1e x gyn en meteen aktie wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door moppedoppie, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moppedoppie

    7 feb 2008
    61
    0
    0
    hoi dames
    ik wil even me ei kwijt en hoop dat er meer dames zijn die in het zelfde schuitje zitten als ik.
    Ik ben nu een jaar bezig om zwanger te worden en het wil nog steeds niet lukken:(. maar goed positief blijven.... Ben nu voor de 2e x bij de gyn geweest eerst in juni omdat ik een spontane abortus heb gehad , voor een inwendige echo(om te kijken of het schoon was) en nu omdat ik het zat ben. heb nu bloed geprikt en moet over 2 weken weer om te kijken hoe me eitje groeit(als ik het goed heb) en het zaad vanme vriend moet na gekeken worden. Het afgelopen jaar had ik steed last van witte vloeistof uit me tepel en heb al allerei onderzoeken gehad zoals chlamidia prolactine schildklier alles was hardstikke goed. en via een omweg heb ik ook het zaad van me vriend al laten nakijken daar waren ook geen afwijkingen te bekenen.weet alleen niet hoeveel enz.... 6 januari krijg ik de uitslag van me ei en het zaad eruuugg spannend toch wel. ZOu graag willen praten wie dit ook nu meemaakt of mee heeft gemaakt en wat er zoal ondekt kan worden. wat als er hier niks uitkomt moet ik een samenlevingstest doen en daarna een baarmoederfoto of een kijkoperatie. ben nog wel jong dus aan tijd zit ik niet gebonden maar als jet iets wilt wil je het ook meteen maar dat zullen we allemaal wel hebben :) hoop dat er meer in hetzelfde schuitje zitten en me raad geven.....
     
  2. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Hey! Wij zijn ook een goed jaar bezig om zwanger te worden en hier wilt het ook niet echt lukken...
    Ik ben in september met Clomid begonnen, heb er 2 rondes mee achter de rug maar de 2e ronde ging volledig mis. Nu moet ik afwachten tot 18/12 om te evalueren hoe er verder gegaan moet worden.
    Zaadonderzoek bij mijn vriend was redelijk goed.
    Ik vind wel dat jij enorm lang op je uitslagen moet wachten! Zaadonderzoek duurt normaal een week en resultaten van je ei een dag!
     
  3. moppedoppie

    7 feb 2008
    61
    0
    0
    ja ik moest op me 3e dag van me menstuatie en op de 21 dag bloed prikken en omdat dan kerst en oud en nieuw ertussen zit duurt het zo lang..... waarom slik je clomid als ik vragen mag? is dat voor de eisprong of niet:).
     
  4. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Ah, je moet nog bloed laten nemen... Dat had ik niet door. Mja, dan snap ik het wel.
    Ik slik Clomid omdat ik op een jaar tijd maar 4x ongi ben geworden. Heb een anovulatoire cyclus (geen eisprong dus).
    Maar ik heb ook een erg laag progesteron en vermoedelijk komt het daardoor dat de Clomid bij mij niet goed aanslaat. Maar meer daarover weet ik binnen 2 weken.
    Wij moesten normaal een half jaar met de Clomid verder doen en als we dan nog niet zwanger waren, met IUI beginnen.
     
  5. evemarlin

    evemarlin Lid

    9 sep 2008
    55
    0
    0
    Sneek
    Wij ga vrijdag(12dec) voor het eerst naar de gyn.

    Best wel spannend hoor!

    succes iedereen!
     
  6. vlindertje85

    vlindertje85 Actief lid

    24 jan 2008
    280
    0
    16
    hallo,
    je bent niet de enige hier zijn nog meerdere mensen.wij zijn ruim een jaar bezig hiermee.ben naar de huisarts gegaan toen mn cyclus door de war was.en toen doorgestuurd naar gyn. ben ook overal voor onderzocht.bloed/schildklier/clamydia.en mn man ook.bij man was alles prima en ik had een te lage waarde progestron maar later niet meer dus.het enigste wat ik nog niet gehad heb is baarmoederfoto,maar de gyn denkt dat mn eileiders niet verstopt zitten.ben nu voor een half jaar weggestuurd omdat wij allebei goed zijn om het zomaar te zeggen volgens de gyn.dus tot mei zelf nog proberen helaas ik hoop echt dat ik spontaan zwanger raak want ik word er gek van.
    veel succes in ieder geval
     
  7. puzzcat24

    puzzcat24 Niet meer actief

    Ik ben nu beland in ronde 28 en ben ook gelijk geholpen na mijn gyn bezoek
    Eerst follikel metingen
    Daarna progesteron prikken
    Ovu testen gedaan
    Clomid gebruikt voor 5 maanden (wat niet nodig was)
    Heb al HSG,Hysterscopie en een laparoscopie gehad (Deze week toevallig)
    Dus als je vragen hebt over onderzoeken stel ze gerust
    Maar een samenlevingtest heb ik nog niet gehad denk dat dat zoiezo goed is want de zaadjes van mijn vriend zwemmen niet naar de prijs
    Alles tot zover is goed bij mij
    Bleegh wat een vrouw allemaal wel niet moet doorstaan...
    Mannen hoeven alleen hun spul aftegeven zonder pijn enz
    Groetjes ikke ;)
     
  8. hanneke78

    hanneke78 Bekend lid

    25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi

    Ik wil me ook even melden hier!
    Ook wij zijn langer dan een jaar bezig. 28 Nov voor het eerst naar de gyn gegaan. Hij heeft me doorverwezen door de fertiliteitsarts. daar ga ik woensdag heen voor de 1e keer.
    Ik laar wat van me horen wat er af is gesproken!

    groetjes aan iedereen

    hanneke
     
  9. moppedoppie

    7 feb 2008
    61
    0
    0
    hoi puzzycat
    jeetje zeg je bent ook al lang bezig! 28e ronde. En bij jou is er niks aan de hand? Ik ben nog niet zover als jou. de follikeltest en progesteron idd nu wel maar wat zijn HSG,Hysterscopie en een laparoscopie dan (zover ben ik niet) hihihi_.
    heb je chlomid gekregen omdat je een onregelmatige cyclus hebt? mijne is gelukkig wel regelmatig (blijtoe toch nog iets goed)

    En hanneke veel succes woensdag ! laat wat horen. groetjes
     
  10. moppedoppie

    7 feb 2008
    61
    0
    0
    evemarlin heel veel succes ! laat het even weten....
    En vlindertje heel veel succes dit half jaar en lekker blijven oefenen:)even rust nemen is denk ik het beste je moet maar zo denken het komt er toch wel met of zonder hulp(zo denk ik nu tenminste)omdat jullie toch niets mankeren
    groetjes
     
  11. puzzcat24

    puzzcat24 Niet meer actief

    HSG=Dat ze je baarmoeder vacuum zuigen en daarna contrast vloeistof inspuiten
    Ze maken op dat moment een foto
    Hysterscopie=Hysteroscopie is inspectie van de baarmoederholte met behulp van een speciaal daarvoor ontwikkelde endoscoop.Ze verdoven je baarmoeder dan en spoelen water in je bm om zo een betere beeld te krijgen
    Laparoscopie=Een kijk operatie Ze maken dan 2 sneeen in je buik en gaan dan de buitenkant van je eileiders/eierstokken,darmen enz bekijken

    En nee ik kreeg clomid omdat mijn oude gyn dacht dat het een wondermiddel was voor elke vrouw in de wereld die nog geen kindje had
    Met andere woorden neem nooit van een gyn aan dat je clomid moet hebben als je een perfecte eisprong hebt,want geloof mij je word er heel vreemd van in je hoofd...
    Ik ben gelijk verwisselt van gyn daarna..
     
  12. anoniempjuh

    anoniempjuh Fanatiek lid

    18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meid

    ik had een lange cyclus duurde elke keer 8 weken dus naar de ha geweest en die stuurde me gelukkig meteen door naar de gyn, daar bleek ik niks te mankeren maar door de lange cyclus waarschijnlijk geen goie eisprong, kreeg toen clomid mee.
    was toen meteen eerste ronde zwanger.helaas met 9wk mk, toen 1 menstruatie afegwacht weer clomid en weer zwanger , nu vorige week met ruim 11 weken weer mk...
    maar de clomid werkt bij mij dus wel erg goed, moet dan wel iedere keer naar t ziekenhuis voor follikelemtingen maja alles voor het goeie doel haha.'
    suc6 ermee'''


    xxx
     
  13. hanneke78

    hanneke78 Bekend lid

    25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
     
  14. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    682
    113
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

    Wij zijn inmiddels bijna 3 jaar bezig, eind okt bij de HA geweest en gelijk doorgestuurd naar de gyn ivm onregelmatige en veel te lange cyclussen (soms wel 90 dagen) en eind nov bij de gyn geweest.
    Inwendige echo gehad, op zich zag alles er goed uit, alleen een cyste in/op mn rechter eierstok. Verder toen ook bloedgeprikt en op de 3e dag van mn cyclus (die nu ineens maar 19 dagen was) weer bloedgeprikt en mn man moest vandaag zaad inleveren... Begin januari krijgen we de uitslagen... (duurt zolang door kerst en oud/nieuw)

    Moet zeggen dat ik sinds gister weer behoorlijke pijn voel rechts onderin mn buik en vandaag is dat nog wat erger geworden en dat zit me niet echt lekker, maar ja het zal wel over gaan...

    Ik wil bij deze iedereen ook heel veel succes wensen en jullie verhalen komen me best wel bekend voor...

    liefs,
    Jorietje
     
  15. anoniempjuh

    anoniempjuh Fanatiek lid

    18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hannele wou je me soms wat zeggen haha?
     
  16. hanneke78

    hanneke78 Bekend lid

    25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    ja annonoempjuh
    hahaha mijn tekst staat in jpuw Quote.............

    ben nog steeds niet handig met de pc!

    Gr. Han
     
  17. anoniempjuh

    anoniempjuh Fanatiek lid

    18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    ow ja zie het nu hanneke

    maar idd je cyclus ziet er heel regelmatig uit, maar hoe kom je dan alsnog terecht bij een gyn?gewoon omdat het nog niet gelukt is of?want idd als je jou cyclus ziet zou je toch gewoon denken dat dat allemaal wel goed zit...
    nou suc6 morgen ben benieuwd
     
  18. moppedoppie

    7 feb 2008
    61
    0
    0
    hoi jorietje
    balen he heb precies hetzelfde heb sinds gister ook hele erge steken en nu nog aan de linkerkant van me buik denk zelf een eisprong. ik moet volgende week dinsdag nog een x bloed afnemen en vrijdag ga ik het zaad inleveren van me vriend ik heb ook pas 6 januari de uitslag........ waarom heb je zolang gewacht als ik vragen mag ik vind dit al te lang 1 jaar
    groetjes.
     
  19. hanneke78

    hanneke78 Bekend lid

    25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    hoi anoniempjuh
    We hebben nu al 14 ronden achter de rug en nog steeds geen zwangerschap, vanmiddag dus naar de fert. arts.
    Zaad van mannetje is al onderzocht en is goedgekeurd.
    Snap er gewoon niets van de gyn. dacht dat mijn ei misschien niet genoeg rijpt voordat hij springt en dus niet bevrucht kan worden. Maar dat zullen ze nu gaan onderzoeken.

    Ik laat van me horen, maar dat zal pas vrijdag zijn, tot die tijd errug druk!

    Liefs Han
     
  20. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    682
    113
    Zuid-Holland
    Wij hebben zo lang gewacht omdat we afgelopen zomer een verbouwing hebben gehad. De hele bovenverdieping heeft er afgelegen en er staat nu een nieuwe op... Dus vorige zomer kwamen de verbouwplannen en afgelopen zomer de verbouwing zelf en het leek ons beter om eerst de verbouwing af te hebben. En nu hebben we alle tijd om met dokters en alles bezig te zijn...

    Maar het is wel heel vervelend hoor, ik heb inmiddels geen last meer van die steken, dus het zou mn eisprong geweest kunnen zijn, maar dat betekent dan weer een hele korte cyclus voor mij denk ik...
    Maar die pijn is dan echt niet om uit te houden, ik kon niet eens normaal rechtop lopen...
     

Deel Deze Pagina