Gestopt met de pil in mei? Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BLiS, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manon31

    manon31 Fanatiek lid

    20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb een vraagje aan jullie meiden...ik kan er weinig over vinden op internet en wat ik lees is van leken en niet van verloskundigen of doktoren....ik weet dat zijn jullie ook niet maar over het algemeen weten jullie vrij veel merk ik:D
    Ik ga de vraag ook stellen hier bij de verloskundigen maar het duurt dan even voor je antwoord krijgt....

    Mijn schoonouders willen gaan gourmetten met de kerst...ik vraag me af of dat verstandig is voor mij...ik neem natuurlijk dan geen biefstuk en zorg dat alles goed doorbakken is..let goed op mijn vorken...pfff klinkt nu al als meer gedoe dan een leuke zorgeloze avond...ben bang dat ik veel te veel bezig ben met of het wel goed gaat en of ik dit of dat wel goed doe of mag eten....
    Dus...nou ja..de hamvraag is dus...mag ik het doen en wat voor maatregelen moeten er vantevoren eventueel genomen worden (kip helemaal apart ofzo?) en waar moet ik op letten tijdens eten...?

    Alvast bedankt......
     
  2. Smits

    Smits Fanatiek lid

    11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Manon, Ik kan geen reden bedenken waarom je niet zou kunnen gourmetten. Als alles goed doorbakken is kan het geen kwaad en laat de dingen staan die je niet mag of last van krijg.

    Super: Tim kreeg Allergy Care

    Jojo: Hopa de sneeuw is voor jou gekomen. Veel slee plezier.

    Bietje en Sab: Dikke dikke knuffel

    Rest kom tlater, ga sneeuw ruimen en Tim wegbrengen
     
  3. super80

    super80 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    manon: lekker gaan genieten van die gourmet! al het vlees goed doorbakken dan is er helemaal niks aan de hand ook biefstuk kun je doorbakken gewoon eten hoor. En alles waar je op moet lette=n heb je genoemd!
     
  4. Smits

    Smits Fanatiek lid

    11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    In de zomer heb ik een prachtige baan, in de herfst wordt het al iets minder, maar nu in deze sneeuw ^&%^$*$&.
    Eén stap buiten en ik ben de verschrikkelijk sneeuwvrouw. En toch moet ik er zo doorheen ahhhhhhhhh heb geen zin
     
  5. manon31

    manon31 Fanatiek lid

    20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Wie van jullie hebben de conbinatietest gehad...nekplooimeting en bloedonderzoek voor down-syndroom? En was dit verzekerd of moest je dit zelf (gedeeltelijk) betalen? en wat zijn de kosten hiervan?

    Jeetje..ik en mijn vragen de laatste tijd..:)

    Smits doe je voorzichtig buiten.....iedereen trouwens..jij ook julesz met je dikke buik!
     
  6. Smits

    Smits Fanatiek lid

    11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    Wij hebben de combinatietest niet gedaan. Dit omdat wanneer er een slecht cijfer uitkomt je eigenlijk wel een punctie moeten laten doen om het zeker te weten (dit mede om je zwangerschap niet te verpesten door grote onzekerheid) In het gehele traject krijg je dan de uitslag rond de periode dat je je kindje al \vaak voel en wat doe je dan als het mis is............. Daarbij wordt alleen op down getest en er bestaan veel ergere afwijkingen. Al met al reden voor ons om niet te testen, maar snap het volkomen dat aanstaande ouders dit wel doen.
    Test wordt overigens vergoed door de zorgverzekeraar.
     
  7. super80

    super80 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Pffff ik zit er even doorheen. Nick is helemaal van de rel. Huilen, jeuk, uitslag. Heb echt elk smeerseltje al geprobeerd. Wacht nu op de dermalex die bezorgd moet worden. Grrrrr vannacht was het weer hopeloos. Nu ben ik kapot en moet straks de nachtdienst in! Of ik uberhaupt op mn werk kan komen is weer een tweede. Ik wil zo graag dat mn mannetje nu eens lekker in zijn vel gaat zitten.
    Moet het weekend werken. Krijg met kerst eters moet alle kerstkaarten nog kopen schrijven en posten. Het huishouden is een zooitje. Mn vriend doet zijn best me zoveel mogelijk te helpen maar met al die sneeuw schiet het ook al niet op en hij moet ook gewoon te werk. Maandag naar de tandarts(ben ik al 1,5 jaar niet geweest), nick naar mn schoonmoeder, dinsdag derest van mn toetsen doen en daarna doorracen naar het zienhuis voor nick zn heupjes woensdag donderdag werken. Help ik ben overboekt. En vandaag kan ik alleen maar futloos op de bank zitten.

    Manon: wij hebben de combinatietest wel gedaan. Wij moesten het wel zelf betalen maar dat verschilt per verzekering, was geloof ik 150 euro. Uitkomst bij ons was 1:5000. Wij hadden niet van te voren bedacht hoe we gingen handelen als er een ander getal uit was gekomen. one step at a time was ons motto.

    Iedereen die de weg op moet...doe voorzichtig!
     
  8. Smits

    Smits Fanatiek lid

    11 jul 2009
    1.284
    0
    0
    zuid-holland
    He Super, leef net zoals je motto tijdens je zwangerschap, one step at the time. Kerstkaarten gewoon niet sturen dit jaar ( komen toch niet aan... staking, sneeuw etc) Tandarts verplaatsen naar januari, 1 maand later op 1,5 jaar maakt ook niet uit. Huishouden tjaaa snel een stofdoek over alles, een grote bak pakken om de rommel in te verzamelen en verstoppen voor de visite en pas leegruimen wanneer je tijd heb. Verder hoop ik dat de sneeuw flink wat roet in je werk heeft gegooid en dat je dus gewoon nog thuis zit. Laat andere de boel maar in de gaten houden, jij bent nodig thuis (bij nick en in je bed)

    Mutz: ben je je aan het afvragen waarom nederland zo in reb en roer is over de sneeuw of ligt er bij jullie ook een pak?

    Jojo: Al gebruik kunnen maken van de slee?
     
  9. manon31

    manon31 Fanatiek lid

    20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Sorry Super..ik moest toch best wel lachen hoe Smits jouw hectische taferelen wegwuift met handige oplossingen.....
    Maar eerlijk is eerlijk..het kan allemaal gewoon wel eens erg ophopen en dan zie je zelf door de bomen het bos niet meer....en dan Nick..dat is nog het ergste, dat hij zo'n last heeft en dat daarvan jij weer last hebt....laat idd die kerstkaarten lekker zitten dit jaar...niemand die ze mist en missen ze ze wel dan zeg je dat je dit jaar geen tijd hebt gehad en dat ze volgend jaar extra mooie krijgen..iedereen zal dat snappen. Ik vind dat Smits idd mooie oplossingen heeft die wij eerlijk gezegd ook wel eens gebruiken. Wij gebruiken hiervoor het rommelkamertje wat straks de kinderkamer moet worden...dan zullen we dus een andere plek moeten zoeken voor rommel die even snel wegmoet als er visite komt hahah...
    Komt wel goed schatje...take it easy.......
     
  10. Loestig

    Loestig Bekend lid

    12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Super wat slecht dat ze bij het CB niet eerder hebben gezien dat het met koemelk te maken kan hebben. Wel goed dat je je hart opnieuw hebt gelucht. Hopelijk slaat deze voeding snel aan en heeft het effect. En wat Manon en Smits ook al zeggen. Laat die kerstkaarten voor wat het is. Ik ga ze nu ook niet schrijven hoor. Geen tijd! Jammer dan, iedereen snapt dat vast wel. Desnoods stuur je een email met een kerstwens, hoppa klaar in 1 druk op de knop.

    Manon wij hebben de combinatietest niet gedaan, want we hadden vantevoren besloten dat we het kind toch wilden. Ook als het een syndroom van down heeft. En bij de 20 weken echo worden veel meer dingen gecontroleerd en die vind ik veel belangrijker.
    Maar het is natuurlijk aan iedereen zelf de keuze, het blijft alleen heel lastig, want het is maar een kans van 1 op zoveel die ze laten zien en dat is ook nog afhankelijk van 3 verschillende factoren. Wat je doet is aan jou, maar ik zou vantevoren met Bart overleggen wat je zou doen als het kind een syndroom van down heeft en daar je keuze op bepalen.

    Jojo lekker aan het sleeën met Charlie? Je vroeg nog om een foto ik zal er dadelijk een plaatsen. Met Sam gaat het een stuk beter, zeker nu ik de infacol niet meer geef. Ze reageert er veel beter op.

    Sab en Bietje heel veel liefs vanuit Eindhoven. Morgen is voor jullie een hele moeilijke dag.

    Sam drinkt erg goed, ze neemt meestal geen genoegen met 100 ml, dus ik ben nu overgestapt op 5 voedingen van 130 ml ipv 6 van 100 ml. De hoeveelheid die ze binnenkrijgt is ongeveer gelijk, maar ze is tevredener na het voeden. Dinsdag gaan we naar het CB ik ben benieuwd hoeveel ze is gegroeid en aangekomen.
     
  11. Loestig

    Loestig Bekend lid

    12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
  12. Loestig

    Loestig Bekend lid

    12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
  13. super80

    super80 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Bietje: een hele dikke knuffel voor jou en je familie! Ik denk aan jullie. Wilde je nog smsen vandaag maar je nummer staat in mn andere tlf die is stuk. Hoop dat jullie een mooi weekend hebben met elkaar!
    Sab: voor jou natuurlijk ook.

    Er brand een kaarsje vanavond.
     
  14. manon31

    manon31 Fanatiek lid

    20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    Bietje..het vreemdste iets is mij net overkomen...al een paar dagen denk ik steeds..ik moet even naar Bietjes's blog kijken en steeds kwam het er maar niet van...uitgerekend vandaag denk ik ineens..oh ja..ik heb nu tijd eens even lezen..en ik zie tot mijn verbazing dat het vandaag ook nog eens precies de dag is..dit is natuurlijk geen gewoon toeval he meis....ik hoop ook dat jullie het vandaag mooi hebben gehad met elkaar...Jona heeft al een mooi cadeau geven voor dit weekend...deze prachtige witte wereld......is de wensballon nog gelukt met het weer? Ik denk dat Jona wel een droog stukje avond voor jullie heeft vrijgemaakt...
    Ook hier brand een kaarsje nu...
     
  15. Loestig

    Loestig Bekend lid

    12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Bietje hier loopt een koude rilling over mijn rug als ik eraan denk wat jij moet voelen. Heel veel sterkte vandaag en hopelijk is het een 'mooie' dag voor jullie.
    Sab dit geldt natuurlijk ook voor jou.
     
  16. Loestig

    Loestig Bekend lid

    12 mrt 2010
    961
    0
    0
    Bibliothecaris en teamleider
    Eindhoven
    Hé Julesz nog een weekje en dan ben je alweer 20 weken. Heb je volgende week maandag de 20 weken echo??

    1979 en Mutzie hoe gaat het met jullie pogingen. Wat gaat er de komende tijd gebeuren?

    Manon jij bent ook alweer 11 weken. Wanneer mag je weer op controle?
     
  17. bietje1972

    bietje1972 Fanatiek lid

    27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Zo hee mijn eerste post op deel 3 wow! Bedankt voor al jullie lieve sms'jes, kaarten en postjes hier! Fijn dat Jona niet wordt vergeten. Wensballon was prachtig, hij leek bijna in het water te landen, maar zweefde toen vlak er overheen en ging toen zo de lucht in. We hebben hem met zijn allen nagekeken tot we hem niet meer zagen. Het weekend was ook fijn, met zijn allen bij elkaar. Loestig wat een mooie meid heb je zeg! Super, neem de tips van smits over en doe er iets mee zou ik zeggen! Op dit moement ( en eigenlijk voor de rest van je leven) staan er in jouw top tien maar drie mensen op nummer 1 dat zijn jij, Serge en Nick!! Andere zaken zijn echt bijzaak Melssie!! Denk om jezelf! Wat betreft de combi test, die heb ik wel gedaan. Ik ben natuurlijk 36 plus en dan wordt hij automatisch vergoed en adviseren ze het ook. De combinatietest is overigens niet alleen maar om down uit te sluiten hoor, ze kunnen er echt ook andere afwijkingen mee achterhalen, niet alle natuurlijk. En natuurlijk zien ze met twintig weken meer, maar als het dan mis is, lijkt mij ( persoonlijk) de keuze nog moeilijker. Natuurlijk moet je er goed over nadenken, al heb ik er niet lang over na moeten denken. En misschien ben ik nu wel erg cynisch( misschien door ervaring helaas) maar zelfs al is de combinatietest of de 20 weken echo goed, het hoeft helaas niet altijd iets te garanderen. En omgekeerd natuurlijk ook. Wat betreft het gourmetten, gewoon lekker van genieten! Er worden steeds vaker dingen " genoemd" die de zwangere vrouw niet kan of mag, vroeger at men biefstuk, werd er gerookt, gedronken tijdens zwangerschappen, verschoonde men de kattenbak, at men alle kazenen kijk eens wat er van ons geworden is! Maar zonder gekheid: niet moeilijk over don, niet te geforceerd, gezond leven, meer kun je echt niet doen!!!! Vergeef me de tikfouten, zit op de iPad is toch wat lastiger dan de laptop! Oh ja wat doen we trouwens de achtste? Eten mee, hoe laat etc...
    Doei doei liefs, fijne avond ik ga aan de wijn, proost!!!
     
  18. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Hoi hoi,

    Hier ben ik dan ook weer. Wilde even afwachten of Bietje nog iets zou posten, voordat ik weer alles ging vertellen. Ja dus, haha. Ballon was inderdaad heel mooi. Volgens Mika gaven de eenden applaus, omdat die opvlogen toen de ballon langs het water vloog. Overdag gezellig met zijn vieren (bietje, mark, jas en ik) naar Deventer geweest en 's avonds dus de ballon.

    De heenweg was een drama, hebben over een stuk wat je normaal in een uur zou rijden 4 uur gedaan. De auto gaf aan dat we gemiddeld 27 km per uur gereden hadden..ach we zijn er veilig aangekomen, daar ging het natuurlijk om.

    Manon...gewoon lekker gaan gourmetten hoor, alles goed doorbakken dan komt het helemaal goed. Wij hebben geen combi test gedaan, omdat net als bij Loestig het kindje hoe dan ook welkom was geweest.

    Super...laat de boel de boel en zorg dat je zelf en Nick weer lekker in jullie vel komen te zitten. Dan maar stof in je huis en troep op de grond. Dat is volgende week toch weer zo ook al ruim je het op. Hopelijk was het op je werk rustig. En als het echt niet gaat, meld je aub ziek en kom even tot rust...wat Bietje ook zegt, er zijn drie mensen heel belangrijk nu.

    Mutz..ben je lekker op vakantie??? Hoe gaat het met je?

    Charlie..bedankt voor je prachtige kerstkaart, wat een lekker poppie is het ook he..Ben benieuwd de 8ste naar je meisje met al die ontwikkelingen die ze doormaakt.

    Birgit...jij ook bedankt voor je kerstkaart. Hoe gaat het verder daar bij jullie??

    Loestig..wat een mooi meisje is jullie Sam zeg. Dat wordt nog vechten voor onze mannen later, hihi.

    Hier gaat verder alles goed. Mirza heeft het super gedaan het weekend. Heerlijk de nachten doorgeslapen en iedereen ingepakt met zijn zonnige humeur. Gillen is op dit moment zijn hobby en hoe harder hoe beter, haha.
     
  19. manon31

    manon31 Fanatiek lid

    20 apr 2008
    1.726
    0
    0
    Ridderkerk
    bietje..wat fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad samen..het weer gaf dan idd wat problemen..maar het was er wel weer extra mooi door denk ik.

    Sab..dat vechten van de mannen zal nog meevallen want wij krijgen ook een meisje hoor;).....
    haha grappig dat mirza zijn stem heeft ontdekt...hoe harder jullie erom lachen hoe harder hij gilt natuurlijk...jullie krijgen vast oordopjes voor de kerst...

    julesz..20 weken alweer bijna..dat gaat snel zeg...ben benieuwd wanneer je je 20 weken echo hebt en wel foto's plaatsen he!:D

    Loestig...wat een snoepje heb je toch! vooral foto's blijven plaatsen hoor! Wij mogen 28 december naar het Erasmus voor een soort voorgesprek voor de 20 weken echo. Dit moet daar gebeuren omdat ik met een gaatje in mijn hart geboren ben. Wij krijgen deze echo dan met een geavanceerd apparaat wat alles nog beter kan zien. het is dan de bedoeling dat ze het hart dan extra goed gaan bekijken. Maar voor die tijd is er nog 29 december en dan krijgen we de combinatietest...we gaan dus idd voor de nekplooimeting. Dit omdat wij het kindje willen laten weghalen mocht het down hebben. Ik vind zelf mijn leeftijd een reden om deze test te doen. Bij de nekplooimeting krijgen we gelijk de termijnecho en een dvdtje mee...

    Afgelopen vrijdag zijn we in het ziekenhuis geweest voor bovenstaad verhaal over het gaatje in mijn hart. Ze hebben gekeken of ik in aanmerking kom voor de doorverwijzing naar het Erasmus en ja dus. het leuke was dat ze ook nog even snel een echo deed...helaas was dit op een apparaat waar geen opnamen of uitdraaien mee gemaakt konden worden dus hebben we niets meer dan de fijne herrinnering hieraan. We zagen ons kleintje liggen..jeetje wat groot eigenlijk al...alles was al duidelijk te zien..armpjes, beentjes, hoofdje, ruggegraat. het leuke was dat hij flink lag te bewegen en te zwaaien met 1 armpje...echt het leukste wat ik ooit heb gezien!
     
  20. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Oei Manon, om heel eerlijk te zijn vind ik dat wel heel moeilijk om te lezen hoor.
     

Deel Deze Pagina