Gestopt met de pil in mei? Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BLiS, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. super80

    super80 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Loes: ik gebruik net als Jojo dr Brown flessen. Ik vind het super flessen. Voor de krampjes merkte ik niet veel verschil maar Nick drinkt veel beter en rustiger met de dr Brown. Echt een heeeeeeeeeeeeeeel STOEEEER kaartje zeg! En de openingszin hadden wij eerst ook, leuk!! Ben al 3x vergeten een kaart voor jullie mee te nemen. Maar hij komt echt hoor!

    Jojo: wil je de volgende keer als Charlie paars wordt en benauwd gewoon 112 bellen??? Ik vind het belachelijk dat een arts een moeder en vader met een kind met ademhalingsproblemen in een eigen auto op weg stuurt!!!! Wat zullen jullie geschroken zijn zeg! Hoe is het nu met Charlie?

    Bietje: denk veel aan je meid deze tijd! Hoe gaat het bij jullie? Nog gestopt met roken?

    Smits: Leuk sinterklaas gevierd! Heerlijk burgerlijk he? Hoe heeft Edwin hetr gehad?

    Sab: weeer lekker vroeg op. Hier begon Nick zowaar "pas" om 5 uur! Heb dus eindelijk weer eens vijf uur achter elkaar kunnen slapen!

    Nou het weekend 4 diensten achter elkaar gedraaid. Alles waar ik bang voor was is de revu gepasseerd, reanimatie, zelfmoord poging, gevallen kind, huiselijk geweld. Het handelen ter plaatse gaat nog hetzelfde als voorheen. Alleen in de afronding heb ik steeds de neiging te gaan huilen. Ha moet dan echt wat wegslikken en dat had ik voorheen nooit.

    Oh Nick huilt.
     
  2. Loestig

    Loestig Bekend lid

    12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Super je werk zal inderdaad vaak emoties boven halen. Je krijgt ook met zulke heftige dingen te maken. Geeft toch helemaal niet dat je af en toe traantjes voelt opkomen, je moederhart spreekt dan gewoon. Ik kan me wel voorstellen dat het voor jou vervelend is, want je wilt toch professioneel zijn. Maar naar mijn mening kunnen emoties en professionaliteit goed samen hoor. Ik merk dat Sam nu ook rustiger drinkt, die omneo is toch wat dikker als de standaard voeding, dus daardoor drinkt ze al rustiger.

    Sab bedankt voor je kaartje. Ik vind hem super leuk.
     
  3. super80

    super80 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Loes: nick drinkt ook nog steeds Omneo. We gebruiken geen sabsimplex meer. Heb het idee dat de krampjes eindelijk minder worden. Even wachten wat het cb zegt maar anders wacht ik liever nog even met fruit enzo. Ben bang dat hij dan weer extra last gaat krijgen. Vandaag weer een dag dat niks goed is. Zucht....niet willen slapen niet in de box niet op schoot niet wandelen. Kon hij dan maar praten en vertellen wat hem dwars zit.

    Meiden, mijn vader heeft een vriendinnetje. Weet het al even maar wilde het er nog niet over hebben. Heel dubbel natuurlijk. Maar ik merk dat het hem wel goed doet dus ben ik ook blij voor hem.

    Oh ja iemand nog tips voor onderstaande? Nick heeft een erg droge huid. Gebruik al geen zwitsal meer want dat maakt het erger. Weleda werkt niet Natusan niet. Iemand nog tips? Heel sneu hij heeft van die droge plekken overal zitten op zijn beentjes en armpjes. OOk zijn gezicht is constant droog. Smeer nu met Zarqa maar merk nog niet echt verbetering. Iemand een wondermiddel???
     
  4. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    @ Loestig..fijn dat Sam nu wat rustiger drinkt, zal ook wel wat helpen ivm de krampjes. Mirza is ook zo'n schrokkop. De fles helemaal strak dichtdraaien anders heeft hij hem binnen 5 minuten op en komt de helft weer terug. Geen dank hoor voor het kaartje.

    @ Super..tjee wat zal jij kapot zijn met die nachtdiensten en een onrustige Nick. Erg he die dagen als er niets goed is, moedeloos word je ervan. Ik houd me maar altijd voor dat het morgen waarschijnlijk weer beter gaat. Zoals je nu omschrijft heb ik het idee dat Nick weer lekker in een sprongetje zit. Rond de 19 weken is er weer een die zich al eerder aankondigt en vaak wat langer duurt.
    Wat fijn voor je vader dat hij een vriendinnetje heeft en het hem zo goed doet. Natuurlijk is het heel dubbel, maar je wilt natuurlijk ook dat je vader gelukkig is.
    Hoe gaat het eigenlijk met je moeder?
     
  5. Smits

    Smits Fanatiek lid

    11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Even snel, hebben zo ouderavond op de opvang.

    Super: Wij gebruiken Louis Widner. Is helaas niet overal verkrijg. Erg fijn spul en zonder minerale olien. Als je het niet kan vinden, geef dan een seintje dan regel ik eerst een proefje voor je bij mijn mams en als het bevalt sturen we de pot op.
     
  6. Loestig

    Loestig Bekend lid

    12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Super wij gebruiken voor Sam voor haar droge huidje Natusan Bedtime olie (Lavendel). Daar wordt haar huidje echt weer zachter van en na 2 dagen zag ik al heel goed resultaat. Je kunt natuurlijk ook gewone olie van natusan pakken, maar door die lavendel wordt ze ook nog eens lekker rustig en slaperig. Misschien goed voor Nick om voor het slapen gaan te gebruiken. Leuk trouwens dat je vader een vriendin heeft. Dat is voor hem zeker een goede uitlaatklep en een goede afwisseling. En wat Sab ook al vraagt, hoe gaat het met je moeder?
     
  7. manon31

    manon31 Fanatiek lid

    20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Meiden..hoop dat ik snel zal kunnen meepraten over al die baby- en kinddingetjes zoals voeding e.d....ik zal nog even geduld moeten hebben want tot nu toe zegt het me vrij weinig allemaal...

    Super..wel leuk voor je pa hoor vind ik persoonlijk...ik snap dat het een dubbel gevoel moet geven en ben dan ook blij dat je er ook een positieve kijk op hebt...wat vindt de rest van je familie ervan of weten die het nog niet?..weet nog dat ze het al niet te leuk vonden dat je ma het tehuis in moest...

    Mutz..weer aan het prikken..pff je hebt nu nog meer geprikt dan ik..onthoudt: de aanhouder wint meis!
    En ook ik ben benieuwd of ze nog meerdere testen zullen gaan doen bij je, al is het maar om andere dingen uit te sluiten...

    Super..misschien gewone vaseline, daar zit geen alcohol in en kan dus niet uitdrogen...het is wel weer wat vetter..maar misschien voorlopig alleen op de ergste plekjes aanbrengen anders, er zit vitamine E in en is altijd erg goed tegen huidaandoeningen e.d.?
    Lastig met jouw lijn van werk die emoties van de hormonen nog...ik zou er zo al moeite mee hebben zeg..petje af hoor!

    loestig..Sam groeit dus lekker snel..een goed teken toch...

    Naat..jammer dat Keano nog niets snapte van de Sint maar wel logisch..misschien volgend jaar al wel.

    Sab...6 uur op op je vrije dag..pfff...hoe gaat het trouwens op je werk...je lijkt het allemaal goed te handelen..het werk en mama zijn...

    Smits..was hij voor zijn werk in Zwitserland? (heb ik dat gemist, sorry) en hoe was het daar?Vast en zeker al wel een stuk kouder dan hier:D

    Krisje...tot zaterdag!!!! Jeeeeh!!

    Julesz..hoe is het met je?

    En Gelukkig..hoe is het met jou? We horen zo weinig van je..is alles goed meis....je mag me ook pbjen hoor als je iets kwijt wilt en wilt praten...

    Bietje..bij jullie ook alles goed?

    1979..klinkt goed hoor de uitkomst van het ziekenhuis..hopen op een positieve test dan maar he! En heb je al een leuke tekst voor je wintertrui? Blij dat ik glij...goede gluhwein is nog geen bier!...hier gratis warm en zacht knuffelen(alleen voor gespierde mannen tussen de 20 en 35)....over the top....Super (apres) skier....Boardkneusj...need something hot in the cold??...met beide benen op de (af)grond...het is een vliegtuig, het is een raket, nee het is 1979(maar dan je eigen naam he;)).....Ik heb het koud, knuffel me warm...ik ben niet bang voor een beetje ijs(in mijn bacardi-cola)...

    Als ik iemand vergeten ben sorry....niet express...zeg het en je krijgt volgende keer meer aandacht:p

    Hier beetje zenuwachtig voor het feest zaterdag...hoop dat alles goed gaat...dat niemand in de taart valt of zoiets..dat de band niet in een gigantische file komt te staan door het winterweer...
    En weer met migraine thuisgebracht vandaag. de verloskundige zei dat sommige het bij zwangerschap juist kwijtraken en dat het bij sommige juist verergert..ik weet wel tot welke categorie ik behoor helaas..ook zei ze dat er homeopathische middeltjes zijn die het zouden kunnen verminderen..anderen hebben er baat bij gehad..maar ik heb het gewoon helemaal niet op medicatie en zeker nu niet...dus wil het eigenlijk niet terwijl ik ondertussen ook gek wordt van die migraine steeds...ik las dat het vaak na het eerste trimester ophoudt dus wacht eerst dat af denk ik dan zie ik wel weer verder...
     
  8. jufkrisje

    jufkrisje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    ahh manonneke... maak je ook niet zo druk meisie!!! ik houd het wel allemaal in de gaten zaterdag ;)
     
  9. manon31

    manon31 Fanatiek lid

    20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    hey meis..ook hier.. hoe is het? Oh en trouwens..het feestje duurt maar tot half 1 hoor, zo kan het voor mij ook niet te laat worden, val meestal om 10 uur al om dus hou je me een beetje wakker zaterdag:D
     
  10. Loestig

    Loestig Bekend lid

    12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Manon het wordt vast een fantastische dag zaterdag. Het is te hopen dat je die dag geen last hebt van migraine, maar ik weet zeker dat jullie kindje goed mee zal werken. Hopelijk heb je na het eerste trimester minder last van kwaaltjes en kun je nog beter genieten van je zwangerschap.

    Julesz hoe is het met jouw kwaaltjes? Of nergens last van?
     
  11. manon31

    manon31 Fanatiek lid

    20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    ieieie fantastisch nieuws hier..ik had vorige week zo'n angelsound gekocht en gelijk proberen natuurlijk maar veel te vroeg, dus niets te horen. Maar gisteravoond dacht ik ineens mijn baarmoeder te voelen met mijn vingers. Dat betekend dat je in theorie ook je kindje kan horen...dus ik vanochtend proberen en ja hoor!! hartje gehoord..het is net een treintje zo snel haha...echt heel leuk! Dus ik ga het straks aan mijn ouders laten horen en vanaaf aan Bart....

    En zo heerlijk die bevestiging dat alles goed is:D
     
  12. 1979

    1979 Bekend lid

    22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hi Manon,
    Wat fijn dat je die kleine hebt gehooord!
    En nog bedankt voor de tips voor m'n wintersporttrui! Erg leuk! Binnenkort maar eens de knoop doorhakken!
    Hoe is 't trouwens met Bart? Weer helemaal op de posi-toer met de zwangerschap en jullie trouwdag en feest? Hoop 't echt!

    Xxx
     
  13. jojo83

    jojo83 Fanatiek lid

    28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Even snel voor de droge huid, want Charlie is wakker! Ik smeer op echte droge ruwe plekken, Bepanthen. Verder Zarqua om het gehydrateerd te houden die combi werkt super! Geen vaseline gebruiken, want dat sluit de huid heel erg af!

    Voor droge schrale wangen werkt hier Weer en Wind balsem van Weleda heel goed en voor het slapen gaan weer Bepanthen op de wangen! Charlie had ook suuuuper droge wangen maar nu zijn ze weer lekker zacht!
    Nou doehoei de sirene gaat hier!
     
  14. super80

    super80 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Manon: wauw dat is snel het hartje horen! Ik heb ook een angelsound en er erg veel plezier van gehad. Na een drukke dag ging ik lekker even lusiteren en was ik weer helemaal gerustgesteld. Niet meteen in de stress schieten hoor als je een keer niets hoort. Is bij mij ook een paar keer gebeurd. Dan lag Nick net even anders en kon ik hem niet vinden. Spannend hoor het feest in aantocht! Heerlijk van genieten (tot 10uur dan hahaha)

    1979: hoe gaat het met jou? Hopelijk je draai weer een beetje gevonden?

    Meiden bedankt voor alle huidtips! Had die foto lezeres wel een beetje gelijk. Nick zit letterlijk niet zo lekker in zijn vel (berg, spruw gehad, uitslag, droge huid)
    Jeej, vannacht heeft Nick weer tot half 6 geslapen. Wat een feest.Hoop zo dat hij het zo een beetje blijft doen.

    Sab: zat ook aan een sprongetje te denken. Dacht eigenlijk dat die weer met 12 weken was. Maar 19 weken zou dus echt wel kunnen. Vandaag weer iets rustiger.

    Morgen en vrijdag nog twee ochtenddiensten en dan lekker weekend! Heerlijk dan gaan we de kerstboom kopen. Jeuh gezellig!!!
     
  15. super80

    super80 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Oh ja Smits: die creme kan ik zo bestellen. Heb jij een speciale babyversie of kun je die creme's gewoon ook voor baby's gebruiken?
     
  16. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Balen Manon van die mirgraine, zou het ook niet door de spanning voor zaterdag versterkt kunnen worden?? Maar dat gaat zaterdag helemaal goed komen joh, lekker genieten. Wat super gaaf dat je het hartje gehoord hebt.

    Jojo..Charlie al wat opgeknapt dankzij de medicijnen? Las dat ze 3 tandjes tegelijk gekregen heeft. Arm kind en pas nu maar op voor je vingers, haha

    Super..lekker dat Nick weer wat langer geslapen heeft. Hier geen tips voor de droge huid, maar ik zou zelf dan ook eerst met Bepanthen beginnen.

    Vandaag weer naar de consulent geweest om te wegen. Deze afgelopen twee weken weer 4 kilo kwijt...nog 1 kilootje en we zijn weer in een tiental lager..jippie..
     
  17. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    @ Smits..hoe was de ouderavond??

    Iemand vroeg nog hoe het met het werk ging. Gaat allemaal lekker hoor. De kinderen hebben denk ik door dat ik toch echt anders ben dan de andere juf. Hoorde zelfs van de stagiaire dat ze bij mij veel harder werken en rustiger zijn dan bij die ander..Ik was het toch nog niet verleerd, hahaha
     
  18. Smits

    Smits Fanatiek lid

    11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Super: jippie lekker geslapen vannacht en komende nacht komt vast ook helemaal goed. Let met bestellen op dat je de versie zonder parfum bestelt, er is geen aparte babylijn. Bepanthen gebruik ik zelf voor de billen (voor tim dan he), heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan om dit elders te smeren.
    Trouwens wel leuk voor je pa. Kan me voorstellen dat het dubbel is, maar iedereen heeft recht op liefde en geluk.....

    Sab: Hoppa weer 4 kilo er vanaf. Hou je het nog een beetje vol? En wat doe je tijdens de kerstdagen, toch een stukje vlees of wordt het een glitter-shake;).
    Ouderavond was super gezellig. We hebben een kerstboom van wilgentakken gemaakt. Dat wil zeggen ik heb een poging gedaan tot.
    Tussendoor lekker kletsen en borrelen en de tijd vloog voorbij.

    Manon: Wat heerlijk zo'n kloppend hartje horen wanneer je maar wilt. Is het vanavond nog gelukt samen met Bart?

    Kris: Och die Sander en zijn bordspelletjes. Wanneer is trouwens de loting?

    Mutz: Denk aan je!!!

    1979: Wat een leuk idee van die trui en de teksten van Manon zijn errugh leuk.

    Ga weer verder kerstkaarten schrijven (als ze maar wel bezorgt worden)
     
  19. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Haha Smits..een glittershake..jammie..het is wel vol te houden hoor, maar wel ontzettend zwaar..
    Met de kerst gaan we gezellig mee eten, geen shakies dan, we moeten natuurlijk ook genieten he..

    Fijn dat het zo gezellig was op de ouderavond...enne die boom valt die kleintjes toch niet op joh, haha
     
  20. jojo83

    jojo83 Fanatiek lid

    28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Even een korte reactie want ik zit er helemaal doorheen en kan echt wel janken!

    Super vind het ontzettend fijn voor je vader dat hij ook weer een beetje gelukkig is! Dat verdient hij toch ook! Hoop dat Nick zijn huid snel wat beter wordt!

    Sab ik ben trots op je! Wat ontzettend knap zeg! Ik mocht willen dat ik zoveel doorzettingsvermogen had!

    Manon hoe is er op de uitnodigingen gereageerd??? En wat gaaaaf dat je jullie kleintje al zo snel hebben kunnen horen! En wat Super ook zegt geen zorgen als je het een keer niet gelijk hoort hoor! Ik was Charlie haar hartje continu kwijt hahaha, wist nooit hoe ze lag zelfs op t einde draaide ze nog overdwars...

    Smits klinkt gezellig zo'n ouderavond!!! Is dat meerdere keren per jaar? En ken je die ouders dan ook allemaal al?
    Ik heb ook de kerstkaarten geschreven, maar weet niet of ik ze al post ivm die staking zo raken ze kwijt ofzo!

    Hier K*T K*T K*T!!!! Sorry hoor, maar ik weet gewoon echt niet meer wat ik met de gezondheid van Charlie aanmoet... Ze heeft nu al 3 dagen waterdunne diarree, haar billen liggen tot bloedens toe open (ondanks de maïzena en de zalf van de dokter en om t uur verschonen + bij elke scheet)
    Nu waren we vanmiddag bij het tuincentrum en leek ze zich goed te voelen. Ze genoot echt van alle kerstlampjes en muziekjes. Komen we thuis heeft ze koorts en de diarree liep uit haar pijpen... En ga haar dan maar weer verschonen voor de 1000e keer ze gaat zowat over haar nek van de pijn het is zooooo zielig!
    We zijn natuurlijk zondag al bij de HAP geweest en haar longen klinken schoon, keel ziet er goed uit en oren ook dus wat kan een dokter nog meer???? Het gekke is dat ze t ene moment super vrolijk is en druk aan t oefenen met kruipen en staan en 2 tellen later diep verdrietig is, niks wil en alleen maar bij me zitten. Het hoesten lijkt wel iets minder, maar gisternacht bleef ze er weer bijna in. Als je haar dan rechtop houdt gaat het wel, maar het is zo eng en ik maak me zo een zorgen!

    Morgen moet ze naar t kdv en Ro vindt dat we haar moeten brengen als ze geen koorts heeft, maar ik ben zo bang dat ze niet ruiken als ze weer gepoept heeft ( het is bijna geurloos) en haar dus in de shit laten zitten met haar zere billen... Ik weet t gewoon echt ff niet meer bah bah bah

    Sorry hoor ik moest het echt eventjes kwijt bah!
     

Deel Deze Pagina