Geslaagd voor VMBO, wat voor cadeau?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Marihi, 14 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.198
    505
    113
    Dank jullie wel. Ze is helemaal geen sieraden type . En een uitje staat met haar vader op de planning, vader - dochter uitje. Eigenlijk ben ik ook gek ook, ze mag blij zijn mei wat ze krijgt

    En rijbewijs gaan wij niet kunnen betalen. We zijn in een paar jaar tijd bijna een ton kwijt geraakt. Er komen na haar nog 3 kinderen die straks een rijbewijs willen .. We moeten ook nog leven. Als ze een baantje zoeken kunnen ze straks hun eigen rijbewijs betalen. Moesten wij zelf ook.
     
  2. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Maak je niet druk. Tuurlijk het is pijnlijk om je kinderen niet alles financieel te kunnen geven. Kun je haar dat uitleggen? Maar het is ook weer heel goed juist voor de ontwikkeling dat ze niet alles zomaar kunnen krijgen. Jullie kunnen het gewoon niet betalen. Klaar. Heeft niks met willen te maken of liefde. Samen uit eten misschien een optie? Ik zeg altijd maar zo, aan leuke dingen doen zit een herinnering aan en aan materie niet. Dat is verwaarloosbaar.
     
  3. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.515
    113
    Ik weet nog dat ik een sieraad mocht uitkiezen voor mijn middelbare school diploma.
    Ik koos een kettinkje van 15 euro. Nou zei mijn moeder het mag ook wel iets duurders zijn....
    Maar nee deze vond ik mooi.
    En inderdaad een bos bloemen. Het is niet altijd de echte waarde die bepalend is.
     
    Zana28 vindt dit leuk.
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik kreeg destijds een laptop.

    Ik zou zelf kiezen voor een weekendje samen weg, lekker winkelen.
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Edit: ik lees nu je andere post.
    Geeft ze zelf niet aan wat ze graag zou willen?
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.907
    3.324
    113
    Volgens mij kreeg ik een laptop toen ik geslaagd was voor m’n vwo. Die kon ik dan voor m’n studie gaan gebruiken.
    En volgens mij een Pandora ketting (of de armband) van m’n ouders toen ik slaagde voor m’n master. Met bedeltjes van m’n vriend. En een horloge van m’n schoonouders.

    Maar het gaat niet om het cadeau. Het gaat vooral om het feit dat je trots bent op haar. Dat hoeft niet met geld te worden uitgedrukt.

    Ik weet nog hoe vervelend ik het vond dat er zo makkelijk over gedaan werd dat ik m’n opleiding (bijna helemaal) binnen de gewone tijd gehaald heb. Alsof het allemaal normaal was en een eitje is.
    Pas nu m’n zusje al een eeuwigheid over haar opleiding doet heeft m’n vader door hoe ik er m’n best voor heb moeten doen en dat het heel knap is een universitaire opleiding te behalen in de tijd die ervoor staat. Ik had gewild dat ze dat toen beseft hadden. Dat betekent veel meer voor me dan welk cadeau dan ook.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  7. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.198
    505
    113
    Nogmaals bedankt. Inmiddels heeft ze toch toegegeven dat het niet leuk van haar was een heeft ze ook al een smartphone gehad waaraan wij meebetalen. Ze is er helemaal wijs mee @Beheer , willen jullie deze sluiten?
     
    chrystel73 en Fristi2012 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina