Gevaarlijk voorval situatie

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door auroraa, 25 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Helemaal mee eens. Gewoon zakelijk blijven hoor.
     
  2. Dennen

    Dennen Lid

    3 dec 2015
    78
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook een betje raar dat ze alleen met je vriend afspreekt om haar excuses te maken.. ik krijg bijna het idee dat ze bij hem een wit voetje probeert te halen en hoopt dat hij het haar wel wil vergeven. Alsof je vriend dan namens de gastouder jou moet "ompraten".

    Ook omdat ze na het voorval je vriend had gebeld om uit te leggen wat er gebeurd is ( ook al in tranen) en als jullie samen die dag de kinderen op komen halen zegt ze er geen woord meer over.. Ik vind het allemaal erg bijzonder..

    Ligt dit aan mij?
     
    amdaa vindt dit leuk.
  3. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb niet alles uitgebreid gelezen, maar daar moet je sowieso weg, want je bent het vertrouwen kwijt. Niet teruggaan omdat ze met hangende pootjes terugkomt. Er moet een wederzijds vertrouwen zijn en je laat daar je kostbaarste bezit achter, dus laat je niet ompraten.

    Wat betreft je werk: voor dit soort zaken kun je aanspraak maken op calamiteitenverlof en/of zorgverlof omdat je geen opvang voor je kinderen hebt. Even heel vervelend, maar het is een noodsituatie. Heel cru gezegd, maar het leven van je kinderen is in het geding geweest en als jouw dochter niet zo'n goed instinct had gehad en sterk in haar handen/armen was geweest, had je een bezoek aan het ziekenhuis of erger gehad. Dat is een hele kwalijke zaak omdat het een situatie was die te voorkomen was en geen dom ongeluk (zoals een val van een speeltoestel oid).

    Ik hoop dat je snel tot een oplossing komt. Waar je de onveilig gecreeerde situatie kunt melden is al gezegd. Ze zal opnieuw een inspectie krijgen en daar kan uit voortkomen of het wel of niet geschikt en veilig is. Dit staat los van de vertrouwensband die ze met jou heeft (of juist niet meer).

    Hopelijk krijg je alles snel rond en kun je rustig aan je vakantie beginnen
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Wat raar dat ze nu in eens wel met je wil praten en niet toen je de kinderen op kwam halen.

    Misschien is ze toch bang voor de schade die het gaat leveren bij het melden.

    Ondanks dat ze lief is voor je kinderen zou ik toch melding doen, je wil niet hebben dat een ander kind daar minder goed van af komt. Alle ouders zouden je verhaal moeten horen.

    Hopelijk komt er ergens snel plek en kun je de kindjes snel veilig onderbrengen. Ik hoop dat jullie toch nog kunnen genieten van de vakantie
     
  5. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Ik had precies hetzelfde gevoel!

    Ik zou het echt laten en andere opvang zoeken. Je zit met buikpijn op je werk zo. Heb je alleen voor dinsdag opvang nodig? Je zou eventueel met je werkgever kunnen overleggen om voorlopig ouderschapsverlof op de dinsdagen op te nemen?
     
    Syane en Dennen vinden dit leuk.
  6. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Fijne reacties weer, bedankt! Ik heb op mn werk nu alles goed geregeld tot aan mn vakantie. Ik ga morgen bij 2 kinderdagverblijven kijken. Ik heb vandaag een gesprek gehad met de gastouder. Wat me enorm dwars zit is dat ik het gevoel krijg dat het raar is dat ik nu zo angstig ben. Zowel van haar als van mijn vriend. Ik voel me enorm voor het blok gezet. Zij heeft mijn kind uit oog het oog verloren waardoor ze op een haar na in de sloot lag. Ik vind dat nogal wat. Iedere moeder zal daarna toch bang zijn? Het hele gebeuren is al zo vervelend maar de nasleep ook want ik moet én ineens andere opvang zoeken én alles op mn werk regelen en waar ik haar nu ook heen breng ik zal zeker de komende tijd elke keer bang zijn als ze niet bij me is. Is dat nou zo onlogisch?
     
  7. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Dat is volkomen logisch en begrijpelijk. Het is nogal eens niks zeg, je kind bijna verdronken en dan weer vrolijk terugbrengen? Dat zou hier niet gebeuren!
    Naast dat alles zou ik me rot ergeren aan de lakse communicatie. Stel dat haar schoenen droog waten gebleven, had de go dan wel iets gezegd?

    Hoe staat je vriend erin? Wil hij weer terug naar de gastouder?

    Wat heeft het bureau eigenlijk nog gezegd? Gaan ze nog iets doen aan de situatie?

    Ik leef met je mee, het verhaal blijft hier ergens steeds bij me hangen. Waarschijnlijk omdat ik zelf gastouder en ouder ben. Vertrouw op je moedergevoel! Hopelijk vind je een fijn alternatief!
     
  8. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    Fijn dat het geregeld is op je werk. Ik snap dat je geen vertrouwen meer hebt in de gastouder, en idd het zal zeker lastig zijn om haar bij een nieuw iemand achter te laten, maar dat komt vast goed. Hopenlijk zijn t goede en fijne kdv.

    Wat betreft je vriend, gewoon duidelijk zijn, jij wilt t niet meer, geen vertrouwen meer, gek dat hij dat nog wel zou hebben trouwens. Kan ook zijn dat hij niet de moeite wil om alles opnieuw te regelen trouwens.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    zeker niet gek dat je bang bent. Geef dat ook goed aan bij de nieuwe opvang. Zoiets vinden ze belangrijk om te weten. Wellicht kunnen ze de eerste tijd je tussendoor een foto of appje sturen om te laten zien dat alles goed gaat.

    Ik ben zoals @gitaartje zegt ook reuze benieuwd wat het GOB gezegd heeft.
     
  10. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Helemaal eens met deze reactie. En ik heb ook dezelfde vragen.
     
  11. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Zo heb even je verhaal meegelezen!
    Wat een moeilijke situatie zeg...
    Werk zelf op een kinderdagverblijf en kinderen zijn natuurlijk zo vlug als water.
    Ben zelf ook weleens een kindje in 1sec 'kwijt' geraakt!! Je schrikt je dood maar in mijn hart wist ik dat het kind niet weg kon zijn.
    Bij jouw Gastouder is het een ander verhaal ik vind het bizar dat ze je dochter alleen laat vlakbij een veldje waar een sloot is.
    Haar inschattingsvermogen laat te wensen over en ik vind dat zeer zorgelijk.
    Ik snap dat je je dochter niet meer durft te brengen. Maar ik snap ook dat de Gastouder zelf flink is geschrokken... toch is dit een fout waar ze dus de consequentie's van moet inzien.
    Ook al was dit een ongeluk...
    Ik zou dit inderdaad goed met het gastouderbureau bespreken.

    Mocht je naar een kinderdagverblijf overstappen hoop ik dat je je kids met een fijn gevoel kan achterlaten. Wel zou ik dit aangeven zodat de leidsters er rekening mee kunnen houden.
    Niet dat dit zich snel zou kunnen herhalen op een kdv. Meer controle en meer beveiligde omgeving.

    Zelf heb ik ook mijn kindje bij een Gastouder en ben ik vorig jaar overgestapt omdat ik het gevoel van veiligheid kwijt was. Dit had niks met een soort gelijk verhaal te maken overigens. Maar met een nieuw aangeschaft huisdier.

    Heel veel succes met het vinden van nieuwe opvang! hopelijk voelen je kindjes en jij zelf snel op jullie plaats.
     
  12. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    We zijn de afgelopen dagen bij 2 kinderdagverblijven en 1 andere gastouder langs geweest. We hebben gekozen voor een kinderdagverblijf. Ik heb daar verteld wat er is gebeurd. Daar werd heel goed op gereageerd. Ik ga ook nogmaals mijn angst daar uitspreken zodat ze daar wellicht rekening mee kunnen houden. De kinderen gaan na de vakantie 2 ochtenden wennen. Ik ben zo blij dat het gelukt is iets te vinden waar het me ook nog leuk lijkt. Ik baal wel erg van de schrik en de angst die er nu toch goed in zitten, met name als het gaat om plekken buiten, waar water in de buurt is. Ik heb nog gepraat met onze gastouder. Vond ik wederom geen prettig gesprek.
     
  13. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Fijn dat je andere opvang hebt gevonden.

    Heb je nog contact gehad met het gastouderbureau? En wat zeiden ze over deze situatie?
     
  14. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wat een verhaal zeg, heb dit met open mond d en klapperen oren zitten lezen.
    Ik ben zelf gastouder, maar geen haar op mn hoofd die er aan denkt om een kind alleen in een plantsoen/speeltuintje te laten.
    Je gastouder is zeer nalatig geweest, dit mag gewoonweg niet. Zij kan wel zeggen dat ze je dochter in de gaten houd, maar hoe kan jij daar nu nog op vertrouwen.
    Ik heb mn buurmeisje van 4 in de opvang en een speeltuintje tegenover mijn huis maar echt niet dat zij daar alleen (of met mijn oudere kinderen) mag spelen.
    Wij zijn veel buiten en ook wel in de speeltuin, maar als er iemand om wat voor reden naar binnen moet gaan we met zn allen naar binnen. Naast dat ik het onverantwoord vind om jonge kinderen alleen te laten mag ik dit ook niet.
    Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar dit is geen ongeluk, dit had voorkomen kunnen worden. Ik heb een grote tuin waar de kinderen veilig kunnen spelen en als ik veel kleintjes heb op een dag doen ze het daar mee.

    Fijn dat je een kdv gevonden heb dat plaats heeft. Geef vooral aan dat je het heel spannend vind om je kinderen en met name je dochtertje daar te brengen.

    Heeft het gob nog iets gezegd over dit voorval?
    Ik weet dat ik een groot probleem heb als er zoiets in mijn opvang zou gebeuren.
    Je (ex) gastouder is ook verplicht om dit te melden. Ieder ongeluk moet gemeld worden namelijk. (En dit gaat verder dan een ongeluk)
     
  15. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    He wat fijn dat het gelukt is om een andere plek te vinden die goed voelt.
    Balen dat het weer geen fijn gesprek was met de gastouder.
    Steunt je man het inmiddels ook om over te stappen?
     
  16. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Het is heel fijn om te lezen dat iedereen hier zo meelevend en meedenkend is.
    Het gob heeft niet veel meer gedaan dan mijn verhaal aanhoren en dat van de gastouder. De go zelf vond nog steeds dat ze niet nalatig is geweest. Ik wil niet te diep op het gesprek in gaan maar ze gaf me wel te kennen dat ik van nature al erg angstig ben en dat ik daar ook aan moet werken. Het gesprek nam voor mij een onverwachte en best bizarre wending. Zeker als soms ineens weer flarden te binnen schieten die ze heeft gezegd. Ben er boos over en ik ben er klaar mee
     
  17. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Ben ontzettend blij dat ik zo snel iets gevonden heb voor de kinderen en dat ik mijn moedergevoel heb gevolgd. Toen ik vorige week het verhaal voor het eerst hoorde riep alles in mij "haal ze daar weg!". Ik ben zo blij dat ik doorgezet heb. Mijn vriend staat er nu ook helemaal achter gelukkig
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  18. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Misschien heel hard. Maar de GO wordt gecheckt door de GGD. Wellicht een melding maken daar? Ik vind dit echt ernstige nalatigheid. Plus. Ik kan me niet voorstellen dat de GGD op de hoogte is van het feit dat kindjes daarvoor spelen, gaan ze nooit mee akkoord als ze verder geen buitenspeelgelenheid heeft.
     
    twinkle star, chrystel73 en Fuddey vinden dit leuk.
  19. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Eens. Zeker nu ik lees dat het GOB zo laks reageert. Want dat is het gewoon. Zij zullen mede moeten instaan voor de veiligheid bij de gastouder thuis.
    Fijn dat je vriend er achter staat. En wat een onzin dat de gastouder het op jouw angst gooit. Al zou het zo zijn dat je wat angstiger bent, dan nog... in dit geval is dat meer dan terecht. Kom op zeg. Het verhaal wordt steeds vreemder vind ik en geeft voor mij aan dat de gastouder echt niet inziet dat dit niet kan. Dus ze zal dit blijven doen, de kinderen opvangen op een open veld langs de straat en langs een sloot. Dus daarom vind ik ook echt dat je de GGD moet benaderen. Jij en jouw kinderen zijn er nu weg, maar ze vangt gewoon nog andere kinderen op. Daar vind ik dat je wel een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebt te nemen door het te melden.
     
    Sandy01 vindt dit leuk.
  20. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Meid je mag misschien angstig aangelegd zijn maar zij is echt superfout en nalatig bezig geweest en ontkent dit ook nog. Meld dit alsjeblief bij de ggd zelf want jou kindje heeft nu geluk gehad maar aangezien ze niet inziet hoe fout ze is geweest blijft ze dit op deze manier doen totdat iemand aan de bel trekt.en het is beter nu dan wanneer het écht te laat is en er een kind dood gaat door haar nalatigheid. Dit was geen ongelukje maar verkeerd handelden. Ze had daar niet moeten spelen maar in de tuin of bij een speeltuintje en ze had een dreumes nooit buiten alleen moeten laten en al helemaal niet op die plek die gewoonweg gevaarlijk is.en de ggd moet weten dat dit is gebeurd zodat ze kunnen voorkomen dat het nog eens gebeurd.
    Dus alsjeblieft verwijt jezelf niet. Je hebt het juiste gedaan om je kinderen daar weg te halen nadat de plek niet zo goed bleek te zijn zoals je dacht en ze zitten nu op een veilige plaats. En echt bel de ggd zelf want ik verwacht dat ze het in de doofpot proberen te stoppen.en dat mag echt niet gebeuren.
     
    Vero0504, Ysabella en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina