Geslachtsbepaling gynaecoloog/verloskundige correct

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door LolaLisa, 13 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Hee,

    Het is mijn eerste zwangerschap en ik moet zeggen er zijn heel veel dingen die mij onzeker maken of twijfels geven. Een heleboel dingen die waarschijnlijk belangrijker zijn als dit, maar ach ik houd het maar op de hormonen dat ik het nu niet kan handelen of ik er nu wel of niet vanuit kan gaan dat de geslachtsbepaling klopt ;) Dus bij deze;

    Zo ook de geslachtsbepaling van ons kindje met 17 weken. Ik had toevallig afspraak bij de gynaecoloog en zij vroeg of we het geslacht wilden weten als ze het zou zien. En ze zei dus dat ze niks tussen de beentjes zag en als ze het nu moest zeggen dat ze dan zou zeggen dat het een meisje was.
    Maar ze zei er dus bij dat we voor zekerheid zouden moeten wachten op 20 weken echo... Maar zaterdag gaan we winkelen voor de kleine en stiekem zou ik best wat van die schattige roze jurkjes willen kopen... ;)

    Heeft iemand het al eens meegemaakt dat het geslacht in eerste instantie verkeerd is bepaald en door een latere echo alsnog aangepast? Ik had altijd de indruk dat het rond 17 weken toch best al duidelijk was namelijk :)

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
     
  2. ellada

    ellada Fanatiek lid

    23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste met 16wk duidelijk een meisje en later alleen maar bevestigd.
    Vandaag de 20wk echo van onze tweede bij 20,5wk en blijkt een jongen. Nu hebben we geen bevestigingsecho's meer en dat beangstigd mij ook wel een beetje om helemaal los te gaan met shoppen, straks blijkt bij de bevalling dat ze het toch verkeerd gezien heeft?! Ik snap je dus goed, maar zou lekker al wat leuks kopen, er is vast iemand aan wie je het anders een keer cadeau kan doen! ;)
     
  3. shanacasier

    shanacasier Actief lid

    11 apr 2016
    137
    11
    18
    ja hier ook ! werd eerst een jongen verteld , later bleek het toch een meisje te zijn
     
  4. mamavanjes

    mamavanjes Actief lid

    21 nov 2013
    148
    0
    16
    Bij mij hetzelfde verhaal met 16 weken zag de verloskundige een meisje. Alleen met de 20 weken echo is het een jongetje. Dus ik zou wachten met shoppen tot de 20 weken echo en je het echt bevestigd hebt gekregen.
     
  5. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Hier was het duidelijk een meisje met 16 weken en dat is later ook nog 2 keer door de gyn en een andere echoscopiste bevestigd. Maar ik zou altijd even wachten tot de 20 weken echo, hoe verleidelijk het ook is om al wat te kopen.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier leek het met 14wk een jongen. De geslachtsbepaling met 17wk zei jongen. Met de 20wk echo zagen we duidelijk dat het echt een jongen is.
     
  7. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Oke, ik zal me toch nog maar even moeten inhouden ;)

    Was dat dan niet even omschakelen bij jullie? Dat je eerst gefocust bent op meisje/jongen en het een paar weken later anders blijkt te zijn? (Natuurlijk dat het gezond is is hetbelangrijkste, maar lijkt me wel beetje moeilijk als het straks anders blijkt te zijn zegmaar...)
     
  8. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Met 16 weken een jongen, met 20 weken bleek het toch een meisje te zijn.

    Duurde 3 dagen voordat het 'geland' was...
    Moest er vooral heel hard om lachen. En ik had nog niks gekocht, dus was geen probleem.

    Maar als je iets koopt kun je het later altijd ruilen toch?
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  9. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik zou absoluut wachten tot de 20 weken echo. Hier hadden we met 16 weken een geslachtsbepaling gehad, een jongen. Deze hadden we laten doen bij een echobureau en ik zag ook duidelijk een piemeltje.

    Tijdens de 20 weken echo in het ziekenhuis vroeg ik de gyn ter controle nog eens te kijken. Het duurde zeker 5 minuten voordat je zijn piemeltje weer kon zien. Die 5 minuten vooraf zou ik het zo geloven dat het een meisje zou zijn! Het zat echt verstopt tussen beentjes dus misschien was dat bij jou ook wel het geval?
     
  10. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Bij mijn dochter was de geslachtsbepaling een meisje. Bij de eerste keer 20wk echo een jongen, Bij de 2e en 3e keer 20 wk echo was het weer een meisje..
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  11. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Ja bij een vriendinnetje was het bij 17 weken net voor ze op vakantie gingen een meisje e bij de 20 weken een jongen (is ect een jongen geworden) Het kan zijn dat bij sommige jongetjes de geslachtsorganen wat trager groeien. Haha ik heb bij onze dochter dus echt gewacht op de 20 weken echo voor ik aan het roze ging beginnen.
     
  12. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb mezelf op 2 super schattige jurkjes in de uitverkoop kunnen inhouden. Als het toch een jongen blijkt dan kan ik ze altijd nog kado doen aan iemand

    Vind het wel spannend worden nu, over precies 2 weken hebben we de 20 weken echo!
     
  13. Mrs1

    Mrs1 Actief lid

    10 jan 2017
    268
    82
    28
    Spannend! Bij ons was het 2x overduidelijk een jongetje dus geen onzekerheid haha.
    Over de kleertjes, vaak heb je ook nog 14 of 30 dagen om te retourneren dus dat komt vast goed dan :D
     
  14. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    En ???? :D
     
  15. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Morgenmiddag weet ik het als het goed is :) :)
    Vind het nu al beetje spannend ;)
     
    LiveLifeLovely en Esila vinden dit leuk.
  16. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ah dat snap ik ! Veel plezier bij de echo dan! :thumup:
     
  17. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Dankjewel!!

    Heb gisteren stiekem een leuke foto al gemaakt voor de familie en vrienden met een roze jurkje (wat ik niet kon laten liggen ;) ) en de echo om door te sturen als het een meisje is :)
    Dus als het een jongen is zal ik wel even moeten omschakelen, heb me toch beetje teveel gefocust op een meisje haha
     
  18. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Zo Leuk :rolleyes::rolleyes:
    Heel begrijpelijk! Bij mij zei de gyn gister ook, Het lijkt op een meisje :):):) Maar het is nog veel Te vroeg zekerheid Te kunnen geven. Nu Moet ik nog vier weken wachten :cry: Haha. Maar Ik droom stiekem ook al over een meisje. Hihi.
     
  19. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Helaas weigerde de baby vandaag om mee te werken, het is nu al dwarsliggertje ;) Dus helaas moeten we volgende week nog keer terug omdat ze niet alles kon zien en dus ook het geslacht niet.
     
    Esila vindt dit leuk.
  20. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Hier met 13 weken een jongen en met 16 weken een meisje ;) zie onderstaande shots. Het is wel allebei de keren vanaf alle kanten bekeken met een pretecho. Dat is wel anders als bij de gynaecoloog tuurlijk.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Esila vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina