Microgynon 50 of Spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door M0MMY1987, 25 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M0MMY1987

    M0MMY1987 Actief lid

    25 okt 2009
    280
    0
    0
    Hoi hoi,

    Hebben de dames hier ervaring met microgynon 50?
    Ik ben nu sinds 4/5 maanden aan deze pil, omdat zo een ruim 1.5 jaar geleden toen ik net 4 maand aan de Microgynon 30 was zwanger ben geworden & nu een zoontje van bijna 6 maand heb..
    Maar een maandje nadat ik aan de 50 begonnen ben, heb ik verschrikkelijk veel last van hoofdpijn, wat soms gepaard gaat met misselijkheid & nekkramp, stemmingswisselingen & ben gigantisch afgevallen..
    Nu ben ik van mezelf aardig slank, was na de bevalling rond de 55 kilo maar weeg nu gewoon nog maar 45 kilo, sommige doen daar misschien een moord voor, maar ik ben er behoorlijk onzeker door geworden..
    Ben daardoor snel buiten adem, snel moe & met kleine inspanningen gaat mn hart gigantisch tekeer..

    Nu heb ik dit met mijn huisarts besproken, word nu eerst getest op eventuele ontstekingen & schilklier, kan aankomende week bellen voor de uitslag, maar ik denk zelf eerlijk gezegd dat het puur door deze pil komt.. Huisarts raadde me anders een spiraal aan, maar ik wil liever ook graag gewoon regelmatig ongesteld zijn.. Nu las ik ook iets over een ring, maar ben met dat weer bang dat ie tijdens de sex ofsow eruit gaat..

    Wat zouden jullie in mijn geval doen? Mijn voorkeur gaat dan togg meer uit naar de spiraal, ondanks dat ik onregelmatig ongesteld zal zijn.. Maar de hormonen zijn wel minder & een pil lager durf ik gewoon niet meer..

    Zijn er ook mensen met ervaring met de spiraal & hoelang kan het dan ongeveer duren voordat je weer zwanger word na het verwijderen ervan? Niet dat een tweede er al snel zal komen, maar over 2.5 jaar ofsow zouden we misschien wel weer voor een tweede willen gaan..
     
  2. Marleen2109

    Marleen2109 Niet meer actief

    Na mijn 1e zwangerschap werkte de microgynon 30 bij mij totaal niet meer. Tussentijdse bloedingen of ik werd pas ongi als ik alweer aan mijn nieuwe pilstripje moest beginnen. Naar de HA gegaan en ik kreeg microgynon 50. Op aanraden van de HA moest ik 1 natuurlijke cyclus afwachten en dan beginnen. Ik ben toen niet begonnen want ik was zwanger. Na de bevalling van de jongste kwam mijn menstruatie al vrij snel weer op gang en ben ik begonnen met microgunon 50. Meid, wat voelde ik me ellendig! Moe, chagrijnig, stemmingswisseling, noem maar op! Ik heb de HA gebeld en kreeg weer microgynon 30 omdat 50 toch wel veel te zwaar voor mij is. Na 2 zwangerschappen ben ik erg gevoelig voor hormonen. Ik ben nu ook met microgynon 30 gestopt en twijfel heel erg over een spiraal, maar ook sterilisatie bij mijn man is nog een optie. Maar ik ga je topic volgen want ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen!
     
  3. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wat denk je van de pleisterpil?(Evra)
    (weet niet of ie iets voor jou is, omdat ie lichter is als de gewone pil, maar dat is de Nuvaring ook)

    De kans dat de Nuvaring eruit komt tijdens de seks is niet heel groot, maar bestaande.
    Maar dat is helemaal niet zo erg, als je 'm daarna terugplaatst is er niks aan de hand.
    Ik heb me zelfs laten vertellen dat je 'm voor de seks er gewoon uit mag halen en achteraf terug kunt plaatsen, voor max. 3 uur.
    (of dit feit is, weet ik niet zeker, maar dat weet je arts misschien wel)

    Misschien is Implanon ook iets voor je?
    Is een klein implantaat dat ze in je arm steken en geleidelijk hormonen afgeeft.
    Normaal is het voor 3 jaar, maar iets eerder verwijderen is normaal geen probleem.(zoals met het spiraal)
     
  4. bloempje29

    bloempje29 Fanatiek lid

    28 sep 2008
    1.632
    0
    0
    hier ervaring met de 50, daarna de 30 en nu een spiraal (gynefix) en het bevalt me super!! heerlijk nix geen hormonen meer in mn lijf en ik ga me eindelijk weer mezelf voelen! met de 50 alleen maar hoofdpijnen, met de 30 veel hoofdpijnen, een week voor tijd erg chagerijnig en nu met de gynefix vind ik het echt super, plaatsen voelde ik echt helemaal nix van, geen buikpijnen, geen hoofdpijnen, helemaal nix, ik ben er super blij mee! wilde zelf geen mirena want dacht tjaa..heb ik weeeer hormonen, kleine hoeveelheid maar toch, dus voor de gynefix gekozen, en ik ben er erg blij mee! dus wat mij betreft aanrader!

    direct na het eruit halen kan je weer zwanger worden, het enige belangrijke is dat je het door een ervaren arts laat plaatsen (daarna laten controleren en je bent voor 5 jaar klaar, of eerder als je dat wilt natuurlijk!
     
  5. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik heb ook mycrogynon 50 geslikt omdat ik door mycrogynon 30 gewoon zwanger raakte.. ik herken de bijwerkingen totaal niet.. had nergens last van.. alhoewel.. ik kon juist helemaal niet afvallen.. stemmingswisselingen heb ik sowieso wel makkelijk dus of dat door de pil of zwangerschap of door mijn eigen karakter komt kan ik niet goed zeggen..

    Buiten dat ben ik dus nu weer zwanger.. terwijl ik na een miskraam eerst weer aan de pil was gegaan om even rust te nemen na de emotionele achtbaan waar we in hadden gezeten. Diezelfde strip zag ik op dat 16 vruchtbaar slijm.. (dat zou niet moeten kunnen met de pil..) en ja hoor.. Zwanger.. uiteraard helemaal gewenst, maar ook voor ons is de pil geen optie meer.. tenminste niet alleen.. condoom vind ik niks dus we zijn op zoek naar andere alternatieven..

    Ik kom uit op de prikpil, maar daar hoor ik bar weinig goede verhalen over.. nu zijn we met 4 kids echt wel klaar hoor ;) maar goed.. eenmaal een shot gehad dan zit t in je lijf en je kunt er niet zomaar mee stoppen...dus als de hormonen me gaan teisteren ben ik dus goed de PIEP!!

    Hier komt ook steeds vaker Sterilisatie ter sprake.. maar zelfs daar heeft manlief zijn twijfels over de betrouwbaarheid...hihihihi...maar ja.. ik ga echt geen hormonen slikken als hij zich laat steriliseren.. pfff.. moeilijk hoor.. we hebben nu maar besloten om na de zwangerschap een bezoekje aan de ha te brengen.. s kijken wat die te zeggen heeft.. Wij zijn gewoon TE vruchtbaar...en ik wil niet iedere maand "bang" hoeven zijn voor een zwangerschap....

    Onze eerste kwam dus door de pil heen..microgynon 30.. niet gepland, wel gewenst..

    De tweede stopte ik met de pil in november.. 1 x doorbraakbloeding en daarna direct zwanger..

    De derde stopte ik halverwege de strip en ik werd niet meer ongesteld.. 1 x sex gehad die maand en zwanger..

    De zwangerschap vorig jaar (MK) kwam door condoom heen..(konden geen scheurtje ontdekken, maar zal er wel gezeten hebben denk ik).. dit was nov 2008

    In januari besloot ik weer aan de pil te gaan.. we wachtten het begin van de menstruatie af.. eind januari... en ik ben gestart met de pil.. die werkte dus niet.. ik was meteen weer zwanger...

    Nu is zwanger worden en gezonde kiddies ontvangen een zegen inonze ogen.. en zo ervaren wij dit ook zeker.. maar er zit ook een keerzijde aan....

    Nou ja.. tis een lang verhaal geworden.. moest t ff kwijt denk ik...

    Succes met je keuze.. aan mijn ervaring heb je iig niet veel denk ik ;)
     
  6. Desert

    Desert Fanatiek lid

    18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met de microgynon 50...maar wel met de Nuvaring en sinds kort de Mirena!

    Ik heb de Nuvaring wat jaartjes gebruikt, en vond t erg prettig..ik deed de ring 4 weken in en dan een stopweek..ook tijdens de sex had ik m in..en nooit heeft iemand er last van gehad :D

    Sinds dinsdag heb ik een spiraaltje en is tot nu toe helemaal geweldig, ik was nog ongesteld en vrijwel meteen na het plaatsen werd het minder..het plaatsen was niet echt heel erg prettig, mja dat kwam doordat ik me erg druk gemaakt had en gespannen was..

    Implanon, mijn gyn wilt die niet plaatsen omdat de kans dat ie niet goed geplaatst word en dus niet werkend, groter is dan bij andere anti conceptie!


    Hoop dat je er wat aan hebt...Groetjes!
     
  7. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Heb geen ervaringen, maar een vraag.
    Ik las van een van de meiden hierboven dat je tijdens pilgebruik GEEN vruchtbaar slijm mag hebben...klopt dit? Want dan moet ik toch gaan nadenken, slik microgynon30 en heb toch regelmatig vruchtbaar slijm (moet ff op gaan letten op welke dagen dit is!!)
    MAar als dit idd niet mag, dan loop ik dus risico om zwanger te raken?? Klopt dit?
     
  8. M0MMY1987

    M0MMY1987 Actief lid

    25 okt 2009
    280
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties..
    Ik zit er heel erg over te denken om indd voor de Nuvaring of het Spiraaltje te gaan.. Er zitten wel hormonen in, maar niet heel veel, & ze zitten precies op de plek waar ze moeten zijn, dus gaat het niet het hele lichaam door..

    Prikpil werd mij sterk afgeraden, omdat hier evenveel hormonen inzitten als de Microgynon 50, zelfs meer geloof ik, dus voor mij heeft dat geen nut..

    Ik moest afgelopen vrijdag beginnen met een neiuwe strip, de volgende dag gelijk knallende koppijn! Ben gelijk gestopt, zaterdag niet meer geslikt & de dagen erna ook niet, en me koppijn is weg & voel me gelijk stukken beter al!

    Omdat ik er toch wel van hou om gewoon met regelmaat ongesteld te zijn, zal ik denk ik toch voor de ring gaan. Wat die 3 uurtjes betreft, heb ik ook gelezen, want dat is net als dat ie eruit komt, dat je er voor zorgt om hem af te spoelen & binnen 3 uurtjes weer terug plaatst..

    Kan vandaag als het goed is bellen voor me bloedonderzoek & dan maak ik gelijk een afspraak met me HA om te overleggen over het Spiraalte of de Ring.. Denk dat deze 2 de beste opties voor mij zijn..
     
  9. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb nu de mirena spiraal sinds Maart 2009 dus al bijna 8 maanden en met hormonen zijn volgens mij nog steeds helemaal in de war...weet nooit wanneer ik ongi word en weet ook nooit hoeland het duurt, erg vervelend vind ik dit..mijn ha zei dat je ongi minder word met deze spiraal nou daar is niets van te werken..laatst bijna een week ongi geweest nou daar word je niet vrolijk van en mijn man ook niet! voor dat ik zwanger werd gebruikte ik de pil Microgynon 50 daar werd ik ook ongi door de pil heen..dus ik zou geen van beide aanraden maar goed bij jou kan het natuurlijk super werken, ieder lichaam is anders.
    Veel succes.Liefs Starry
     
  10. Gwen81

    Gwen81 Fanatiek lid

    24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de afgelopen 5jr de nuvaring gebruikt.
    voor mij de beste oplossing omdat ik de pil niet verdraag en een spiraal ook niks voor mij was.
    Nu het volgende wat ik er over wou zeggen is,
    -Als ik ga douchen, haal ik altijd even de ring eruit, om de boel te spoelen zeg maar;) en dan doe ik hem er zo weer in.
    Gaat heel makkelijk want het is een buigzaaam plastic ringetje.
    - Tijdens sex haal ik hem er ook altijd uit. Ik vind het nl gewoon een vervelend idee, dat dat ding er dan nog in zit.
    Idd binnen 3 uur er weer in. (redden we makkelijk,haha)
    Als ik weer aan de anticonceptie ga, kies ik zeker weten weer voor nuvaring.
     
  11. Nienie

    Nienie Actief lid

    26 sep 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook overgestapt van microgynon 30 naar microgynon 50, omdat er totaal geen hormoon te herkennen was in mijn lichaam met microgynon 30.
    Ik heb op zich geen last van deze pil, alleen heb ik af en toe last van tussenbloedingen. Volgens de huisarts komt dit, omdat ik in een keer van "geen pil", naar een zwaardere pil ben gegaan.

    Maar het afvallen en de hoofdpijnen komen mij niet bekend voor.
     

Deel Deze Pagina