten krijgen volgens de kalender maar het is toch echt een jongentje
     
  11. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    De chinese kalender zij dat ik een zoon zou krijgen.
    De pendel, een sommetje, een bepaald botje op mijn enkel, de vorm van mijn buik, mijn huid en haar trouwens ook. En mijn voorgevoel en dat van vriend ook.
    Dus ze was een grote verrassing.

    Ik ben zelf 14 dagen later dan uitgerekend geboren. Ik ben 10 dagen na datum ingeleid... maar volgens mij is het toeval.
     
  12. cilianne

    cilianne Actief lid

    20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hey hey,

    Bij mij klopte de chinese kalender ook niet. Ik krijg een jongetje en de kalender gaf een meisje aan.

    :)
     
  13. mychat

    mychat Actief lid

    3 jun 2008
    214
    0
    0
    Ik ben er van overtuigd dat ieder mens anders is en dat misschien de bevalling op elkaar kan lijken. Maar ik weet heel zeker dat het "te vroeg" bevallen dat je moeder heeft gehad en dat jij dat ook zult hebben complete onzin is.

    Mijn moeder is met 29, 31 en 33 weken bevallen. Voor mij een spannende tijd, omdat ik ook een beetje de gedachte had dat het bij mijn moeder zo is gegaan. Ik ben nu zelf 36+3 weken zwanger, dus dat is al een stuk verder dan dat mijn moeder ooit heeft gehaald.
     
  14. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Volgends de kalender hadden we een jongetje moeten krijgen. En dat is niet gebeurd.

    Mijn moeder is met 39+4 bevallen en ik met 40+5.
     
  15. bmk

    bmk Lid

    7 okt 2007
    45
    0
    0
    Dank voor jullie reacties. ik ben ook niet iemand die gelooft in dergelijke voorspellende praatjes, maar vind het wel leuk om te horen hoe dat bij anderen is verlopen!
     
  16. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Ook hier klopt het niet qua kalender. En mijn beeb kwam 3 dagen na uitgerekend en die van mijn mams allemaal min. 2 weken te laat. Ze heeft er 4 gekregen. Zij 'poepte' ze er zo uit en bij mij en mijn zussen was het allemaal heeeeeeeeeeeel verschillend tot 2 KZ toe.

    En hoe het dit keer gaat zien we dan wel weer. Hopelijk hetzelfde als mijn vorige bevalling op de 2,5 persweeen en hulptroepen na ;)
     
  17. Moontje80

    Moontje80 Lid

    26 mei 2008
    91
    0
    0
    Helemaal mee eens! Bij mij klopte het ook niet trouwens ik zou een jongen krijgen maar ik verwacht een meisje..
     
  18. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Pila79
    Zijn trouwens ook theorieen dat de ei-cel "bepaalt"welke zaadcel ze uiteindelijk bij haar binnen laat....

    hahaha eigenlijk net als in het echte leven.... de mannen denken dat ze het bepalen, maar uiteindelijk bepaalt de vrouw het gewoon en laat ze de man in de waan dat hij het bepaalt heeft.... ;)

    Tja als die chinese kalender zou kloppen dan zouden twee-eige tweelingen waarbij een jongen en meisje geboren worden ook niet kunnen....
    zelfde leeftijd, zelfde maand en toch een ander geslacht....
     
  19. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wat mij betreft kan die ouwe Chinees met zijn kalender in de prullenbak, want bij mij klopt het ook niet :)
    Ik heb trouwens álle kwaaltjes die bij een meisje horen. Plus de kalender en de pendel zeiden een meisje, ik heb een hoge buik, én ik heb niet op de dag van de ovulatie sex gehad, maar een paar dagen daarvoor. En toch wordt het echt een jongen :)

    Ik ben zelf bijna 2 weken te laat geboren...laten we hopen dat dat dus niet erfelijk is :(
     
  20. Noushka

    Noushka Fanatiek lid

    2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik heb alleen een antwoord op de eerste vraag.
    Volgens de chinese geslachtskalender zou ik een meisje krijgen, maar het word een jochie :D .
     

Deel Deze Pagina