Gevaarlijk voorval situatie

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door auroraa, 25 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jíj bent angstig aangelegd? Huh, je dochtertje lag in een sloot en kon zich gelukkig vastgrijpen aan het gras, dat heeft niks met 'bang aangelegd' te maken. Ik vind het echt heeeeel fout dat die go dat zo stelt zeg, bah!
     
    Lieke1989 vindt dit leuk.
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.508
    8.358
    113
    De reactie van de gastouder is schandalig...en het GOB klinkt vreselijk laks/nalatig. Ik zou een officiële klacht indienen, er staat vast ergens op hun website hoe dat kan. En dan moeten ze er iets mee doen. En doen ze dat niet, dan zou ik 'hogerop' een klacht indienen.

    Gelukkig hoeven je kinderen er niet meer naar toe!
     
    Lieke1989, Uuz en Fuddey vinden dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik vind dat je dit echt moet melden aan de GGD. Het voorval, maar ook zeker de nasleep. Ik krijg nl heel erg het gevoel dat de go totaal geen idee heeft dat ze gevaarlijke dingen doet en dat vind ik sneu voor de kinderen die daar nog zitten.
     
    Fuddey, suus1983, Kyra73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Bovendien geven dit soort voorvallen gastouders in het algemeen een slechte naam.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nou dat zeker idd.

    Wordt altijd erg pissig als ik zoiets lees.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Ja dat kan je wel stellen. Maar niet alleen de go maar vooral t bureau wat voor kwaliteit en veiligheid zou moeten instaan heeft kennelijk maar bijzonder lage maatstaven. Fijn als je je kind onderbrengt en denkt dat t allemaal goed geregeld is en per saldo kunnen dit soort gewoon nog praktijk houden. Neem dan een klacht serieus en zorg dat er procedures zijn en wat voor maatregelen er dan genomen kunnen worden.

    Wat gebeurd er als een kind die nog niet fatsoenlijk kan traplopen bij de go van de trap afvalt omdat t traphekje open stond?
     
  7. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik sluit mij bij de rest aan. Melding maken bij de GGD. Dit heeft niks met te angstig reageren te maken.
    Mocht er bij die gastouder een ander ongeval gebeuren door nalatigheid, dan heb jij er in ieder geval alles aan gedaan om de kinderen die er alsnog heengaan te beschermen (eigenlijk doe je dat al doordat je melding hebt gemaakt bij de het go-bureau hoor, maar ik zou het heft in eigen hand nemen).

    Heel fijn dat je een goede opvang hebt gevonden. Hopelijk gaan je kinderen daar veel plezier hebben
     
  8. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Heb je het inmiddels gemeld bij de GGD?
     
  9. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    @auroraa hoe gaat het nu? Bevalt het kdv?
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Ben ook super benieuwd hoe het op het kinderdagverblijf gaat.
    Nog melding gemaakt? Zou het zeker doen, misschien helpt het voorkomen dat andere kindjes en ouders wat meemaken
     
  11. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Wat leuk en lief dat jullie benieuwd zij hoe het gaat op kdv. We zijn terug van vakantie en de 2 wen ochtenden zitten erop. Mn zoon vindt het leuk en deed het heel goed. Dochter heeft veel gehuild en moet enorm wennen zonder ons daar. Gelukkig is haar broertje daar veel bij haar. Ben alleen benieuwd hoe het deze week gaat als ze er een hele dag is, met name het slapen, ben zo bang dat dat niks gaat worden.. ben erg blij dat al het gedoe rondom de opvang nu klaar is, ik zat er zo mee
     
    jupke vindt dit leuk.
  12. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Dat zal denk ik even wennen zijn maar haar broertje is er ook dus er is iemand bij die ze goed kent.en de rest zal ze vast wel aan wennen. Heb jullie zelf ook nog een melding gemaakt bij de ggd over de gastouder?
     

Deel Deze Pagina