Gevoelige darmen? Kma en bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door 1548, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1548

    1548 Niet meer actief

    Goedemorgen,

    Sinds kort krijgt mijn zoontje bijvoeding maar zijn ontlasting gaat van klei naar diarree.

    Van peer krijgt hij hele dunne ontlasting en van appel krijgt hij hele dikke ontlasting. Banaan was drama, verder geen ander fruit geprobeerd. (Van beide ontlastingen heeft hij last)
    Qua groente gaat bloemkool goed. Doperwten en wortels geprobeerd maar dat was nog geen succes (uitspugen/ kaken op elkaar).

    Wat is wijsheid.. Verder proberen met andere fruit/ groente soorten?
    Zo ja, iemand een tip wat ik kan proberen?

    Tijdelijk stoppen? "Probleem" is dat hij er wel aan toe is om wat te proeven en hij anders weer op 6 flessen uitkomt.

    Moet donderdag weer naar het cb en zal het daar ook bespreken.

    Alvast bedankt voor de reacties.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Hoe oud is je kindje?
    En wat is het probleem van 6 flessen?
     
  3. 1548

    1548 Niet meer actief

    @Fristi2012 Hij is ruim 6 maanden oud. Hij drinkt dan 6 x 200 cc waarvan 2 in de nacht.
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Ja dat zijn wel grote hoeveelheden idd.
    Dan zit je (ruim) over de 30 schepjes per dag.

    Je zou rapley kunnen proberen. (Als je dat nog niet doet)
    Rapley gaat ervan uit dat je kindje alleen eet wat het nodig heeft en aankan. Doordat ze het zelf doen, houden ze de regie.
    Ze zullen weinig binnenkrijgen in het begin, maar daardoor kunnen de darmen wel beter wennen.

    Mocht je rapley niks vinden, zou ik rustig verder gaan met hapjes.
    Echt heeeeel rustig.
    Dag 1 een hapje.
    Dag 2 2-3 hapjes
    En als het goed gaat de dag erna nog iets meer.
    En dan op dag 4 weer 1 hapje iets nieuws.
    Verder heb ik weinig verstand van hapjes en flessen, dus kan ik je niet mee helpen.
    Snachts een verdunde fles zou misschien kunnen helpen om in ieder geval de hoeveelheid schepjes omlaag te krijgen.
    Of 6x 150/5 (evt 160/5). En zorg dan dat de fles wel 20 minuten blijft duren.
     
  5. 1548

    1548 Niet meer actief

    Bedankt voor je reactie.

    Hij zit nu op 5 flessen (30 schepjes) maar tot voor kort zat hij idd op 6 flessen (36 schepjes).
    Als ik hem minder geef, dan geeft hij duidelijk aan dat hij nog behoefte heeft aan meer voeding vandaar dat we op de 180+6 blijven. Hij doet gemiddeld 30 minuten over de fles dus dat zit wel goed.

    Rapley nog niet geprobeerd, zat er wel over na te denken. Maar ik denk dat ik daar (nu) nog te angstig voor ben.

    Nog een tip wat ik kan proberen qua fruit/ groente?
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113

Deel Deze Pagina